مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا

[ad_1]

آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید دارد که آلودگی هوا یکی از معیارهای مهم تاثیرگذار بر سلامت افراد است.

از سوی دیگر آژانس اروپایی محیط زیست اعلام کرده ۹۰ درصد جمعیت شهری در اروپا در معرض آلاینده‌هایی قرار دارند که غلظت آنها بسیار بالاتر از استانداردها است. ذرات بسیار ریز موجود در هوا دلیل این آلودگی است.

لیونل گسپن، کارشناس هواشناسی می‌گوید: قسمتی از این آلودگی هوا به انتشار بیش از حد مواد آلاینده به دلیل سردیِ هوا صورت می‌گیرد. در این شرایط استفاده از شوفاژ افزایش زیادی می‌یابد. ترافیک و فعالیت‌های صنعتی نیز دیگر منابع مهم آلودگی هوا هستند.

اتحادیه اروپا برای مقابله با این خطر تلاش می کند. لایحه مربوط به تعیین محدودیت برای تولید آلاینده‌ها از جمله اکسید ازت برای کشورها از جمله تدابیر این اتحادیه است.

در سطح ملی هر کشور عضو اتحادیه اروپا تدابیر اضطراری را برای محدود کردن تاثیرات مخرب آلودگی هوا در دستور کار قرار داده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه حداکثر سرعت مجاز در بسیاری از شهرها را از ۵۰ به ۳۰ تقلیل داده‌اند که هدف تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه است.

تعیین طرح زوج و فرد برای تردد خودروها از دیگر تدابیری است که هجوم مردم به متروها را سبب شده است.

یک شهروند در فرانسه می‌گوید: این طرح خوبی است اما در عین حال مشکل آفرین است. مثل امروز که مترو مجانی است، مردم از اتومبیل‌های خود استفاده نمی‌کنند و در نتیجه با ازدحام جمعیت روبرو هستیم.

ممنوعیت برای تردد خودروهایی که میزان آلایندگی آنها بالاست از دیگر تدابیر دولت‌ها است. تخطی افراد تحت تعقیب قرار می‌گیرد و آنها را با پرداخت جریمه روبرو می‌کند. در آلمان مبلغ جریمه تا رقم ۴۰ یورو می‌رسد. در سوئد نیز ۱۱۳ یورو است و در لندن مبلغ جریمه به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین می‌تواند به 1000 پوند معادل هزار و ۲۰۵ یورو برسد.

به گزارش یورونیوز، تا زمانی که اجرای این تدابیر تاثیر خود را نشان دهد شهروندان اروپایی با استفاده از ماسک‌ها در شهرهای بزرگ خود را از خطر آلودگی هوا حفظ می‌کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر خودرو مکزیکوسیتی چگونه از شر آلودگی هوا …آلودگی هوا۱۹۰۴ مکزیکوسیتی چگونه از شر آلودگی هوا خلاص شد؟ عصر خودرو دبیر انجمن میراث طبیعی ایران تاثیر آلودگی هوا بر اکوسیستمتاثیر آلودگی هوا بر اکوسیستم آلودگی هوا بر کل موجودات زنده کره زمین تاثیر منفی می خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری تابناک ورزشیخبرگزاری تابناک فارسیخبرگزاری تابناک اقتصادیخبرگزاری اخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرزرییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدابیر ویژه دولت برای کاهش آلودگی هوا در سال ۹۵ خبر داد مقاله های علمی اقتصاد شهریمقدمه اقتصاد شهری یکی از رشته های تخصصی اقتصاد است که در آن اقتصاددانان سعی می کنند ایمنی، بهداشت و محیط زیست … مصرف خاکشیر در بارداری صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از محیط زیست ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمحیطزیستمحیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود مجموعه‌ای از چگونگی فریز کردن اسفناج ومدت نگهداری آن صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از تصویب پیش نویس یک سند درباره ایران در اتحادیه اروپاتصویبپیشنویسیککمیته امور خارجی پارلمان اروپا پیش نویس سند مربوط به راهبرد اتحادیه اروپا در قبال میراث طبیعی ایران تاثیر آلودگی هوا بر اکوسیستم تاثیر آلودگی هوا بر اکوسیستم آلودگی هوا بر کل موجودات زنده کره زمین تاثیر منفی می‌گذارد عصر خودرو مکزیکوسیتی چگونه از شر آلودگی هوا خلاص شد؟ آلودگی هوا«۱۹۰۴» مکزیکوسیتی چگونه از شر آلودگی هوا خلاص شد؟ عصر خودرو دبیر انجمن علمی ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی مقاله های علمی اقتصاد شهری مقدمه اقتصاد شهری یکی از رشته های تخصصی اقتصاد است که در آن اقتصاددانان سعی می کنند با خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری تابناک ورزشیخبرگزاری تابناک فارسیخبرگزاری تابناک اقتصادیخبرگزاری تابناک اخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرز رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدابیر ویژه دولت برای کاهش آلودگی هوا در سال ۹۵ خبر داد و گفت مصرف خاکشیر در بارداری صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از درد محیط زیست ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد محیطزیست محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود مجموعه‌ای از عوامل چگونگی فریز کردن اسفناج ومدت نگهداری آن صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از درد تصویب پیش نویس یک سند درباره ایران در اتحادیه اروپا تصویبپیش کمیته امور خارجی پارلمان اروپا پیش نویس سند مربوط به « راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران



لینک منبع :آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا

آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/357014/Science/globalenvironment‎Cached28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می‌کند. آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/28/1589895 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می‌کند. آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا - تی نیوز tnews.ir/news/b2f576922709.html 28 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می کند. Images for آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran-society/آلودگی-هوا-تهدید-جدی-اروپا/story/6149981/ 28 دسامبر 2016 ... ذرات بسیار ریز موجود در هوا دلیل این آلودگی است. لیونل گسپن، کارشناس هواشناسی می گوید: قسمتی از این آلودگی هوا به انتشار بیش از حد مواد آلاینده ... آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا | آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی - قطره www.ghatreh.com/news/nn35285504/آلودگی-هوا-تهدید-جدی-اروپا 28 دسامبر 2016 ... آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می کند. - دانش > محیط زیست Ø. اروپا در معرض آلودگی شدید هوا - قطره www.ghatreh.com/news/nn35289650/اروپا-معرض-آلودگی-شدید-هوا 28 دسامبر 2016 ... آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را ... اروپا در برابر خطر آلودگی شدید هوا ... آلودگی هوا؛ تهدید جدی اروپا حق بر استفاده از محیط زیست سالم در اسناد بین المللی با تاکید بر ... www.isariintlaw.com/.../حق-بر-استفاده-از-محیط-زیست-سالم-در-اسناد-بین-المللی-با-تاکید-بر-استفاده-از-هوای-پاک-1489210467.html‎Cached11 مارس 2017 ... میزان مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا بنابر پیش بینی این سازمان در ... سطح اروپا ، صدور «اعلامیه اصول کنترل آلودگی هوا»[۱] از سوی«شورای اروپا» در سال ۱۹۶۸ بود. ... ترک فعل خود موجبات آلودگی محیط زیست سرزمین خود را که تهدیدی جدی ... دنیا برای مقابله با آلودگی هوا چه می‌کند؟ - ایانا iana.ir/fa/news/37200/دنیا-برای-مقابله-با-آلودگی-هوا-چه-می‌کند‎Cached22 نوامبر 2016 ... یکی از مشکلات جدی که سلامت ما را مورد تهدید قرار می‌دهد، معضل آلودگی هوا است. ... نگرانی خاص ما از آلودگی هوا، به دلیل ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/ ۲ میکرومتر است. ... استاندارد سوخت اروپا به این صورت است: یورو ۱ (۱۹۹۳) برای خودروهای ... آلودگی هوا تهدید جدی اروپا روزنامه همشمهری - آذربایجان نیوز azarbaijan-news.ir/search/?q=آلودگی+هوا+تهدید+جدی+اروپا+روزنامه... جستجوی شما با کلمه " آلودگی هوا تهدید جدی اروپا روزنامه همشمهری " نتیجه ایی نداشت. گزارش تخلف. تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، ...