مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تنقلات سالم برای کودکان

[ad_1]

، برخی آبنبات ها نرم و خوشمزه هستند و می توانند انتخاب خوبی برای فرزندانتان باشند می خواهیم به برخی از مفیدترین تنقلات سالم در این مطلب اشاره کنیم این تنقلات برای تقویت بینایی و افزایش قوای جسمی فرزندتان مفید و موثر هستند .

 

برگه هلو، زردآلو و قیسی یکی از خوشمزه ترین تنقلات سالم به شمار می رود.

 

برگه ها به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات های نرم است.

 

برگه زردآلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می شود.

 

هرچه این برگه نارنجی تر باشد درصد بتاکاروتن (ویتامینA) آن بیشتر است. برگه قیسی از زردآلو کم شیرین تر و کوچک تر بوده و به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B برای رفع ناآرامی و بی خوابی کودک مفید است. برگه هلو هم به رفع عطش کمک کرده، اشتها آور خوبی است و سموم بدن را دفع می کند.

 

آلو (سرشار از ویتامین B)

 

آلوبرقانی، آلو زرد، آلو سیاه، آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه، جایگزین مناسب لواشک های صنعتی است. آلو بخارا و برقانی، صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می کند و ​جوش ها را التیام می بخشد و از عوارض کم خونی می کاهد.

 

آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرارآور خوبی است، گرمی خوراکی ها را رفع می کند، کلیه ها را شستشو می دهد و از پرفشاری خون می کاهد.

 

کشمش، از بین برنده سوءهاضمه

 

سطح این نوع میوه خشک را می توانید با مقداری کاکائوی نرم شده پوشش دهید و آن را جایگزین انواع شکلات های اسانس دار و اسمارتیز کنید. مویز حبه های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. مویز تهیه شده از انگور شاهانی و قرمز خواص بیشتری دارد و پرخاصیت ترین آن انواع پرگوشت، کم دانه یا بی دانه آن است.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده، از غلظت خون می کاهد، رگ​ها را گشاد می کند، برای رفع سوء هاضمه مفید بوده و ضدآلرژی و تقویت کننده سیستم ایمنی است.

در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

 

کنجد و شاهدانه استخوان ها را تقویت می کند

 

این دانه ها جایگزین تنقلات شیرین است. آنها را خام تهیه و در منزل برشته کنید.

 

این دانه های پرکالری نیرو را تقویت کرده، به واسطه فسفر زیاد برای آرامش اعصاب مفید و تقویت کننده حافظه است، اسیدفولیک و منیزیم بدن را تامین می کند و به سبب کلسیم فراوان باعث استحکام استخوان های در حال رشد می شو​د. همچنین ذرت بوداده جایگزین مناسبی برای انواع اسنک است. ذرت غنی ازویتامین های گروه B بوده و به علت داشتن گوگرد، آهن و کلسیم به تقویت موها و ناخن ها کمک می کند.

 

برای تنوع در طعم این محصول آن را با مقدار کمی کره حیوانی تهیه کنید.

 

توصیه ها:

 

    برگه ها را از اماکن معتبر خریداری و آنهایی را که در بسته بندی های بهداشتی و دارای مجوز بهداشت است، انتخاب کنید.

    اغلب برگه های فله ای با مواد شیمیایی گوگرددار به صورت غیربهداشتی خشک شده و به دلیل سطح چسبنده اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات پرندگان و حشرات موذی است.

    از خرید انواع آلوهای فرآوری شده و فله ای خودداری کنید.

    آلوهای فرآوری شده حاوی نمک و مواد رنگی زیادی بوده و آلرژی زاست.

    میزان کالری اغلب میوه های خشک بخصوص کشمش و مویز بالاست.

    در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

    کنجد و شاهدانه به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی، بسیار فسادپذیر بوده و رطوبت زیاد موجب کپک زدگی آنها می شود. از نگهداری طولانی مدت این دانه ها اجتناب کنید.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی …پرتقال سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کودک بسیار مفید است لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم تغذیه سالم تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع از گروه‌های غذایی مختلف برای تغذیه ایجاد عادات خوب غذایی در کودکان آکابرای ایجاد عادت های خوب غذایی باید از خودتان شروع کنیداگر عادت های خوب غذایی را مامایی پزشکان ایران ۱اثر بر روی رشد و نمو کودکان مصرف سیگار مادر باردار ،باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض تغذیه سالم زندگی سالم در این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضان میان وعده ی سالم و چند نکتهچند نکته ی خیلی مهم در انتخاب میان وعده ها حتما وسوسه می شویم، چه در مقدار و چه در نوع برنامه تغذیه کودک نوزده تا بیست و چهار ماهگی …نوپابرنامه غذایی کودکان وعده برنامه غذایی کودکان نوزده تا بیست و چهار ماهه تا سالگیروی ؛ عنصری مهم در بدن توجه داشته باشید، افرادی که برای مدت طولانی روزانه تا میلی گرم روی مصرف می کنند همه چیز در مورد کودکانهمه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی اسباب بازی های مناسب کودکان قسمت اولمیوه های مناسب برای آقایان ، بررسی خواص انواع میوه ها برای آقایان افزایش احتمال تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی کودک،غذای نوزاد،از پرتقال سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کودک بسیار مفید است اگر کودک لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم و تغذیه سالم تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع از گروه‌های غذایی مختلف برای تغذیه سالم ایجاد عادات خوب غذایی در کودکان آکا برای ایجاد عادت های خوب غذایی باید از خودتان شروع کنیداگر عادت های خوب غذایی را خودتان مامایی پزشکان ایران ۱اثر بر روی رشد و نمو کودکان مصرف سیگار مادر باردار ،باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض دود تغذیه سالم زندگی سالم در این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضانتغذیه همه چیز در مورد کودکان همه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی خانوم میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه عوامل خونریزی‌های بارداری کدامند؟ تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن میان وعده ی سالم و چند نکته چند نکته ی خیلی مهم در انتخاب میان وعده ها حتما وسوسه می شویم، چه در مقدار و چه در نوع آن برنامه تغذیه کودک نوزده تا بیست و چهار ماهگی دانشنامه فرزند نوپا برنامه غذایی کودکان وعده برنامه غذایی کودکان نوزده تا بیست و چهار ماهه تا سالگی تغذیه سالم برای اطفال تغذیه سالم برای سلامتی é é é



لینک منبع :تنقلات سالم برای کودکان

تنقلات سالم برای کودکان - فرادید faradeed.ir/fa/news/20799/تنقلات-سالم-برای-کودکان‎Cached2 جولای 2016 ... بنابر نظر آکادمی پزشکی اطفال آمریکا- AAP –تنقلات بخش مهم تغذیه کودکان خردسال و در عین حال فرصتی برای تشویق آنها به مصرف غذای سالم است. هله هوله های سالم برای بچه ها - آفتاب aftabnews.ir/vdcjaxevmuqeihz.fsfu.html‎Cached Similarنگرانی اصلی مادران جوان هم، میل زیاد کودکان به مصرف این نوع تنقلات است. هرچند مادر بتواند در محیط خانه کودک را به خوردن تنقلات سالم تشویق کند، اما به محض ورود او ... تنقلات سالم برای کودکان (2) - زندگی آنلاین zendegionline.ir/articles/babies/nutrition/234373‎Cached2 جولای 2016 ... کودکان معمولا به سراغ خوراکی‌‌های سرشار از کربوهیدرات مانند بیسکویت‌‌های پنیری، چیپس، بیسکویت‌‌های نمکی یا میوه‌‌ها می‌‌روند. اما انتخاب خوراکی‌‌های ... هله هوله های سالم برای بچه ها - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition.../healthy1-snacks-kids.html‎Cached Similarتنقلات صنعتی مضرات تنقلات هله هوله های سالم,تغذیه سالم,تغذیه کودکان,تنقلات سالم,تنقلات سالم کدام​ است,مضرات چیپس و پفک,کشمش,مویز,آلو,کنجد,شاهدانه, عالی ترین میان وعده های سالم برای کودکان و نوجوانان www.hidoctor.ir/9357_عالی-ترین-میان-وعده-های-سالم-برای-کودکا.html/‎Cached Similar20 نوامبر 2013 ... میان وعده مغذی می تواند گرسنگی کودک در طول روز بکاهد ، و همچنین انرژی و نیرو بدهد به کودک همواره تنقلات سالم بدهید در این بخش ما تنقلات سالم را ... تنقلات سالم برای کودکان، دغدغه های مادران در فصل گرما - نی نی بان niniban.com/.../تغذیه-کودکان-در-تابستان-و-اهمیت-غذای-سالم-در-فصل-گرم‎Cachedیکی از جنبه‌های زندگی که در کنار تفریحات برای کودکان مطرح است استفاده از تنقلات مورد علاقه کودکان در تعطیلات و نیز استفاده از غذاهای رستورانی و فست فودها ... بهترین میان وعده برای کودکان - نمناک namnak.com/بهترین-میان-وعده-برای-کودکان.p2622‎Cachedبرای دانستن چگونگی تهیه کردن میان وعده های غذایی سالم برای کودکان، می توانید از توصیه های زیر مدد گیرید: 1- خوراکی ها و تنقلات فاقد ارزش غذایی را از خانه دور نگه ... میان‌وعده برای کودکان زیر ۷ سال - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../میان‌وعده-برای-کودکان-زیر-۷-سال‎Cached21 سپتامبر 2013 ... نکاتی برای میان‌وعده‌های کودکان. ۱. همیشه میان‌وعده‌های سالم در یخچال داشته باشید. اجازه بدهید کودکتان خودش تنقلات موردنظرش را بین چند مورد که برایش ... 10 روش برای اینکه بچه ها غذای سالم بخورند | وبلاگ ورچین blog.varchin.com/1392/09/06/3891‎Cached Similarنمی توان از آن ها توقع داشت غذاهای سالم بخورند و از تنقلات مضر و چاق کننده ... و روی آوردن به غذاهای سالم و مفید برای کودکان است، ولی این به این معنا نیست که بچه ها را از ... Lahzehnama.ir | کوله پشتی پُر از تنقلات سالم برای کودکان - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/.../کوله-پشتی-پُر-از-تنقلات-سالم-برای-کودکان‎Cached Similar11 ا کتبر 2014 ... کوله پشتی پُر از تنقلات سالم برای کودکان. شد کودکان در سنین بین 6 تا 12 سالگی ، آرام و دایمی است . آن ها بیشتر روزشان را در مدرسه می گذرانند.