مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قرآن دلم را روشن کرد لمس آیات الهی با قلبی از احساس

[ad_1]

قم - یک بانوی روشندل حافظ قرآن با بیان اینکه به معلولیت اعتقادی ندارد، گفت: چشمانی که با نور قرآن روشن شده است، هیچ تاریکی نمی‌تواند این نور را از آن دریغ کند.

لمس قرآن

 

تبیان به نقل از خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دستانش برجستگی‌های کاغذ را لمس می‌کرد و صدایش با حرکت دستانش که هم نوا می‌شد سمفونی زیبایی را گوش نواز می‌کرد، سمفونی الهی از کتابی که معجزه آخرین پیامبر مهربانی‌ها است.

چشمانش گرچه تاکنون نوری را تجربه نکرده است اما اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ، خداوند هر کسی را که بخواهد با نور خویش هدایت می‌کند و چه چیز بهتر از نور علی نور.

مریم شفیعی بانوی روشندلی است که در رشته حفظ کل قرآن کریم در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کرد بانویی که در صحبت با وی نباید هیچگونه ترحمی را به دل راه داد. او حافظ قرآنی است که کلمه الله در آنجاری است و چه سعاتی بالاتر از این.

جشنواره قرآنی مدهامتان یازدهمین دوره خود را تجربه کرد‎؛ جشنواره‌ای که شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال برای شرکت در آن جزو قوانین است و تدبیر این است تا هر سال جوانان قاری و حافظ قرآن را دور هم جمع کند.

قرائت خوب مریم شفیعی در این دوره از مسابقات وی را حائز رتبه دوم می‌کند رتبه‌ای که او پیش از شرکت در این دوره آن را حدس زده بود.

این بانوی روشندل حافظ قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر، از روزهای انس با قرآن می‌گوید. اینکه در دروان کودکی شنیدن صدای قرآن حس خوبی را در وی ایجاد کرده و این باعث شده تا از ۶ سالگی حفظ قرآن را با گوش فرا دادن به نوارهای ضبط صوت شروع کند.

مریم تاکنون هیچ یک از کلمات و آیاتی را که حفظ کرده است ندیده و با قلبش قرآن را لمس و آن را حفظ کرده است

مریم شفیعی نابینای مادرزادی است. وی تاکنون هیچ یک از کلمات و آیاتی را که حفظ کرده است ندیده و می‌توان گفت که مریم با قلبش قرآن را لمس و آن را حفظ کرده است.

وی اهل دیار ایلام است، استانی که محرومیت در آن موجب می‌زند و همواره انواع رسانه‌ها هم بدان می‌پردازند.

 او که از سوی کانون فرهنگی و هنری مسجد ولیعصر(عج) شهرستان مریوان در این دوره از مسابقات شرکت داشت از روزهایی می‌گوید که پیدا کردن نوار جزء‌های قرآن کریم برایش بسیار مشکل بود، روزهایی که او معطل نوارو ضبط و کاست بود.

اما همه این‌ها باعث نشد که وی ناامید شود و در حال حاضر دارای ۵ رتبه اول تا پنجم در رشته حفظ قرآن کریم و بسیاری دیگر از رتبه‌های استانی و شهرستانی را در کارنامه خود ثبت کرده در این دوره از مسابقات هم رتبه دوم را از آن خود می‌کند.

برایم سخت است از معلولیتی که خود به آن اعتقادی ندارم سئوال کنم و او هم با تمام اعتقادش می‌گوید که معلولیت را محدودیت نمی‌داند و این معلولیت مانند چراغی او را به خداوند نزدیک‌تر کرده است.

او گفت: گاهی حتی فراموش می‌کنم که نابینا هستم و به نوعی می‌توانم بگویم که قرآن دلم را روشن کرده است.

این بانوی روشندل هم اکنون تحصیلاتش در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآنی به پایان رسیده است و روزهای فراغت از تحصیل او با قرائت روزی دو جزء از قرآن کریم سپری می‌شود.

 روزهای مریم هم مانند سایر انسان‌ها با دلتنگی‌هایی هم همراه است دلتنگی‌هایی که آرامشی از جنس دیگر به او می‌دهد، آرامشی که با قرائت آیات الهی که روح او را امن و امیدش را دو چندان می‌کند.

مادر مریم هم در این گفتگو شرکت می‌کند؛ وی که معلوم است چه افتخار مادرانه‌ای به فرزندش می‌کند تمامی شرکت کنندگان در مسابقات را مانند دختر خود می‌داند.

شمسی بادر، که مادر دو فرزند نابینا است، مریم را مونس این روزهای خود می‌داند مونسی که قرائت قرآنش باعث افتخاری برای وی است و وجود مریم باعث شده تا سفرهای زیارتی بسیاری را از جمله سفر به مکه، کربلا، مشهد و قم را تجربه کند.

وی از روزهایی می‌گوید که نوارها قرآن را در شهر پیدا نمی‌کرد و پیگیری‌ها و تلاش‌هایش در مغازه‌ها هم بی‌فایده بود، تا اینکه روزی به یکی از روحانیونی که برای تبلیغ به شهرشان آمده است می‌سپارد تا کل نوارهای کاست قرآن را برایش از قم خریداری کند و این روحانی بر تعهد خود باقی مانده و نوارها را برای این خانواده پست می‌کند و نتیجه کار وی به این می‌رسد که فرد حافظ قرآنی را تحویل این جامعه دهد و امید و نور را به قلب وی ارزانی دارد.

گاهی فراموش می‌کنم که نابینا هستم و به نوعی می‌توانم بگویم که قرآن دلم را روشن کرده است

نکته جالبی که بعد از سال‌ها از خاطرات این مادر پاک نشده این است که هنگامی که پست نوارهای سفارش داده شده را برای آن‌ها به درب خانه آورده این روحانی باقی مانده پول نوارها که اضافه آمده بود را هم در بین نوارها گذاشته بود و این برای این زن بسیار جالب و به یادماندنی است.

وی که با از دست دادن همسرش به عبارتی برای فرزندانش هم پدر بوده و هم مادر بهترین لحظات زندگی‌اش را جاری شدن صدای قرائت قرآن مریم در فضای خانه می‌داند و اینکه هر زمان در جمعی هستند از مریم درخواست تلاوت می‌کند و این برای این مادر بسیار جای غرور و شعف دارد.

دختر دیگر شمسی بادر هم مانند مریم نابیناست او هم تاکنون توانسته سه جزء قرآن را حفظ کند و مصمم است تا مانند خواهرش حافظ کل قرآن کریم شود.

گرچه دلم می‌خواهد از احساس این مادر راجب معلولیت و نابینایی مریم سئوال کنم نمی‌دانم ترحم است یا ترس اما هرچه هست اجازه این کار را به خود نمی‌دهم تا غرور این مادر از همراهی فرزند قاری قرآنش دستخوش غم روزگار نباشد.

البته اگر غمی وجود داشته باشد اما در چهره این مادر هر چه هست غرور و خوشحالی است از داشتن فرزندانی که قرآن در دلشان نفوذکرده و روشنی بخش وجودشان شده است.


منبع: خبرگزاری مهر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دارو و درمان با قرآن و ادعیهبخش دوم – سیب سلامتدیدن عجائب در هنگام حجامت در وقت حجامت کردن اگر کسی سوره حمد را ۷ بار بخواند از منافع درباره استاد طاهرزاده لب المیزانگروه فرهنگی المیزان، استاد اصغر طاهرزاده انگلیس از دو قرن پیش، همیشه منبع شر و نکبت الف قرآن، انسانی و خطاپذیر استدکتر عزیز اعجاز قرآن را در چه می دانند بی انصافی می کنید دکتر جان اگر قرآن معجزه نیست کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟ شهر سوالدو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب صفحه اول پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدارمحمدرضا مروارید از زمان شروع به کارش در استانداری ایلام سخنان جنجالی را بر زبان آورده من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریماسامی همراهان در آخر پست اضافه می شود هر سال اینجا دور هم ختم قرآن می کردیم یادتونه ؟علت اختلالات اعصاب ایثارگرانبا تشکر از نویسنده متن کلامی که هزاران بار باشکال مختلف بیان شد اینبار بصورت کاملا پرسش و پاسخ های جنسی جدید پرسشپاسخجنسیدعواهای زناشویی را چگونه باید مدیریت کرد چگونه از اسیب جنسی کودکان پیشگیری کنیم عشق وب سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ایگزیده ها شاهد هرجایی مشرق و مغرب هردو از آن خداست ‍‍‍‍‍‍پس شما به هر جانب روی کنیدصفحه اول پایگاه اطلاع رسانی آوای مهرانمردم در دیماه با عزم راسخ و غیرت راستین ایرانیان، غرور و سردی زمستان را شکستند و مشت دارو و درمان با قرآن و ادعیهبخش دوم – سیب سلامت سلام با تشکر از شماامدادان غیبی خدا اگر ممکن جواب من حقیرو سریعتر به ادرس ایمیلم بفرستید از درباره استاد طاهرزاده لب المیزان گروه فرهنگی المیزان، استاد اصغر طاهرزاده انگلیس از دو قرن پیش، همیشه منبع شر و نکبت برای الف قرآن، انسانی و خطاپذیر است دکتر عزیز اعجاز قرآن را در چه می دانند بی انصافی می کنید دکتر جان اگر قرآن معجزه نیست پس ما کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟ شهر سوال با عرض سلام اولا بیان شدن یا نشدن حد و حدود در قرآن، ملاک اهمیت نیست همان گونه که نماز یکی از صفحه اول پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار محمدرضا مروارید از زمان شروع به کارش در استانداری ایلام سخنان جنجالی را بر زبان آورده که با من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم اسامی همراهان در آخر پست اضافه می شود هر سال اینجا دور هم ختم قرآن می کردیم یادتونه ؟ علت اختلالات اعصاب ایثارگران با تشکر از نویسنده متن کلامی که هزاران بار باشکال مختلف بیان شد اینبار بصورت کاملا علمی و پرسش و پاسخ های جنسی جدید پرسشپاسخجنسی دعواهای زناشویی را چگونه باید مدیریت کرد چگونه از اسیب جنسی کودکان پیشگیری کنیم صفحه اول پایگاه اطلاع رسانی آوای مهران مردم در دیماه با عزم راسخ و غیرت راستین ایرانیان، غرور و سردی زمستان را شکستند و مشت های



لینک منبع :قرآن دلم را روشن کرد لمس آیات الهی با قلبی از احساس

قرآن دلم را روشن کرد/ لمس آیات الهی با قلبی از احساس - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../قرآن-دلم-را-روشن-کرد-لمس-آیات-الهی-با-قلبی-از-احساس‎Cached20 دسامبر 2016 ... قم - یک بانوی روشندل حافظ قرآن با بیان اینکه به معلولیت اعتقادی ندارد، گفت: چشمانی که با نور قرآن روشن شده است، هیچ تاریکی نمی‌تواند این نور ... Images for قرآن دلم را روشن کرد/ لمس آیات الهی با قلبی از احساس قرآن دلم را روشن کرد لمس آیات الهی با قلبی از احساس آکا - لیمو پاتوق limopatogh.ir/search/?...قرآن+دلم...روشن+کرد+لمس+آیات+الهی+با+قلبی...احساس...‎Cachedبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرآن کتاب تربیت است و تربیت بر ذکر و یادآوری و تکرار است.اما در قرآن تکرار به معنایی که در ذهن ... قرآن دلم را روشن کرد لمس آیات الهی با قلبی از احساس آکا - آی وی نیوز ivnews.ir/search/?...قرآن+دلم...روشن+کرد+لمس+آیات+الهی+با+قلبی...احساس... وارث: قرآن کتاب تربیت است و تربیت بر ذکر و یادآوری و تکرار است.اما در قرآن تکرار به معنایی که در ذهن ما است، وجود ندارد؛زیرا در هر موردی که مثلا داستان موسی بیان ... فیش‌های مرتبط با سوره مبارکه محمد آیه 7 - khamenei.ir farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=47&npt=7&aya=7‎Cached Similarیا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم﴿۷﴾ .... البتّه امام مؤدّبانه حرف میزد امّا مواضع قاطع و روشن خود را در آن نامه‌ها بیان کرد و این توکّل خود .... ملت ایران با اعتقاد به قرآن، با اعتقاد به پیام بعثت، با اتحاد درونى در میان خود، با احساس دلیرى ... و نگاه قلبی و گرایش قلبی، مسئله‌ی اعتماد به خدای متعال است، اعتماد به وعده‌های الهی ... Rumi دوستداران شمس ,مولوی - نوشته های خواندنی در مورد شمس و مولانا رومی ... www.goodreads.com/topic/show/1169‎Cached Similarدر کلاس درسش تفسیر قرآن، احکام فقه، فلسفه و حکمت و عرفان تدریس می‌کرد؛ بیش از ده هزار ..... این تغییر با شعله کشیدن نور الهی در قلب انسن آغاز میشود تغییری کامل در ذهن و ... در ابتدا شمس جرقه ای در دل مولانا روشن کرد و بعد شعله ای برپا نمود. .... در رد عشق مجازی و بی ثباتی آن و عادی بودن این احساس ، قصائد متون و غزل های زیادی ... از قرآن چه می دانیم و تکالیف ما در قبال آن - hajij.com www.hajij.com/fa/moral/quranic.../2223-1393-08-20-10-37-39‎Cached(2)ما اگر به آیات قرآن قدری با دقت و تامل بنگریم و به ماورای آن بیندیشیم به حقائق نورانی اش دست خواهیم یافت و عظمت الهی را در کلامش بخوبی درک خواهیم کرد. .... حفظ کردن قرآن و آیات نورانی آن فکر و ذهن و چشم دل بشر را روشن می سازد و ذکر و یاد الهی را در دلها ... تلاوت قرآن مادام که با درک معنا و تدبر همراه باشد همواره عامل نورانیت قلب افراد و در ... آداب تلاوت قرآن کریم - معاونت فرهنگی و تربیتی farhangi.whc.ir/article/10978/آداب-تلاوت-قرآن-کریم‎Cached14 مه 2017 ... فاش گویم آنچه در دل مضمر است ... قرآن پاک ترین کتاب, از مبدا پاکی و طهارت, بر پاک ترین قلب عالم ... اولین شرط برای تماس با قرآن, پاک بودن از جنابت و داشتن وضو است و ... پاک کرد, و به آسانی قرآن را به لب گذاشت و بوسید و خطوط آنرا لمس نمود. ... شایسته است هنگام شنیدن آوای قرآن و آیات الهی با سکوت عمیق و توجه ... قلب - ویکی فقه wikifeqh.ir/دل‎Cachedدر قرآن کریم از واژه‌هایی مانند قلب، فواد، صدر و روح استفاده شده است و برای هر ... قلب و فؤاد، در هنگامی که همین واژه «قلب» یا «فؤاد» و یا در فارسی «دل» را در محدوده ... و منظور ما نیز از طرح پرسش فوق روشن شدن همین معنای پیچده و اخلاقی آن و نیز اصطلاح قرآنی و ... در بعضی از آیات از لفظ عقل استفاده شده و می‌فرماید: «افلم یسیروا فی الارض ... چیستی و ماهیت شادی در قرآن و روایات و راهکارهایی برای شاد زیستن hablolmatin.dmsonnat.ir/?_action=articleInfo&article=779‎Similarوجود آیات متعدد در قرآن کریم، سخنان پیامبر(ص) و احادیث و روایات منقول از ائمه ... خنده ، شوخی و شادمانی، ارمغانهای الهی در آغوش عشق و احساس انسانهاست که با هریک، این ایّام ... را میتوان با طراوت و پرنشاط سپری کرد و با نگرشی روشن از دانش و بینش، هیچگاه ... یا ویژگی ناپیدا در آن وجود دارد و صاحب نظران آن را «شادی خالص قلبی» دانستهاند.