مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود

[ad_1]

وب‌سایت تناسب اندام: بدن انسان ماشینی فوق العاده اسـت. سالها پیش در زمان دایناسورها، انسان هر روز با موقعیت هایی که جانش را تهدید می کرد روبرو می شد. این تهدید ها باعث ترشح مواد شیمیایی  ای به نام های آدرنالین و کورتیزول در بدن می شوند. این هورمون ها با واکنش جنگ یا گریز که همه آن را می شناسیم در ارتباط اند.

 

کشتی گرفتن با یک ببر دندان بلند انرژی بسیار زیادی می خواهد، و بدن انسان آنقدر باهوش اسـت که می داند برای موقعیت های جنگ یا گریز به مقدار زیادی ذخیره چربی و گلوکز نیاز دارد.
استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود

تهدیدهایی که این روزها با آنها درگیر هستیم در شکل های قبوض، از دست دادن کار، مرگ و دل شکستگی هستند. با اینکه دیگر ببر دندان بلندی وجود ندارد، اما بدنمان هنوز به همان شکل به تهدیدها پاسخ می دهد: همین که تهدید از بین رفت، نیاز به پر کردن انرژی را حس می کنیم. این یعنی وقتی با یک تهدید روبرو می شویم احتمال اینکه بلافاصله به سراغ یک بستنی پر از شکلات و خامه برویم بیشتر می شود.

 

همچنین احتمال این وجود دارد که چون ذهنتان درگیر موقعیت استرس زا اسـت، پس کمتر درباره آنچه می خورید فکر می کنید و متوجه این نیستید که دقیقا چه زمانی سیر می شوید. مسلما اگر بخواهید وزن کم کنید باید به فکر کاهش غذا خوردن استرسی باشید.

چربی احشایی ( چربی هایی که در منطقه مرکزی بدن قرار دارند ) برای سلامتتان از چربی های باسن و ران ها بسیار خطرناک تر هستند. به همین دلیل اسـت که چربی های احشایی اطراف ارگان های داخلی تان را احاطه می کنند. چیزی که میزان آسیب را بالا می برد این اسـت که چربی شکمی چهار برابر بیشتر از دیگر چربی های بدن گیرنده کورتیزول دارد.

 

این یعنی کل پروسه ذخیره سازی چربی اینجا ساده تر انجام می شود. خبرهای بدتری نیز هست: محققان در دانشگاه فلوریدا متوجه شده اند، چربی ای که دارید می تواند توانایی بدن در ارسال پیام خاموش کردن واکنش استرسی به مغز را مختل کند. بر اساس این شواهد، هرچقدر چربی بدنتان کمتر باشد اضطرابتان نیز کمتر خواهد شد. با عقل هم جور در می آید، چون افرادی که اضافه وزن دارند اکثرا نگران این اضافه وزن هستند.

گفته می شود، راه های ساده و سالمی برای از بین بردن استرس همراه با چربی وجود دارد: درست غذا بخورید، ورزش کنید، به اندازه بخوابید و البته از راهی مثبت استرس خود را مدیریت کنید. با درگیر شدن در فعالیت های آرامش بخش شروع کنید، از جمله یوگا و مدیتیشن، برای اینکه روی موقعیت های استرس زا قبل از اینکه حتی اتفاق بیفتند کنترل داشته باشید، هر روز به خود زمان بدهید تا در سکوت کمی آرامش بگیرید. در طبیعت قدم بزنید و با زندگی پر جنب و جوش بیرون ارتباط برقرار کنید.

استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود

بدن خود را با میوه ها و سبزیجات کامل حفظ کنید، چون این کار نهایتا باعث کاهش چربی شکمی و تقویت قابلیت مغز برای خاموش کردن واکنش استرسی می شود. سعی کنید مصرف غذاهای سرخ کرده و گوشت قرمز ( که حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع و ترانس اسـت ) را کاهش دهید چون می توانند باعث التهاب شوند، که سطح کورتیزول را بالا می برد.

سپس بیرون بروید و حرکت کنید! ورزش هوازی باعث کاهش سطح کورتیزول و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن برای چربی سوزی می شود.

وقتی موقعیت های تنش زا به وجود می آید، در بیشتر مواقع بهترین انتخاب این اسـت که حواس خود را پرت کنید! با دوست خود تماس بگیرید، چیزی ببافید، و یا اینکه می توانید به سراغ باغچه یا گلدان هایتان بروید. کورتیزول تا ابد در جریان خونتان باقی نمی ماند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا توجهتان را از آن موقعیت منحرف کنید.

در آخر باید بگویم، این را بدانید که شما هم انسان هستید و ممکن اسـت گاهی اوقات دچار استرس شوید. اگر یک کیک شکلاتی یا بستنی جواب آرام کردنتان اسـت، پس انکارش نکنید. زندگی همه اش ایجاد تعادل اسـت، و اگر بخواهید خود را از همه چیز محروم کنید و نیازهایتان را انکار نمایید در واقع اضطرابتان را بالاتر برده اید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چربی شکم تان را از بین ببرید مردمانچربیشکمتانراازبینبا برنامه علمی سه قسمتی ما می توانید در الی هفته شکمتان را صاف تر کرده و چربی شکم خود پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن چربی سوز لیپو۶ پایگاه تخصصی بدنسازی و …پیمان در ۲۷ام آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸۲۷ دوست عزیز مراقب شل شدن پوست بعد از کاهش وزن باشمنم از چه سنی می توان از بوتاکس استفاده کرد؟عوارض …از چه سنی می توان از بوتاکس استفاده کرد؟عوارض بوتاکس چیست؟بهترین راه حل برای از بین بردن جوش صورت چیهسلام دوست عزیز برای از بین برون جوش های صورتتون اول باید ببینید که پوستتون از چه نوعی تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرماییدجوشهای سر سیاه و سر سفید و چند درمان خانگیجوشهای سر سیاه و سر سفید و چند درمان خانگی دانه های سر سیاه سرو کله این نوع جوشها عصر ایران تردیدها به ماخیانت می کنند تا به آنچه لیاقتش را داریم نرسیم شکسپیرپایگاه تفریحی اتوپیا برای از بین … علی پ بهمن ۹ ۱۳۸۸ برای از بردن لکه ها یا خال های کوچک قهوه ای و سیاه که مدتی است بر نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت



لینک منبع :استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود

خبرگزاری تسنیم - استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود https://www.tasnimnews.com/.../استرس-را-از-بین-ببرید-تا-چربی-از-بین-برود‎Cached31 جولای 2016 ... دن انسان ماشینی فوق العاده است. سالها پیش در زمان دایناسورها، انسان هر روز با موقعیت هایی که جانش را تهدید می کرد روبرو می شد. این تهدید ها باعث ... هرلحظه، استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود harlahze.com/سلامت/استرس-را-از-بین-ببرید-تا-چربی-از-بین-برود 1 آگوست 2016 ... استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود تهدیدهایی که این روزها با آنها درگیر هستیم در شکل های قبوض، از دست دادن کار، مرگ و دل شکستگی ... استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود life.shafaqna.com/FA/0432322 استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود. محققان در دانشگاه فلوریدا متوجه شده اند، چربی ای که دارید می تواند توانایی بدن در ارسال پیام خاموش کردن واکنش ... استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود www.airvideo.ir/.../استرس_را_از_بین_ببرید_تا_چربی_از_بین_برود‎Cachedاسترس را از بین ببرید تا چربی از بین برود. دانلود چربی گیر · دانلود چربی گیر دست ساز (فیلم) · دانلود با این نوشیدنی سنتی، چربی های شکم و پهلویتان را آب ... استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود - روجانیوز news.rooja.org/fa/content/558762.html محققان در دانشگاه فلوریدا متوجه شده اند، چربی ای که دارید می تواند توانایی بدن در ارسال پیام خاموش کردن واکنش استرسی به مغز را مختل کند. بر اساس این شواهد، هرچقدر ... استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/استرس_را_از_بین_ببرید_تا_چربی_از_بین_برود استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود ... دانلود با این نوشیدنی سنتی، چربی های شکم و پهلویتان را آب کنید ... دانلود اتاقی در مسکو برای درمان استرس. استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود - onvansho onvansho.ir/result/استرس-را-از-بین-ببرید-تا-چربی-از-بین-برود.html استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود شناسه خبر 1144206 سرویس رسانه ها ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ . با این خوراکی ها اضطراباسترس زمان های باقیمانده را بین باقیمانده را ... به خاطر کدام دلایل چربی شکمی از بین نمی رود؟ - تناسب اندام - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../به-خاطر-کدام-دلایل-چربی-شکمی-از-بین-نمی-رود-‎Cached8 ژوئن 2016 ... تجربه استرس مزمن: این حالت روانی خود عاملی برای افزایش وزن و افزایش ... اجتناب از کربوهیدرات ها: اگر می خواهید چربی شکمی و یا چربی کلی بدن را از بین ببرید، باید گروه هایی از ... تقریبا 45 تا 65 درصد از کالری دریافتی شما باید از طریق ... اجتناب از نوشیدن چای سبز: اگر شما مشکل در از بین بردن چربی های دور ... چگونه استرس را از بین ببریم؟ | چطور chetor.com/41861-چگونه-استرس-را-از-بین-ببریم/‎Cached Rating: 97% - 184 votes اگر نمی‌توانید موانع و عوامل استرس را از بین ببرید، سعی کنید خودتان را تغییر .... شاید مصرف این مواد شادی موقتی داشته باشد و استرس را تا حدودی کاهش بدهد، اما این ... 12 روش آسان برای آب کردن چربی‌های پشت کمر - مجله سلامت www.majalesalamat.com/fitness/weight.../how-to-get-rid-of-back-fat/‎Cached8 نوامبر 2016 ... شما باید تمرینات وزنی و کاردیو را به همراه یکدیگر به کار ببرید تا از ... از بین بردن استرس و کنترل آن بهترین و ساده ترین روش برای کنترل ...