مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

Share/Save/Bookmark

 

سنبل الطیب در درمان اختلالات یائسگی، التیام زخم ها، بی خوابی، خستگی و بیماری های عصبی بسیار مفید واقع شده است.

به گزارش بلاغ، دمنوشی مهربان و لطیف که به علف گربه هم معروف است. ریشه سنبل اطیب گرم و خشک است و از ایام دور و دراز دمنوشی آرام بخش، ضداضطراب برای افرادی که مدام در استرس و بی خوابی بسر می برند تجویز می شده است. اگر سردرد امانتان را بریده این دمنوش را حتما امتحان کنید زیرا خواص درمانی و تسکین دهنده بالایی دارد. این گیاه در طب سنتی چندین جور درمان را برعهده دارد. از جمله کمردرد، پادرد، دل درد.

دمنوش این گیاه در درمان اختلالات یائسگی، التیام زخم ها، بی خوابی، خستگی و بیماری های عصبی بسیار مفید واقع شده است. در رفع اسپاسم و تب، تشنج مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه ضدکرم معده و روده است و از هیجانات جلوگیری می کند، میگرن را برطرف می کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است، در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد، در برطرف کردن درد سیاتیک موثر است، سکسکه مداوم را از بین می برد، درد سینه و استفراغ را برطرف می کند، در معالجه افراد دیابتی موثر است، توصیه می شود که زنان باردار و افرادی که مشکل کلیه دارند از مصرف سنبل الطیب خودداری کنند.

سنبل الطیب و تهیه دمنوش آن / دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟

لازم به ذکر است که دمنوش سنبل الطیب را با مقدار کم از این گیاه درست کنید زیرا مصرف بیش از حد با مقدار زیاد خطرناک است. گیاه سنبل الطیب جزو گیاهان مورد علاقه گربه ها هم محسوب می شود و به همین دلیل به آن علف گربه هم گفته می شود. حتی در تحقیقاتی که اخیرا انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که نوعی ماده مسکن به نام آکتینیدن وجود دارد.

روش آماده سازی: مثل تهیه بیشتر جوشانده ها و دمنوش ها، همه این مواد را در قوری می ریزیم و می گذاریم دست کم 15 تا 21 دقیقه در آب جوش با در بسته، بماند تا دم بکشد. ریشه ها معمولا زمان بیشتری از برگ لازم دارند تا زمان دم کشیدن عصاره را به آب بدهند. می توانیم بخشی از ریشه را پودر کنیم تا زمانی کمتری برای دم کشیدن ببرد.

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

معرفی طرز تهیه و خواص دمنوش گل پنیرک نوشیدنیطبیسنتیدمنوشگلبرای تهیه دمنوش گل پنیرک یک قاشق غذا خوری گل پنیرک را در یک قوری ریخته و آب با دمای معرفی دمنوش کاسنی خواص ، طرز تهیه ، موارد منع …نوشیدنیطبیسنتیدمنوشکاسنیبا وجود انسولین طبیعی در گیاه کاسنی مصرف دمنوش آن اثر فوق العاده رضایت‌بخش در کسانی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان آکاگل گاوزبانگل گاوزبان طرز تهیهگل گاوزبان و سنبل الطیبگل گاوزبان و فشار خونگل تخم کتان و چگونگی مصرف آن، فواید دانه کتان، خواص …تخم کتان یکی از دانه هایی است که مصرف آن فواید بسیار زیادی دارد همچنین تخم کتان می معرفی طرز تهیه و خواص دمنوش گل پنیرک نوشیدنیطبیسنتیدمنوش برای تهیه دمنوش گل پنیرک یک قاشق غذا خوری گل پنیرک را در یک قوری ریخته و آب با دمای درجه معرفی دمنوش کاسنی خواص ، طرز تهیه ، موارد منع مصرف درباره نوشیدنیطبیسنتیدمنوش با وجود انسولین طبیعی در گیاه کاسنی مصرف دمنوش آن اثر فوق العاده رضایت‌بخش در کسانی که قند داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری جدیدترین لباس های مجلسی شیک زنانه بیماری واگیر دار تناسلی زنان و مردان فروش عمده پوشاک بچه گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعنابرازیانه گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان آکا گل گاوزبانگل گاوزبان طرز تهیهگل گاوزبان و سنبل الطیبگل گاوزبان و فشار خونگل گاوزبان در تخم کتان و چگونگی مصرف آن، فواید دانه کتان، خواص تخم کتان آکا تخم کتان یکی از دانه هایی است که مصرف آن فواید بسیار زیادی دارد همچنین تخم کتان می تواند کمک خرمای برنی چه خواصی دارد؟



لینک منبع :دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟

خواص درمانی سنبل الطیب - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../gardenheiliotrope.html‎Cached Similarریشه سنبل الطیب از نظرطب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر است. اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است،ضد اسپاسم و ... فواید و مضرات سنبل الطیب - کوکا www.coca.ir/benefits-harms-valerian/‎Cached Similarگیاه سنبل الطیب برای درمان میگرن، صرع، تشنج و درمان اختلالات یائسگی مفید می ... خواص سنبل الطیب، طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و گل گاو زبان، نارسایی کلیه، ... جانبی دارد و مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود و حداکثر میزان استفاده از دمنوش ... طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و دارچین - نمناک namnak.com/دمنوش-سنبل-الطیب.p14067‎Cachedدمنوش سنبل الطیب و دمنوش آرامش اعصاب و طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و دمنوش گل ... ریشه «سنبل الطیب» بخش شناخته شده این داروی گیاهی است که ارزش دارویی دارد و ... دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟ - گلوگاه ما www.galougahema.ir/1395/10/دمنوش-سنبل-الطیب-چه-خواصی-دارد؟/‎Cached7 ژانویه 2017 ... دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟ سنبل الطیب در درمان اختلالات یائسگی، التیام زخم ها، بی خوابی، خستگی و بیماری های عصبی بسیار مفید واقع ... خواص و مضرات سنبل الطیب - oabab www.oabab.net/fa/خواص-و-مضرات-سنبل-الطیب‎Cached Similarاین گیاه برای التیام درد مفاصل و دردهای عضلانی استفاده می شود. - گیاه سنبل الطیب خاصیت ضد تپش قلب نیز دارد. مضرات سنبل الطیب معمولاً برای بسیاری از افراد ... دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟ - آخرین اخبار - اخبار - خط امید ... www.khateomid.ir/news/44302/دمنوش-سنبل-الطیب-چه-خواصی-دارد؟.html 7 ژانویه 2017 ... دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟ سنبل الطیب در درمان اختلالات یائسگی، التیام زخم ها، بی خوابی، خستگی و بیماری های عصبی بسیار مفید واقع ... خواص و طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و گل گاوزبان | ستاره setare.com/.../خواص-و-طرز-تهیه-دمنوش-سنبل-الطیب-و-گل-گاوزبان‎Cached14 ژانویه 2017 ... سنبل الطیب یا علف گربه (Valeriana officinalis) گیاهی است که بوته‌ای استوار و چندساله دارد و در اروپا و بخش‌هایی از آسیا می‌روید. دارای ریشه‌ای کوتاه ... سنبل الطیب و تهیه دمنوش آن / دمنوش سنبل الطیب چه خواصی دارد؟ persianv.com/.../سنبل-الطیب-و-تهیه-دمنوش-آن-دمنوش-سنبل-ا.html‎Cached5 ژانویه 2017 ... سنبل الطیب. دمنوشی مهربان و لطیف که به علف گربه هم معروف است. ریشه سنبل اطیب گرم و خشک است و از ایام دور و دراز دمنوشی آرام بخش، ضداضطراب ... سنبل‌الطیب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سنبل‌الطیب‎Cached Similarاین گیاه اثر مشابهی نیز بر روی موشهای صحرایی دارد. خواص درمانی سنبل الطیب (علف گربه) سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن به طور عمودی تا ارتفاع ... خواص درمانی گل گاوزبان و سنبل الطیب - راز سلامتی و طول عمر در ... tol-e-omr.blogfa.com/post-15.aspx‎Cached Similarراز سلامتی و طول عمر در طبیعت است - خواص درمانی گل گاوزبان و سنبل الطیب - خواص ... گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با ...