مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند

[ad_1]
میشل لوسیانو سرپرست مطالعه در این باره می گوید: «تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش حالت شناختی و ذهنی عادی، زوال عقل و بیماری آلزایمر اثر دارد.»

مطالعه جدید نشان می دهد که این مکانیسم می تواند به حفظ حجم مغز کمک کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای، یک نوع روش و سبک غذا خوردن است که بر مصرف میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون به جای کره، لوبیا و حبوبات، دانه های غلات مانند گندم و برنج تاکید دارد. هم چنین مقدار متوسط ماهی و لبنیات را نیز شامل می شود در حالی که گوشت قرمز و مرغ در آن محدود است.

به گفته محققان، با افزایش سن، مغز کوچک و سلول های مغزی از دست می روند و این رژیم غذایی می تواند بر یادگیری و حافظه تاثیر گذارد. در این مطالعه، سن، بیشترین اثر را از دست دادن حجم مغز دارد.

محققان اذعان می دارند از آنجائیکه هیچ ارتباطی بین خوردن ماهی یا مصرف گوشت در حفظ حجم مغز دیده نشده است ممکن است دیگر اجزای رژیم غذایی مدیترانه ای یا سرتاسر این رژیم با هم، بتواند چنین مزیتی را به همراه داشته باشد.

ترکیبی از غذاها می توانند از مغز در برابر عواملی مانند التهاب و بیماری های عروقی، که موجب کوچک شدن مغز می شوند، محافظت کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رژیم مدیترانه ای رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین رژیم رژیم مدیترانه ای محبوب ترین رژیم غذایی بنا به گزارش آکاایران در بین همه برنامه های خوراکی‌هایی مقوی برای تقویت مغزراههای افزایش هوش رژیم غذایی مدیترانه‌ای ابتلا به آلزایمر قدرت حافظه تغذیه دوران ماده غذایی که از زوال عقل پیشگیری می‌کنندزردچــوبـه به نظر می‌رسد پلاک‌های تجمع یافته در مغز به گسترش یافتن زوال سلول‌های چه بخوریم تا مثل انیشتین با هوش شویم؟اشتهای همین مغز سفیدی که زیر جمجمه جا خوش کرده و فقط درصد از کل وزن بدن را تشکیل می لاغری سریع روش ساده لاغری، روش های لاغری سریع، …برنامه غذایی متنوع و متعادل راه حل کمبود ویتامین این غذاهای پاییزی را حتما به برنامه کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …گفته می شود تومورهای استخوانی تنها دو دهم درصد از انواع سرطان ها را به خود…لیزر واژینال و لاغریبرای افزایش ویتامین ها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می‌توان استفاده کرد؟پرسش و پاسخ طب قرآنینرم افزار پانزده روز تاسلامتی برخی از پرسش و پاسخ های استاد خدادادی موجود در این نرم جنازه سران رژیم پهلوی در سردخانه پزشکی قانونی …به گزارش پارسینه، بعد از اعدام برخی از سران رژیم پهلوی از جمله نعمت الله نصیریرئیس رژیم مدیترانه ای رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین رژیم غذایی آکا رژیم مدیترانه ای محبوب ترین رژیم غذایی بنا به گزارش آکاایران در بین همه برنامه های غذایی خوراکی‌هایی مقوی برای تقویت مغز راههای افزایش هوش رژیم غذایی مدیترانه‌ای ابتلا به آلزایمر قدرت حافظه تغذیه دوران ماده غذایی که از زوال عقل پیشگیری می‌کنند تحقیقات نشان می‌دهند که ملاحظات غذایی ممکن است به محافظت از بدن در برابر زوال عقل و حتی چه بخوریم تا مثل انیشتین با هوش شویم؟ اشتهای همین مغز سفیدی که زیر جمجمه جا خوش کرده و فقط درصد از کل وزن بدن را تشکیل می‌دهد، ده لاغری سریع روش ساده لاغری، روش های لاغری سریع، سریع لاغر برنامه غذایی متنوع و متعادل راه حل کمبود ویتامین این غذاهای پاییزی را حتما به برنامه غذایی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان صفحه اصلی به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش بخش را پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای زوال عقل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زوالعقل دمانس به انگلیسی ، یا خِرَدسودگی، عربیزوال عقل، در پزشکی و روان‌پزشکی، اختلال مزمن لیزر واژینال و لاغری برای افزایش ویتامین ها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می‌توان استفاده کرد؟ تازه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران چاقی و اضافه وزن درمان ذات الریه را تسریع می بخشد مطالعات و آزمایش های پژوهشگران کانادائی



لینک منبع :رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند

رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-مغز-را-تقویت-می-کند‎Cached7 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای مغز را تقویت می‌کند - سایت خبری تحلیلی ... tabnak.ir/fa/news/654750 7 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. به گزارش مهر، محققان بیش از ... رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند - خبرگزاری مهر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148375494090876 7 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. - خبرگزاری مهر. رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-مغز-را-تقویت/.../6166514/ 6 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل ... رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند | شفقنا | Shafaqna fa.shafaqna.com/news/303490 7 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. به گزارش شفقنا به نقل از مهر، ... رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند - نمایشگاه پزشکی ... vip-med.ir/online/رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-مغز-را-تقویت-می-کند/‎Cachedمحققان بیش از سه سال حجم مغز صدها نفر از افراد مسن در اسکاتلند را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند افرادی که بیشتر از عادات غذایی رایج در کشورهای مدیترانه ... با رژیم غذایی مدیترانه ای مغز خود را تقویت کنید - سایت www.madary.ir/143892.html‎Cached5 جولای 2017 ... یکی از این رژیم ها،رژیم غذایی مدیترانه ای می باشد. ... دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=38173 7 ژانویه 2017 ... تاکید مجدد محققان؛رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کندتحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به ... رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-مغز-را-تقویت-می-کند/ 7 ژانویه 2017 ... رژیم غذایی مدیترانه ای مغز را تقویت می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن ... رژیم غذایی مناسب جهت تقویت حافظه | اینفوسلامت https://www.infosalamat.com/.../رژیم-غذایی-مناسب-جهت-تقویت-حافظه‎Cached30 ژوئن 2017 ... تحقیقات نشان داده رژیم غذایی مدیترانه‌ای به هوشیاری مغز کمک کرده و همچنین ... هستند که علاوه بر بهبود عملکرد مغز، به کاهش وزن نیز کمک می کنند.