مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید

[ad_1]
7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید

خبرگزاری آریا -
آب مروارید کدورت عدسی چشم است

زمانی که از افراد در مورد آب مروارید سوال می‌کنید ممکن است با واژه‌هایی همچون مشکلات چشم یا افراد پیر مواجه شوید. بیشتر افراد اطلاعات زیادی در مورد این بیماری ندارند.خوب این موضوع زیاد هم تعجب آور نیست. تقریبا بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که به سن 80 سالگی رسیده‌اند، ممکن است آب مروارید را تجربه کنند. ممکن است در آغاز سن 40 سالگی نیز آب مروارید مرتبط با سن را نیز داشته باشید.

در اینگونه موارد معمولا تا سن 60 سالگی مشکلی در بینایی فرد ایجاد نمی‌شود. برخی از زنان و مردان میانسال نیز ممکن است به خاطر آب مروارید تاری دید داشته باشند اما خودشان از این موضوع اطلاعی نداشته باشند. خوب حالا سوال اینجاست که واقعا آب مروارید چیست؟ در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم که ممکن است بیشتر افراد اطلاعی از آن نداشته باشند.

آب مروارید بر روی چشم شما تشکیل نمی‌شود:
بیشتر افراد فکر می‌کنند که آب مروارید بر روی چشم تشکیل می‌شود اما این موضوع صحیح نیست. آب مروارید کدورت عدسی چشم است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که یک پوشش مه‌آلود در بالای عدسی چشم توسعه یافته است، اما آب مروارید در واقع در داخل چشم تشکیل می‌شود. تاری که باعث اختلال در بینایی می‌شود معمولا زمانی تشکیل می‌گردد که پروتئین موجود در عدسی چشم می‌شکند. شما نمی‌توانید آب مروارید را احساس کنید و این موضوع ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشد. در اینگونه موارد تنها راه درمان استفاده از جراحی است.

افزایش سن تنها عامل خطر برای تشکیل آب مروارید نیست:
بیشتر آب مرواریدها وابسته به سن هستند اما امکان توسعه این موارد به خاطر جراحی یا سایر مشکلات چشمی همچون گلوکوم نیز وجود دارد. تابش و قرار گرفتن در معرض نور خورشید هم خطر ابتلا به این بیماری را افزایش خواهد داد. نور شدید آفتاب ممکن است سرعت شکستن پروتئین‌های موجود در عدسی چشم را افزایش دهد. در همین حال ، برخی از آب مروارید‌ها مادرزادی هستند و نوزاد گاهی اوقات با این بیماری به دنیا می‌آید.

آب مروارید ممکن است تنها یک چشم شما را تحت تاثیر قرار دهد:
در حالی که آب مروارید ” دوجانبه ” رایج‌تر است،اما احتمال تشکیل آب مروارید در یکی از چشم‌ها نیز وجود دارد. این موضوع زمانی قوت می‌یابد که شما از تروما یا ضربه به چشم رنج ببرید. همین امر موجب توسعه و گسترش آب مروارید در یک چشم می‌شود.

آب مروارید می‌تواند بینایی شما را به روش‌های مختلف تحت تاثیر خود قرار دهد:
ممکن است بیمارانی وجود داشته باشند که با آب مروارید نیز بینایی 20-20 دارند. برخی از افراد تنها تاری دید خواهند داشت و برخی دیگر نیز ممکن است تحت شرایط خاص مشکلاتی با بینایی خود داشته باشند. مثلا به هنگام رانندگی در شب امکان بروز مشکل وجود دارد.

همه افرادی که دارای آب مروارید هستند نیازی به جراحی نخواهند داشت:
زمانی که آب مروارید شروع به تشکیل می‌کند، بینایی زیاد تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. بیشتر افراد بعد از سال‌ها مجبور به جراحی می‌شوند. معمولا خطری در این تعویق وجود ندارد. زمانی که آب مروارید روند عادی زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد باید گزینه جراحی نیز مد نظر قرار گیرد در غیر اینصورت بیمار می‌تواند جراحی را به تعویق بیندازد.

جراحی آب مروارید بسیار رایج وبی خطر است:
اگر شما نیز به جایی رسیدید که مجبور به جراحی آب مروارید شدید، باید به یاد داشته باشید که این جراحی بسیار رایج است و معمولا خطری برای بیمار ندارد. جراحی آب مروارید در 96 درصد موارد موفقیت آمیز است. همین امر باعث شده است که این جراحی بی‌خطر ترین جراحی در پزشکی مدرن باشد.

در این گونه موارد معمولا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و تنها یک برش کوچک کافی است و نیازی به بخیه کردن هم نخواهد بود. جراح عدسی چشم را بر می‌دارد، آن را با پاک می‌کند و ایمپلنت عدسی جدید را جایگزین می‌نماید. این جراحی تنها 15 دقیقه طول می‌کشد. بعد از جراحی نیز باید یک وسیله محافظتی بپوشید. چند روز بعد از جراحی بینایی شما بهتر می‌شود.

شما نمی‌توانید جلوی این بیماری را بگیرید اما می‌توانید خطر ابتلا به آن را کاهش دهید:
استفاده از عینک‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و استفاده از سبزیجات و میوه های غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند در این پیشگیری به شما کمک کند. سعی کنید مصرف سیگار، الکل و مواردی که باعث تشدید دیابت می‌شود را محدود کنید.
منبع:healthmag.ir




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانستنی های قانونقانون مواد و اصلاحی قانون ثبت نویسنده آقای حاج یونس بازرگانی مدیرکل ثبت اسناد و دانستنی های قانون مقالاتمحبث دوم بیان نظریات دراین خصوص با توجه به قانون سابق سابقاً با توجه به متن ماده دانستنی های قانون قانون مواد و اصلاحی قانون ثبت نویسنده آقای حاج یونس بازرگانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک دانستنی های قانون مقالات محبث دوم بیان نظریات دراین خصوص با توجه به قانون سابق سابقاً با توجه به متن ماده قانون آ



لینک منبع :7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید

7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید - بیتوته www.beytoote.com/health/.../facts-complication2-cataract.html‎Cachedمیوه ها و سبزیجات جراحی بینایی تاری دید اختلال در بینایی , بیماریهای چشمی , آب مروارید , بیماری آب مروارید , مشکلات چشم , عدسی چشم , جراحی آب مروارید , خبرگزاری آریا - 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید www.aryanews.com/News/.../7-دانستنی-مفید-درباره-عارضه-آب-مروارید ظ. 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. خبرگزاری آریا - جراحی بینایی, تاری دید آب مروارید کدورت عدسی چشم است زمانی که از افراد در مورد آب مروارید سوال می‌کنید ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید | | linkchee.com/33ba4aaaaaaia/‎Cached31 دسامبر 2016 ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. جراحی بینایی, تاری دید. آب مروارید کدورت عدسی چشم است. زمانی که از افراد در مورد آب مروارید سوال می‌کنید ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید - لادین ladin.ir/other/7-دانستنی-مفید-درباره-عارضه-آب-مروارید/ ۷ دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. زمانی که از افراد در مورد آب مروارید سوال می‌کنید ممکن است با واژه‌هایی همچون مشکلات چشم یا افراد پیر مواجه شوید. بیشتر افراد ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید کوکا - دانلود ویدیو www.airvideo.ir/.../7_دانستنی_مفید_درباره_عارضه_آب_مروارید_کوکا‎Cached7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید کوکا. دانلود ۱۵ حقیقت حیرت آور درباره کوکاکولا که تاکنون نمی دانستید · دانلود 10 حقیقت جالب درباره گوگل (فیلم). 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید -آکا7 دانستنی مفید درباره ... www.akairan.ir/.../7%20دانستنی%20مفید%20درباره%20عارضه%20آب%20مروارید%2...‎Cached7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید -آکا7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید -آکا. دانستنی های مفید درباره ناباروری مردان. بهتر است با عوامل ایجادکننده ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید ۱ www.edosa.ir/portal/home.php?school_code=95060246...‎Cached7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ ۷ ادامه مطلب... ساعت. ارتباط با ما ... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید/ - اکاانلاین akaonline.ir/search/?...7%20دانستنی%20مفید%20درباره%20عارضه%20آب%20مروارید/‎Cached7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید. 3 هفته پیش 8. - --. آشنایی با نحوه انجام مانومتری مری. 18-4-2017 7. درباره روش مانومتری مری چه میدانید؟ این آزمایش چگونه انجام ... 17 نکته بعد از عمل جراحی آب مروارید چشم - تبیان article.tebyan.net/268040/17-نکته-بعد-از-عمل-جراحی-آب-مروارید-چشم‎Cached12 ژانویه 2014 ... کاتاراکت یا آب مروارید از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی است که باعث کدر ... و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بیماری آب مروارید چشم می گوید: ... 7- در صورتی که بیش از یک نوع قطره استفاده می کنید، قطره دوم حداقل 5 ... آسیب شناسی و درمان بیماریها - پایگاه سلامتی مجید سلامت www.majidsalamat.com/articles.php?...آسیب%20شناسی%20و%20درمان%20بیماریها‎Cachedنفخ معده تقریبا یک بیماری همه گیر است و آنهم به علت رژیم غذایی فقیر، تجربه سطوح بالای استرس، قرار گرفتن در معرض .... 7 دانستنی مفید درباره عارضه آب مروارید.