مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان

[ad_1]
مفیدستان:

دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان

دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان 

چاقی در خانم ها بیشتر از آقایان وجود دارد و در این مطلب دلیل این امر را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. چاقی در میان زنان ایرانی بسیار زیاد است. آمار ایرانیان چاق و آنان که اضافه وزن دارند، 24 میلیون است که شامل 16 میلیون زن و 8 میلیون مرد است، علت بالا بودن آمار زنان چاق را میتوان در نکات زیر خلاصه کرد:

 

چرا چاقی در زنان بیشتر از مردان است؟
1- بیشتر وقت خانم ها در آشپزخانه می گذرد و مسایلی چون چشیدن غذا که منجر به خوردن و همچنان عامل دیدن غذا و بویدن غذا همه وهمه عواملی هستند که خانم ها را به خوردن غذاهای اضافی وسوسه و تحریک می کند، و این امر منجر به افزایش وزن خانم ها می گردد.

 

2- میهمانی ها و جلسات خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است و در این جلسات، معمولاً پذیرایی همراه با شیرینی و آجیل و دیگر غذاهای پرکالری، باعث افزایش وزن می گردد .

 

3- زنان مسئول تغذیه کودکان هستند و هر وقت به کودکشان غذا می دهند، خودشان هم از آن غذا نصیبی میبرند و به خوردن تحریک می شوند.

 

4- مادران گرامی به حکم مسؤلیت خانه داری، غذاهای اضافی را که در سفره می ماند و به بهانه جلوگیری از اسراف آنها را میل میکنند و به اتمام میرسانند .

 

5- خانمها اکثراً کم تحرک تر از آقایان هستند. این امر باعث کاهش مقدار سوخت ودر نتیجه افزایش وزن آنها میگردد.

 

6- درصد بافت ماهیچه در زنان کمتر از مردان است و همچنان که می دانیم بافت ماهیچه ای بالاترین سوخت بدن را به خود اختصاص می دهد. از طرف دیگر، بافت چربی زنان بیشتر از بافت چربی مردان است  و این بافت پاینترین مقدار سوخت را دارد. بنابراین اگر خانمی به اندازه همسرش غذا بخورد، مطمئناً چاق خواهد شد، زیرا سوخت پایۀ او کمتر از همسرش است .

 

7- بعضی افراد برای کاهش استرس به غذا خوردن روی می آورند و حتی در مواقعی که گرسنه نیستند، غذا می خورند یا خورده خواری می کنند زیرا تصور می کنند که غذا خوردن موجب آرامش آنها می شود و چون زنان خانه دار به حکم مدیریت خانه،  دچار افسردگی، بی حوصلگی، عصبانیت و دلهره، آنان برای کسب ارامش به خوردن پناه می برند واین یکی از عوامل مهم افزایش وزن زنان به حساب می آید.

 

8- جنسیت زن و روند زندگی در دوران بلوغ وترشح هورمونی. چون استروژن آغاز گر تجمع چربی در بعضی از مناطق از بدن زنان مخصوصا پایین تنه است.

دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان

زنان نسبت به مردان کالری کمتری می سوزانند و این باعت چاقی در زنان می شود

 

9- بیماری تخمدان پلی کیستیک ترشح معده را افزایش داده و باعث احساس گرسنگی زود هنگام می شود. به این ترتیب شخص مضطرب، زود به زود غذا می خورد و در نتیجه به مرور چاق می شود.

 

10- اختلال هورمونی در سن یائسگی و کاهش ترشح استروژن منجر به ایجاد نوع دیگر از چاقی که همان چاقی بالاتنه است، می شود.زیرا نقش هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون در ایجاد چاقی خانم ها بیشتر از نوع پایین تنه (شکم ران ها وباسن) است اما بعد از یائسگی که سطح هورمون های زنانه کاهش می یابد، چاقی بالا تنه بیشتر دیده می شود.

 

11- بیشتر داروهای مصرفی زنان هورمون های جنسی است(ترکیبات حاوی استروژن و پروژسترون) مخصوصا داروهای ضدبارداری. استفاده از این داروها منجر به چاقی پاین تنه می شود.

 

12- افزایش وزن در دوران بارداری: هرچند قدری اضافه وزن در دوران حاملگی امری طبیعی است، ولی آن چیزی که در واقع مشاهده می شود، اشتباهی است که تصور می کنند که زن حامله باید زیاد غذا بخورد، واین مطلب منجر به فربه شدن زنان در دوران بارداری میشود. خانمها غالبا به سختی می توانند به وزن اولشان برگردند.

 

13- افزایش دریافتی در دوران شیردهی : زن شیرده برای تولید850 سی سی شیر مورد نیاز فرزند شیرخوارش نیاز 6500 کالری اضافه در روز است ، ولی متاسفانه دریافت زنان شیرده خیلی بیشتر از این مقدار کالری است واین یکی از عوامل افزایش آمار چاقی در زنان بحساب می آید .

 

14- چاقی پس از ازدواج : پس از ازدواج زنان با همسران خود غذا می خورند وسعی می کنند همان مقدار که همسرشان می خورد، میل کنند ولی این یک اشتباه است زیرا مردان به علت جثه بزرگتری که دارند، بیشتر غذا نیاز دارند. این اشتباه رفتاری در زندگی مشترک به افزایش وزن منجر می شود.

 

از طرف دیگر خیلی از خانم ها در دوره ای که تنها زندگی می کنند، اغلب اوقات از خوردن شام خودداری می ورزند ولی در زندگی مشترک هر شب با همدیگر شام زیادی می خورند.مجموع این عوامل چهارده گانه، منجر به افزایش دو برابری آمار زنان چاق در مقایسه با مردان شده است.

 

منبع: kermany.com

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رکود روند کاهش وزن و راه های مقابله با آن مردمانرکود روند کاهش وزن و راه های مقابله با آن چرا دیگه لاغر نمیشم چرا وزنم ازین پایین تر مجله سلامتی دکتر کرمانی رژیم لاغری و کاهش وزنسایت دکتر کرمانی این روز ها با نگرش متفاوتی که نسبت به دنیای تغذیه و رژیم غذایی داشته آیا مصرف مکمل های آمینواسید باعث افزایش حجم و وزن …آیا مصرف مکمل های آمینواسید باعث افزایش حجم و وزن میشود؟ مصرف آمینواسیدها منجر به پنج دلیل مصرف نکردن الکل پایگاه تخصصی بدنسازی و …پنج دلیل مصرف نکردن الکل آب زدایی الکل اثر اب زدایی دارد الکل توانایی هورمون ضد نقش مردان در طی دوران بارداری زنان چیست ؟ – پزشکان …ماماییدوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگیهای خاص خود مواد غذایی که باعث افزایش وزن می شوند آکاامروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و کم تحرکی بیشتر شاهد اضافه وزن در افراد هستیم هیرسوتیسم و پرمویی در زنان چیست و چگونه باید …هیرسوتیسم و پرمویی در زنان چیست و چگونه باید درمان گردد ؟ موهای زاید در زنان مشکل کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش …کلسیم ، کمکی بزرگ برای کاهش وزن کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟ دردی که ناشی از کمبود ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب …ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی تناسب اندام،چاقی موضعی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …زیبایی شما در خون شماست پیش گفتار یک روش نسبتا نوین و بنیادین سلول های درمانی در رکود روند کاهش وزن و راه های مقابله با آن مردمان رکود روند کاهش وزن و راه های مقابله با آن چرا دیگه لاغر نمیشم چرا وزنم ازین پایین تر نمیاد مجله سلامتی دکتر کرمانی رژیم لاغری و کاهش وزن سایت دکتر کرمانی این روز ها با نگرش متفاوتی که نسبت به دنیای تغذیه و رژیم غذایی داشته آیا مصرف مکمل های آمینواسید باعث افزایش حجم و وزن میشود آیا مصرف مکمل های آمینواسید باعث افزایش حجم و وزن میشود؟ مصرف آمینواسیدها منجر به افزایش پنج دلیل مصرف نکردن الکل پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ پنج دلیل مصرف نکردن الکل آب زدایی الکل اثر اب زدایی دارد الکل توانایی هورمون ضد ادراری نقش مردان در طی دوران بارداری زنان چیست ؟ – پزشکان ایران مامایی دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگیهای خاص خود را داراست چاقی بیماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مرضچاقی مرض چاقی به عنوان یکی از علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سرتاسر جهان شناخته می‌شود مواد غذایی که باعث افزایش وزن می شوند آکا امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و کم تحرکی بیشتر شاهد اضافه وزن در افراد هستیم، بنابراین کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم ، کمکی بزرگ برای کاهش وزن کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟ دردی که ناشی از کمبود کلسیم ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی تناسب اندام،چاقی موضعی،لاغری کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان پی آر پی زیبایی شما در خون شماست پیش گفتار یک روش نسبتا نوین و بنیادین سلول های درمانی در علم



لینک منبع :دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان

دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان - آکا www.akairan.com/health/.../news201752522561892748.html‎Cached25 مه 2017 ... دلیل چاقی و افزایش وزن بیشتر زنان نسبت به مردان ،چاقی بیشتر زنان در ایران، افزایش وزن زنان ایرانی،دلایل افزایش وزن بانوان ایرانی،افزایش وزن و ... افزایش دو برابری آمار زنان چاق در مقایسه با مردان – سایت پزشکان بدون ... www.pezeshk.us/?p=32525‎Cachedالبته در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته آمار مبتلایان به اضافه وزن ایران کمتر است ، اما ... به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، به دلیل این‌که شیوه زندگی، میزان و نوع ... ۳ میهمانی ها و جلسات خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است و در این جلسات، معمولاً ... از طرف دیگر، بافت چربی زنان بیشتر از بافت چربی مردان است و این بافت ... چاقی در زنان بیشتر است یا مردان؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش.../500012-چاقی-در-زنان-بیشتر-است-یا-مردان‎Cached3 آوریل 2016 ... این در حالی است که 2.3 درصد مردان و 5 درصد از زنان دچار چاقی شدید هستند. ... که افزایش وزن و چاقی در دنیای امروز مشکلات سلامتی بیشتری را نسبت به کمبود وزن ... به همین دلیل و برای تعیین دقیق میزان اضافه وزن، چاقی و چاقی شدید در کشور، ... کافی روزانه را دو توصیه مهم برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی برشمرد. زنان یا مردان، کدامیک زودتر چاق می شوند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../زنان-یا-مردان-کدامیک-زودتر-چاق-می-شوند‎Cachedزیرا نقش هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون در ایجاد چاقی خانم ها بیشتر از ... این اشتباه رفتاری در زندگی مشترک به افزایش وزن منجر می شود. ... در پایان تحقیق دریافتند که مردان نسبت به زنان به اندام متانسب تری دست یافتند و به طور میانگین کاهش وزن ... به همین دلیل نحوه انجام دادن حرکات به شیوه صحیح را دیرتر از آقایان فرا می ... چاقی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/چاقی‎Cachedبه طور میانگین، افراد چاق میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به همتایان لاغر خود دارند که ... اگر رژیم غذایی، ورزش و دارو مؤثر نباشند، بالن شکمی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ یا .... چربی زیاد بدن در ۶۴٪ موارد در مردان و در ۷۷٪ موارد در زنان علت دیابت است. ... از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که افزایش نرخ چاقی در سطح اجتماعی به دلیل رژیم‌های ... علت چاقی مردان بعد از ازدواج چیست؟ - نمناک namnak.com/علت-چاقی-مردان-بعد-از-ازدواج.p9290‎Cachedچاقی مردان و دلیل چاقی مردان بعد از ازدواج و چرا مردان بعد از ادواج چاق می شوند را در نمناک ... آماده و رفتن به رستوران به طور بیشتر از قبل عاملی در تشدید افزایش وزن است. تعیین میزان اضافه وزن ایرانی ها/وضعیت چاقی مردان و زنان - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../تعیین-میزان-اضافه-وزن-ایرانی-ها-وضعیت-چاقی-مردان-و-زنان‎Cached2 آوریل 2016 ... تعیین میزان اضافه وزن ایرانی ها/وضعیت چاقی مردان و زنان ... که افزایش وزن و چاقی در دنیای امروز مشکلات سلامتی بیشتری را نسبت به کمبود وزن ... پیروی می کند به همین دلیل و برای تعیین دقیق میزان اضافه وزن، چاقی و چاقی شدید در ... دنیای متفاوت لاغری مرد و زن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../دنیای-متفاوت-لاغری-مرد-و-زن‎Cached Similar7 فوریه 2014 ... به همین دلیل نسبت به زنان سریعتر وزن کم میکنند و در روند لاغری ... چاقی در مردان بیشتر در ناحیه شکم ایجاد می شود و آنها را در معرض ابتلا به مقاومت ... دلایل چاقی پس از ازدواج - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../دلایل-چاقی-پس-از-ازدواج‎Cached23 ا کتبر 2013 ... یکی از دلایلی که هم مردها هم زنها (اما بیشتر خانم‌ها) پس از ازدواج چاق می‌شوند، این ... مردان و زنان متأهل نسبت به مجرد‌ها بیشتر اضافه‌وزن پیدا می‌کنند، ولی زنان در ... کنند که در نتیجه موجب افزایش وزن سریع به ویژه پس از ۳۰ سالگی می‌شود. چرا مردان با اضافه وزن شکمشان و زنان ران و باسن شان بزرگ می شود ... hendevaneh.com/چرا-مردان-با-اضافه-وزن-شکمشان-و-زنان-ران/‎Cachedچرا زنان با اضافه وزن ران و باسن شان چاق می شود؟ در مقابل زنان به دلیل داشتن استروژن تمایل به ذخیره چربی در پاها و باسن، به خصوص ران ها دارند. ... زنان از نظر ژنتیکی ظرفیت بیشتری برای ذخیره چربی نسبت به مردان دارند و این خاصیتی برای بقای ...