مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد (داستانک)

[ad_1]
مفیدستان:
ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد

آدمی برای تحقق آمال و آرزوهای خویش به هر وسیله ای که متصورباشد توسل می جوید .

 

وقتی که از همه طریق مایوس شد و آخرین مرجع امیدش هم نتوانست کاری انجام دهد به ضرب المثل بالا تمثل جسته می گوید:« این تفنگ حسن موسی هم نزد » یعنی آخرین تیر ترکش هم به هدف اجابت اصابت نکرده است .

بهترین تفنگسازان اخیر ایران سه نفر بودند به اسامی حاج مصطفی و حسن و موسی . حسن و موسی با یکدیگر شریک بودند و هر کدام در قسمتی از کارهای تفنگسازی تخصص داشتند لذا تفنگهای ساخت آنها بهتر و دقیقتر از تفنگهای حاج مصطفی و سایرین بوده است .

 

تفنگ ساخت حسن و موسی که اختصاراً تفنگ حسن موسی گفته می شد در هدف گیری مشهور بود که کمتر به خطا می رفت .

 

باین جهت شکارچیان و تیراندازان غالباً تفنگ حسن موسی می خریدند و اطمینان داشتند که در موقع تیراندازی بالا و پایین نمی زند و دقیقاً به هدف اصابت می کند .

از آنجایی که تفنگ حسن موسی مورد کمال اطمینان بود و شکارچیان با در دست داشتن این نوع تفنگ به موفقیتشان کاملا امیدوار بودند لذا چنانچه احیانا تفنگ حسن موسی هم در نشانه زنی به خطا می رفت موجب یاس و نومیدی تیرانداز و شکارچی می شد و دیگر دست و دلش به شکار نمی رفت و در پاسخ سئوال کنندگان می گفت :

 

تفنگ حسن موسی هم نزد و معنی استعاره ای آن کنایه از این است که همه چیز تمام شد و در انجام مقصود راه چاره و علاج دیگری متصور نیست .

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دفتر میهمان دفتر میهمان نگارنده پوزش من را به خاطر تاخیرهایی که هر از گاهی در بروزرسانی تارنما نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف دفتر میهمان دفتر میهمان نگارنده پوزش من را به خاطر تاخیرهایی که هر از گاهی در بروزرسانی تارنما پیش می نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به



لینک منبع :ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد (داستانک)

تفنگ حسن موسی هم نزد(ضرب المثل) - بیتوته www.beytoote.com/fun/proverb/gun1-still-musa.html‎Cached Similarتفنگ حسن موسی هم نزد سایت سرگرمی ضرب المثل معنی ضرب المثل داستان ضرب المثل مثل آبادتفنگ حسن موسی آمال و آرزوها,ضربالمثل,ضرب المثل ایرانی,معنی ضرب ... Images for ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد (داستانک) تفنگ حسن موسی هم نزد(ضرب المثل) - ضرب المثل- معنی ضرب المثل qka.ir/fun/proverb/tfng_hsn_mvsy_hm_nzdzrb_almsl.html تفنگ حسن موسی هم نزد سایت سرگرمی ضرب المثل معنی ضرب المثل داستان ضرب المثل مثل آبادتفنگ حسن موسی آمال و آرزوها,ضربالمثل,ضرب المثل ایرانی,معنی ضرب ... هم - ضرب المثلها - جس جو www.jasjoo.com/books/proverbs/all/2/هم توضیحات صفحه: نتایج جستجو در ضرب المثلهای فارسی برای هم ،صفحه 2. ... داستان : آدمی برای تحقق آمال و آرزوهای خویش به هر وسیلهای که متصور باشد توسل میجوید. ... ضرب المثل بالا تمثل جسته میگوید: «این تفنگ حسن موسی هم نزد» یعنی آخرین تیر ... تفنگ حسن موسی هم نزد(ضرب المثل) – پسرونه pesaroone.com/تفنگ-حسن-موسی-هم-نزدضرب-المثل/.../ضرب-المثل/‎Cachedصفحه اصلی تفریح و سرگرمی ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد(ضرب المثل) ... داستان ضرب المثل لعنت به کار دستپاچه این مثل را می آورند تا به کسی که کاری را ... داستان تفنگ حسن موسی - لینک گردی farsibuzz.ir/news/داستان-تفنگ-حسن-موسی تفنگ حسن موسی هم نزد سایت سرگرمی ضرب المثل معنی ضرب المثل داستان ضرب المثل مثل ... داستان ضرب المثل سد سکندر باش / آرشیو farspage.com/w/5/epd0h‎Cachedتفنگ حسن موسی هم نزد سایت سرگرمی ضرب المثل معنی ضرب المثل داستان ضرب المثل مثل آبادتفنگ حسن موسی آمال و آرزوها,ضربالمثل,ضرب المثل ایرانی,معنی ضرب ... " تفنگ حسن موسی هم نزد " آدمی برای تحقق آمال و آرزوهای - کلوب www.cloob.com/u/0912007/116174611‎Cached22 فوریه 2015 ... ' تفنگ حسن موسی هم نزد ' آدمی برای تحقق آمال و آرزوهای. ... وقتی که از همه طریق مایوس شد و آخرین مرجع امیدش هم نتوانست کاری انجام دهد به ضرب المثل بالا تمثل جسته می ... برای داستان حسن موسی منبع قابل ذکری نیافتم و بقولی عهده علی ... ضرب المثل تفنگ حسن موسی هم نزد - PersianSeven Forums forum.persianseven.ir/t9217.html‎Cachedآدمی برای تحقق آمال و آرزوهای خویش به هر وسیلهای که متصور باشد توسل میجوید. وقتی که از همه طریق مایوس شد و آخرین مرجع امیدش هم نتوانست کاری انجام دهد. پرتال جامع بهدونی | داستان کوتاه طنز موتور گازی و بنز www.behdooni.ir/fa/fun/8986/داستان-کوتاه-طنز-موتور-گازی-و-بنز Rating: 4.8 - 12 reviews 1 جولای 2017 ... داستان کوتاه طنز موتور گازی و بنز ... طرف کم میاره، راهنما میزنه کنار به موتوریه هم علامت میده بزنه کنار. ... تفنگ حسن موسی هم نزد(ضرب المثل).