مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

[ad_1]
مفیدستان:
شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

خبرگزاری آریا -

بزاق در خشکی دهان چه نقشی دارد ؟
خشکی دهان در زمانی ایجاد می شود که دهان مقدار کمی بزاق ترشح می کند و یا اصلا بزاق ترشح نمی شود .کمبود بزاق بیشتر از داشتن احساس تشنگی آزاردهنده است . بزاق به شما کمک می کند که مزه غذا و نوشیدنی هایی را که می خورید را تشخیص دهید ، هم چنین بزاق در هضم غذا نقش دارد .بزاق از پوسیدگی دندان هم جلوگیری می کند .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
خشکی دهان و گرفتگی
با خشکی دهان احساس نا خوشایندی به فرد دست می دهد .خشک دهان می تواند بر روی تفس اثر گذار باشد .اگر شما از رژ لب استفاده کنید ، ممکن است به دلیل خشکی دهان و کمبود بزاق ، رنگ رژ بر روی دندان باقی بماند .خشکی دهان می تواند باعث گرفتگی صدا هم شود .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
خشکی دهان به همراه خشکی پوست
کمبود بزاق در اطراف دهان باعث می شود که پوست اطراف دهان خشک و سخت شود . لب ها ترک می خورد و اطراف دهان هم ممکن است زخم شود ، زبان هم احساس خشکی می کند .
خوردن غذا و صحبت کردن هم ممکن است با سختی همراه باشد .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
مصرف برخی داروها می تواند باعث خشکی دهان شود
بیش از 400 نوع از انواع داروها می تواند باعث خشکی دهان شود. در حقیقت خشکی دهان می تواند از عوارض جانبی مصرف این داروها باشد.
بسیاری از داروهایی سرماخوردگی، آلرژی ، فشار خون و داروهای روان ، داروهای شیمی درمانی و .. می تواند باعث خشکی دهان شود .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
آسیب دیدگی اعصاب می تواند باعث بروز خشکی دهان شود
خشکی دهان می تواند در اثر آسیب دیدگی اعصاب سر و یا گردن بوجود بیاید .سلول های عصبی خاصی پیام های عصبی را از سمت مغز به سمت سلول های ترشح کننده بزاق انتقال می دهند .اگر این اعصاب آسیب ببینند سلول های ترشح کننده بزاق نمی توانند بزاق ترشح کنند .بدون ترشح بزاق قادر به تشخیص مزه و طعم غذا نخواهیم بود .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
دیگر دلایل خشکی دهان
ممکن است برخی از بیماری های جسمی باعث بروز خشکی دهان شود
یکی از بیماری های نقص سیستم ایمنی وجود دارد که گلبول های سفید بدن یه سلولهای ترشح کننده بزاق و اشک حمله می کنند ، که این بیماری باعث خشکی دهان و خشکی چشم می شود .خشکی دهان در بیماری دیابت و ایدز هم دیده می شود .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
سیگار کشیدن می تواند باعث خشکی دهان شود
علت های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد ، یکی از آن دلایل خشکی دهان است .کشیدن سیگار ، قلیون ، پیپ می تواند باعث افزایش خشکی دهان شود .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
مراقبت از دندان ها برای جلوگیری از خشکی دهان
کمبود بزاق برای سلامت دندان ها مضر است .در صورتی که به خشکی دهان مبتلا هستید باید دندان هایتان را مدام توسط دندانپزشک چک کنید .مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای حذف مواد غذایی و باکتری ها از بین دندان ها مفید است .در طول روز باید دندان های خود را با آب بعد از خوردن غذا بشویید .

خشکی دهان, درمان خشکی دهان, بزاق دهان
مصرف مدام آب برای جلوگیری از خشکی دهان
در طول روز باید به صورت مداوم آب بخورید تا دهانتان مرطوب باقی بماند .نوشیدن شیر و آب و غذا به مرطوب ماندن محیط دهان کمک می کند .
منبع:salamatnews.com




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تعبیر خواب ابن سیرینپیاز اشتها انگیز است اما دهان را بدبو می کند و تا چند ساعت بوی بد آن در دهان باقی می ماندبیماری آرتریت روماتوئید چیست؟ پارسی طببیماریهاآرتریت‌ روماتوئید عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ طولانی‌ مدت‌ که‌ طی‌ آن‌ مفصل‌ به سایت چشم پزشکی دکتر نادریجراحی عیوب انکسار لیزر، لیزیک، لازک عیوب انکساری عیوب انکساری چشم به پاسخ به سوال های رایج در رابطه با پوست و مو سایت … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبا توجه به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگى در میان افراد و با توجه به این که به دنبال پرستار فارماکولوژیانسولین انسولین با انتقال قند موجود در خون به داخل سلولها باعث کاهش قند خون می شود اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو …سلام من تصمیم دارم در اینجا فرهنگ واژها های عامیانه پزشکی رو که در بین مردم رایج شده و پیج رنک گوگل – اِساس بدون شرح در راستای وعده جشنواره زمستانی در اساس بیچاره آدم برفی ، ونه بساتنسه هِم ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستخوب غذا بخورید و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید ، زیرا بدن شما مواد مغذی غذاها را درجه حرارت بدندرجه حرارت بدن نیاز است که ، درجه حرارت بدن انسان درحد درجه سانتیگراد یا درجه تعبیر خواب ابن سیرین پیاز اشتها انگیز است اما دهان را بدبو می کند و تا چند ساعت بوی بد آن در دهان باقی می ماند سایت چشم پزشکی دکتر نادری جراحی عیوب انکسار لیزر، لیزیک، لازک عیوب انکساری عیوب انکساری چشم به سه شکل بیماری آرتریت روماتوئید چیست؟ پارسی طب بیماریها آرتریت‌ روماتوئید عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ طولانی‌ مدت‌ که‌ طی‌ آن‌ مفصل‌ به طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی با توجه به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگى در میان افراد و با توجه به این که به دنبال هر پرستار فارماکولوژی انسولین انسولین با انتقال قند موجود در خون به داخل سلولها باعث کاهش قند خون می شود ، به طور پاسخ به سوال های رایج در رابطه با پوست و مو سایت پزشکان مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان پیج رنک گوگل – اِساس بدون شرح در راستای وعده جشنواره زمستانی در اساس بیچاره آدم برفی ، ونه بساتنسه هِم دیگه ونه ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست خوب غذا بخورید و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید ، زیرا بدن شما مواد مغذی غذاها را از داخل درجه حرارت بدن درجه حرارت بدن نیاز است که ، درجه حرارت بدن انسان درحد درجه سانتیگراد یا درجه فارنهایت اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو انجمن های بدانیم ـــــــــــــــــــ از سن بلوغ قند وچربی خون هر سال یک بار در افراد سالم بایستی چک علت خشکی دهان چیست؟ علل خشکی دهان خشکی دهان در خواب علت خشکی دهان در شب درمان خشکی دهان درخواب بیماری خشکی دهان دلایل خشکی دهان خشکی دهان در بارداری



لینک منبع :شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

Images for شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ - آموزش - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/84782/شما-هم-دچار-خشکی-دهان-هستید-‎Cachedشما هم دچار خشکی دهان هستید؟ ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۴:۲۱ - کد خبر: 84782. سلامت نیوز:درمان خشکی دهان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا دهان خشک باعث می‌شود که فرد توانایی احساس ... خبرگزاری آریا - شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ www.aryanews.com/News/.../شما-هم-دچار-خشکی-دهان-هستید؟‎Cached12 جولای 2017 ... شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ خبرگزاری آریا - درمان خشکی دهان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا دهان خشک باعث می‌شود که فرد توانایی احساس عطرها، طعم ها و ... شما هم دچار خشکی دهان هستید؟+عکس - پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز tnews.ir/news/10cd18610284.html عرش نیوز؛ درمان خشکی دهان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا دهان خشک باعث می شود که فرد توانایی احساس عطرها، طعم ها و بوهای خوش را در دوره ای از زندگی که در آن احتمال ... شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ | | linkchee.com/QPCQ4AAAAAAIA‎Cached31 دسامبر 2016 ... شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ درمان خشکی دهان اهمیت بسیار زیادی دارد زیراروش های جلوگیری از خشکی پوست در پاییز – چرا و چگونه دهان خشک باعث ... PDF مقاله علل و راه حل خشکی دهان - نیازمرکزی www.niazemarkazi.com/papers/10002558.html‎Cachedاگر شما هم از آن عده افرادی هستید که از خشکی دهان رنج می برید، باید بدانید که خشکی ... همه اینها دلایل خوبی هستند که اگر دچار خشکی دهان هستید، این حالت را به خوبی ... خشکی دهان در خواب و راه‌های رهایی از آن www.fardanews.com/fa/.../خشکی-دهان-در-خواب-و-راه‌های-رهایی-از-آن‎Cached17 فوریه 2017 ... دهان شما به رطوبت نیاز دارد، به خصوص زمانی که خواب هستید این امر اهمیت ... در صورتی که دچار خشکی دهان هستید از غذاهای شیرین یا اسیدی و آب نبات ... دلایل خشکی دهان و راه‌های درمان آن | چطور chetor.com/24652-دلایل-خشکی-دهان-و-راه‌های-درمان/‎Cached Rating: 97% - 39 votes ... که در آن دهان خشک و عاری از بزاق می‌شود، در نتیجه هنگام بلع، چشیدن و جویدن غذا دچار مشکل ... اگر نوشیدن آب بیشتر و جویدن آدامس هم خشکی دهان را برطرف نکرد، می‌توانید از ... جزییات بیشتر برای درمان خشکی دهان که در ادامه آمده‌اند به شما برای رفع این ... هستید و قند خون بالایی دارید، احتمالا با خشکی دهان مواجه هستید و پزشک می‌تواند از ... آیا شما نیز دچار خشکی دهان هستید؟ - پورتال پادرا www.padra.info/resource/Beauty/Do-you-suffer-from-dry-mouth‎Cached15 ژوئن 2015 ... آیا شما نیز دچار خشکی دهان هستید؟ - زیبایی ... مصرف کافئین هم باید به حداقل برسد و از جویدن یا استعمال توتون و تنباکو پرهیز شود. بیماران ... دلایل و درمان خشکی دهان - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه https://rastineh.com/دلایل-و-درمان-خشکی-دهان/‎Cachedشما در حال حاضر اینجا هستید : .... خشکی دهان (dry mouth) مشکلی است که در آن دهان شما بشکلی غیرطبیعی خشک می شود. ... چرا دچار خشکی دهان می شویم؟ .... من موقع هم خوابگی با همسرم دهانم خشک میشود و بسیار احساس تشنگی میکنم چه کاری باید انجام بدهم!!