مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

غذا را جایگزین دوا کنیم

[ad_1]

به گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، کاملاً عادی اســت که در طول روز دچار سردرد شوید، گلودرد بگیرید، حالت تهوع داشته باشید، سینوس هایتان به مشکل بربخورد و غیره. در این مواقع خیلی از افراد وقت را تلف نکرده و به سراغ دارو می روند. اما بهتر اســت توصیه سقراط را گوش کرده و مواد غذایی را دریابید. در این مطلب خواهیم گفت با دچار شدن به هر کدام از این ناخوشی ها چه بخورید تا حالتان هر چه سریع تر بهتر شود.

زمانی که سردرد دارید

سوپ عدس مراکشی حاوی ادویه هایی مانند زردچوبه و دارچین بوده و برای تسکین سردرد مفید اســت. چون این غذا فاقد ترکیباتی مانند محصولات لبنی، سوسیس کالباس، برخی آجیل ها یا شکلات اســت که باعث ایجاد سردرد می شوند. علاوه بر این نیازی به جویدن ندارد. چون در مواقع سردرد حتی عمل جویدن نیز سخت و عذاب آور می شود. این سوپ مراکشی سرشار از پروتئین اســت. ادویه های آن ضدالتهاب هستند و منیزیم آن به تسکین رگ های خونی و در نتیجه بهبود سردردتان کمک می کند. کافی اســت طرز تهیه این سوپ ساده را یاد بگیرید و در چنین مواقعی استفاده کنید.

زمانی که در سینوس هایتان احساس فشار می کنید

نتایج پژوهشی که در مرکز بهداشت دانشگاه سینسیناتی انجام شده اســت نشان می دهد هر غذایی پرادویه و تندی به تسکین التهاب سینوس ها کمک می کند. بنابراین می توانید به سراغ سوپ ها یا غذاهای حاوی فلفل و تند بروید و سینوس هایتان را تسکین دهید.

زمانی که گلودرد دارید

سوپ مرغ (با سبزیجات و آب مرغ) یا آش با سیر، سبزیجات معطر و انواع سبزیجات دیگر به تسکین گلودرد کمک می کند. در این مواقع چای سبز با عسل میل کنید. در واقع شما نیاز به مصرف مایعات فراوان دارید که سوپ، آش و همچنین چای سبز جزو بهترین ها هستند که به بهبود احتقان کمک می کنند. سیر با التهاب مقابله کرده و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند. سبزیجات نیز حاوی ترکیبات مغذی هستند که به درمان گلودرد کمک می کنند. یادتان باشد که عسل شهرت زیادی در تسکین گلودرد دارد.

زمانی که حالت تهوع دارید

موز، کته، کمپوت سیب یا یک فنجان دمنوش زنجبیل پیشنهادهای خوبی برای مقابله با حالت تهوع هستند. این مواد غذایی به تسکین دستگاه گوارش کمک می کنند. توصیه می کنیم یک تکه زنجبیل تازه را در آب داغ جوشانده و چای آن را میل کنید. نتایج بررسی هایی که در دانشگاه روچستر انجام شده نشان می دهد میزان اندکی زنجبیل حتی به اندازه یک چهارم قاشق چایخوری باعث تسکین حالت تهوع 40 درصد بیمارانی می شود که بر اثر شیمی درمانی دچار تهوع می شوند.

زمانی که احساس خستگی می کنید

یک غذای خاصی برای تمام انواع خستگی ها وجود ندارد. با این حال مصرف یک سالاد سبز حاوی انواع سبزیجات به همراه یک تکه ماهی آزاد کباب شده بهترین توصیه برای برطرف کردن خستگی های گاه و بی گاه اســت. چون این سالاد سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین امگا 3 ها اســت که همگی انرژی تان را بالا می برند.

همیشه یادتان باشد که به میزان کافی آب بنوشید. چون کم آبی بدن باعث تخلیه انرژی آن نیز می شود.

اگر خستگی تان ناشی از بی خوابی اســت از مصرف کافئین بپرهیزید. درست اســت که اکثر افراد برای کسب انرژی به سراغ قهوه و نوشیدنی های انرژی زا می روند و شاید در شروع باعث شادابی آن ها بشود. اما این کسب انرژی کاذب اســت و خیلی زود منجر به بی خوابی و خستگی و ادامه این چرخه معیوب خواهد شد.

زمانی که دچار دردهای قاعدگی هستید

چای زنجبیلی با عسل و لیموترش بهترین داروی شماست. خاصیت تسکین دهندگی ریشه زنجبیل برای دردهای شکمی از قرن های پیش شهرت فراوانی دارد. نتایج پژوهشی که در Journal of Alternative and Complementary Medicine به چاپ رسیده نشان می دهد زنجبیل برای تسکین دردهای قاعدگی به اندازه ایبوبروفن موثر عمل می کند. علاوه بر این مصرف چنین نوشیدنی هایی باعث تأمین هر چه بیشتر آب بدن می شود که به خودی خود منجر به تسکین گرفتگی عضلانی می شود. در نتیجه کرامپ ها مربوط به قاعدگی و دردهای ناشی از آن نیز بهبود می یابند.

زمانی که دچار یبوست شده اید

غلات کامل با میوه های سرشار از فیبر و آب گرم حاوی لیموترش بهترین درمان شماست. یادتان باشد فیبرها باعث نرم شدن مدفوع شده و آب گرم با لیموترش نیز حرکات عضلات دستگاه گوارش برای دفع را تحریک می کند.

زمانی که دچار اسهال می شوید

در مواقع اسهال برای شروع نوشیدنی ورزشکاران یا پدیالیت توصیه می شود. چون هدف اصلی جایگزین کردن مایعات و الکترولیت هایی اســت که از طریق اسهال از بدن دفع شده اند. باید به مصرف مایعات ادامه دهید و مواد غذایی ساده هضم مانند موز یا کته را دریابید. یادتان باشد اگر ریسک کنید و چیزهایی بخورید که قبلاً به مصرف آن ها عادت نداشته اید ممکن اســت وضعیت را بدتر کند و التهاب را افزایش دهد. در حالت کلی همان کته ماست معروف از همه چیز بهتر اســت.

زمانی که استرس به جانتان افتاده

ترکیب بابونه و نعنا برایتان مفید اســت. نوشیدن این دمنوش گرم باعث آرامش دستگاه عصبی تان می شود. در مواقعی که بسیار مضطرب هستید از مصرف زیاد چربی های ترانس یا قند خودداری کنید. نتایج پژوهشی که در Psychoneuroendocrinology به چاپ رسیده نشان می دهد این ترکیبات باعث بروز مشکلات دیگری می شوند که با استرس هایی مانند استرس اکسیداتیو و تجمع چربی های شکمی همراه اســت. در نتیجه وضعیت سلامتی تان را بدتر از آنچه که هست می کند. سعی کنید به غذای تان ادویه ارزشمندی مانند زعفران را اضافه کنید و از خواص نشاط آور آن بهره ببرید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 آگوست 2016 ... تصویر غذا را جایگزین دوا کنیم. به گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، کاملاً عادی است که در طول روز دچار سردرد شوید، گلودرد بگیرید، حالت تهوع ...خانواده:غذا را جایگزین دوا کنیم. ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ 3 بازدید. خانواده:غذا را جایگزین دوا کنیم. کد مطلب : 334695 سقراط گوید: که دوایتان و خوراکتان! جمله می مواد چه دارد داشتن ...سقراط می گوید: باشد که خوراک، دوایتان باشد و دوایتان خوراکتان! همین جمله نشان می دهد مواد غذایی چه اهمیتی دارد و داشتن تغذیه سالم مانند دارویی شفابخش حتی الامکان، ...20 آگوست 2016 ... برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان غذا را جایگزین دوا کنیم اینجا کلیک کنید. ... برای لاغر شدن سالاد را قبل از غذا بخوریم یا بعد از غذا؟غذا را جایگزین دوا کنیم - خبر داغ | خبرپو. ... چطور شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟ با درگذشت داوود رشیدی چراغ خانه همسرش خاموش شد! فیلم/ وضعیت مضحک ...2 سپتامبر 2016 ... غذا را جایگزین دوا کنیم. 1000میلیاردتومان،پول ... فوت همسر و مادر دکتر صلحی تبریز با خوردن غذای نذری بر اساس شنیده ها از منابع... اولین خودروی ...آخرین مطالب. به کودکتان نگویید خجالتی! خوردن و آشامیدن از دیدگاه طب اسلامی · آنتیبیوتیکها به ایمنی بدن لطمه وارد میکنند · آهکی شدن دندان و از بین رفتن آن ...غذا را جایگزین دوا کنیم. ... نکو نیوز - 1 روز پیش; خرمگاه:نمی توانیم در مورد بختیارمعجزه کنیم جایگزین کنعانی مشخص نیست مربی تیم استقلال گفت: سعی داریم در ...30 آگوست 2016 ... غذا را جایگزین دوا کنیم غذا را جانشین دوا کنیم سقراط نقل می کند ?باشد که خوراک, دوایتان باشد و دوایتان خوراکتان? همین جمله نمایان می کند غذاها چه ...آخرین مطالب. پیشرفت اگزما و این عارضه های خطرناک · طب سنتی برای کبد چرب چه توصیه ای دارد؟ تاثیر بوتاکس در فلج عضلات · بوی بد عرق را به روش سنتی از بین ...


کلماتی برای این موضوع

غذا را جایگزین دوا کنیم کاملاً عادی است که در طول روز دچار سردرد شوید، گلودرد بگیرید، حالت تهوع داشته باشید غذا را جایگزین دوا کنیم غذارابه گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، کاملاً عادی است که در طول روز دچار سردرد شوید غذا را جایگزین دوا کنیم غذاراجایگزیندواکنیمبه گزارش گروه وبگردی ؛ کاملاً عادی است که در طول روز دچار سردرد شوید، گلودرد چطور عادت‌های بد را با عادت‌های خوب جایگزین کنیم؟ چطور…سبک زندگیعادات موفقیت های خوب جایگزین کنیم سالم‌تر غذا می‌خورم بد دردی را دوا نمی‌کند و قیمت مواد غذایی انواع گوشت مرغقیمتانواعغذا را جایگزین دوا کنیم مشترک المنافع محصولات خود را در روسیه قزاقستان و روش های صحیح غذا خوردن غذا را جایگزین دوا کنیم سقراط می گوید باشد که خوراک دوایتان باشد و دوایتان خوراکتان … دعا چیست و چگونه دعا کنیم؟دعا این است که ما فقر ذاتی خود را آگاهانه درک کنیم و آن را را جایگزین دوا غذا را جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر جایگزیناعدامبرایمخدرجایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر چرا صبح با سردرد از خواب بیدار می شوم؟چراصبحبادر این مطلب شما را با عوامل سردرد صبحگاهی بیشتر آشنا می کنیم غذا را جایگزین دوا کنیمتروریستها جایگزین گارد ملی عربستان در نجران تروریستهاجایگزیندرنجرانتروریستها جایگزین گارد ملی عربستان در نجران



لینک منبع :غذا را جایگزین دوا کنیم

غذا را جایگزین دوا کنیم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../غذا-را-جایگزین-دوا-کنیم‎Cached20 آگوست 2016 ... تصویر غذا را جایگزین دوا کنیم. به گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، کاملاً عادی است که در طول روز دچار سردرد شوید، گلودرد بگیرید، حالت تهوع ... غذا را جایگزین دوا کنیم - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/health.../غذا-را-جایگزین-دوا-کنیم 24 آگوست 2016 ... سقراط می گوید باشد که خوراک, دوایتان باشد و دوایتان خوراکتان همین جمله نشان می دهد مواد غذایی چه اهمیتی دارد و داشتن تغذیه سالم مانند دارویی شفابخش ... غذا را جایگزین دوا کنیم - اهواز سیتی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23950165 20 آگوست 2016 ... از این جهت شما به شیوه ای نامنظم غذا می خورید و در برخی مواقع دچار بی نظمی ... در این نوشتار 6 درد را معرفی می کنیم که در صورت بروز آنها در بدن تان ... داروهای تزریقی | توصیه های دارویی | معاونت غذا و دارو | دانشگاه علوم ... fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=208‎Cached Similarایران به لحاظ میزان مصرف دارو جزء 20 کشور نخست دنیاست و بالاترین مصرف سرانه دارو در .... همچنین از جایگزین نمودن فرم تزریقی آنتی بیوتیکها در مواردی که اشکال ... چگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟ hrgo.tehran.ir/default.aspx?tabid=112&ArticleId=331‎Cached Similarچگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟ ... آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا چندین جایگزین مناسب را برای بهبود علائم سرماخوردگی در این .... نمکی باعث کاهش احتقان بینی میشود و خصوصا در اطفال به غذا خوردن و خواب بهتر آنها کمک میکند. پروبیوتیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پروبیوتیک‎Cached Similarبسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. ... که جمعیت میکروبی ساکن در بدن انسان را تغییر داده و میکروب‌های مفید را جایگزین میکروب‌های مضر کنیم". جایگزین طبیعی قرص و آمپول افزایش تستوسترون در مردان - مجله سلامت www.majalesalamat.com/.../secrets-increasing-testosterone-men/‎Cached22 ژوئن 2016 ... بسیاری از مردان از این موضوع بی اطلاع هستند که روشهای جایگزینی ... کارساز نبودند می توانید با پزشک خود در مورد مصرف دارو مشورت کنید. ... سلام من پسری ۱۷ ساله هستم موهای دست و صورتم رویش نمی کند و عضلاتم با اینکه باشگاه میرمو خوب غذا میخورم رشد نمی ... یا صبر کنم تا بصورت طبیعی این هورمون ساخته شود ؟ داروی فشارخون شما در میوه فروشی است! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../داروی-فشارخون-شما-در-میوه-فروشی-است‎Cached Similar26 ژانویه 2015 ... ضمن اینکه این خوراکی‌ها جایگزین دارو نیستند، یعنی نباید کسی سرخود ... همیشه بر این نکته تاکید می‌شود که میوه نمی‌تواند جایگزین غذا شود اما این ... کدام گلودردها خطرناکند؟ - onvansho onvansho.ir/result/کدام-گلودردها-خطرناکند؟.html کدام گلودردها خطرناکند. رییس انجمن عفونی اطفال ایران انواع گلودرد در کودکان را شرح داددر عین حال گفت . غذا را جایگزین دوا کنیم jamejamonline ir در این مطلب خواهیم ... با نوشیدن این آب، هم شکم تان صافِ می شود، هم پهلوهایتان آب - YouTube ► 5:07https://www.youtube.com/watch?v=J1aCE_bdorE May 20, 2015 - 5 min - Uploaded by تی وی پلاس بزرگ بودن شکم و پهن بودن کمر همواره برای آن دسته از افرادی که غصه لاغر شدن دارند، دردسرساز بوده و هست. اما شاید باور نکنید با استفاده از مصرف ...