مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری

[ad_1]

وب‌سایت مدیر سبز: قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.


ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی، واکنش‌هایی از این قبیل به وجود می‌آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می‌برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک‌لحظه هم نمی‌توانند جلب‌توجه کنند.

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.
 
کمی بعد احتمالاً می‌گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به‌ خاطر می‌آورند. البته اگر مجموعه آگهی‌های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این‌ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ‌شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به‌ندرت تمام نام‌ها را به یاد دارند.

اگر همین‌طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می‌شوید.

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه‌دارند!

 

 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان


اصول متوقف کردن


بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ی تبلیغات بهتر، گذرانده اسـت، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف‌ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

۱.تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان اسـت دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده اسـت.

۲. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

۳.تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد.  این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

۴. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

۵. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت‌زده کند. عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

۶. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید اسـت؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

۷. گاهی لازم اسـت تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این اسـت که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.
 
برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می‌کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی‌هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت‌آمیز مراجعه‌تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش‌های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی‌تان اسفنجی بفرستید که یک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می‌خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت اسـت که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

سایت تخصصی چاپ و تبلیغات و بسته بندیسایت تخصصی چاپ و تبلیغات و بسته بندی نیازمندی های صنعت چاپ و تبلیغات کشورهدایای تبلیغازیبا جذاب برای شما زیبا جذاب برای شما متاسفانه به علت برخی مشکلات سایت غیر فعال میباشدجهت ورود به سایت زمان واریز یارانه مهرماه خبر اخبار اقتصادیزمان دقیق واریز یارانه مهرماه ۱۳۹۵ یارانه مهر ۹۵ زمان واریز یارانه مهر ۹۵ زمان دقیق باران پاتوق وبسایت آموزشی سرگرمی خبری …پورتال سرگرمی تفریحی باران پاتوق مطالب طنززناشوییپزشکیخانوادهدکوراسیونمدل مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ اخبار ایران و جهان خبرگزاری فارس در گفت و شنود فارس با حجت‌الاسلام اشراقی مطرح شدامیدودوازده امیدوار به دوازدهدانستنیها پزشکان مسلمان چگونه بیماری ها را تشخیص می دادند؟ پسری که بار مرگ را ضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو …عاشق چشم و ابروی کسی نبودن مفت و مجانی برای کسی کار نکردن ، بی جهت برای کسی به آب و آتش جواب سوالات برنامه آفتابه اندروید جدید گهرجوابسوالاتبرنامهآفتابهبرنامه آفتابه یک برنامه جذاب که بین همه هنوز طرفدار دارد در این مطلب جواب بازی آفتابه



لینک منبع :اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری

7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری - برترین ها www.bartarinha.ir/.../7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری‎Cached9 آگوست 2016 ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری. قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن ... ۷ اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - شرکت مهندسی بهینه ایران www.behinehiran.com/knowledge-base/.../196-7-principle-customer‎Cached5 جولای 2017 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... 7 اصل تبلیغاتی برای میخکوب کردن مشتری | راهکار کسب و کار موفق ... https://www.linkedin.com/.../7-اصل-تبلیغاتی-برای-میخکوب-کردن-مشتری-پایگاه-داده-کسب-و-کار‎Cached11 آگوست 2016 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری / آرشیو farspage.com/w/6/mbdwg‎Cachedقدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند. 7 اصل تبلیغات برای میخکوب مشتریان - onvansho onvansho.ir/result/7-اصل-تبلیغات-برای-میخکوب-مشتریان.html 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی علاوه . چطور یک عطر خوب بخریم beytoote com عطر اصل نسبت به اصول ... اصول تبلیغ برای میخکوب کردن مشتریان | هورموند مارکتینگ hormond.com/اصول-تبلیغ-برای-میخکوب-کردن-مشتریان/‎Cachedبر اساس نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان برای تهیه تبلیغات بهتر گذرانده است، با هفت اصل می تواند یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط ... ۷ اصل مهم تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان بایگانی - سایت ... www.zkalamin.ir/.../۷-اصل-مهم-تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتر/‎Cached۷ اصل مهم تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان. قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار ... اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/.../8226-اصول-تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتریان.html‎Cachedمشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید! ... کارکنان «یونگ و روبیکام » برای تهیه‌ تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی ... اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری - اخبار وردپرسی قالب خوب news.gtheme.co/.../اصل-تبلیغات-برای-میخکوب-کردن-مشتری‎Cached30 آگوست 2016 ... قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن‌ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه ... اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری - بلاگ خوان rozane.ava.h5h.ir/post467330.html‎Cachedاصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتری. [ad_1]. وب‌سایت مدیر سبز: قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن ...