مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید نوشیدن روزانه آب چغندر

[ad_1]
مفیدستان:

 

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۳

Share/Save/Bookmark

 

این گیاه باستانی که در امتداد خط ساحلی آسیا، آفریقای شمالی و اروپا می روید تا مدت ها پیش تنها با برگ های سبزش شناخته می شد اما حالا آب چغندر نیز خواصی معجزه آسا دارد که می تواند گزینه درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری ها باشد.

به گزارش بلاغ، بسیاری از افراد چغندر را به خاطر مزه شیرینش می پسندند اما هنوز فواید دیگر آب این گیاه ناشناخته مانده است. در اینجا به شش دلیل برای آغاز نوشیدن روزانه آب چغندر اشاره می کنیم:

التهاب مزمن را از شما دور می کند: مواد مغذی موجود در چغندر از اندام های داخلی محافظت می کند، سلامت عروق را بهبود می بخشد و از گستره وسیعی از بیماری های حاد پیشگیری می کند. این عملکرد به دلیل وجود رنگدانه های بتائین چغندر است؛ بنابراین اگر با مصرف روزانه آب این گیاه تغییری در رنگ ادرار یا مدفوع خود دیدید تعجب نکنید.
سموم ناخواسته را از بدن دفع می کند: این گیاه قدرت بالایی در از بین بردن راه های ورود سم به بدن دارد. درواقع چغندر و آب چغندر به پاکیزه کردن ریه و خون کمک می کند و نوشیدن این آب با قوی کردن سیستم ایمنی از ابتلا به بیماری ها نیز جلوگیری می کند.
فشار خون را پایین می آورد: نوشیدن آب این گیاه می تواند در مدت چند ساعت فشارخون را پایین بیاورد. درواقع مصرف تنها یک لیوان آب چغندر می تواند فشارخون سیستولیک را تا 5 درجه کاهش دهد. این کارکرد به دلیل وجود نیترات در این گیاه است که به آرام کردن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند.
خاصیت ضد سرطانی دارد: فیتونوترینت های موجود در چغندر همان چیزهایی هستند که به آن رنگ قرمز تیره می بخشند. به علاوه می توانند پیشگیری کننده سرطان باشند و حتی به کشتن سلول های سرطانی کمک کنند. عصاره ریشه چغندر با کاهش تشکیل تومورهای چند ارگانی در درمان سرطان های سینه، پانکراس و پروستات مؤثر است.
ویتامین و فیبر بدن را بالا می برد: چغندر سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ث، فولات، منگنز و پتاسیم است که برای اعصاب، ماهیچه ها و سلامتی استخوان ها مفید هستند. فیبر موجود در این گیاه نیز به سلامت مجرای گوارشی کمک می کند و پس از مصرف آن احساس سیری به شما دست خواهد داد.
انرژی و تحمل شما را افزایش می دهد: این گیاه گزینه فوق العاده ای برای ورزشکاران، علاقه مندان به تناسب اندام یا هرکسی است که دوست دارد انرژی و تحمل بالایی در طول روز داشته باشد. اگر قبل از انجام فعالیت های بدنی آب چغندر بنوشید می توانید 16 درصد بیشتر تمرین کنید؛ زیرا نیترات موجود در چغندر به کاهش از دست دادن اکسیژن در ورزش های سبک و سنگین کمک می کند.
نکته آخر: علاوه بر نوشیدن روزانه آب چغندر یا استفاده از عصاره پودرشده آن چغندر را به صورت ورقه ای در سالاد یا ساندویچ استفاده کنید یا می توانید آن را داخل سوپ و آش بپزید

مرجع : سلامت نیوز

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا از خواص آب چغندر باخبرید؟چغندر یک گیاه شلغمی شکل که به رنگ زیبا ی سرخ تیره مایل به سیاه آفریده شده و ما آن را نوشیدن محلول آب و آبلیمو در صبح ناشتاآیا نوشیدن محلول آب و آبلیمو در صبح به صورت ناشتا چربی سوز استمقدار تاثیرش چقدر است؟فواید انار در اسلام، فایده ی انار آکادر این بخش از سایت آکاایران شما را با فواید انار آشنا می کنیم ، امیدواریم که مورد توجه فواید کپسول چای سبز مضرات قرص چای سبز آکاآکاایران حتما تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در فواید باورنکردنی خوردن نارگیلپیشگیری از این بیماری خطرناک با مواد خوراکی تند فواید مصرف صبحانه با استفاده از فواید قرص کلسیم کلسیم پوکی استخوان عوارض کمبود کلسیم خواص کلسیم مکمل کلسیم فواید قرص کلسیمعوارض میگنا فواید و مضرات باقلا برای بدنگرم ـ ویتامین آ ۲۲۰ میلی گرم ـ ویتامین ب ۱ ۰۳۰ میلی گرم ـ ویتامین ب ۲ ۰۱۸۰ میلی گرممیگنا هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن زمان مناسب آب دوست عزیز لطفا شما آب را نشسته و جرعه جرعه مصرف کن و در صورتی که عادت به مصرف آب نداری سبزی ها مروری کوتاه بر ٥ خاصیت جوانه ها مدت هاست که از جوانه ها به عنوان یک ماده ی غذایی سالم خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها مریم گلی چگونه گیاهی است و دمنوش آن چه فوایدی آیا از خواص آب چغندر باخبرید؟ چغندر یک گیاه شلغمی شکل که به رنگ زیبا ی سرخ تیره مایل به سیاه آفریده شده و ما آن را جوشانده نوشیدن محلول آب و آبلیمو در صبح ناشتا آیا نوشیدن محلول آب و آبلیمو در صبح به صورت ناشتا چربی سوز استمقدار تاثیرش چقدر است؟ فواید انار در اسلام، فایده ی انار آکا در این بخش از سایت آکاایران شما را با فواید انار آشنا می کنیم ، امیدواریم که مورد توجه شما فواید کپسول چای سبز مضرات قرص چای سبز آکا آکاایران حتما تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه فواید باورنکردنی خوردن نارگیل پیشگیری از این بیماری خطرناک با مواد خوراکی تند فواید مصرف صبحانه با استفاده از نوشیدن فواید قرص کلسیم کلسیم پوکی استخوان عوارض کمبود کلسیم خواص کلسیم مکمل کلسیم فواید قرص کلسیمعوارض کلسیم میگنا فواید و مضرات باقلا برای بدن این گیاه منبع عالی تیامین است که برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم عصبی ضروری است ویتامین موجود میگنا هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن زمان مناسب آب خوردن هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن زمان مناسب آب خوردن سبزی ها مروری کوتاه بر ٥ خاصیت جوانه ها مدت هاست که از جوانه ها به عنوان یک ماده ی غذایی سالم نام می خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات خواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها اضطراب خود را با این دمنوش درمان کنید سردردهای مصرف روزانه آب تهران مصرف روزانه آب



لینک منبع :فواید نوشیدن روزانه آب چغندر

آیا از خواص آب چغندر باخبرید؟ - بیتوته www.beytoote.com/cookery/khavas.../water-advantage.html‎Cached Similarدانشمندان کشف کرده اند که نوشیدن روزانه دو لیوان آب چغندر فشار خون را دز میزان عمده ای کاهش می دهد. اخیرا ثابت شده که ماده ی مفیدی که باعث چنین خاصیت متحیر کننده ... فواید نوشیدن روزانه آب چغندر - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/415988/فواید-نوشیدن-روزانه-آب-چغندر 25 ژانویه 2017 ... فواید نوشیدن روزانه آب چغندر. این گیاه باستانی که در امتداد خط ساحلی آسیا، آفریقای شمالی و اروپا می روید تا مدت ها پیش تنها با برگ های سبزش ... آب چغندر به چه دردی می خورد؟ - نمناک namnak.com/فواید-آب-چغندر.p40857‎Cachedدر این مطلب در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشیدنی بیشتر صحبت می کنیم ... آب چغندر چه فوایدی دارد؟ ... مصرف منظم و روزانه آب چغندر برای افرادی که از پرفشاری خون رنج می برند مفید است چون ترکیبات آن به کنترل فشارخون کمک می کند ... خواص آب چغندرقند/ سلامت قلب تا پیشگیری از سرطان - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../خواص-آب-چغندرقند-سلامت-قلب-تا-پیشگیری-از-سرطان‎Cached Similar14 ژانویه 2016 ... به گفته محققان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب چغندر به منزله مصرف مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است. 3 خاصیت فوق العاده آب چغندر - تبیان article.tebyan.net/305198/3-خاصیت-فوق-العاده-آب-چغندر‎Cached6 ا کتبر 2015 ... آب چغندر قدرت عضلانی بیماران قلبی را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می ... نوشیدن روزانه یک فنجان آب چغندر می تواند موجب کاهش فشار خون شود. برچسب ها - آب چغندر - عصر ایران www.asriran.com/fa/tag/1/آب%20چغندر‎Cached Similarآب چغندر چه فوایدی دارد؟ چغندر حاوی ... در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشیدنی بیشتر... کنید با ... به گفته محققان نوشیدن روزانه یک لیوان آب چغندر به. فواید نوشیدن روزانه آب چغندر - پیک سهند peykesahand.com/فواید-نوشیدن-روزانه-آب-چغندر/ بسیاری از افراد چغندر را به خاطر مزه شیرینش می پسندند اما هنوز فواید دیگر آب این گیاه ... در اینجا به شش دلیل برای آغاز نوشیدن روزانه آب چغندر اشاره می کنیم:. فواید باورنکردنی آب چغندر | Hendevaneh hendevaneh.com/فواید-باورنکردنی-آب-چغندر/‎Cachedطی بررسی اخیر در آمریکا که در ژورنال فشار خون به چاپ رسیده است، نوشیدن روزانه یک فنجان آب چغندر می تواند موجب کاهش فشار خون شود. آب چغندر محتوی ۲/۰ گرم ... خواص و مضرات چغندر - آکا www.akairan.com/health/vegetable-health/9632.html‎Cached Similar[categoriy],خواص چغندر ,خواص دارویی چغندر ,فواید چغندر ... 11_ برای تسکین درد گوش توصیه شده است که آب چغندر را با روغن بادام گرم مخلوط کرده و در داخل گوش ... اب لبو - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/اب-لبو.html‎Cachedجام جم آنلاین: متخصصان تغذیه معتقدند: نوشیدن میزان اندکی آب چغندر قرمز در روز به کاهش فشارخون مبتلایان به ... فایده های خوردن چغندر برای حفظ سلامتی بدن چیست؟