مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روشهای مقابله با احساس تنهایی و افسردگی بعد از طلاق

[ad_1]
مفیدستان:

چطور می‌شود با احساس تنهایی بعد از طلاق مقابله کرد؟

loneliness

مطمئناً طلاق برای هیچ یک از طرفین ساده نیست اما بعد از طلاق هم زندگی ادامه دارد و باید سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن به روال عادی زندگی خودتان برگردید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ این زمان فردی که سال‌ها با همسرش زیر یک سقف زندگی کرده است ناگهان احساس می‌کند به‌شدت تنهاست. روابط اجتماعی گذشته‌اش تا حدودی محدود می‌شود و اگر مشکل شایع افسردگی به سراغش بیاید، از نظر روحی و جسمی در شرایط نامناسبی قرار می‌گیرد. به همین دلیل روان‌شناسان همواره به افراد توصیه می‌کنند پس از طلاق خودشان را از اجتماع دور نکنند و برای غلبه بر تنهایی‌شان به دنبال راه‌های مفید و سالمی باشند. در این صورت می‌توانند شرایط زندگی‌شان را پایدار و راه‌های تازه‌ای را برای خوشحالی و خوشبختی پیدا کنند.

در ازدواج بخش عمده‌ای از نیازهای هر فرد تأمین می‌شود؛ اما وقتی فرد به هر دلیلی از این رابطه بیرون می‌آید و طلاق می‌گیرد، احساس تنهایی به سراغش می‌آید که طبیعی است اینگونه باشد. برخی از مشکلات هم براساس همین احساس تنهایی ایجاد می‌شوند؛ به‌طور مثال ممکن است گروهی از افراد درگیر روابط ناسالمی شوند و برای تنظیم هیجاناتشان به روابط نامشخص و الگوهایی روی بیاورند که پیامدهای مخرب دیگری را به همراه داشته باشد. مصرف مواد مخدر و اعتیاد می‌توانند از جملهٔ این پیامدها باشد. بخشی از پیچیدگی‌های طلاق به احساس تنهایی مربوط می‌شود. اصولاً بیشتر افراد بعد از طلاق این احساس را تجربه می‌کنند. درواقع طلاق نوعی فقدان است و فرد باید مراحل سوگواری را طی کند. بعضی از افراد به دلیل باورها و نگرش‌های خاصی که نسبت به تنهایی دارند در پذیرش آن دچار مشکل می‌شوند. بهتر است این افراد به این موضوع فکر کنند که طلاق تجربه‌ای است که به رشد انسان‌ها کمک می‌کند. پس باید آن را بپذیرند.

مقابله با تنهایی بعد از طلاق

برای مقابله با تنهایی بعد از طلاق روش‌های گوناگونی وجود دارد که افراد می‌توانند با کمک آن‌ها بر احساس تنهایی غلبه کنند و رفتارهای سالم‌تری داشته باشند. برخی از این تکنیک‌ها شامل آموزش روش‌های تحمل پریشانی یا تنهایی است. اگر افرادی که طلاق گرفته‌اند طلاق را به‌عنوان بخشی از تجارب زندگی بپذیرند این تنهایی‌ها برایشان آشفته‌ساز نخواهند بود. یکی دیگر از روشهای مهم مقابله با تنهایی برخورداری از شبکهٔ اجتماعی سالم و مطلوب است. افراد خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، دوستان یا سایر افراد فامیل می‌توانند دراین شبکه قرار گیرند و برخی از نیازهای فرد را برآورده کنند تا کمتر درگیر تنهایی شود. بدین ترتیب فرد با کسب مهارت‌های اجتماعی و استفاده از شبکهٔ ارتباطی مناسب می‌تواند از بند تنهایی رها شود.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی

مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی خلاقانه و سالم هم اقدام مفید دیگری است که می‌تواند حمایت‌های اجتماعی و فیدبک‌های مثبت و تعیین‌کننده‌ای را به همراه داشته باشد و برای غلبه بر تنهایی به افراد کمک کند. مطالعات مختلف نشان می‌دهد هر چقدر میزان فعالیت‌های سازندهٔ افراد بعد از طلاق بیشتر باشد فرصت کمتری برای تفکر منفی و نشخوار فکری باقی می‌ماند. بنابراین پیشنهاد می‌شود افراد پس از طلاق، خودشان را با کارهای لذت‌بخشی مشغول کنند که برای‌شان پاداش مثبتی به همراه دارد. انجام این قبیل کارها به افراد کمک می‌کند بدون درگیری با خودشان با تنهایی پس از طلاق کنار بیایند که این موضوع فیدبک اجتماعی خوبی برایشان به ارمغان می‌آورد.

گروهی از مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که طلاق می‌گیرند فاقد مهارت‌های اجتماعی لازم هستند. در نتیجه این موضوع سبب جدایی آن‌ها می‌شود. بعد از طلاق هم نداشتن این مهارت‌ها به مشکلات و تنهایی آن‌ها دامن می‌زند و این دور باطل همچنان ادامه پیدا می‌کند.

مقاله مرتبط: بعد از طلاق چه کنم؟

مبارزه با نشخوارهای فکری

متأسفانه بیشتر خانم‌ها و آقایان بعد از طلاق گرفتار تفکرات منفی زنجیروار می‌شوند که به آن‌ها «نشخوارهای فکری» می‌گویند. آن‌ها مدام از خودشان می‌پرسند، چرا این اتفاق پیش آمد؟ چرا برای من اتفاق افتاد؟ این افراد بارها و بارها به گذشته و اتفاقات آن فکر می‌کنند. در نتیجه دچار افسردگی می‌شوند یا احساس خستگی و بی‌حوصلگی به سراغشان می‌آید. در چنین وضعیتی برای ایجاد روابط پایدار اجتماعی انگیزهٔ لازم را ندارند که همهٔ این‌ها تنهایی را بیشتر می‌کند. بنابراین یکی از راه‌های مقابله با تنهایی و افسردگی بعد از طلاق این است که به این افراد یاد بدهیم چطور باید از نشخوارهای فکری دوری کنند و افکار منفی را به تعویق بیندازند. یکی از بهترین کارها برای مبارزه با نشخوارهای منفی این است که هر وقت با این افکار روبه‌رو شدند به خودشان بگویند «الان نمی‌خواهم به این موضوعات فکرکنم. بعداً فکر می‌کنم.» با این روش چرخهٔ فکرکردن به افکار منفی به تعویق می‌افتد و نشان می‌دهد کنترل‌شدنی است؛ چون برخی از افراد بر این باورند که فکرکردن به این موضوعات دست خودشان نیست و افکار منفی خودبه‌خود به ذهنشان هجوم می‌آورد، درصورتی‌که این‌طور نیست و نشخوارهای منفی را می‌توان کنترل کرد.

گذشته فراموش نمی‌شود

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند پس از طلاق گذشته را فراموش کنند؛ اما این کار شدنی نیست، چراکه نمی‌توانند اتفاقات گذشته را پاک کنند. مطالعات گوناگون نشان می‌دهد این کار نتایج رضایت‌بخشی ندارد. به‌هرحال این گذشته وجود دارد و فراموش نمی‌شود، اما در این فرایند «پذیرش» مهم است. افرادی که طلاق گرفته‌اند باید به خودشان بگویند، من این تصمیم را گرفته‌ام، طلاق انجام شده است و حالا می‌خواهم برای زندگی تازه آماده شوم و از زندگی لذت ببرم. تکنیک‌های ذهن آگاهی به این افراد کمک می‌کند با آگاهی از افکار منفی و پذیرفتن وضعیت از درگیری‌های ذهنی دور بمانند و مدام به خودشان نگویند من چه گناهی کرده بودم، چرا این بلا سر من آمد و…‌ . این احساسات منفی افسردگی را تشدید می‌کند و سبب تنهایی بیشتر می‌شود.

فرصتی برای خودشناسی

کسب مهارت‌های تفکرات مثبت نسبت به تنهایی و کسب مهارت‌های مناسب برای داشتن روابط سالم از جمله کارهایی است که می‌تواند برای غلبه بر تنهایی بعد از طلاق مؤثر باشد. درواقع فرد می‌تواند به طلاق به‌عنوان فرصتی برای خودشناسی و یافتن جنبه‌های خوب و مثبت خودش نگاه کند. بهتر است در کارهای سازنده‌ای شرکت کند که احساس خوبی را در او ایجاد می‌کنند. هر چند در اوایل طلاق، ممکن است این کارها کمی دشوار باشند، به‌هرحال افراد باید این برنامه‌ها را به زندگی‌شان راه دهند. یکی از پیامدهای معمول بعد از طلاق افسردگی است که داشتن چنین تفکراتی به کاهش احتمال بروز افسردگی کمک می‌کند.

تنهایی لازم است

گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی از افراد بلافاصله بعد از طلاق به دنبال یافتن روابط تازه هستند یا خیلی زود به ازدواج مجدد فکر می‌کنند. این موضوع یکی از مسائل حادی است که شاید بعد از طلاق پیش بیاید. به‌عبارت‌دیگر هنوز جوهر طلاق خشک نشده، فرد طلاق‌گرفته به دنبال یافتن شریک زندگی دیگری است. این کار نوعی فرار است و به‌طور معمول همان مشکلاتی که در روابط قبلی وجود داشته‌اند، باز هم تکرار می‌شوند.

واقعیت این است که طلاق نوعی سوگ است و افراد پس از طلاق باید مانند سوگواری مراحلی را پشت سر بگذارند. متأسفانه می‌بینیم برخی از افراد هنوز از رابطهٔ قبلی فارغ نشده، در فکر شروع رابطهٔ تازه‌ای هستند. درواقع سیستم روانی باید پروندهٔ قبلی را ببندد و این کار زمان می‌خواهد. حداقل شش تا هفت‌ماه طول می‌کشد تا این روند طی و پرونده بسته شود. در این مدت فرد به گذشته فکر می‌کند؛ اما در نهایت به انطباق می‌رسد. تا وقتی به این مرحله نرسیده است اگر رابطهٔ تازه‌ای را شروع کند، دچار مشکل می‌شود. البته این موضوع به نوع طلاق هم بستگی دارد؛ اما به‌شدت توصیه می‌شود فرد به خودش فرصت بدهد تا تنهایی را لمس کند و با زندگی نجنگد. باید به انطباق نسبی برسد و وقتی احساس کرد آمادگی دارد، روابط تازه‌ای را شروع و به ازدواج مجدد فکر کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چطور با افسردگی بعد از طلاق کنار بیایید مردمانچطور با افسردگی بعد از طلاق کنار بیایید خیلی‌ها بعد از طلاق دچار افسردگی می‌شوندمقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علمآثار منفی استرس احساس بی اعتمادی، طرد، خشم و افسردگی می آفریند، که این احساسات به راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای …زمان فرار، زودگذر و با ارزش است‎ در ابتدا می خواهم به این معما پاسخ بدهیدآن چیست که روشهای ترک اعتیاد دکتر محمد والی پور متخصص …مشاورۀ ازدواج قبل از ازدواج از ازدواجهای هوسی ،ناگهانی و بدون آگاهی و شناخت کافی خانه ی همدلان افسردگی چیست؟راه درمانتست افسردگی …حس افسردگی چیست؟ حس افسردگی به مراتب قوی ‌تر و نامطلوب تر از دوره‌های کوتاه مدت یأس و میگنا قران و درمان افسردگیاین مقاله از لحاظ علمى ، مقاله اى بى ارزش میباشد و داراى فاکتهاى معتبر علمى نیست و به استرس و راههای مبارزه با آن دنیای امروز جهانی است پرتنش ؛ فشارهای روحی و عصبی ، اندوه و افسردگی ، دلهره و تشویش ، و سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …محصولات شون آلمان زیبایی و مراقبت پوست و مو با قیمت رقابتی و با مُهر تضمین اصالت لاغری شکم، با کمک دکتر اوز – جدیدترین اخبار ایران و …لاغریشکم،باکمکدکتراوزنوشیدن آب می‌تواند بە از بین بردن نفخ شکم کمک کند ۱٫ درست ۲٫ غلط ۲ نوشیدن آب می موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک زندگی مد و …آرشیو موسیقی ایرانیاخبار پزشکی و سلامتبخشهای سلامتیعلم تکنولوژی و فن آوریسبک چطور با افسردگی بعد از طلاق کنار بیایید مردمان چطور با افسردگی بعد از طلاق کنار بیایید خیلی‌ها بعد از طلاق دچار افسردگی می‌شوند زندگی مقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علم آثار منفی استرس احساس بی اعتمادی، طرد، خشم و افسردگی می آفریند، که این احساسات به نوبه خود راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای شاد بودن،راز زمان فرار، زودگذر و با ارزش است‎ در ابتدا می خواهم به این معما پاسخ بدهیدآن چیست که از طلا خانه ی همدلان افسردگی چیست؟راه درمانتست افسردگی بک حس افسردگی چیست؟ حس افسردگی به مراتب قوی ‌تر و نامطلوب تر از دوره‌های کوتاه مدت یأس و روشهای ترک اعتیاد دکتر محمد والی پور متخصص روانپزشکی مشاورۀ ازدواج قبل از ازدواج از ازدواجهای هوسی ،ناگهانی و بدون آگاهی و شناخت کافی زوجین از سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی محصولات شون آلمان زیبایی و مراقبت پوست و مو با قیمت رقابتی و با مُهر تضمین اصالت کالا ی میگنا قران و درمان افسردگی این مقاله از لحاظ علمى ، مقاله اى بى ارزش میباشد و داراى فاکتهاى معتبر علمى نیست و به لحاظ استرس و راههای مبارزه با آن دنیای امروز جهانی است پرتنش ؛ فشارهای روحی و عصبی ، اندوه و افسردگی ، دلهره و تشویش ، و به لاغری شکم، با کمک دکتر اوز – جدیدترین اخبار ایران و جهان لاغریشکم،باکمک نوشیدن آب می‌تواند بە از بین بردن نفخ شکم کمک کند ۱٫ درست ۲٫ غلط ۲ نوشیدن آب می‌تواند موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک زندگی مد و آرایش آرشیو موسیقی ایرانیاخبار پزشکی و سلامتبخشهای سلامتیعلم تکنولوژی و فن آوریسبک زندگی



لینک منبع :روشهای مقابله با احساس تنهایی و افسردگی بعد از طلاق

روشهای مقابله با احساس تنهایی و افسردگی بعد از طلاق - آلامتو www.alamto.com/loneliness-after-divorce.html‎Cached25 ژانویه 2017 ... روشهای مقابله با احساس تنهایی و افسردگی بعد از طلاق:مطمئناً طلاق برای هیچ یک از طرفین ساده نیست اما بعد از طلاق هم زندگی ادامه دارد و باید سعی ... با تنهایی پس از طلاق چگونه کنار بیاییم؟! - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../153939-با-تنهایی-پس-از-طلاق-چگونه-کنار-بیاییم‎Cached Similar5 ا کتبر 2012 ... احساس تنهایی، واکنش هیجانی و شناختی یک فرد است، به داشتن روابط ... در برابر احساس تنهایی هستند، باید مواظب باشند از روشهای زیانبار برای سرگرم کردن خود بهره نجویند. ... بسیاری از جوانان جداشده از همسر، با راهنمایی مشاوری دلسوز بعد از مدتی کم ... اگرچه تنهایی و افسردگی همیشه هم پیوند ندارند، اما این دو ناراحتی ... چطور با افسردگی بعد از طلاق کنار بیایید - مردمان www.mardoman.net/family/divorcedepression‎Cached Similar5 فوریه 2014 ... برای درک تاثیر طلاق و راه‌های مقابله با افسردگی ناشی از آن با دکتر مارک ... به همین دلیل است که زنان معمولاً بعد از طلاق زودتر از مردان بهبود ... بعضی از احساسات مرتبط با اندوه عبارتند از: عصبانیت، انکار، احساس گناه یا خجالت، درد و ناراحتی. ... از دست داده‌اید، مجبورید به تنهایی غذا بخورید، پول کمتری دارید، و آن حسی ... Lahzehnama.ir | چگونه پس از طلاق به آرامش برسیم؟ - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/4852/چگونه-پس-از-طلاق-به-آرامش-برسیم‎Cached Similarجدایی اتفاق شیرینی نیست ولی زندگی پس از طلاق هم ادامه دارد و بهتر است وقتی ناچار ... تا آرامش بیشتری را تجربه کنند و مشکلات را با روش مناسب‌تری پشت سر بگذارند. ... می‌رسد با این وجود طبیعی است که پس از طلاق ناراحتی‌هایی شبیه افسردگی برای هر ... لازم است که افراد برای مقابله با این احساس تنهایی فعالیت‌هایی را انجام دهند. بعد از طلاق این توصیه ها را جدی بگیرید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/16332_بعد-از-طلاق-این-توصیه-ها-را-جدی-بگیرید.html/‎Cached Similar22 فوریه 2014 ... اگر به هر روشی جدایی حقوقی را ساده انجام داده اید این طلاق درونی دیگر راحت نیست. ... احساس تنهایی بعد از طلاق یکی از آن گردنه هاست که اگر از آن بگذرید بقیه گام ها ... بعضی ها بعد از جدایی رابطه شان را به هر دلیلی با شما کم کرده اند. .... به نفس افزایش وزن افسردگی بارداری بیماری آلزایمر بیماری افسردگی بیماری ... درمان افسردگی زنان بعد از طلاق - پارسی طب fa.parsiteb.com/درمان-افسردگی-زنان-بعد-از-طلاق/‎Cached Similarتاثیرات مثبت ورزش بر بدن همواره مورد توجه قرار می‌گیرد اما تحقیقات مشخص کرده است افرادی که ورزش می‌کنند با تقویت حافظه و روحیه احساس رضایت بیشتری از ... روش های مقابله با افسردگی - پارسی طب fa.parsiteb.com/روش-های-مقابله-با-افسردگی/‎Cached Similarخانه / دانستنیهای پزشکی / روش های مقابله با افسردگی ... کردن با دیگران تاثیر بهتری خواهد داشت: ارتباط با دیگران باعث می شود که بهتر بتوانید به بی حالی، خستگی، احساس تنهایی و افسردگی خود غلبه کنید. ... درمان افسردگی زنان بعد از طلاق... با ... 7 درس زندگی پس از یک طلاق سخت - - دگرش degaresh.com/1198/خودسازی/7-درس-زندگی-پس-از-یک-طلاق-سخت/‎Cachedدر میان اشک و تهدید و سکوت و البته استرس و اضطراب فراوان! ... درس‌های زیادی از زندگی گرفته بودم و می‌دانستم بعد از طلاق چطور باید با آن کنار بیایم. ... با این کار احساس بهتری در مورد خودمان و زندگی‌مان بدست می‌آوریم. ..... بشم زندگی کنم تنهایی بعضی اوقات از بی کسی می خوام دست به خود کشی بزنم واقعا افسردگی شدید گرفتم با یک ... چگونه با تنهایی پس از طلاق کنار بیاییم؟ - پرشین وی persianv.com/.../چگونه-با-تنهایی-پس-از-طلاق-کنار-بیاییم؟.html‎Cached6 ا کتبر 2012 ... مراقبت از کودکان در برابر مبتلایان به اختلال پدوفیلیک با آموزش “نه” گفتن ... احساس تنهایی با تنها بودن تفاوت دارد: میتوانیم با افراد زیادی باشیم اما از احساس ... اگرچه تنهایی و افسردگی همیشه هم پیوند ندارند، اما این دو ناراحتی ... چگونه بعد از طلاق با حس انتقام جویی مان مقابله کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/...raz/revenge5-divorce-deal.html‎Cachedطلاق سالم، فرض کنید خدانکرده امروز روز طلاق شماست. روایت اول: با احساس ... حس انتقام جویی هم مثل خشم، تنهایی و افسردگی بخشی از فرآیند رنج پس از طلاق است.