مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا

[ad_1]
مفیدستان:
تین‌نیوز| یک کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می‌تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد.
 
یاشا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از سودآورترین، پاک‌ترین صنایع در سال‌های اخیر جای خود را به صادرات غیرنفتی کشورها باز کرده و تبدیل به شاهرگ اصلی حیات اقتصادها شده است.
این کارشناس ادامه داد: صنعت گردشگری با ویژگی خاص خود صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود و بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی سفر و گردشگری، ارزش صادرات گردشگری ایران یعنی درآمدهای حاصل از ورود گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۵ تنها ۱.۷ درصد از کل صادرات کشور را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که این نسبت در جهان، ۶.۱ درصد و برای خاورمیانه ۶.۳ درصد است و این در حالی است که کشور ترکیه ۱۷.۷ درصد و در لبنان ۵۱.۹ درصد است.
وی افزود: این وضعیت در شرایطی است که طی سال ۲۰۰۹ سهم صادرات گردشگری از صادرات کل کشور به حدود ۲.۴ درصد هم رسیده بود و با توجه به اهمیت صنعت گردشگری انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ رشد گردشگری در هر سال تقریبا ۳.۷ درصد افزایش یابد.

سلیمانی تصریح کرد: مورد توجه قرار گرفتن جایگاه گردشگری به‌عنوان صادرات نامرئی می‌تواند در دوران تحریم‌ها و شرایط بسته اقتصادی در ارزآوری به کشور کمک فراوانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های گردشگری نظیر ایران می‌تواند حتی جایگاه صادرات نفتی را بگیرد و تحقق این مهم مشروط به برنامه‌ریزی صحیح و همه‌جانبه توام با آینده‌نگری است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

توسعه صنعت توریسم در ایران بعداز …توسعهصنعتتوریسمبسم الله الرحمن الرحیم توسعه صنعت توریسم در ایران توسعه صنعت توریسم در ایران بعداز انقلاب اسلامی توسعهصنعت بسم الله الرحمن الرحیم توسعه صنعت توریسم در ایران بعداز



لینک منبع :گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا

گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - استان زنجان zanjan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=69623‎Cachedیک کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می‌تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد. گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/9542‎Cached25 ژانویه 2017 ... صنعت #گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد. گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا – شرکت عصر طلایی هگمتانه athegmataneh.ir/گردشگری؛-صادرات-نامرئی-با-ارزآوری-بال/‎Cachedیاشا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از سودآورترین، پاک‌ترین صنایع در سال‌های اخیر جای خود را به صادرات ... گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - ببینک https://www.bebinak.com/mag/news/65758 n صنعت #گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می تواند. گردشگری صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - onvansho https://onvansho.ir/result/گردشگری-صادرات-نامرئی-با-ارزآوری-بالا.html گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط . گردشگریتوریسم تورهای تفریحی سازمان جهانی گردشگری با توجه به به ... گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - با خبر | جدیدترین های ... bakhabar.org/325872 26 ژانویه 2017 ... خبر شماره‌ی ۳۲۵۸۷۲ را از با خبر بخوانید: صنعت #گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته ... گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا - آخرین خبرهای ایران و جهان ... rooykard24.com/news/.../گردشگری-صادرات-نامرئی-با-ارزآوری-بالا‎Cached25 ژانویه 2017 ... یک کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می‌تواند ارزآوری بالایی به کشور ... صادرات نامرئی با گردشگری هنری - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/.../صادرات-نامرئی-با-گردشگری-هنری‎Cached28 فوریه 2017 ... یک فعال گردشگری بر اهمیت گردشگری هنری که صادرات نامرئی و ارز آوری بسیاری خواهد داشت تاکید کرد و گفت: تا سال 2025 حوزه گردشگری به ... گردشگری؛ صادرات نامرئی با ارزآوری بالا www.espeli.ir/item/isna/.../گردشگری؛+صادرات+نامرئی+با+ارزآوری+بالا یک کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: گردشگری صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می‌تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد. ایران زمین و گردشگری - گردشگری، بازوی نامرئی توسعه صادرات mirasemandegar.blogfa.com/post/165 اثر صادرات نامرئی بر اشاعه فرهنگ با نقش تعدیل‌گری تصویر ذهنی مقصد گردشگری با داده‌هایی ... او افزود: گردشگری به ارزآوری کمک بسیاری می‌کند. ... اجتماعی و سیاسی است این موضوع می‌تواند ظرفیت کشور را برای پذیرش گردشگران بالا ببرد.