مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ

[ad_1]
مفیدستان:

دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه‌های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کردند و این یعنی وضعیت جهان به حدی رسیده که تا نیمه شب، تا نابودی بشریت، تنها دو و نیم دقیقه باقی است.

براساس گزارش CNN، از جمله عوامل جلو کشیده شدن عقربه‌های این ساعت نمادین که در سال 1953، پس از آزمایش بمب هیدروژنی توسط آمریکا و شوروی سابق، به نزدیک‌ترین زمانش به نیمه‌شب رسیده‌بود، سخنان آزاردهنده دونالد ترامپ درباره استفاده از سلاح‌های اتمی و دیدگاه‌هایش درباره تغییرات اقلیمی و همینطور تهدید‌های سایبری، افزایش ملی‌گرایی، تاریک شدن وضعیت امنیت جهانی و افزایش بی‌احترامی به تخصص علمی بوده‌است.

گروهی از برندگان نوبل و دانشمندان بولتن از سال 1945 تا به امروز مسئولیت تحقیق و بررسی اطلاعات برای تنظیم این ساعت رستاخیز را به عهده دارند.

دانشمندان در سال 1963 و پس از امضای معاهده‌ای مبنی بر توقف تمامی آزمایش‌های اتمی اتمسفری توسط آمریکا و شوروی، ساعت را روی 12 دقیقه به نیمه‌شب تنظیم کردند. اما عقربه‌ها بار دیگر در سال 1968 و پس از پیوستن فرانسه و چین به میدان رقابت اتمی و مداخله بیشتر آمریکا در جنگ ویتنام به هفت دقیقه تا نیمه‌شب بازگشت.

طی سال‌های گذشته عقربه‌های این ساعت متناسب با وضعیت جهان عقب یا جلو کشیده شده‌است و بیشترین فاصله زمانی آن تا نیمه‌شب به سال 1991 و پایان جنگ سرد بازمی‌گردد.

اگرچه عوامل ژئوپلتیک در ارزیابی موقعیت عقربه‌های ساعت در 2017 نقش مهمی به عهده داشته‌است، تهدیدهای درحال ظهور تحت تاثیر فناوری‌های جدید و تهدید آنها درصورتی که به دست‌های نادرست بیافتند نیز نقش قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. ظهور هوش مصنوعی و تهدید‌های امنیتی به واسطه سو استفاده از دانش‌هایی مانند بیوتکنولوژی از جمله این موارد هستند.

توسعه این صنعت که انسان را قادر به ایجاد ارگانیسم‌های زنده از هیچ می‌سازد، خطراتی مانند بیو-تروریسم را به واسطه تولید ویروس‌های ترکیبی به عنوان سلاح به دنبال خواهد. تهدیدی که می‌تواند وسعت و تنوع زرادخانه‌هایی را که هم‌اکنون بشریت را به نابودی تهدید می‌کنند، افزایش دهد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران مهم نیست که اصلاح طلب هستیم یا اصولگرا یا بی طرف مهم این است که خیلی از ما، به افرادی جام نیوز رقابتی داغ و جذاب بمب‌های نقل و نیم فصل رقابت های لیگ برتر نزدیک و نقل و انتقالات زمستانی در پیش است؛ نیم فصل امسال الف اظهارات صریح هاشمی درباره انتخاب رهبر …خداوند به آقای هاشمی و همه دلسوزان این مملکت عمر و سلامتی بدهد اخبار،اخبار هنرمندان،اخبار بازیگران،خبرهای دنیای فرهنگ و اخبار فرهنگی،بازیگران هالیوود،اخبار هنرمندانبازیگران،سریال،فیلم،اخبار بازیگران پای قاضی فاسد و رشوه‌بگیر به صحن علنی مجلس …پای قاضی فاسد و رشوه‌بگیر به صحن علنی مجلس باز شد تصویب تشدید مبارزه با مفاسد یک دوست دات کاملحظه ای در گذر از خاطره ها ناخودآگاه دلم یاد تو کرد خنده آمد به لبم شاد شدم گویی از سایت خبری تحلیلی شمانیوزاخبار ایران و …پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهاناخبار سیاسی اخبار فرهنگی اخبار فان و سرگرمی به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم‌های امداد و نجات بیشتر از ۱۵ سال است سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیگفت‌و‌گو با نرگس، دختر ساله‌ای که حتی موهایش را برای درست کردن کلاه‌گیس به دختر به جریمه خودروتان اعتراض دارید – جدیدترین اخبار ایران و بهجریمهخودروتاناعتراضبه جریمه خودروتان اعتراض دارید ممتازنیوز افرادی که خودرو دارند و رانندگی می کنند عصر ایران هر چند رییس جمهوری در پاسخ به یکی دو پرسش احتیاط به خرج داد و نخواست بر پایه شایعه یا آرزو جام نیوز رقابتی داغ و جذاب بمب‌های نقل و رقابتی داغ و جذاب بمب‌های نقل و انتقالاتی سرخابی برای نیم‌فصل الف اظهارات صریح هاشمی درباره انتخاب رهبر بعدی،اشتغالات خداوند به آقای هاشمی و همه دلسوزان این مملکت عمر و سلامتی بدهد اخبار،اخبار هنرمندان،اخبار بازیگران،خبرهای دنیای فرهنگ و هنر اخبار فرهنگی،بازیگران هالیوود،اخبار هنرمندانبازیگران،سریال،فیلم،اخبار بازیگران،صدا و حکایت سوار شدن در اتوبوس و فرهنگ ایرانی آیا محل کار و منزل مسکونی شما به تجهیزات اطفای حریق مجهز است؟ سایت خبری تحلیلی شمانیوزاخبار ایران و جهان پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهاناخبار سیاسی اخبار فرهنگی اخبار اجتماعی فان و سرگرمی به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم‌های امداد و نجات بیشتر از ۱۵ سال است که در سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتی گفت‌و‌گو با نرگس، دختر ساله‌ای که حتی موهایش را برای درست کردن کلاه‌گیس به دختر ساله به جریمه خودروتان اعتراض دارید – جدیدترین اخبار ایران و جهان بهجریمهخودروتان به جریمه خودروتان اعتراض دارید ممتازنیوز افرادی که خودرو دارند و رانندگی می کنند قطعا با خبرگزاری فارس صفحه اصلی اختصاصی فارس نیروهای مقاومت یک گام دیگر به منابع تامین اصلی آب دمشق نزدیک شدند حلقه



لینک منبع :دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ

دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/360021/Science/scientific‎Cached27 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه‌های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کردند و این یعنی ... Images for دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/27/1616807‎Cached27 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه‌های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کردند و این یعنی ... دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ | بولتن دانشمندان - قطره www.ghatreh.com/news/.../نیم-دقیقه-مانده-نیمه-آقای-ترامپ‎Cached27 ژانویه 2017 ... بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کر. دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../دو-و-نیم-دقیقه-مانده-به-نیمه-شب/.../6203820/‎Cached26 ژانویه 2017 ... بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کردند و این یعنی وضعیت جهان به ... دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ - شبکه اینترنتی آفتاب ... khabarfarsi.com/u/32263423 دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ. همشهری آنلاین: بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب ... دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32263255 27 ژانویه 2017 ... دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ. - همشهری آنلاین: بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم ... پایان دنیا در دو نیم دقیقه مانده به نیمه شب - onvansho onvansho.ir/result/پایان-دنیا-در-دو-نیم-دقیقه-مانده-به-نیمه-شب.html ساعت پایان ایام؛ دو دقیقه در فاصله 2 دقیقه به نیمه نیم مانده به نیمه‌شب . این جام شگفت‌انگیز press ... دونیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ. دونیم دقیقه مانده به نیمه ... دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ - تی نیوز tnews.ir/news/2a2078864712.html 27 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: بولتن دانشمندان اتمی در شیکاگو عقربه های ساعت نمادین موسوم به رستاخیز را روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب تنظیم کردند و این یعنی ... ترامپ جهان را نیم دقیقه به نابودی نزدیک‌تر کرد! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../ترامپ-جهان-را-نیم-دقیقه-به-نابودی-نزدیک‌تر-کرد‎Cached27 ژانویه 2017 ... حالا این ساعت تنها دو و نیم دقیقه تا نیمه‌شب، که زمان وقوع جنگ اتمی ویرانگر است، فاصله دارد. پیش از این عقربه ساعت روی ۳ دقیقه مانده به نیمه‌شب ...