مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید

[ad_1]
مفیدستان:

پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان‌ها می‌گردد.بهترین مواد غذایی برای پیشگیری و بهبود پوکی استخوان مصرف منظم لبنیات و ویتامین D است.

بیماری پوکی استخوان سال‌هاست که زنان و مردان را در سنین بالا گرفتار می‌کند. در این بیماری استخوان به شدت شکننده و ضعیف می‌شود زیرا به مرور با افزایش سن جذب کلسیم کاهش می‌یابد. اگرچه بروز این بیماری در زنان شایع‌تر است اما ممکن است مردان هم به آن مبتلا شوند. اینجاست که اهمیت تغذیه در سنین بالا خود را نشان می‌دهد. با داشتن یک تغذیه مناسب و سرشار از کلسیم احتمال ابتلا به این بیماری تا حد زیادی کاهش می یابد.


بیماری پوکی استخوان در عمل منجر به استخوان‌های سوراخ سوراخ و غیرنرمالی می‌شود که مانند اسفنج می‌توان آن‌ها را فشار داد. این اختلال اسکلت بدن باعث تحلیل رفتن استخوان‌ها و شکستگی‌های متعدد در استخوان‌ها می‌شود. از هر چهار زن پنجاه ساله یک زن و از هر هشت مرد، یک مرد به این بیمار مبتلا می‌شوند. در این بیماری استخوان‌ها نسبت به یک استخوان عادی تراکم کمتری دارند. استخوان‌هایی که دچار این بیماری می‌شوند با کوچکترین آسیب‌دیدگی می‌شکنند. علاوه بر این، بعضی از شکستگی‌های ناشی از این بیماری تا چندین سال تشخیص داده نمی‌شوند، زیرا باعث به وجود آمدن هیچ علایمی نمی‌شوند. از این رو، ممکن است بیماران تا زمانی که از یک شکستگی استخوان دردناک رنج نبرند، متوجه پوکی استخوان نشوند. نشانه‌ای که عموما با این شکستگی‌ها ظاهر می‌شود، درد است. محل درد به محل شکستگی بستگی دارد. به طور کلی علائم ابتلا به این بیماری شامل موارد زیر می‌گردد:
  • کمردرد، مخصوصا ناشی از شکستگی
  • کاهش قد در طول زمان
  • شکستگی استخوان که آسان‌تر از حد انتظار صورت می‌گیرد
علت پوکی استخوان - پوکی استخوان چیست - پوکی استخوان در زنان

خوراکی‌های مفید در پیشگیری از پوکی استخوان

برای مقابله با این بیماری باید به هوش بود و با مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D و ... از بروز آن پیشگیری کرد. مواد غذایی زیر تا حد زیادی در پیشگیری و بهبود این بیماری موثر هستند:

غلات
غلات سرشار از پروتئین‌های گیاهی‌اند که از ضعیف شدن استخوان‌ها پیشگیری می‌کنند. غلات حاوی ۸ الی ۱۴ درصد پروتئین هستند. درواقع ارزش پروتئینی غلات به گوشت قرمز نزدیک است.  توصیه می‌کنیم که تنها به نان، برنج و ... بسنده نکرده و جوانه‌ گندم یا سبزیجات خشکی که سرشار از پروتئین هستند را در برنامه‌ غذایی خود بگنجانید. باید بدانید که ۱۰۰ گرم جوانه‌ گندم حاوی ۲۶ گرم پروتئین و همین میزان بلغور جو دو سر حاوی ۱۴ گرم پروتئین است.

لبنیات

بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان مصرف محصولات لبنی است. نوجوانان و بزرگسالان تا ۲۴ سال و زنان شیرده باید ۴-۳ وعده (هر وعده معادل یک لیوان) در روز شیر بخورند. اگر شیر را تحمل نمی‌کنید ، ماست و پنیر جایگزین‌های خوبی‌اند. یک ظرف کوچک ماست و دو قطعه پنیر (اندازه دو قوطی کبریت) تقریباً معادل یک لیوان شیر ، کلسیم دارند.

ماهی آزاد
ماهی آزاد سرشار از ویتامین D است. ویتامین D باعث جذب کلسیم می‌شود. با وجود این که این ویتامین از طریق تأثیر نور خورشید در پوست سنتز می‌شود اما بدن نیاز دارد ویتامین D را از مواد غذایی نیز جذب کند. از سن پنجاه سالگی بدن ما روزانه به ۱۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارد. توصیه می‌کنیم که در هفته دو بار ماهی آزاد میل کنید. این ماهی حاوی امگا۳ نیز هست که برای حفظ سلامت قلبتان نیز مفید است.

میوه و سبزی
اگر یک عدد سیب ، یک عدد موز ، یک بشقاب از میوه‌هایی مانند توت یا انگور را یک وعده میوه حساب کنیم باید روزانه ۲-۳ وعده میوه مصرف کرد . میوه‌های خام بهترند. یک وعده از سبزی‌ها ، به اندازه ۱۰۰ گرم سبزی خام یا ۲۰۰-۱۵۰ گرم سبزی پخته ،‌۵۰ گرم کاهو یا ۱۰۰ گرم سالاد مخلوط است. سعی کنید روزانه ۴-۳ وعده سبزی بخورید و حداقل یکی از این وعده‌ها به صورت خام باشد. همچنین کلم حاوی ویتامین K است که برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از شکستگی استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم کلم زیادی مصرف کنید. ۱۰۰ گرم کلم حاوی ۰.۲ میلی‌گرم ویتامین K می‌باشد.

سویا
سویا برای سلامت استخوان‌ها مفید است زیرا این ماده غذایی حاوی استروژن گیاهی است. در زنان، تغییرات تراکم استخوان‌ها ارتباط تنگاتنگی با هورمون‌ها دارد و کاهش ترشح هورمون‌های استروژن بعد از یائسگی به پوکی استخوان‌ها منجر می‌شود. البته توجه داشته باشید که مصرف این مواد نباید بیش از حد مجاز باشد. به عنوان مثال برای زنی که ۶۰ کیلوگرم وزن دارد میزان مصرف این مواد نباید بیشتر از ۶۰ میلی‌گرم در روز باشد.

نوشیدنی
روزانه حداقل حدود ۱٫۵ لیتر مایعات بنوشید (۷-۶ لیوان)‌. ترجیحاًُ از نوشابه‌های غیرشیرین استفاده کنید. قهوه ، چای ، چای سیاه و نوشابه‌های کولا را خیلی نخورید. آب معدنی چنانچه از کلسیم غنی باشد نوشابه خوبی است.

پوکی استخوان چیست - بیماری پوکی استخوان - جلوگیری از پوکی استخوان

پیشگیری

بهترنی مواد غذایی برای پیشگیری از این بیماری خوراکی های شامل کلسیم و ویتامین دی هستند. در صورتی که نمی‌توانید با رژیم غذایی خود کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنید، مکمل‌های کلسیم را مصرف کنید. ویتامین دی باعث بهبود توانایی بدن در جذب کلسیم می‌شود. بسیاری از افراد با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین دی خود را تامین می کنند. علاوه بر این ورزش کردن باعث می‌شود که استخوان‌های محکم‌تری داشته باشید و باعث جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود. ورزش در هر سنی برای شما مفید است، اما اگر وقتی جوان هستید به صورت منظم ورزش کنید و در سراسر زندگی ورزش کردن را ادامه دهید، بیشتر برای شما کارایی دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای خاصیت فوق‌العاده‌ی لیموترشتوجه داشته باشید که از قرص دارویی استفاده نکنید روزانه سه عدد از این قرص‌ها را در کافئین‌‌ کافئین چیست؟ این ماده یک محرک روانی است نیمه عمر کافئین در بدن انسان تا ساعت است و از خانمهای مصری،هندی و رومی یاد بگیرید که چه طور خود …راز زیبایی زنان در کشورهای مختلف راز زیبایی هندی ها در چیست ؟خانم های هندی چه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از خدمات ارزنده بیمارستان آیت اله موسوی به جهت ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی توسط داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …آویشن یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا است آویشن در طب سنتی ایران و علت چاقی دور کمر چیست، چاقی، چاق، چاق ها، علل چاقی، …با این ترفندها چاقی را ضربه فنی کنید ماده غذایی که شما را لاغر و باریک نگه می دارددارو و درمان با قرآن و ادعیهبخش دوم – سیب سلامتدیدن عجائب در هنگام حجامت در وقت حجامت کردن اگر کسی سوره حمد را ۷ بار بخواند از منافع توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانخرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش سریعترین روش برای درمان آفت دهان سلامت و پزشکیسریعترین روش برایآفت های دهانی زخم های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه ها، درون چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟ افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها خاصیت فوق‌العاده‌ی لیموترش توجه داشته باشید که از قرص دارویی استفاده نکنید روزانه سه عدد از این قرص‌ها را در دهان‌تان کافئین‌‌ کافئین چیست؟ این ماده یک محرک روانی است نیمه عمر کافئین در بدن انسان تا ساعت است و زمان از خانمهای مصری،هندی و رومی یاد بگیرید که چه طور خود را راز زیبایی زنان در کشورهای مختلف راز زیبایی هندی ها در چیست ؟خانم های هندی چه ترفندهایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از خدمات ارزنده بیمارستان آیت اله موسوی به جهت ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی توسط وزیر داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری آویشن یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا است آویشن در طب سنتی ایران و اروپا علت چاقی دور کمر چیست، چاقی، چاق، چاق ها، علل چاقی، عوامل با این ترفندها چاقی را ضربه فنی کنید ماده غذایی که شما را لاغر و باریک نگه می دارد دارو و درمان با قرآن و ادعیهبخش دوم – سیب سلامت دیدن عجائب در هنگام حجامت در وقت حجامت کردن اگر کسی سوره حمد را ۷ بار بخواند از منافع آن درمان دیسک کمر دقت در مصرف چربی‌ها مهم است مصرف چربی‌های جامد یا مایع گیاهی بیش از حد مورد نیاز بدن می توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران خرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش و توت



لینک منبع :با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید

با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید setare.com/.../با-مصرف-این-خوراکی-ها-از-پوکی-استخوان-در-امان-باشید‎Cached27 ژانویه 2017 ... بیماری پوکی استخوان سال‌هاست که زنان و مردان را در سنین بالا گرفتار می‌کند. در این بیماری استخوان به شدت شکننده و ضعیف می‌شود زیرا به مرور با ... با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید | پوکی - قطره www.ghatreh.com/news/.../مصرف-این-خوراکی-پوکی-استخوان-امان-باشید 27 ژانویه 2017 ... پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می گردد.بهترین مواد غذایی برای پیشگیری و بهبود پوکی استخوان مصر. با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید - تیتر شهر ... khabarfarsi.com/u/32936662 با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید. به گزارش تیترشهر : پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می گردد.بهترین مواد غذایی برای ... با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید - ستاره | خبر ... khabarfarsi.com/u/32272321 27 ژانویه 2017 ... با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید ... الان با پیشرفت علم در هر زمینه ای انسان ها بیشتر به سراغ مواد آماده میروند و همین مواد آماده ها ... با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید - پارسی پو parsipoo.ir/news/1486326600187266/ پوکی استخوان باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می گردد.بهترین مواد غذایی برای پیشگیری و بهبود پوکی استخوان مصرف منظم لبنیات و ویتامین D است. با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید - پارسی پو parsipoo.ir/news/.../با-مصرف-این-خوراکی-ها-از-پوکی-استخوان-در/‎Cachedبا مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید. خبرگزاری ستاره ساعت ۱۳:۲۶ جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵. منبع خبر (خبرگزاری ستاره) است و پارسی پو در قبال محتوای آن ... با مصرف این خوراکی ها از پوکی استخوان در امان باشید - مجله اینترنتی 2bia.ir/با-مصرف-این-خوراکی-ها-از-پوکی-استخوان-در.html‎Cachedبیماری پوکی استخوان سال‌هاست ke زنان va مردان ra dar سنین بالا گرفتار می‌کند. dar in بیماری استخوان be شدت شکننده va ضعیف می‌شود زیرا be مرور ba افزایش سن ... پوکی استخوان را با این عادت‌های غذایی از خود دور کنید - بیتوته www.beytoote.com/health/.../eating-habits-osteoporosis.html‎Cachedخوراکی ھای کافئین دار, بروز التھاب در بدن ... پیشگیری از پوکی استخوان با مواد غذایی, تغذیه و پوکی استخوان ... در این شرایط نیز استخوان‌ها از التهاب در امان نمانده و کلسیم استخوان ها به هدر می رود. ... توصیه می کنیم مراقب تغذیه خود باشید چون تغذیه نامناسب، عدم مصرف میوه و سبزیجات، عدم دریافت پروتئین، کلسیم و ویتامین D ... از کجا بفهمیم کمبود ویتامین داریم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../از-کجا-بفهمیم-کمبود-ویتامین-داریم‎Cached Similarبا ما همراه باشید تا با خواندن این گفت و گو به پاسخ این پرسش ها برسید. ... در این میان نشانه های کمبود، با توجه به نوع هر ویتامین در نقاط خاصی از بدن ظاهر می شوند. .... زینک (روی) مصرف می کنند، برای پیشگیری از پوکی استخوان مکمل کلسیم می خورند و برای ... و بهترین زمان جذب آنها در بدن هنگامی است که با یک ماده خوراکی مصرف شوند. بیماری پوکی استخوان (معرفی ، پیشگیری ، علایم پوکی استخوان ... https://doctornim.ir/illness/introduction/osteoporosis/‎Cached11 مه 2017 ... در این مقاله راههای پیشگیری از پوکی استخوان ، جلوگیری از پوکی استخوان ... حتی فرد بیماری در مواقع شدید تر نیز با یک سرفه دچار شکستگی ... شما با مصرف سبزیجات سبز رنگ و میوه جات در کنار لبنیات میتوانید از این بیماری در امان باشید. مصرف تنها لبنیات باعث میشود که بدن شما کلسیم را از استخوان های ...