مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر

[ad_1]
مفیدستان:
تین‌نیوز| امروزه از فیلم می‌توان به‌عنوان رسانه‌ای برای تبلیغات زیرپوستی در عرصه گردشگری و معرفی مقاصد سفر بهره برد. از مهم‌ترین مزایای تبلیغ مقاصد گردشگری در فیلم‌ها می‌توان به ماندگاری فیلم و همچنین دوری از یکسونگری‌های موجود در دیگر رسانه‌های تبلیغاتی اشاره کرد. از این‌رو اعتمادسازی مخاطب از طریق فیلم نسبت به یک مقصد گردشگری در مقایسه با دیگر شیوه‌های تبلیغاتی برای علاقه‌مندان به هنر هفتم، امری سهل‌الوصول‌تر به نظر می‌رسد؛ موضوعی که اهمیت آن در بسیاری از کشورهای دیگر تا جایی بود که منجر به شکل‌گیری شاخه‌ای از گردشگری با عنوان گردشگری فیلم از دهه 1990 میلادی شد و گستره آن بازدید از لوکیشن‌های فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، استودیوهای تولید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و همین‌طور دیگر موضوعات مرتبط با صنعت فیلم و سینما را شامل می‌شود.
 
برهمین اساس، سال‌هاست که معرفی مقاصد گردشگری به‌ویژه مقاصد ناشناخته سفر از طریق انواع فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به یکی از روش‌های بازاریابی در دنیای مدرن تبدیل شده است؛ آن‌هم در شرایطی که بازاریابی از طریق تبلیغات متداول اثرگذاری کمرنگی پیدا کرده است. در این میان، خصوصیات بصری مقاصدی که در فیلم‌ها به گردشگران ارائه می‌شوند، در نهایت به تمایل آنان برای سفر به مقاصد خاص می‌انجامد.

از این‌رو بسیاری از کشورها تلاش کرده‌اند از ظرفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی خود بهره ببرند و گردشگران فرهنگی بسیاری را به مقصد خود جذب کنند؛ موضوعی که در کشورمان ایران، باوجود برخورداری از تولیدات فاخر سینمایی، هنوز در آن شاهد عملکرد موفقی نبوده‌ایم و گردشگری فیلم بیش از هر مکان دیگری به شهرک سینمایی غزالی محدود شده است.

آنچه در حوزه گردشگری فیلم در کشور ضروری به نظر می‌رسد، بازاریابی درباره مقاصد سفر داخلی است که خود می‌تواند تعامل میان تورگردانان و فیلم‌سازان را نیز به دنبال داشته باشد؛ اگرچه این موضوعی است که شاید کمتر با استقبال فیلم‌سازان روبه‌رو شود، با این حال رونق گردشگری فیلم و بازاریابی در این زمینه با هدف توسعه و ترویج آن و درآمدزایی از این طریق نیازمند آگاهی‌بخشی به تورگردانان و فیلم‌سازان نسبت به ظرفیت‌های موجود در این رابطه است.

علاوه‌بر این، ضروری است در کنار تبلیغات که رکن اساسی بازاریابی در هر حوزه‌ای به‌شمار می‌رود، نسبت به حفظ و نگهداری دکورها و لوکیشن‌های فیلمبرداری نیز اقدام شود تا از این اماکن بتوان به‌عنوان مقصدی برای برگزاری تورهای گردشگری فیلم بهره برد. اجرای تورهای مجازی با راه‌اندازی وب‌سایت‌های ویژه فیلم‌های شاخص سینمایی یا مجموعه‌های تلویزیونی، معرفی هتل‌ها و مراکز اقامتی که به عنوان لوکیشن فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، تبدیل مکان‌های فیلمبرداری به واحدهای اقامتی با هدف فراهم آوردن زمینه اقامت گردشگران در یک لوکیشن و بهره‌مندی از خدمات متناسب با دوره تاریخی مرتبط با فیلم که خوشبختانه ایران به‌دلیل ساخت و تولید فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی بسیار از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است؛ از دیگر پیشنهادها برای توسعه گردشگری فیلم در کشور است.

تعامل با تورگردانان داخلی و خارجی با هدف برقراری تورهای ورودی به کشور و به مقاصد و لوکیشن‌هایی که موفق به کسب جوایز بین‌المللی شده‌اند، تهیه نقشه گردشگری لوکیشن‌های فیلم و فروش یادمان‌هایی از فیلم‌های پرمخاطب نیز از دیگر مواردی است که توجه به آنها در راستای رونق این شاخه از گردشگری حایز اهمیت می‌نماید. با این حال نباید از نظر دور داشت که توسعه و پای‌گیری این شاخه از گردشگری در کشوری همچون ایران که در خلق تولیدات سینمایی شاخص به‌ویژه با مضامین تاریخی تاکنون کارنامه نسبتا درخشانی داشته است، بیش از هر چیز نیازمند مطالعات اصولی در خصوص ساختار و مفاهیم گردشگری فیلم خواهد بود تا این شاخه از گردشگری به‌صورت هدفمند و نتیجه‌بخش در کشور شکل بگیرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

واقعیت تاریخی مرگ ابن زیاد چه بود؟در قسمت سی‌‌و‌سوم سریال مختارنامه، سر بریده اُم‌الفتنه دشت نینوا را برای مختار نظر آیت الله خامنه ای راجع به رقص و موسیقیمن چند ماه دیگه عروسیمه مقلد ایت الله خامنه ای هستممیخواستم بدونم اگه در مجلس عروسی واقعیت تاریخی مرگ ابن زیاد چه بود؟ در قسمت سی‌‌و‌سوم سریال «مختارنامه»، سر بریده اُم‌الفتنه دشت نینوا را برای مختار نظر آیت الله خامنه ای راجع به رقص و موسیقی من چند ماه دیگه عروسیمه مقلد ایت الله خامنه ای هستممیخواستم بدونم اگه در مجلس عروسی اهنگ



لینک منبع :چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر

چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر donya-e-eqtesad.com/news/1089097‎Cachedچند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر. روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3971 تاریخ چاپ:1395/11/11 بازدید:317بار کد خبر: DEN-1089097. چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر - دنیای ... https://damadam.ir/.../چند-پیشنهاد-برای-تبدیل-سینما-به-رسانه-بازاریاب-مقاصد-سفر/7390467 فرشید کریمی کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری. امروزه از فیلم می توان به عنوان رسانه ای برای تبلیغات زیرپوستی در عرصه گردشگری و معرفی مقاصد سفر بهره برد ... چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر ww.mobincoo.com/چند-پیشنهاد-برای-تبدیل-سینما-به-رسانه-ب/ لینک قبلی · لینک بعدی · ژانویه 2017 · دسامبر 2016 · نوامبر 2016 · اکتبر 2016 · سپتامبر 2016 · آگوست 2016 · جولای 2016 · ژوئن 2016 · می 2016 · آوریل 2016 ... تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/9628‎Cached1 فوریه 2017 ... بازاریابی درباره مقاصد #سفر داخلی در حوزه #گردشگری #فیلم در کشور ضروری به نظر می رسد. امروزه از فیلم می توان به عنوان رسانه ای برای ... اخبار - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/۳۷۴۴?page=279 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه همایش ملی تحلیل گردشگری ایران در دوران ... به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ رئیس پژوهشکده ... گذاری پرونده های چند ملیتی ثبت کرده تا کشورهای دیگر در صورت دارا بودن نسبتی. ... تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر · آلمانی ها سراغ دو اثر جهانی ایرانی رفتند ... گلارانیوز - اخبار خبرگزاریها و پایگاههای خبری | دنیای اقتصاد golaranews.ir/feed-284-1-دنیای-اقتصاد‎Cachedهشدار «دارویی» به گردشگران گرجستان ... توصیه ستاد هماهنگی خدمات سفر برای گردشگران خروجی ... چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر. اخبار صنایع دستی - دنیای سفر dsfr.ir/w4sshx به گزارش «دنیای اقتصاد»، دو هفته پیش همزمان با سفر رئیس سازمان میراث ... مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در مجموعه سینما روباز «گاوازنگ» ... در مطالعات بازاریابی مقاصد گردشگری، «تصویر مقصد» از عوامل اصلی انتخاب ... پیشنهاد مشاور یونیدو به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ... در دیگر رسانه ها. بازاریابی گردشگری با ابزار "گردشگری فیلم" - پایگاه خبری گیل ... gilnegah.ir/4121/بازاریابی-گردشگری-با-ابزار-گردشگری-فی/‎Cached Similar27 ژوئن 2015 ... اختصاصی، گیل نگاه: چند شب پیش فرصتی دست داد تا پس از افطار، به ... سری به یکی از سینماهای قدیمی شهر رشت (سینما سپیدرود) بزنیم و به ... اگرچه ما برای یادآوری اوقات خوش سفر، گاه به تماشای تصاویر و فیلم ... معرفی و ایجاد برند برای مقاصد گردشگری خود به یک تجارت تبدیل شده. .... رسانه فرهیختگان گیلان. ضرر مالی ترامپ به مسافران ایرانی | دنیای اقتصاد | خبروان khabarone.ir/news/6178475/ضرر-مالی-ترامپ-به-مسافران-ایرانی 30 ژانویه 2017 ... کرمانی البته نسبت به ممنوعیت اجرای تور به مقصد آمریکا که چند سال پیش ... چند پیشنهاد برای تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر سفر ... برچسب ها - دنیای مدرن - LTL www.ltllenses.ir/fa/tag/1/دنیای%20مدرن‎Cachedاست به صورت خلاصه "اینترنت اشیاء" فناوری مدرنی است که... کرد دنیای مدرن ... جوامع مدرن هرچند در ظاهر بسیار جذاب است اما چند... کند که آیا ... تبدیل سینما به رسانه بازاریاب مقاصد سفر. بازاریابی ... سه پرده از داستان پیشنهاد دوستی به یک دختر مذهبی.