مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز

[ad_1]
مفیدستان:

 

کارشناسان تغذیه تاکید کردند؛

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳

 

رژیم غذایی

 

رژیم غذایی

 

به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا۳، میوه و سبزیجات برای مغز انسان مفید است.

به گزارش ستاره ها به نقل از مهر ، رژیم غذایی مدیترانه ای، سالم ترین رژیم غذایی دنیا محسوب می شود. این رژیم غذایی به کنترل وزن، حفاظت از قلب، کاهش ریسک ابتلا به دیابت، و بهبود حافظه و همچنین سایر توانایی های شناختی کمک می کند. از جمله فواید این رژیم غذایی برای مغز در ادامه شرح داده می شود.

کاهش استرس
استرس تاثیر چشمگیری بر سلامت و آرامش عمومی بدن دارد. نه تنها در اضافه وزن و بدخوابی تاثیر دارد بلکه بر حافظه هم تاثیر می گذارد. در مطالعه محققان، ارتباط بین استرس و از بین رفتن حافظه مشخص شده است. دانشمندان دانشگاه آیووا دریافته اند افزایش میزان هورمون استرس موسوم به کورتیزول، با بالارفتن سن موجب زوال حافظه می شود. پیش بینی می شود مقادیر بالای کورتیزول با نابودی تدریجی سیناپس ها در قشر جلویی مغز، منطقه مغزی مسئول حافظه کوتاه مدت، مرتبط است.
یکی از فواید متعدد رژیم غذایی مدیترانه ای مدیریت استرس است. در مطالعه دیگری توسط محققان استرالیایی، مشخص شد افراد پیروی کننده از رژیم غذایی مدیترانه ای، شادتر و بااسترس کمتر هستند و در مقایسه با افراد دیگر از کیفیت زندگی بهتری برخوردار هستند.
میوه و سبزیجات حافظه را تقویت می کنند
این رژیم غذایی محدودکننده نیست و به شما اجازه می دهد یکبار در هفته وعده های کوچک گوشت مصرف کنید، اما عمدتاً مبتنی بر مصرف بالای میوه و سبزیجات است. این مواد خوراکی سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و سایر موادمغذی حیاتی برای عملکرد مناسب بدن هستند و حافظه هم از این امر مستثنی نیست.
طبق نتایج یک مطالعه، مصرف میوه و سبزیجات به شدت با حافظه کلامی مرتبط است درحالیکه تحقیق دیگری هم نشان می دهد که مصرف بالای این مواد خوراکی از زوال عقل پیشگیری می کند.
اسیدهای چرب اُمگا۳ ضروری برای حافظه
از آنجائیکه رژیم غذایی مدیترانه ایی متشکل از ماهی و غذاهای دریایی است، از اینرو سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ است که برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند. خواص اسیدهای چرب اُمگا-۳ بسیار متعدد بوده و شامل بهبود سیستم ایمنی و رشد مغز و بهبود حافظه است.
طبق نتایج یک مطالعه، افراد جوان سالم می توانند با افزایش مصرف اسیدهای چرب اُمگا-۳، حافظه کاری شان را بهبود بخشند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فواید رازیانه برای مغز و افزایش اشتهاآیا می دانید رازیانه دارای چه فوایدی است ؟ یکی از این فواید فعال کردن مغز است رازیانه کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان رژیم جهت رفاه شما کاربران محترم، رژیم غذایی غیر حضوری را پایه گذاری کرده ایم در این رژیم رژیم، رژیم لاغری، دیابت، رژیم بارداری، رژیم غذایی رژیم رژیم نوین ساده و قابل اجرا مشکلات غذایی افراد با هم متفاوت می باشد سبد غذایی خانواده خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی گیاهان کاهش دهنده وزن روش طب سنتی برای کاهش وزن خاصیت چای سبز برای کاهش وزن ریواس خواص مرزه چیست؟ با فواید و ارزش غذایی مرزه آشنا شویدتغذیهگیاهان داروییکلیه حقوق مطالب برای مجله سلامت محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله سبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس غذایی مفید برای ضعف بدن مرجع طب سنتی ایرانی …آشپرخانهقدیم ها برای ضعف بدن این نسخه به بیمار داده می شد مغز بادام را با هاون کوبیده چرخ می پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی لیست مواد غذایی به تفکیک طبع مرجع طب سنتی …بخش ویژهضمناً برای تعدیل طبع یک ماده غذایی می توان از ترکیب آن با مواد غذایی دیگر که دارای طبع جنین در دوران بارداری چه غذایی دوست دارد؟سبک زندگی و رژیم غذایی شما در طول دوران بارداری می‌توانند روی سلامت نوزاد شما تاثیر فواید رازیانه برای مغز و افزایش اشتها ایران ناز آیا می دانید رازیانه دارای چه فوایدی است ؟ یکی از این فواید فعال کردن مغز است رازیانه از رژیم، رژیم لاغری، دیابت، رژیم بارداری، رژیم غذایی رژیم رژیم نوین ساده و قابل اجرا مشکلات غذایی افراد با هم متفاوت می باشد سبد غذایی خانواده ها با خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی رازیانه خواص رازیانه خواص دارویی رازیانه فواید رازیانه خاصیت رازیانه رازیانه در طب سنتی فواید کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان محصولات اولین و پر فروش ترین دکتر برند دنیا؛ ساخت آمریکا از سال دکتر هاوارد خواص مرزه چیست؟ با فواید و ارزش غذایی مرزه آشنا شوید … گیاهان دارویی کلیه حقوق مطالب برای مجله سلامت محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله سلامت را سبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید سبوس خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس برنج غذایی مفید برای ضعف بدن مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی سایت آشپرخانه قدیم ها برای ضعف بدن این نسخه به بیمار داده می شد مغز بادام را با هاون کوبیده چرخ می کنیم با پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای لیست مواد غذایی به تفکیک طبع مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی بخش ویژه ضمناً برای تعدیل طبع یک ماده غذایی می توان از ترکیب آن با مواد غذایی دیگر که دارای طبع جنین در دوران بارداری چه غذایی دوست دارد؟ سبک زندگی و رژیم غذایی شما در طول دوران بارداری می‌توانند روی سلامت نوزاد شما تاثیر



لینک منبع :فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز

فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../فواید-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-برای-مغز‎Cached31 ژانویه 2017 ... به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا۳، میوه و سبزیجات برای مغز انسان مفید است. فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز - خبرلند khabarland.com/news/.../فواید-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-برای-مغز‎Cached31 ژانویه 2017 ... فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز سلامت نیوز:به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا۳، میوه و سبزیجات برای مغز ... فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای تقویت مغز - لیدیز www.ladieez.com/fitness/65-game/2561-mediterranean-food حقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای با هدف حفظ سلامت قلب می تواند به سلامت مغز افراد مسن نیز کمک کند. به گزارش مهر، محققان بیش از سه سال حجم مغز صدها ... فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز - تاپ ناز www.topnaz.com/فواید-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-برای-مغز/‎Cachedرژیم مدیترانه ای به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامتی مغز بسیار مفید است و از زوال عقل پیشگیری می کند. فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز ر. فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای مغز - خبرگزاری مهر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32510704 30 ژانویه 2017 ... به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا3، ... کمبود ویتامین D در دوران بارداری می تواند مانع رشد مغز نوزادان و مهارت های ... فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای مغز | روزنامه آرمان vista.ir/news/32892916/فواید-رژیم-غذایی-مدیترانه‌ای-برای-مغز 31 ژانویه 2017 ... به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا۳، میوه و سبزیجات برای مغز انسان مفید است. رژیم غذایی مدیترانه ای، سالم ... فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای مغز | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/6213796/فواید-رژیم-غذایی-مدیترانه‌ای-برای-مغز 31 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به دلیل وجود اسیدهای چرب اُمگا 3، میوه و سبزی‌جات برای مغز انسان مفید است. ایرنا - رژیم غذایی مدیترانه ای، موثر در جلوگیری از تحلیل مغز www.irna.ir/fa/News/82377730/‎Cached7 ژانویه 2017 ... رژیم غذایی مدیترانه ای، موثر در جلوگیری از تحلیل مغز ... به طور مشخص فواید رژیم غذایی مدیترانه ای را روی سلامتی مغز در سالمندان بررسی می کند. فواید رژیم مدیترانه ای - ورزش و کاهش وزن behita.blogsky.com/1391/06/20/post-209/‎Cachedفواید رژیم غذایی مدیترانه ای. ÷ رژیم مدیترانه‌ای، حافظ سلامت مغز. نتیجه تحقیقات تازه‌ای در Archives of Neurology منتشر گردیده است، نشان می‌دهد افرادی که غذاهای ... مغزی توانمند با «رژیم غذایی مایند» - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../مغزی-توانمند-با-رژیم-غذایی-مایند‎Cachedرژیم غذایی مایند حاصل ترکیبی از دو رژیم غذایی مدیترانه ای و دش است که بر سلامت مغز متمرکز است. ... علم نیز به فواید آنها برای سلامت مغز اشاره داشته است.