مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا

[ad_1]
مفیدستان:

انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلاف تصور دانشمندان است.

براساس گزارش نیچر، محققان سال‌هاست که در تلاشند تا تاثیرات حضور طولانی‌مدت در فضا روی روان و جسم انسان را درک کنند، اما به دلایلی انجام چنین بررسی‌های با موانع فراوانی مواجه است: جمعیت نمونه برای انجام چنین تحقیقی بسیار کم است،‌ در هر سال تنها 10 نفر می‌توانند در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی کنند، تنها 50 سال از آغاز سفر‌های انسان به خارج از زمین آغاز شده‌است، و مشکل گروه کنترل نیز وجود دارد زیرا انسان‌ها متفاوت از یکدیگرند و اگر فردی تغییرات روحی و فیزیکی را در خارج از زمین تجربه کند، راهی برای فهمیدن اینکه آیا چنین تجربیاتی ممکن بود در زمین نیز برای او رخ دهد یا نه وجود ندارد.

دوقلو

به همین دلیل مارک کلی، فضانورد آمریکایی از اهمیت بالایی برخوردار است، وی دوقلوی همسان اسکات کلی است و از ساختار ژنتیکی کاملا مشابهی با او برخوردار است و این فرصتی مناسب را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد تا وضعیت فیزیکی و روحی این دو را روی زمین و پس از بازگشت از فضا با یکدیگر مقایسه کنند. همین فرصت به ایده اصلی پروژه مطالعاتی دوقلوهای ناسا تبدیل شد،‌مطالعه‌ای که در 12 دانشگاه مختلف آمریکا توسط 10 دانشمند در دست اجرا است. 

اسکات کلی در سال‌های 2015 تا 2016 نزدیک به یک سال،‌340 روز را در ایستگاه فضایی زندگی کرد و در جمع 520 روز از زندگی خود را در فضا گذرانده‌است. مارک کلی،‌فضانورد بازنشسته اما 54 روز از عمر خود را در سال‌های 2001 تا 2011 در فضا بوده‌است.

اکنون نتایج اولیه به دست آمده‌اند و دانشمندان به تفاوت‌های آشکاری میان وضعیت فیزیکی دو برادر پی برده‌اند که این تفاوت‌ها لزوما به شکلی که انتظار داشته‌اند نیستند.

یکی از مهم‌ترین نتایج این بوده‌است که طی یک سال اقامت در فضا،‌تلومر‌های (سازه‌های محافظت‌کننده دی‌ان‌ای در انتهای کروموزوم) اسکات کلی، نسبت به برادرش مارک که در این یک سال در زمین حضور داشت، درون گلبول‌های سفید وی بلند‌تر شده‌اند و این کاملا برخلاف انتظار دانشمندان بوده‌است. نتیجه‌ای که دانشگاه‌‌های دیگر نیز آن را تایید کرده‌اند. این یافته از آن جهت موجب شگفتی شده‌است که طول تلومرها یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای سلامت و طول عمر به شمار می‌رود.

تلومرها با هر تقسیم سلولی،‌کوتاه‌تر می‌شوند تا زمانی که سلول‌ها دیگر قدرت تقسیم را از دست می‌دهند و در نهایت می‌میرند. این فرایند کوتاه‌شدگی تلومرها با ابتلا به سرطان و مرگ‌زودرس در ارتباط است از این رو دانشمندان تصور می‌کنند هرچه طول تلومرها بیشتر باشد، تاثیرات مخرب سالخوردگی در فرد کاهش پیدا می‌کند.

همین موضوع باعث شده تا دانشمندان در شگفتی بمانند که چرا زندگی در فضا با تمامی دشواری‌هایی که دارد،‌از جمله رژیم غذایی محدود، تشعشعات مخرب کیهانی و شدت نیروی گرانشی که انسان برای مقابله با آن تکامل نیافته‌است باعث می‌شود که تلومرها طولانی‌تر شوند؟ تنها فرضیه‌ای که می‌تواند این پرسش را پاسخ دهد ورزش بیشتر و مصرف غذاهای سالم‌تر توسط اسکات در فضا است و به نظر می‌آید همین سبک زندگی سالم توانسته با تاثیرات مخرب فضا مقابله کند.

از دیگر اختلافات کشف شده میان دو برادر، در باکتری‌های موجود در معده و توصیف ژن در آنها بوده‌است،‌بهنظر می‌آید حضور در فضا روند پردازش اطلاعات ژنتیکی اولیه را در انسان‌ها مختل می‌سازد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ناسا در حال بازسازی شرایط زندگی در مریخ در بخشی از جزیره هاوایی است تا زمینه را برای عصر ایران مهم نیست که اصلاح طلب هستیم یا اصولگرا یا بی طرف مهم این است که خیلی از ما، به افرادی همبستگی ملت قاضی فریدون امیرآبادی فراهانی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ناسا در حال بازسازی شرایط زندگی در مریخ در بخشی از جزیره هاوایی است تا زمینه را برای سفر عصر ایران آغاز پیش فروش ام وی ام با قیمت قطعی بزرگترین جاذبه ی رستورانی در ایتالیا عکس بزرگترین همبستگی ملت وی با اشاره به اینکه نظارت کافی بر نحوه عملکرد پیش فروش توسط ادارات کل حمل و نقل و پایانه



لینک منبع :انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا

انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا – وب سایت علمی بیگ ... bigbangpage.com/.../انتشار-نتایج-اولیه-مطالعه-دوقلوهای-فض/‎Cached4 فوریه 2017 ... بیگ بنگ: نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلاف تصور دانشمندان است. انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/360704‎Cached1 فوریه 2017 ... همشهری آنلاین: نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلاف تصور دانشمندان است. انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/02/01/1622859 1 فوریه 2017 ... همشهری آنلاین: نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلاف تصور دانشمندان است. آخرین خبر | انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا akharinkhabar.ir/.../انتشار-نتایج-اولیه-مطالعه-دوقلوهای-فضانورد-ناسا‎Cached2 آوریل 2017 ... بیگ بنگ/ نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلاف تصور دانشمندان است. انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا | نتایج - قطره www.ghatreh.com/news/.../انتشار-نتایج-اولیه-مطالعه-دوقلوهای-فضانورد-ناسا 1 فوریه 2017 ... نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده اند و نشان می دهند تاثیرات فضا در برخی موارد کاملا برخلا. انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32604517/back انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا. - همشهری آنلاین: نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده اند و نشان می دهند تاثیرات فضا در برخی موارد ... انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32604517 31 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده اند و ... تحقیقات که با کمک دوقلوهای فضانورد اسکات و مارک کلی انجام گرفته ... انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا - پارست www.parset.com/.../647204_antshar_nataij_aolieh_matalaeh_doghalohay_fazanord_nasa.html 1 فوریه 2017 ... انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا دانش > فضا - همشهری آنلاین:نتایج اولیه از مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند ... دوقلوهای فضانورد :: جستجو - صفحه نخست rasane241.com/search/دوقلوهای+فضانورد انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا · درخواست حذف اطلاعات ... جین سرنان ، آ ین فضانورد یی که روی سطح ماه پا گذاشته است، در سن ۸۲ سالگی درگذشت. پخش نتایج اولیه مطالعه دو غلو های فضانورد ناسا وب سایت علمی بیگ ... www.serze.com/نتایج-اولیه-مطالعه-فضانورد-ناسا-2898319/‎Cached4 فوریه 2017 ... انتشار نتایج اولیه مطالعه دوقلوهای فضانورد ناسا وب سایت علمی بیگ بنگ نتایج اولیه از مطالعه دو غلو های فضانورد ناسا منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند ...