مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند

[ad_1]
مفیدستان:
7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند

خبرگزاری آریا - تصلب شرایین, گرفتگی رگ‌های خونی
چربی باعث افزایش کلسترول خون شده که منجر به تنگ شدن رگ‌ها می شود

سلامت رگ‌های خونی و گردش خون مناسب برای سلامت قلب و سلامت قلب برای کل بدن و ادامه حیات لازم و ضروری است. سلامت رگ‌ها به میزان زیادی در گرو تغذیه مناسب است.

مصرف برخی مواد غذایی باعث انباشته شدن پلاک های چربی در رگ‌ها شده و آن‌ها را سفت و تنگ می کنند. این مسئله نیز باعث بروز مشکلی به نام تصلب شرایین می شود که به زبان ساده معنای گرفتگی رگ‌های خونی و در نهایت سکته قلبی است. در این مطلب شما را با 7 ماده غذایی آشنا می کنیم که تأثیر زیادی در گرفتگی رگ‌های خونی دارند. لطفاً با ما همراه باشید.

پنیرها باعث رسوب در رگ‌های خونی می شوند
پنیرها جزو مواد غذایی هستند که افراد در معرض خطر سکته قلبی باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرده و حد تعادل را رعایت کنند. چرا؟ به خاطر اینکه حاوی میزان بالایی کلسترول بوده و میزان کلسترول بد خون را افزایش می دهند. در نتیجه زمینه ایجاد رسوب در رگ‌ها بالا می رود. علاوه بر این پنیرها به دلیل چربی و نمک زیادی که دارند امکان ابتلا به پرفشاری خون را نیز افزایش می دهند. بنابراین لازم است که در مصرف پنیر دچار افراط نشوید. در صورت مصرف کم و متعادل انواع پنیرها نیازی به پرهیز کامل از آن‌ها نخواهد بود. مهم این است که دچار زیاده روی نشوید و تحرک بدنی مناسب داشته باشید.

محصولات لبنی دیگر و کاهش اندازه رگ‌ها
چربی های ترانس از جمله دشمنان اصلی قلب محسوب می شوند. این چربی ها در غذاهای آماده، پیراشکی و شیرینیجات صنعتی به میزان زیادی وجود دارند. یادتان باشد که این چربی ها حتی بیشتر از چربی های اشباع شده موجود در گوشت قرمز مضر هستند.

بدون شک هیچ چیز به اندازه خوردن کره یا خامه با انواع مرباها دلچسب نیست. اما باید حواستان باشد که دچار زیاده روی نشوید. خامه نیز همانند شیر و کره جزو محصولات لبنی است و حاوی میزان زیادی چربی اشباع شده خطرناک برای رگ‌ها است. یادتان باشد که مصرف چربی های اشباع شده برای افرادی که در معرض مشکلات قلبی عروقی هستند توصیه نمی شود.

این چربی ها باعث افزایش کلسترول خون شده و رسوب ایجاد می کنند که منجر به تنگ شدن رگ‌ها می شود. توصیه می شود به جای خامه یا کره و غیره از روغن زیتون یا روغن کلزا برای پخت و پز استفاده کنید. این روغن‌ها حاوی آنتی اکسیدان ها و امگا 3 ها است که جزو چربی های خوب برای بدن محسوب می شوند.

تخم مرغ اگر بیش از 4 عدد در هفته باشد
تخم مرغ جزو مواد غذایی‌ای است که بحث و جدل زیادی در خصوص آن وجود دارد. همیشه این سؤال وجود دارد افرادی که چربی خون دارند می توانند تخم مرغ مصرف کنند یا خیر؟ تخم مرغ حاوی چربی های حیوانی است و بنابراین زیاده روی در مصرف آن باعث افزایش کلسترول خون و تشکیل پلاک هایی در رگ‌های خونی می شود.

اگر عادت دارید هر روز صبح دو سه عدد تخم مرغ نیمرو کنید بهتر است کمی مراقب باشید. یادتان باشد که بخصوص زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است. البته از آنجایی که این کلسترول کمتر توسط روده ها جذب می شود تخم مرغ تأثیر متوسطی دارد. یادتان باشد که تخم مرغ خواص و فواید زیادی دارد و نباید از برنامه غذایی حذف شود. اگر خودتان را مستعد کلسترول بالا می دانید مصرف تخم مرغ را به هفته ای 3 تا 4 عدد محدود کنید.

سوسیس و کالباس و رفقا و افزایش کلسترول بد خون
شاید باورتان نشود اما گربه دم خانه ما گلاب به رویتان بعد از خوردن سوسیس دچار استفراغ شد. این گوشت های فراوری شده نه تنها هیچ خیری برای بدن ندارند بلکه انواع مشکلات و بیماری ها را نیز به جان افراد سالم می اندازند. سوسیس و کالباس و غیره باعث افزایش کلسترول بد خون می شود. زمانی که کلسترول خون بالا باشد پلاک هایی ایجاد می شود که به جداره رگ‌ها چسبیده و باعث کند شدن جریان خون می شوند.

در نتیجه خطر بروز سکته قلبی افزایش می یابد. فراموش نکنید که این مواد غذایی همچنین حاوی میزان زیادی نمک هستند. یادتان باشد که چربی گوشت های قرمز حاوی چربی های اشباع شده است که باعث افزایش کلسترول بد خون می شوند. البته منظورمان این نیست که مصرف گوشت قرمز را به طور کلی حذف کنید. اما نباید در تمام غذاهایتان از گوشت استفاده کنید. بهتر است آن را با منابع پروتئینی دیگری مانند ماهی های چرب یا تخم مرغ و همچنین پروتئین های گیاهی جایگزین کنید. تا حد امکان از مصرف سوسیس و کالباس بپرهیزید.

تصلب شرایین, گرفتگی رگ‌های خونی
سلامت رگ‌های خونی برای سلامت قلب و سلامت قلب برای کل بدن لازم و ضروری است

گوشت قرمز و افزایش خطر مسدود شدن رگ‌ها
گوشت قرمز نه تنها عاملی برای افزایش خطر ابتلا به سرطان روده است بلکه می تواند باعث افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی نیز باشد. نتایج بررسی ها نشان می دهد ال کارنیتین موجود در گوشت قرمز خطر تصلب شرایین را بالا می برد. یعنی باعث افزایش خطر مسدود شدن عروق می شود. علاوه بر این گوشت قرمز چرب حاوی چربی های اشباع شده است که شهرت زیادی در افزایش کلسترول بد خون دارند. البته همچنان توصیه به حذف گوشت قرمز نمی شود. فقط باید از مصرف روزانه آن خودداری شده و از دیگر منابع پروتئین مانند ماهی های چرب نیز استفاده شود.

پیراشکی و رفقا و چربی های مضر برای قلب
چربی های ترانس از جمله دشمنان اصلی قلب محسوب می شوند. این چربی ها در غذاهای آماده، پیراشکی و شیرینیجات صنعتی به میزان زیادی وجود دارند. یادتان باشد که این چربی ها حتی بیشتر از چربی های اشباع شده موجود در گوشت قرمز مضر هستند چون باعث کاهش میزان کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد خون می شوند. در حین خرید محصولات غذایی به واژه «روغن های گیاهی هیدروژنه» دقت کنید. چون در نگاه اول به نظر سالم می آیند اما واقعیت این است که این‌ها چربی های ترانس بوده و باعث افزایش کلسترول بد خون می شوند.

نمک و سفت شدن رگ‌های خونی
اگر در معرض بیماری های قلبی قرار دارید بهتر است غذاهایتان را شور و پرنمک نکنید. چرا؟ به خاطر اینکه از هر 2 نفر که عادت به زیاده روی در مصرف نمک دارد 1 نفر به پرفشاری خون مبتلا می شود. این بیماری نیز باعث سفتی رگ‌های و پیری رگ‌های خونی شده و انعطاف آن‌ها را از بین می برد. نمک همچنین باعث رسوب در رگ‌ها می شود که در نهایت برای قلب مشکل ایجاد می کند.
در نهایت اینکه یادتان باشد برای داشتن قلب و رگ‌های سالم علاوه بر کنترل رژیم غذایی لازم است روزانه و به طور مرتب ورزش هایی مانند پیاده روی و شنا و غیره انجام دهید.
منبع:tebyan.net


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آنژین صدری چیست و چه باید کرد؟آنژین صدری عمدتا به سه دستهپایدار، ناپایدار ومتغیر تقسیم بندی می گردد به آترواسکلروز تصلب‌ شرایین – عوامل ، عوارض ، علل ، …آترواسکلروز تصلب‌ شرایین معرفی آترواسکلروز بیماری پیشرونده ای است که از دوران آشنایی با پلاکتهای خون سایت پزشکان بدون مرزپلاکتها عناصر پلاسمایی هستند به شکل کروی یا تخم مرغی که ۲ تا ۵ میکرون قطر دارندافراد طبع سرد و طبع گرم چه تفاوتهایی با هم دارندفارس یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ارتباط با طب سنتی که می‌توان به نوعی آن را در طب چینی دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط تاپیک جامع پرسش و پاسخ در مورد آزمایشهای …سلام دوست عزیز ممنون از زحمتی که کشیدین مطلبتون در مورد انواع و اقسام آزمایش ها طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیمطلبی که پیش رو دارید ، آخرین بخش از پرسش و پاسخ های ارائه شده درباره سینوزیت از جناب چربی خون یک سایت دیگر با وردپرس فارسیدیابت بارداری یکی از انواع دیابت است که در این دوران بروز می کند و در اغلب موارد نیز با تکنولوژیست بیا اتاق عملنام یک بیماری در رگ‌ها است، و نوعی آرتریواسکلروزیس است که با رسوب لیپید و مواد دیگر آنژین صدری چیست و چه باید کرد؟ آنژین صدری عمدتا به سه دسته«پایدار»، «ناپایدار» و«متغیر» تقسیم بندی می گردد به منظور آترواسکلروز تصلب‌ شرایین – عوامل ، عوارض ، علل ، پیشگیری و آترواسکلروز تصلب‌ شرایین معرفی آترواسکلروز بیماری پیشرونده ای است که از دوران کودکی آغاز آشنایی با پلاکتهای خون سایت پزشکان بدون مرز پلاکتها عناصر پلاسمایی هستند به شکل کروی یا تخم مرغی که ۲ تا ۵ میکرون قطر دارند دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد بیمار خانمی هستم ساله که از پنج سال پیش دچار سردردهای مبهم به ‌صورت گاهی شدید و گاهی خفیف افراد طبع سرد و طبع گرم چه تفاوتهایی با هم دارند فارس یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ارتباط با طب سنتی که می‌توان به نوعی آن را در طب چینی و ملل طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی با وجود سرمای زمستان ، و سرماخوردگی هائی که گاه و بی گاه در این فصل سرد گریبانگیر افراد است تاپیک جامع پرسش و پاسخ در مورد آزمایشهای تشخیص طبی آرشیو سلام دوست عزیز ممنون از زحمتی که کشیدین مطلبتون در مورد انواع و اقسام آزمایش ها هم خوب تکنولوژیست بیا اتاق عمل نام یک بیماری در رگ‌ها است، و نوعی آرتریواسکلروزیس است که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی چربی خون یک سایت دیگر با وردپرس فارسی یک سایت دیگر با وردپرس فارسی دیابت بی مزه نوعی بیماری است که طی آن، مقدار زیادی از مایع



لینک منبع :7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند

7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند - بیتوته www.beytoote.com/health/dietary/foods-block7-arteries.html‎Cachedعلت گرفتگی رگ قلب ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند تصلب شرایین , گرفتگی رگ‌های خونی , سکته قلبی , کلسترول بد خون , سلامت رگ‌های خونی , گرفتگی رگ ... خبرگزاری آریا - 7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند www.aryanews.com/News/.../7-ماده-غذایی-که-رگ‌ها-را-مسدود-می-کند 2 فوریه 2017 ... ظ. 7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند. خبرگزاری آریا - تصلب شرایین, گرفتگی رگ‌های خونی چربی باعث افزایش کلسترول خون شده که منجر به تنگ ... این مواد غذایی رگ‌ها را مسدود می‌کنند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5974390/این-مواد-غذایی-رگ‌ها-را-مسدود-می‌کنند‎Cached11 فوریه 2017 ... مصرف برخی مواد غذایی باعث انباشته شدن پلاک‌های چربی در رگ‌ها شده و آنها را ... باعث رسوب در رگ‌ها می‌شود که در نهایت برای قلب مشکل ایجاد می‌کند. رگ‌ها - رزبلاگ ord22.rozblog.com/tag/رگ‌ها 7 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند 1 . 7 ماده غذایی که رگ ها را مسدود می کند - تبیان 8 ساعت قبل ... سلامت رگ‌های خونی و گردش خون مناسب برای…,رگ‌ها,رزبلاگ. این مواد غذایی رگ‌ها را مسدود می‌کنند - آپارات ► 4:57www.aparat.com/v/SCpYU/این_مواد_غذایی_رگ%26zwnj%3Bها_را_مسدود_می%26zwnj%3Bکنند Jul 27, 2017 - 5 min آرین اول ۩۩۩۩ این مواد غذایی رگ‌ها را مسدود می‌کنند این مواد غذایی رگ‌ها را ... او با یک ماهی قرمز کوچولوی دختر به نام «پونیو» دوستی پیدا می کند که آرزو ... تغذیه - شبکه اجتماعی غذا ایفودن - جستجو https://efoodn.com/search/hashtag/تغذیه‎Cachedمصرف مغزها (مانند مغز گردو) و آبمیوه نیز در صبحانه می تواند در این امر موثر باشد. .... 7 ) سویا برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم و اشخاص ضعیف البنیه بسیار مفید است. .... باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. خوراکی های مفید برای پاکسازی رگ ها و درمان تصلب شرایین - هفت گنج 7ganj.ir/خوراکی-های-مفید-برای-پاکسازی-رگ-ها-و-درم/‎Cached Similarمصرف برخی مواد غذایی و بخصوص زیاده‌روی در آن به مرور به مسدود شدن رگ‌ها منجر می‌شود و ... پیچیده ای است که مناطقی از بدن مانند سیستم ایمنی و غیره را درگیر می‌کند. ۵ ماده غذایی برای باز کردن رگ ها - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1125176‎Cached5 نوامبر 2016 ... آنچه متخصصان حوزه سلامت را نگران می کند این است که پدیده مسدود شدن رگ ها به طور کاملاً پنهان و بدون علامت خاصی بروز می کند. در واقع نبود علائم ... رگ های قلب خود را باز کنید و مانع از گرفتگی آن شوید | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=272‎Cached Similarدرمان و پیشگیری از گرفتگی رگ های قلب به کمک خوردن غذا ها و خوراکی های مفید. ... و بازیهای مناسب برای کودکان 5 تا 7 ساله · اختلال شخصیت مرزی، علت، تشخیص و ... هایی استفاده می کنید که به بسته شدن شریان های تغذیه کننده قلب کمک می کنند ... اما اگر از مواد غذایی مناسب استفاده کنید از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کرده اید. [PDF] آموزش خودمراقبتی sshohada.umsu.ac.ir/uploads/bk.pdf‎Cachedپیس میکر. EPS 7-. -8. آریتمی. -9. بیماری های. دریچه ای قلب. 10. -. بیماری های مادرزادی قلب .... ایجاد می گردد ومسیر جریان خون را به قلب تنگ ویا مسدود می کند ... مشاهده تنگی در رگ ها وانتخاب درمان آنژیوپالستی توسط پزشک بالونی که در نوک کاتتر .... ر قلب می شود که باید از این عارضه با استفاده از مواد غذایی فیبردار ومصرف روزانه. -6.