مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند!

[ad_1]

مواد خوشبو و تازه‌کننده هوا که باعث می‌‌شود افراد از نفس کشیدن لذت ببرند، اما غافل از این که گازها و مواد شیمیایی و سمی که در این خوشبوکننده‌ها وجود دارد می‌تواند در دراز مدت سیستم تنفسی را بیمار کند.

خوشبوکننده‏ ها از بین برنده بوی نامطبوع نیستند بلکه گازها و مواد شیمیایی تند آنها موجب می‌شود بوهای نامطبوع به مشام نرسد‌. در نتیجه با رعایت بهداشت فردی و حفظ پاکیزگی منزل و برطرف کردن علت اصلی ایجاد بوی بد می‌توان از انتشار بوهای ناخوشایند جلوگیری کرد، اما خوشبوکننده‌های هوا چه مضراتی برای بدن دارند ؟

به گفته پژوهشگران، مواد شیمیایی موجود در خوشبوکننده‏های مصنوعی می‌تواند برای افراد مبتلا به آسم، تنگی نفس، آلرژی و بیماری ‏های تنفسی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن، تشدید‌کننده و آسیب‌زا باشد و در افراد سالم در کوتاه‌‌ مدت می‌‌تواند با افزایش تحریک‌ پذیری مجاری هوایی فوقانی و تحتانی با علائمی مثل خارش، عطسه، آبریزش بینی و سرفه و همچنین در بلند‌مدت با علائمی مثل تنگی‌‌ نفس و خس‌‌‌خس سینه خود را نشان دهند .

این مواد به محض اسپری شدن در هوا، سلول‌های موجود در مخاط بینی را تحریک کرده و به جریان خون راه می‌یابند. مواد التهابی از این طریق خود را به سلول‌های عضلانی مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی می‌‌رسانند و مخاط ریه را دچار التهاب کرده و آن طور که روی موش‌ها آزمایش شده، باعث بروز مشکلات عصبی نیز می‌شوند‌. ناگفته نماند عطر و ادکلن هم از این موضوع مستثنا نیستند .

به گفته متخصصان، حساسیت‌‌پذیری مجاری هوایی با افزایش سن تغییر می‌‌کند و هر چه دفعات استفاده و مدت تماس با این‌ گونه مواد بیشتر باشد، خطرات و عوارض ایجاد شده بر اثر استفاده از این مواد نیز افزایش خواهد یافت. این قضیه در مورد اسپری‌‌های خوشبو‌ کننده دهان نیز صدق می‌کند و عوارض مشابهی را برای افراد به دنبال خواهد داشت .

مهم‌ترین عارضه خوشبو کننده‌های بی‌مجوز

مطالعات نشان داده اسـت برخی خوشبو‌کننده‌های بی‌نام و نشانی که به دور از تاییدیه وزارت بهداشت وارد کشور می‌شوند و به وفور در بازار با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسند، حاوی مواد فوق‌العاده سمی هستند که به تضعیف سیستم ایمنی بدن ما منجر می‌شوند. دوز بالای موادی همچون اتیل استات و بنزآلدئید که در این خوشبوکننده‌ها وجود دارد نوعی نوروتوکسین یا سم محسوب شده و سرطان‌زا هستند .

این خوشبوکننده‌ها برای کودکان بیشتر از بزرگسالان مضر و مخرب اسـت. کودکان به دلیل آن که در سنین رشد هستند و هنوز بافت‌ها و ارگان‌های بدنشان بخوبی تکامل نیافته، در مقابله با سموم قدرت کمتری داشته و بسیار آسیب‌پذیرترند .

با تمام این تفاسیر اگر به استفاده از مواد خوشبو‌کننده اعتیاد پیدا کرده اید و حتما باید فضای تنفسی‌تان معطر باشد، دست کم به جای استفاده از خوشبو‌کننده‌های مصنوعی هوا، از مواد و عصاره‌های طبیعی و بی‌ضرری که طب سنتی پیشنهاد می‌دهد استفاده کنید.

فاخره بهبهانی - جام‌جم


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو کننده با رایحه انواع گلها و میوهها تا بوی ...14 سپتامبر 2016 ... خوشبو کنندههای هوا بی عارضه نیستند! امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو ...15 سپتامبر 2016 ... خوشبو کنندههای هوا بی عارضه نیستند! امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو ...14 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط های کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپری های خوشبو کننده با رایحه انواع گل ها و میوه ها تا بوی ...8 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو کننده با رایحه انواع گلها و میوهها تا بوی ...امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو کننده با رایحه انواع گلها و میوهها تا بوی وانیل و کاکائو هم ...امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو کننده با رایحه انواع گلها و میوهها تا بوی وانیل و کاکائو هم ...سلامانه : امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیطهای کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپریهای خوشبو کننده با رایحه انواع گلها و میوهها تا بوی...۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۵:۳۹ - کد خبر: 192963 خوشبو کنندههای هوا بی عارضه نیستند! ... خوشبوکننده ها از بین برنده بوی نامطبوع نیستند بلکه گازها و مواد شیمیایی تند آنها ...


کلماتی برای این موضوع

اخبار علمی پزشکی سایت پزشکان بدون مرزبازآموزی مثانه اولین خط درمان در مردان و زنان دچار بی‌اختیاری فوریتی محسوب می‌شودسینوزیت؛ همه گیری قابل درمانبسم اللّه الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی مشروح اخبار سایت پزشکان بدون مرزقهوه نوشیدنی دلپذیری است که پس از چای محبوبیت زیادی دارد و در اغلب خانه ها موجود است اسانس ها خبرگزاری پردیس اسانس ها ترکیبات معطری هستند که در اندامهای مختلف گیاهان یافت می شوند در آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر پوستیمیخچه زگیل زونا پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش …ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب انرژِی مثبت پوست و زیباییپوست، علاوه بر زیبایی از ورود هرگونه آسیبی به اعضای داخلی و خارجی بدن محافظت می کند



لینک منبع :خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند!

Images for خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند! خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند! - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached15 سپتامبر 2016 ... خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند! امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط‌های کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپری‌های خوشبو ... خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند! - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../خوشبو-کننده‌های-هوا-بی-عارضه-نیستند!‎Cached14 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط‌های کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپری‌های خوشبو کننده با رایحه انواع گل‌ها و میوه‌ها تا بوی ... خوشبو کننده های هوا بی عارضه نیستند! | امروزه در بسیاری - قطره www.ghatreh.com/news/nn33676013/خوشبو-کننده-های-هوا-عارضه-نیستند 14 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط های کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپری های خوشبو کننØ. روزنامه جام جم95/6/18: خوشبو کننده های هوا بی عارضه نیستند! - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3428639 8 سپتامبر 2016 ... سلامت در خانه و آشپزخانه خوشبو کننده های هوا بی عارضه نیستند! نویسنده: فاخره بهبهانی امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط های کاری برای رفع ... خوشبو کننده&#۸۲۰۴;های هوا بی عارضه نیستند! - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health-science/خوشبو-کننده...هوا-بی-عارضه/.../5961971/ 14 سپتامبر 2016 ... امروزه در بسیاری از خودروها، منازل و محیط های کاری برای رفع بوی نامطبوع هوا از انواع مختلف اسپری های خوشبو کننده با رایحه انواع گل ها و میوه ها تا بوی ... عوارض خوشبو کننده های هوا - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/health/2686-عوارض-خوشبو-کننده-های-هوا.html‎Cachedخوشبوکننده های هوا از بین برنده بوی نامطبوع نیستند بلکه گازها و مواد شیمیایی ... مطالعات نشان داده است برخی خوشبو کننده های بی نام و نشانی که به دور از تاییدیه ... خوشبوکننده‌ های هوا بی ‌خطر نیستند - آکا www.akairan.com/health/bimari-behdasht/2014940354.html‎Cachedدر این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد خوشبوکننده‌ های هوا بی ‌خطر نیستند ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته بیماری و بهداشت از سایت ... معطر کننده‌های هوا بی ناخوشی نیستند! - سرزه www.serze.com/معطر-کنندههای-ناخوشی-نیستند-1816175/ 16 سپتامبر 2016 ... خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند! امروزه در بسیاری از اتومبیل ها، منازل و محیط‌های کاری برای از بین بردن بوی نامطبوع هوا از انواع اسپری‌های معطر ... مشاهده مطالب - سازمان زنان انقلاب اسلامی saznaa.ir/newindex.aspx/Comment/SWF/1386/.../newindex.aspx?... 10 سپتامبر 2016 ... وی افزود: با شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور مردم تمایل زیادی به مصرف لیموترش پیدا کردند که باعث .... خوشبو کننده‌های هوا بی عارضه نیستند!