مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص خود برای تولید کلمات خاصی استفاده کرده و جملاتی را برای برقراری ارتباط با یکدیگر ساختند.

این دستاورد پس از ساخت یک میکروفون زیرآبی ایجاد شد که بطور خاص برای ثبت مبادلات کلامی طراحی شده اسـت.

ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار

این دو دلفین پوزه‌بطری دریای سیاه به نوبت صبر می‌کردند تا دیگری جمله خود را تکمیل کند و سپس پاسخ می‌دادند.

ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار

 نمودار صدای صحبت یانا (بالا) و یاشا (پائین)

به گفته محققان، منطقه محافظت شده طبیعت قره‌داغ در فئودوسیای روسیه، دلفین‌ها مانند انسان‌ها می‌توانند احساسات خاصی مانند تنش یا شادی را با هم در میان بگذارند.

آن‌ها بر این تصور هستند که هر صدای جیغ دلفین‌ها نشانگر یک واج یا لغتی در زبان آن‌هاست. این زبان از همه ویژگی‌های موجود در زبان گفتاری انسان برخوردار اسـت که نشانگر سطح بالای هوش و آگاهی دلفین‌هاست.

این پستانداران دریایی از مغز بزرگتری نسبت به سایر پستانداران برخوردارند -1800 گرم- و نسبت ‌آن به وزنشان مشابه شامپانزه‌ها اسـت.

دلفین‌های از جمله حیوانات هوشمندی محسوب می شوند که  گروه تشکیل داده،‌ خود را در آینه می شناسند و مانند انسان‌ها می‌توانند احساس همدردی،‌ترس و عشق داشته باشند. این تشابهات یکی از عوامل جذب راحت این موجودات به انسان اسـت.

این تحقیق در مجله Mathematics and Physics منتشر شده اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند.13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند.13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند.13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند.به ...13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی…13 سپتامبر 2016 ... به گزارش تهران نیوز ، به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص خود برای تولید کلمات خاصی استفاده کرده و ...محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند.محققان روس توانستهاند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفینها را ثبت کنند. به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به ...13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانسته اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین ها را ثبت کنند. -کلید واژه ها: نخستین -12 سپتامبر 2016 ... به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص خود برای تولید کلمات خاصی استفاده کرده و جملاتی را برای برقراری ...


کلماتی برای این موضوع

پول نیوز شاید تا همین چند سال پیش، حتی فکر کردن به تکنولوژی های مدرنی که به طور روزمره در حال اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان موفق به توسعه یک سیستم کنترل از راه دور صوتی برای دوربین‌های …نوشته های خواندنی کیانا وحدتی پدرم ای که احساس تو پاکترین احساس استتو می نوازی برای عشق، برای احساس جاذبه های پاتایا بانکوک پوکتتایلند پاتایا تور تایلند در سایت تایلند می توانید اطلاعات کامل تایلند رای برای یک عصر ایران ذوالنور هنوز برای معرفی نامزد اصول گرایان دیر نشده محمد جواد ابطحی احتمال مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ



لینک منبع :ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار

ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار - ایسنا www.isna.ir/news/.../ثبت-گفتگوی-دلفین-ها-برای-نخستین-بار‎Cached13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانسته‌اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین‌ها را ثبت کنند. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار +تصاویر www.fardanews.com/.../ثبت-گفتگوی-دلفین‌ها-برای-نخستین-بار-تصاویر‎Cached13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانسته‌اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین‌ها را ثبت کنند. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار - روز پلاس roozplus.com/fa/news/8045/ثبت-گفتگوی-دلفین‌ها-برای-نخستین-بار 13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانسته‌اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین‌ها را ثبت کنند. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار | مجله بلیط - بلیط دات کام bilit.com/mag/article-detail/ثبت-گفتگوی-دلفین-ها-برای-نخستین-بار 13 سپتامبر 2016 ... محققان روس توانسته‌اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین‌ها را ثبت کنند. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار | | linkchee.com/5l4qeaaaaaaia/‎Cached29 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص خود برای تولید کلمات خاصی استفاده کرده و جملاتی ... ایمیل کردن این صفحه ( ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار ... romankhone.ir/forums/.../2831-ثبت-گفتگوی-دلفین‌ها-برای-نخستین-بار/?...‎Cachedثبت نام · با سلام , شما در حال حاضر به صورت میهمان در حال مشاهده انجمن هستید برای مشاهده ... جدیدترین اخبار · اخبار علمی · ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار. همه. ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار دلفین محققان روس ... webnegin.ir/1395/06/23/ثبت-شدن-گفتگوی-دلفین‌ها/۵۷۳۵۰۳۸۸/ خانه ثبت شدن گفتگوی دلفین‌ها ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار دلفین محققان روس توانسته‌اند پس از چندین دهه تحقیق برای نخستین بار گفتگوی دلفین‌ها ... ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار - دنیای سرگرمی - پورتال ... dalghak.net/ثبت-گفتگوی-دلفین‌ها-برای-نخستین-بار/‎Cachedبه گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص خود برای تولید کلمات خاصی استفاده کرده و جملاتی را برای برقراری ... ثبت گفتگوی دلفین ها برای نخستین بار - تهران نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25117567 13 سپتامبر 2016 ... ثبت گفتگوی دلفین ها برای نخستین بار. به گزارش تهران نیوز ، به نقل از تلگراف، به گفته دانشمندان، دو دلفین به نامهای یاشا و یانا از زبان خاص ... دلفین ها مانند انسان ها صحبت می کنند تصاویر - onvansho onvansho.ir/result/دلفین-ها-مانند-انسان-ها-صحبت-می-کنند-تصاویر.html ثبت گفتگوی دلفین‌ها برای نخستین بار. گفتگوی دلفین‌ها را ثبت کنند دلفین‌ها مانند انسان‌ها می ها تصاویر . کشفی عجیب؛ ه ها در شرایط استرس زا امعااحشا خود را او ...