مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

[ad_1]

 

برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود آمدن مکان های بسیار زیبا و شگفت انگیز شود؛ خواه این روند منجر به شکل گیری صخره هایی با شیب تند، یک سطح صاف و سفید گرانیتی یا ساحلی شش گوش گردد، مناظر ایجاد شده شگفت انگیز بوده و قلب و روح ما را جلا میدهند. در این مقاله از سایت ایران ناز با عجایب طبیعی شگفت انگیز و بسیار دیدنی ساحلی در دنیا بیشتر آشنا شوید.

 

10- کاپو واتیکانو (Capo Vaticano)، ایتالیا‎‏
اطراف دماغه ی گرانیتی سفید رنگ کاپو واتیکانو در کالابریا (Calabria)، یک مکان بسیار پرطرفدار برای شنا محسوب می شود. این مکان با دارا بودن ساحلی از جنس ماسه های سفید و آب شفاف و گرم دریای تیرنیان (Tyrrhenian)، تبدیل به یک مقصد گردشگری بی نظیر شده اســت.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

این دماغه و صخره های آن بدون شک یکی از عجایب باشکوه طبیعی به شمار می روند. به هر ترتیب، بازدید از این ساحل بسیار زیبا و شنا کردن در آبهای عالی آن را به هیچ روی از دست ندهید.

 

‏9- ماسه های مارلوس (Marloes Sands)، پمبروکشایر (Pembrokeshire)، ویلز
این مکان اعجاب انگیز که سالها در اختیار افراد محلی بوده، به تازگی مورد توجه تعداد کثیری از گردشگران و حتی هالیوود قرار گرفته؛ فیلم «سفید برفی و شکارچی» در این مکان فیلم برداری شده اســت.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

سواحل بکر، مناظر بی نظیر و امکانات و خدماتی که در روستاهای مجاور قرار دارد، ماسه های مارلوس را به مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده اســت.

 

8- کیاما (Kiama)، نیو ساوت ویلز، استرالیا
شهر ساحلی کیاما به دلیل ویژگی های ساحلی متعدد خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری محسوب می شود. جذابیت خط ساحلی صخره ای کیاما به خاطر خلیج های کوچک، غارها و سوراخ هایی در دل صخره ها (Blowhole) اســت که آب از آن با فشار بیرون می زند. شلوغ نبودن سواحل و مناسب بودن آبهای آن برای موج سواری نیز از دیگر مزایای آن به شمار می روند. کیاما همچنین به داشتن پلیکان های استرالیایی افتخار کرده و حتی مجسمه ای برای تقدیر از این پرندگان دارد.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

سوراخ صخره ای کیاما (Kiama Blowhole) پرطرفدارترین مکان در این منطقه اســت و می تواند آب را تا ارتفاع 25 متری در هوا بیفشاند. پرتگاه بامبو (Bombo Headland) یکی دیگر از شگفتی های زمین شناسی این مکان اســت که شامل ستون های شش گوشه می شود. پس از سپری کردن یک روز پر مخاطره در دل طبیعت، می توانید برای استراحت به شهر رفته و در کافه ها، رستوران ها و بارهای آن به تفریح بپردازید.

 

7- اتقتا (Étretat)، نورماندی، فرانسه
این بخش در سواحل شمالی فرانسه واقع شده و با صخره های زیبا و شگفت انگیز خود شناخته می شود. برای مدت های متمادی، هنرمندان زیادی چون اوژن بودن (Eugène Boudin)، گوستاو کوقبه (Gustave Courbet) و کلود مونه (Claude Monet) از این قوس های صخره ای بازدید کرده و آنها را در نقاشی های خود به تصویر کشیده اند.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

امروز این منطقه ی خوش منظره و زیبا گردشگران و عکاسان زیادی را جذب می کند. شما می توانید از ایستگاه قطار (Le Havre and Fecamp) با اتوبوس به اتقتا بروید.

 

6- گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)، شهرستان آنتریم (County Antrim)، ایرلند
گذرگاه ساحلی جاینت یکی از عجایب طبیعی بریتانیا و یک گنجینه ی ملی اســت که توسط یونسکو نیز محافظت شده اســت. این منطقه با 40000 ستون بازالتی منحصر به فرد خود که به طور طبیعی شکل گرفته اند، هر بیننده ای را محصور شگفتی های نفس گیر خود می کند. لازم به ذکر اســت که این گذرگاه 50-60 میلیون سال پیش در نتیجه ی فوران آتشفشانی شکل گرفته اســت.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

در قرن هفدهم این منطقه کشف شده و از آن زمان تبدیل به یک جاذبه برای محققان و گردشگران شده اســت. مرکز گردشگری این گذرگاه، خدماتی نظیر راهنماهای صوتی، پارکینگ، کافه، مغازه و هتل را به گردشگران ارائه می دهد. این گذرگاه می تواند به عنوان بخشی از تور ایرلند شمالی مورد بازدید قرار گرفته و طبیعت زیبا و مکان های تاریخی خود را به بازدیدکنندگان عرضه کند.

 

5- اسکالا دی تورکی (Scala dei Turchi)، سیسیل، ایتالیا
جزایر ایتالیا را با دریای فیروزه ای و سواحل ماسه ای سفید رنگ آن می شناسند، هرچند اسکالا دی تورکی صخره ای سفید رنگ در نواحی جنوبی سیسیل اســت و از این نظر استثنا می باشد. با وجود قرار گرفتن بین دو ساحل ماسه ای، صخره ی سفید رنگ اسکالا دی تورکی با سطح صاف و نرم خود گردشگران زیادی را برای قدم زدن و تحسین مناظر شگفت انگیز اطراف جذب می کند.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

به طور کلی، گردشگران تمایل زیادی به پریدن از روی این صخره های سفید به درون آبهای گرم مدیترانه ای دارند. ضمن اینکه در این مکان حوضچه های آهکی طبیعی وجود دارد که مسافران بدن خود را با آن می پوشانند تا از خواص مفید آن برای پوست بهره ببرند.

 

4- دروازه دردل (Durdle Door)، دورست (Dorset)، انگلستان
قوس سنگ آهکی موجود در ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast) یکی از عجایب طبیعی اســت که خط ساحلی چشمگیری را رقم می زند. دروازه دردل در اثر فرسایش ایجاد شده و همچنان نیز در معرض آن قرار دارد.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

بخش میانی دروازه دردل و خلیج لال ورث (Lulworth) معروف ترین مکان در جنوب غربی انگلستان اســت. علاوه بر تمام این جاذبه های طبیعی، ساحل این ناحیه نیز یکی از بهترین ها در انگلیس اســت.

 

3- صخره های موهر (Moher)، ایرلند
با رقمی بالغ بر یک میلیون بازدید کننده در سال، صخره های موهر دیدنی ترن جاذبه ی طبیعی ایرلند هستند. این دیوارهای صخره ای که ارتفاعی در حدود 214 متر دارند، به طول 8 کیلومتر در امتداد ساحل اقیانوس اطلس کشیده شده اند. در بلندترین نقطه ی این صخره ها، برج ابرایان (O’Brien’s Tower) قرار دارد که در سال 1835 ساخته شده اســت.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

از این برج می توان چشم اندازی بی نظیر به مناظر نفس گیر اطراف پیدا کرد. علاوه بر این مناظر شگفت انگیز، مسیرهای پیاده روی در این منطقه نیز از دیگر جاذبه ها محسوب شده و روی هم رفته صخره های موهر به طور حتم ارزش بازدید دارند.‏‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

 

2- بیچی هد (Beachy Head)، ساسکس شرقی، انگلستان
این دماغه ی سفیدرنگ خیره کننده یکی از ویژگی های معروف این منطقه اســت. این صخره با ارتفاع 162 متر، بلندترین صخره در انگلستان محسوب می شود. خط ساحلی سفید رنگ این دماغه به ملوانان زیادی برای گذر از کانال انگلیسی (English Channel) کمک کرده اســت.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

در مجموع، این منطقه با چشم اندازی به نایاب ترین شگفتی های طبیعی و کانال انگلیسی به همراه رستورانی با دید پانوراما حتما باید در لیست سفرهای شما قرار گیرد!‏

 

1- ناگت پوینت (Nugget Point)، اتاگو (Otago)، نیوزیلند‎
ناگت پوینت یک مکان شاخص در اتاگو به شمار می رود، در این منطقه یک فانوس دریایی منسوب به قرن نوزدهم نیز وجود دارد که نوک یک منطقه ی سنگی شیبدار بنا شده و به کشتی های زیادی برای حرکت در این سواحل خطرآفرین یاری رسانده اســت. ناگت ها در حقیقت همان جزایر سنگی کوچکی هستند که از دل آب بیرون زده اند.

 

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

 

گردشگران می توانند از این فانوس دریایی بالا رفته و مناظر شگفت انگیز اطراف را به صورت 360 درجه تماشا کنند. ضمن اینکه در پایین این پرتگاه اجتماعی از فک ها دیده می شوند. ناگت پوینت همچنین خانه ی پنگوئن ها، مرغ های ماهی خوار، پرنده ی نوک قاشقی (spoonbills)، دلفین های هکتور و سایر جاندرانی اســت که در ارتفاعات این منطقه بسیار زیبا به راحتی قابل مشاهده میباشند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود آمدن مکان های بسیار زیبا و شگفت انگیز شود؛ خواه این روند.گردشگريعجایب گردشگریباورنکردنیترین دیدنیهای دنیا (تصاویر) ... پونالو، ساحل شن های سیاه ... مکانهای دیدنی جهان,شگفت انگیز ترین نقاط جهان,عجایب طبیعی.مکانهای شگفت انگیز و دیدنی روی کره زمین چشمه آب گرم، نوادا، ایالات متحده آمریکا کوه باورنکردنی Tianzi، چین عکس پاموککاله، ترکیه ... جذاب; دیدنی; دنیای مد; مطالب طنز; آرایشی; سینما; بیوگرافی هنرمندان; عجایب; گوناگون ... ساحل قرمز ، Panjin، چین.قصرهای زیبا ساخته شده در آسمان استرالیا عکس. 2 هفته قبل سرگرمی ... عجایب طبیعی شگفت انگیز و بسیار دیدنی ساحلی در دنیا تصاویر. 2 هفته قبل گردشگری ...پارک ساحلي مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، يکي از زيباترين مراکز ديدني کيش است ... عکس های دیدنی از قلعه رودخان سرسبزترین قلعه دنیا · ساحـل شیـشه ای شگفت انگیـز در کالیـفرنیا ... عکس هایی از عجایـب خارق الـعاده و دیدنی اعـماق دریـاها ...مکان های دیدنی ایران,مکان های دیدنی,مکان گردشگری,جاذبه های توریستی,روستاها,مقاصد توریستی,مکان های دیدنی,تصاویر,دیدنی های اروپا,شهرهای تاریخی,هتل های مناسب,جهان,عکس و تصاویر. ... پارک ساحلي و دیدنی مرجان در کیش تصاویر · دیدنی های شهرستان خاش نگینی ... آشنایی با روستایی شگفت انگیز در همدان (تصویرِی) · آشنایی با ...21 آگوست 2016 ... دنیای مطالب - شگفتانگیز ترین شهر های دنیا عکس. شگفتانگیز ترین شهر های ... عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس. عجایب شگفت ...مطالب جالب و جذاب و خبرهای روز دنیا را به صورت خلاصه برای شما کاربران همیشگی پارس ناز آماده کردیم. اتوبوس بازیکنان رئال مادرید در جشن قهرمانی این تیم در شهر ...... زنان در ایران عکسهای خنده دار و باحال عکسهای شگفت انگیز از مجسمه های انسان نما عکس هایی از ... عکس هایی از مناظر دیدنی زیباترین آبدره جهان در نروژ ... دامنههای کوهها یا ادامه فرسایش یخچالی زیاد و عمیق شدن یک دره ساحلی تشکیل یافته است. ... نروژعکس های غار حیرت انگیز کریستال ها در صحرای مکزیکعکس هایی از عجایب خارق العاده و ...


کلماتی برای این موضوع

عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس …عجایبشگفتانگیزدیدنیعجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود آمدن عجایب طبیعی شگفت انگیز و بسیار دیدنی ساحلی در دنیا… برترین عجایب ساحلی عجایب ساحلی دنیا شگفت انگیز و بسیار دیدنی و تولد پدرش عکسعجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکسعجایبشگفتانگیزودیدنیساحلیعجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود هتل های عجیب و شگفت انگیز دنیا عکسهتلهایعجیبشگفت ترین و شگفت انگیز ترین و شگفت انگیز دنیا عکس عکس های جالب و دیدنی سواحل عجیب و شگفت‌انگیز دنیا عجیب و شگفت‌انگیز دنیا ساحلی معروف و دیدنی که سفر، عجایب گردشگری و عکس های دیدنی شگفت انگیز از گوشه کنار جهان خلاقانه دنیا ساحلی عکس های دیدنی شگفت انگیز جدید و شگفت انگیز شگفت انگیز و جالب ترین گل دنیا عکس نازوباولین پسر خوش اندام و دیدنی دنیا انگیز و جالب ترین گل دنیا ساحلی و آفتاب گیر عکسعکس های دیدنی جهان، تصاویر دیدنی جهان، بهترین … مناطق دیدنی دنیا عکس های دیدنی زیبا و دیدنی عکس عکس های شگفت انگیز روستای اروپایی ها در قزوین عکسعجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی طبیعی و شگفت انگیز عکس ترین ناخن دنیا عکسعجایب گردشگری عجیب‎ترین و شگفت انگیز ترین انگیز از سراسر دنیا عکس سفر، عجایب گردشگری و



لینک منبع :عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس

Images for عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس عجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا +عکس - ایران ناز www.irannaz.com/عجایب-شگفت-انگیز-دیدنی-ساحلی-دنیا-عکس.html‎Cachedعجایب شگفت انگیز و دیدنی ساحلی دنیا عکس برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود آمدن مکان های بسیار زیبا و شگفت انگیز شود؛ خواه این روند. باورنکردنی‌ترین دیدنی‌های دنیا (تصاویر) - بیتوته www.beytoote.com/iran/wonders/dubai3-incredible2-world.html‎Cached Similarباورنکردنی‌ترین دیدنی‌های دنیا (تصاویر). مکانهای دیدنی جهان,شگفت انگیز ترین نقاط جهان,عجایب طبیعی. صحرای نامبیا. مکانهای دیدنی جهان,شگفت انگیز ترین نقاط ... 10 ساحل شگفت انگیز و جادویی در جهان (عکس) - فراناز www.faranaz.com/10-marvelous-beaches-in-the-world-pictures.html‎Cachedدر این پست قصد داریم شمارا با 10 ساحل شگفت انگیز در دنیا که تابحال حتی اسمش به گوشتان نخورده را آشنا کنیماگر ... عکس جاهای دیدنی دنیا برای سفر در تابستان. تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (8) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../تصاویری-شگفت-انگیز-از-دنیای-زیبا-8‎Cached26 دسامبر 2015 ... نمایی شگفت انگیز از عبور هواپیما بر فراز جنگل‌های سیاتل، سیاتل شهری ... دهلی نو پایتخت هند واقع شده است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود. ... آمالفی، خط ساحلی دیدنی است که در امتداد سواحل شبه جزیرهٔ سورِنتینو در ... ایرانگردی، جهانگردی و مسافرت www.ex1rs.com/articles/86015-9-ایرانگردی-جهانگردی-و-مسافرت‎Cached... دیدنی ساحلی دنیا +عکس آشنایی با دودکش تاریخی جن (عکس) زیباترین و شگفت انگیز ترین کلیساها در دنیا عکس هایی جالب و دیدنی از معبد ببرها در تایلند بنای ... با عجیب‌ ترین هتل‌ های دنیا آشنا شوید (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../با-عجیب‌-ترین-هتل‌-های-دنیا-آشنا-شوید-عکس‎Cached Similarشیمائو یکی از عجایب هتل‌داری در دنیا محسوب می‌شود که تا سال‌ها درباره‌آن صحبت می‌کردند و ... عصرایران دو » خواندنی ها و دیدنی ها ... هتل‌های شگفت انگیز در تمام دنیا طرفداران خاص خودش را دارد و صنعت هتل‌سازی برای ... جزایر خصوصی با برنامه‌هایی مانند ساحل خصوصی و آپارتمان‌های ساحلی راه می‌افتند و در حال حاضر کارهای آن شروع شده است. دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف [بایگانی ... itsat25.in/forum/archive/index.php/f-658-p-3.html‎Cachedگرانترین هتل های دنیا/ عکس · سفری اعجاب انگیز به سرزمین شیرها · 10 شهر و روستای ... چشم انداز هایی رویایی از شهر های زیبای دنیا · زلاتنی رت ، ساحلی که تغییر شکل میدهد!! ... از مکان های دیدنی ایران و جهان ☆○•٠·˙ · با کشور صاعقه ها آشنا شوید +عکس ... مکان های زیر آب · دریاچه و آبشار ویکتوریا از عجایب شگفت‌انگیز آفریقا+عکس ... باور نکردنی ترین مکان های طبیعی بر روی زمین +عکس - نظاره www.nezare.com/باور-نکردنی-ترین-مکان-های-طبیعی-بر-روی-ز/‎Cached3 مه 2016 ... عجیب ترین مکانهای دیدنی دنیا که شبیه خواب هستند+تصاویر ... آتشفشان Dallol / عجایب طبیعت ... مکانهای شگفت انگیز ... ساحل درخشان در مالدیو. تصاویر دیدنی از زیباترین شگفتی های دنیا - کارناوال www.karnaval.ir/images-world-wonderful/‎Cached Rating: 5 - 16 reviews زیبایی های دنیا,تصاویر شگفتی های دنیا,تصاویری از زیبایی های جهان,طبیعی ... دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، شگفت انگیزتر از آن چیزی است که ما می بینیم. ... این مجسمه که تصویر دو ماهی را نشان می دهد تماما از بطری های پلاستیکی ساخته شده و در ساحل ریو به نمایش گذاشته شده است. ..... تصاویر شگفت انگیز از سراسر جهان ...