مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید

[ad_1]

به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید

به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید 

از نظر بچه ها هم پرتقال میوه دوست داشتنی و خوبی اسـت.پس والدین سعی کنند به مقدار بیشتری به فرزند خود پرتقال بدهند. اگر کودک شما عاشق پرتقال اسـت می توانید با گفتن حقایقی که در این مطلب آورده ام علاقه او را نسبت به این میوه بیشتر کنید.

به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید

کودکان می توانند مرتبا پرتقال بخورند. پرتقال برای کودکان نه تنها بی خطر اسـت بلکه بسیار مغذی و مفید برای سلامت آن هاست. پرتقال ها باید تازه باشند. می توانید آن ها را در یخچال هم نگهداری کنید.

 

چرا بچه ها باید زیاد پرتقال بخورند؟

فواید پرتقال برای کودک

تقویت سیستم ایمنی بدن

پرتقال سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی اسـت که برای رشد و سلامت کودک بسیار مفید اسـت. فقط یک قاچ پرتقال می تواند ۹۰% نیاز روزانه ویتامین C کودک را تامین کند و این در حالی اسـت که پلی فنول موجود در پرتقال سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا کودک را از بیماری ها و عفونت ها دور کند.

 

درمان کم خونی

ویتامین موجود در مرکبات به جذب ویتامین C کمک می کند و هموگلوبین را افزایش می دهد در نتیجه از بروز نشانه های آنمی مثل خستگی و سرگیجه در کودکان جلوگیری می کند. کافی اسـت یک لیوان آب پرتقال تازه به کودک بدهید تا مقدار هموگلوبین های سالمی داشته باشد.

 

درمان سوء هاضمه

سوئ هاضمه یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی کودکان تا زمانی که سیستم گوارشی ضعیف و آسیب پذیری دارند می باشد. خوردن آب پرتقال یا چند قاچ پرتقال به جذب موا مغذی کمک کرده و سیستم گوارش را تقویت می کند.

 

درمان یبوست

بیشتر غذاهایی که کودکان می خورند دارای فیبرهای رژیمی اسـت. بنابراین ممکن اسـت کودک شما دچار یبوست شود. خوردن پرتقال یکی از موثرترین راه حل ها برای پیش گیری و درمان یبوست های در اثر فیبرهای رژیمی اسـت. می توانید در سالاد کودک کمی پرتقال اضافه کنید تا مشکل یبوست او را درمان کنید.

 

درمان نرمی استخوان

کودکان نسبت به این بیماری بسیار حساس هستند چون استخوان های نرم و ضعیفی دارند.پرتقال منبع مواد معدنی چون کلسیم، آهن، زینگ، منگنز، منیزیم و مس اسـت. این ها موادی هستند که از بیماری نرمی استخوان جلوگیری می کنند. خوردن پرتقال به طور روزانه بهترین درمان برای نرمی استخوان در کودکان اسـت.

 

درمان سرفه و سرما خوردگی

کودکان معمولا از التهاب و ضعف در اثر سرماخوردگی و سرفه رنج می برند. خواص دارویی پرتقال کودک را از عفونت های ثانویه ای که در اثر سرماخوردگی ایجاد می شوند محافظت می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این اسـت که یک لیوان آب پرتقال با یک قتشق چای خوری عسل و کمی نمک مخلوک کرده و هنگامی که کودک سرماخورده به او بدهید.

به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید

آرام کردن اوریون

اوریون یک بیماری مسری اسـت که خیلی سریع در میان کودکان به خصوص کودکان ۵ تا ۱۵ ساله پخش می شود. آب پرتقال به کودکان کمک می کند خیلی سریع از علائم اوریون آزاد شوند. آب پرتقال را حتما با آب گرم رقیق کنید بعد به کودکی که دچار بیماری اوریون شده اسـت بدهید.

 

بهبود سریع عفونت حصبه

حصبه در اثر رشد باکتری های سالمونلا که میکروبی بسیار مسری اسـت ایجاد می شود. کودک از سردرد، دل درد و سرفه رنج می برد. این التهاب قدرت هضم غذا را از کودک می گیرد و کودک تنها می تواند مایعات و غذاهایی که راحت هضم می شوند را بخورد. خوردن آب پرتقال مواد مغذی از دست رفته را تامین می کند و باعث بهبود سریع تر این بیماری می شود.

 

تقویت بینایی

پرتقال ها سرشار از ویتامین A، فلاونوئیدها، فیتونوترینت ها، کاروتین های آلفا و بتا، لوتئین، بتا کریپتوکسانتین و مواد مغذی اسـت که به سلامت پوست و مخاط چشمی کمک می کند. مصرف اسید سیتریک بینایی کودک را تقویت و سلامت چشم را تضمین می کند.

 

درمان سیاه سرفه

سیاه سرفه یکی از بیماری های مسری اسـت که می تواند روی سلامت کودک تاثیرات منفی بگذارد. خوردن آب پرتقال بهترین درمان برای دردهای ناشی از سرفه می باشد. به کودک آب پرتقال رقیق شده بدهید و روی سینه و گلوی او دستمال مرطوب قرار دهید تا هرچه زودتر از نشانه های سیاه سرفه رها شود.

 

خونریزی لثه و دندان

ویتامین C نقش مهمی د رتولید کلاژن در بدن کودک ایفا می کند. کلاژن یکی از مهم ترین عناصر استخوان ها، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی اسـت. کمبود ویتامین C در کودک باعث می شود از نشانه های این کمبود چون خونریزی لثه، افتادن دندان ها، درد مفاصل و کوفتگی رنج ببرد. به کودک پرتقال بدهید تا این نشانه های کمبود ویتامین C را در او از بین ببرید.

 

درمان اسهال

اسهال شدید برای سلامت کودک بسیار خطرناک اسـت. آب پرتقال این بیماری را به راحتی درمان می کند. آب پرتقال را به اندازه ۵۰% رقیق کنید و به کودک بدهید تا اختلالات گوارشی او را درمان کنید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

برنامه تغذیه کودک نه و ده ماهگی دانشنامه فرزندنوزادتوصیه هایی در مورد تغذیه در نه و ده ماهگی زرده تخم مرغ پخته و نرم شده را می توانید با تغذیه مردان برای افزایش قدرت باروری دانشنامه فرزندپیش از بارداریچنین تصور می شود که باروری مردان به طور کلی کاهش پیدا کرده است مطالعات انجام شده حاکی صبحانه سالم برای فرزند شماصبحانه غذای مغز است، ولی گاهی صبحانه سالم دادن به فرزندان تبدیل به چالش می شودکوچولو های عسلی سوال و جوابسوال کودک من به هیچ عنوان شلوارک دوست ندارد میتوانم او را وادار به پوشیدن شلوارک خانه داری پزشکان ایران پارکت به کفپوش هایی اطلاق می شود که جنس آن ها از چوب است سطوح چوبی یا همان پارکت ها به ۹ توصیه به مادران باردار برای تولد بچه های تیزهوش …شاید باور نکنید اما حتی قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید و آزمایش بارداری بدهید مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمکچگونگی افزایش شانس بچه دار شدن به طور طبیعی مراقبت از سلامتی خود مراقب تغذیه خود روایات از ائمه معصوم راجع به برخی خوراکیهاامام صادق ع خاک قبر امام حسین ع دارو و شفای هر بیماری است و چون برداشتی بگو به نام تغذیه کودک مبتلا به اسهال در صورتی که کودک هر کدام از این علایم زیر را داشت، حتماً باید او را نزد پزشک ببرید نشانه کودکان مبتلا به اوتیسم چیست؟نشانه کودکان مبتلا به اوتیسم ، کودکان مبتلا به اوتیسم ، علائم اوتیسم ، درمان اوتیسم



لینک منبع :به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید

فواید پرتقال برای سلامت کودکان - بدونیم bedunim.ir/فواید-پرتقال-سلامت-کودکان/‎Cached21 ژوئن 2016 ... کافی است یک لیوان آب پرتقال تازه به کودک بدهید تا مقدار هموگلوبین های ... خوردن پرتقال به طور روزانه بهترین درمان برای نرمی استخوان در کودکان ... به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/taghziyeh.../news2017710532982015.html‎Cached30 ژوئن 2017 ... به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید از نظر بچه ها هم پرتقال میوه دوست داشتنی و خوبی استپس والدین سعی کنند به مقدار بیشتری به فرزند خود پرتقال ... Images for به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید www.akairan.ir/به_فرزند_خود_پرتقال_زیاد_بدهید‎Cachedبه فرزند خود پرتقال زیاد بدهید. کلمه به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۱۶ خرداد ۱۳۹۶. به فرزند خود پرتقال زیاد بدهید · اکاایران · نقشه ... راهنمای سفر با کودکان به بارسلونا، اسپانیا - رما پرواز romaparvaz.ir/راهنمای-سفر-با-کودکان-به-بارسلونا،-اسپ/‎Cached29 جولای 2017 ... بلیط خود را آنلاین خریداری کرده و صبح زود به این پارک بروید تا زیاد در ... به فرزند خود این فرصت را بدهید که هرچیزی که به نظرش جالب می‌آید را ... کدام نوشیدنی ها مناسب کودکان است؟ - تبیان article.tebyan.net/275898/کدام-نوشیدنی-ها-مناسب-کودکان-است-‎Cachedاگر می خواهید به فرزند خود آب میوه بدهید، بهترین کار این است که آن را با آب خالص ... لیمو برای فرزندتان درست می کنید، مطمئنا ویتامین C زیادی را به بدن او می رسانید. تعبیر خواب پرتقال - معنی دیدن پرتقال در خواب - آلامتو www.alamto.com/sleep/dream-interpretation-orange‎Cachedبه تعبیر دیدن پرتقال در خواب امتیاز دهید : ... معبران کهن در مورد پرتقال چیزی ننوشته اند اما به یقین کام است و فرزند خوب است، اگر مقدار زیادی پرتقال داشته باشید مالی ... اگر درخت پرتقال در خانه داشتید خوب است چون خانواده را گرد خود جمع می کنید ... آشنایی با خواص و مضرات پرتقال - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-پرتقال/‎Cached Similarبه افراد دیابتی توصیه می شود روزانه یک پرتقال برای کنترل قندخون خود مصرف کنید. .... برای از بین بردن کک مک با پوست پرتقال موضع را مالش دهید و سپس گوجه ... باعث افزایش جذب آهن غذا هم می شود که برای مادران شیرده و فرزندان آنها اهمیت زیادی دارد. خاصیت درمانی پرتقال | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../684162499f774d5a93c696256bccd0ac‎Cachedخاصیت درمانی پرتقال جای تعجب نیست اگر پرتقال را جزو محبوب ترین میوه های ... " بخش چهارم" (دکتر هلاکویی) به کودک ۲ ساله تان چه غذاهایی میتوانید بدهید؟ ... همچنین انواع دیگری از سرطان نیز وجود دارند که مصرف زیاد پرتقال به پیشگیری از .... آموزش خود آرام‌سازی کودکان – قسمت اول; وادار کردن فرزند به انجام فعالیتهای متعدد – بخش دوم ... اخذ تابعیت پرتغال از طریق تولد - موسسه حقوقی ملک پور https://malekpour.ir/16433-2/‎Cached2 نوامبر 2016 ... آیا متولدین خارجی در خاک پرتغال موفق به اخذ تابعیت تولد از طریق خاک می شوند ... فرزندان یک مادر یا پدر که خارج از پرتغال اند، باید تولد فرزند خود ...