مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند

[ad_1]

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد : استفاده از رژ لب در خانم ها افزایش یافته و لازم اســت که در استفاده از این فرآورده آرایشی احتیاط کنند.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان غدا و دارو ، دکتر مصطفی اسماعیلی  اظهار کرد: درست اســت که ما به عنوان نهاد حاکمیتی بر تولید و واردات فراورده های آرایشی و بهداشتی نظارت داریم  اما باید اذعان کنیم که برخی از خانم ها در آرایش صورت خود افراط می کنند.


وی با بیان اینکه  استفاده از رژ لب در خانم ها، افزایش یافته اســت، ادامه داد:  واقعیت این اســت که  این فراورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون  فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.


این مقام مسوول عنوان کرد: وقتی رژ لب برای ساعت های طولانی روی لب باقی می ماند ممکن اســت به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی اســت.


دکتر اسماعیلی گفت: عناصر مذکور به  عنوان مواد اولیه رژ لب ها، موم، روغن، الکل و رنگ اســت که از آلاینده های معمول زیست محیطی هستند.


وی افزود: این مواد مضر در محصولات آرایشی وجود دارد و به مرور زمان در بدن تجمع و باعث بروز مسمومیت می شود.


رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: گرچه سرب جزء سازنده رژ لب نیست اما آن با هدف تثبیت کنندگی رنگ، تولید رنگ قرمز در ز ترکیباتش استفاده می شود.


دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد: متاسفانه قوانین مربوط به محصولات آرایشی حد مجاز معینی از غلظت فلزات سمی را به عنوان ناخالصی در محصولات آرایشی ارائه نداده اســت.


وی در ادامه اظهار کرد: همواره توجه بر این اســت که میزان سرب بیشتر 10ppmنباشد؛ مصرف کادمیوم  هم به هر مقداری در مواد آرایشی ممنوع شده  اســت.


دکتر اسماعیلی تاکید کرد: همچنین استفاده بیش از حد این مواد می توانند موجب انواع سرطان ها در اثر تجمع زیاد این فلزات در بدن شود.


وی بیان کرد: سرب می تواند از طریق مادر و از راه جفت وارد بدن جنین شود و اثراتی مانند مرگ جنین و زایمان نارس را به همراه بیاورد.


دکتر اسماعیلی تصریح کرد: مطالبی که  در این گفتگو بیان شد صرفا از منظر سلامتی و بهداشت اســت و اینگونه نیست که عده ای تصور بکنند غرض ما از چنین گفته هایی، آسیب شناسی  فرهنگی و اجتماعی اســت که این مقولات متولیان خود را دارد؛ اما محققان غربی که درکشورهایشان  هیچ گونه محدودیتی برای آرایش و جلوه نمایی خانمها وجود ندارند نیز، به این نتایج علمی رسیده اند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، …بیتوته پورتال جامع شامل اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون اخبار داغ حضور سیدحسن خمینی در اقامتگاه سفیر کوبا و امضای دفتر یادبود کاسترو نام کاسترو در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …ماهی با روکش خامه و شوید غذایی است خوشمزه و عالی برای مهمان های خاص و در عین حال ساده و عکس باورنکردنی یک دختر بی حجاب در تهران ساتینجالب و خواندنیهمچین آدمایی تو خانواد های فاسدی رشد کردن وارزش های اسلامی واسشون مهم نیست اصلابسم الله الرحمن الرحیمبسـم الله الـرحمـن الـرحیـم جبرئیل چنان مرابه حجامت دعوت کرد که پنداشتم گویی حجامت لباس و پوشش جنجالی نیکی کریمی در هندوستان …اخبار داغبه گزارش ساتین نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰در تهران بازیگر، کارگردان کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیدستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی کشور های غربی وبلاگ هایی با ظواهر مذهبی راه اندازی



لینک منبع :رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند

رژ لبهای قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../رژ-لبهای-قاتل-سلامت-جامعه-را-نشانه-رفته-اند 21 سپتامبر 2016 ... رژ لبهای قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند. رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد : استفاده از رژ لب در خانم ها افزایش یافته و لازم ... Images for رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند | باشگاه خبرنگاران vista.ir/news/.../رژ-لب-های-قاتل،-سلامت-جامعه-را-نشانه-رفته-اند‎Cachedرئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد : استفاده از رژ لب در خانم ها افزایش یافته و لازم است که در استفاده از این فرآورده آرایشی احتیاط کنند. رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند - بلاغ مازندران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25466311 رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند ... سازنده رژ لب نیست، اما با هدف تثبیت کنندگی رنگ و تولید رنگ قرمز در ترکیباتش ... آرایش غلیظ بر چهره های شرقی. رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند - نگار آنلاین - آخرین اخبار www.negaronline.com/.../رژ-لب-های-قاتل،-سلامت-جامعه-را-نشانه-رفته-اند‎Cachedرژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند. رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد : استفاده از رژ لب در خانم ها افزایش یافته و لازم است که در استفاده ... آخرین اخبار رژ لب نارس - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/رژ-لب-نارس رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند ... رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با برشمردن آسیب های موجود ناشی از افراط در استفاده از فراورده های آرایشی، ... تمامی مسیرهای دریایی بندرعباس به هرمز و قشم تا ساعت 16 تعطیل است harlahze.com/.../تمامی-مسیرهای-دریایی-بندرعباس-به-هرمز-و-قشم-تا-ساعت-16-تعطیل-است ... دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در آب های نیلگون خلیج ... رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند · رژه دریایی نیروهای مسلح در خلیج ... جمعیت بانوان فرهیخته خراسان رضوی - عید قربان؛ روز ذبح نفس با تیغ ... zfarhikhte.ir/ContentList.aspx?p=715‎Cachedرژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد : استفاده از رژ لب در خانم ها ... چهار سرطان شایع زنان را بشناسید چقد سخته باورش کنی که دیگه رفته - تیتر 98 https://titr98.ir/search/?...چقد%20سخته%20باورش%20کنی%20که%20دیگه%20رفته...‎Cachedاز حسرت فرصت های از دست رفته تا محکومیت 15 میلیاردی! ... ۵۱ هزار نفر از زندانیان در نوروز به مرخصی رفته‌اند ... رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند. بارش سنگ آنتیموان www.wxzse.com/110128/بارش-سنگ-آنتیموان/‎Cachedسنگ های موجود در محادوده باه وسایله تعاداد زیاادی رگاه سولفیدی آنتیموان و آرسنیک دار , بارش - های هیدروترمالی در ... رژ لب های قاتل، سلامت جامعه را نشانه رفته اند - مشرق,.