مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهمترین عوامل طلاق از نظر قرآن

[ad_1]

این عوامل بسیار زیاد اسـت که امور زیر از مهمترین آنها اسـت:

مهمترین عوامل طلاق از نظر قرآن

 طلاق از نظر قرآن

الف: توقعات نامحدود زن یا مرد یکى از مهمترین عوامل جدایى اسـت، و اگر هر کدام دامنه توقع خویش را محدود سازند، و از عالم رؤیا و پندار بیرون آیند، و طرف مقابل خود را به خوبى درک کنند، و در حدودى که ممکن اسـت توقع داشته باشند، جلوى بسیارى از طلاقها گرفته خواهد شد.

ب: حاکم شدن روح تجمل پرستى و اسراف و تبذیر بر خانواده ها عامل مهم دیگرى اسـت که مخصوصا زنان را در یک حالت نارضایى دائم نگه مى دارد، و با انواع بهانه گیریها راه طلاق و جدایى را صاف مى کند.

ج: دخالتهاى بیجاى اقوام و بستگان و آشنایان در زندگى خصوصى زوجین، و مخصوصا در اختلافات آنها، عامل مهم دیگرى محسوب مى شود.

تجربه نشان داده اسـت که اگر هنگام بروز اختلافات در میان زوجین آنها را به حال خود رها کنند و با جانبدارى از این یا از آن دامن به آتش این اختلاف نزنند چیزى نمى گذرد که خاموش مى شود، ولى دخالت اطرافیان که غالبا با تعصب و محبت هاى ناروا همراه اسـت کار را روز به روز مشکلتر و پیچیده تر مى سازد. البته این به آن معنا نیست که نزدیکان همیشه خود را از این اختلافات دور دارند، بلکه منظور این اسـت که آنها را در اختلافات جزئى به حال خود رها کنند، ولى هرگاه اختلاف به صورت کلى و ریشه دار درآمد با توجه به مصلحت طرفین ، و اجتناب و پرهیز از هر گونه موضع گیرى یکجانبه و تعصب آمیز دخالت کنند، و مقدمات صلحشان را فراهم سازند.

د: بى اعتنایى زن و مرد به خواسته های یکدیگر، مخصوصا آنچه به مسائل عاطفى و جنسى برمى گردد، مثلا هر مردى انتظار دارد که همسرش ‍ پاکیزه و جذاب باشد، همچنین هر زن نیز چنین انتظارى از شوهرش ‍ دارد، ولى این از امورى اسـت که غالبا حاضر به اظهار آن نیستند، اینجا اسـت که بى اعتنایى طرف مقابل و نرسیدن به وضع ظاهر خویش و ترک تزیین لازم ، و ژولیده و کثیف بودن ، همسر او را از ادامه چنین زندگی ای بازمیدارد، مخصوصا اگر در محیط زندگانى آنها افرادى باشند که این امور را رعایت کنند و آنها بى اعتنا از کنار این مساله بگذرند.لذا در روایات اسلامى اهمیت زیادى به این معنى داده شده ، چنانکه در حدیثى از امام صادق (علیه السلام ) مى خوانیم : لا ینبغى للمرئة ان تعطل نفسها: (سزاوار نیست که زن بدون زینت و آرایش براى شوهرش بماند و در حدیث دیگرى از امام صادق (علیه السلام ) آمده اسـت که فرمود: و لقد خرجن نساء من العفاف الى الفجور ما اخرجهن الا قلة تهیئة ازواجهن ! زنانى از جاده عفت خارج شدند و علتى جز این نداشت که مردان آنها به خودشان نمى رسیدند)!

ه: عدم تناسب فرهنگ خانوادگى و روحیات زن و مرد با یکدیگر نیز یکى از عوامل مهم طلاق اسـت ، و این مساله اى اسـت که باید قبل از اختیار همسر دقیقا مورد توجه قرار گیرد که آن دو علاوه بر اینکه ((کفو شرعى )) یعنى مسلمان باشند، (کفو فرعى ) نیز باشند، یعنى تنها تناسبهاى لازم از جهات مختلف در میان آن دو رعایت شود، در غیر این صورت باید از بهم خوردن چنین ازدواجهایى تعجب نکرد.

تفسیر نمونه جلد 24 صفحه228 و 229

مطالب مرتبط :

از سرعت طلاق بکاهید!!

آیا بازگشت بعد از طلاق درست اسـت یا نه؟

درخواست طلاق زن به خاطر تیپ نزدن شوهر!

زندگی پس از طلاق چگونه اسـت؟

شما هم از همسرتان طلاق جنسی گرفته اید؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عوامل ایجاد طلاق از نظر قرآن…خانه و خانوادهزندگی طلاق عوامل ایجاد طلاق عوامل ایجاد طلاق از نظر قرآن عوامل ایجاد طلاق از نظر صفات شهر اسلامی از نگاه قرآن کریمآیات قرآن و احادیث رسیده از معصومین ع مسلمین را به وجود راه حلهای مشکلاتشان در کتاب راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآنایمان عبارت است از باور وتصدیق قلب به خدا ورسولش،آنچنان باور وتصدیقی که هیچگونه شک و معناشناسی و نشانه شناسی در در قرآن کریم خلیج …معناشناسی تدبّر در قرآن کریم دکترهادی رهنما چکیده مفهوم تدبّر در قرآن کریم عمدتاً اخلاق در قران کریم ج فصل اول اهمیت ‏بحثهاى اخلاقى اشاره این بحث از مهمترین مباحث قرآنى است، و از یک نظر مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروزروزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه‌ی اول خود را به مسائلی همچونشیوه های ارتباط موثر در خانواده و تربیت فرزند ، … ارتباط در خانواده، روانشناسی ارتباط،روشهای محبوبیت در بین دیگران،فواید رابطه مطلوب حقوق خصوصی حقوق تجارت و حقوق بین المللانتقال جنین وآثار حقوقی آن چکیده ناباروری زوجین یکی از مشکلات ومعضلات فرارویِ تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها• خاک‌های سیلتی این نوع خاک‌ها را ذرات سلیت تشکیل داده است که دارای قطری بین تفسیر قرآن سوره نور آیه های تا تفسیر قرآن سوره نور آیه های تا این سایت حاوی تفسیر کل قرآن میباشد که از تفسیر



لینک منبع :مهمترین عوامل طلاق از نظر قرآن

عوامل ایجاد طلاق از دیدگاه قرآن - نمناک namnak.com/طلاق-در-قرآن.p37112‎Cachedطلاق و عوامل ایجاد طلاق از دیدگاه قرآن و مهم ترین عوامل ایجاد طلاق و طلاق از منظر قرآن و علل دامن زذدن به طلاق در قرآن کدام است و چه عواملی باعث طلاق میشود در نمناک. مهمترین عوامل طلاق از نظر قرآن - نیک صالحی www.niksalehi.com/din.../مهمترین-عوامل-طلاق-از-نظر-قرآن.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... طلاق از نظر قرآن الف: توقعات نامحدود زن یا مرد یکى از مهمترین عوامل جدایى است، و اگر هر کدام دامنه توقع خویش را محدود سازند، و از عالم رؤیا و پندار بیرون ... مقاله علل طلاق از دیدگاه قران [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/archive/index.php/t-149200.html‎Cached19 ژانویه 2012 ... طرح مسئله‌ی طلاق در قرآن کریم با رویکرد ترتیب نزول، جامعترین نگاه را ..... شده است که اعتقادات دینی از مهمترین عوامل مؤثر بر رفتار انسانهاست. طلاق از منظر آیات قرآن کریم - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=262995‎Cached18 نوامبر 2013 ... پیش از آنکه نظر قرآن کریم را درباره مسأله طلاق جویا شویم مقدمتاً این پدیده ... در مسأله طلاق حفظ شأن و شخصیت زن مهمترین نکته قابل توجه قرآن است. عوامل طلاق از دیدگاه قرآن mtpm.ir/?p=342‎Cachedسوال شما : به نظر شما عامل اصلی طلاق در جامعه چیست؟ پاسخ سوال شما: این عوامل بسیار زیاد است که امور زیر از مهمترین آنها است: الف – توقعات نامحدود زن یا مرد یکى از ... علل و عوامل طلاق از دیدگاه اسلام و روانشناسی - گاه نوشت narges2010.blogfa.com/post-4.aspx‎Cached Similarعلل و عوامل طلاق از دیدگاه اسلام و روانشناسی. تاریخ: چهارشنبه ... فصل دوم: علل طلاق از دیدگاه روانشناسی 14. 1- عوامل روانی ... 4- مهمترین علل طلاق در طبقه پایین جامعه 19. مهمترین دلایل طلاق از نگاه یک روانشناس - ایسنا www.isna.ir/news/.../مهمترین-دلایل-طلاق-از-نگاه-یک-روانشناس‎Cached29 نوامبر 2014 ... یک روانشناس با بیان اینکه علل فرهنگی جای عوامل اقتصادی و اجتماعی را در وقوع طلاق گرفته است، اظهار کرد: نبود توافق در تعریف ارزش‌های اجتماعی ... مهمترین عوامل طلاق از نظر قرآن - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/مهمترین-عوامل-طلاق-از-نظر-قرآن-2/‎Cachedرفع مسئولیت · مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی,سیایی،ورزشی، حوادث، هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل ... مقاله علل و پیامدهای اجتماعی طلاق از دیدگاه اسلام و قرآن - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-TALAGH01-TALAGH01_051=علل-و-پیامدهای-اجتماعی-طلاق-از-دیدگاه-اسلام-و-قرآن.html‎Cached Similar Rating: 1 - 1 vote در این تحقیق به بررسی علل و پیامدهای اجتماعی طلاق از دیدگاه اسلام و قرآن ... و بی سوادی، سن کم، تفاوت فرهنگی، ازدواج مجدد و بیکاری از مهم ترین علل طلاق می باشد. طلاق از نظر دین اسلام | Imam Ali Islamic Center imamalicenter.se/fa/content/طلاق-از-نظر-دین-اسلام‎Cached Similarآنگاه امام صادق(ع) فرمود: اینکه در قرآن نام طلاق مکرر آمده و جزئیات کار طلاق مورد عنایت و ... طلاق از نظر اسلام، عملی ناپسند و مبغوض است تا حدی که آنرا زشت ترین مباح و .... می توان علل و عوامل مهم طلاق را اینگونه بر شمرد: ضعف ایمان، ناراحتى هاى روحى و ...