مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تصور کنید صبح که از خواب بیدار می‌شوید، از پنجره اتاق خود دو خورشید را در آسمان مشاهده کنید. این چشم‌اندازی اســت که می‌توان روی یکی از سیارات مشاهده کرد.

ستاره‌شناسان موفق به کشف سیاره‌ای شده‌اند که بر خلاف کره زمین با یک ستاره، به دور دو ستاره می‌چرخد و تصاویری که هم‌اکنون از تلسکوپ فضایی هابل به دست آمده اســت، تمام فرضیات آنها در مورد این سیاره را اثبات می‌کند.

به طور قطع سیارات زیادی وجود دارند که به دور دو، سه یا تعداد بیشتری از ستارگان می‌چرخند. ولی این نخستین باری اســت که ستاره‌شناسان تایید می‌کنند چنین کشفی را انجام داده‌اند و به صورت علمی یک پدیده طبیعی فضایی موسوم به «لنز گرانشی» را کشف کرده‌اند.

دانشمندان در فرضیات اولیه خود اعلام کردند نورهایی که این سیاره و فضای پیرامون آن برخورد می‌کند از دو منبع مجزا منتشر شده اســت و تحلیل‌های دقیق‌تر توسط تلسکوپ فضایی هابل نشان داد این سیاره دو خورشید مجزا دارد.

در «سیستم‌های ستاره‌ای دوگانه» دو ستاره در مدار مشترک از یک جرم قرار می‌گیرند. زمانی که ما از روی کره زمین مشاهده می‌کنیم یک ستاره در مقابل دیگری قرار می‌گیرد، نیروی گرانش از سوی ستاره نزدیک‌تر خم می‌شود و نورهای منتشر شده از سوی ستاره‌ای که در فاصله دورتر قرار گرفته اســت را تقویت می‌کند. ستاره‌شناسان در این شرایط می‌توانند مطالعات خود را روی نور منحرف شده انجام دهند و اطلاعات جدید در مورد مدار ستاره به دست آورند.

سیاره جدید خارج از منظومه شمسی با نام OGLE-2007-BLG-349 شناخته می‌شود که در فاصله 8 هزار سال نوری از کره زمین و در مرکز راه شیری واقع شده اســت.

انتهای پیام /

http://fna.ir/UWQNNI

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد.به گزارش خبرنگار گروه دانستنیهای خبرگزاری فارس، تصور کنید صبح که از خواب بیدار میشوید، از پنجره اتاق خود دو خورشید را در آسمان مشاهده کنید. این چشماندازی ...28 سپتامبر 2016 ... کد مطلب : 354132 شناسایی نخستین با خورشید برای بار صورت یک با خورشید شناسایی به خبرنگار دانستنیهای فارس، کنید که خواب میشوید، ...23 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار گروه دانستنیهای خبرگزاری فارس، تصور کنید صبح که از خواب بیدار میشوید، از پنجره اتاق خود دو خورشید را در آسمان مشاهده ...ستارهشناسان موفق به کشف سیارهای شدهاند که بر خلاف کره زمین با یک ستاره، به دور دو ستاره میچرخد و تصاویری که هماکنون از تلسکوپ فضایی هابل به دست آمده است، ...برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد.ستاره شناسان موفق به کشف سیاره ای شده اند که بر خلاف کره زمین با یک ستاره، به دور دو ستاره می چرخد و تصاویری که هم اکنون از تلسکوپ فضایی هابل به دست آمده ...شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا. Ads. خرید وی پی ان قوی سرعت بالا وی پی ان قوی سرعت بالا وی پی ان وی پی ان قوی وی پی ان سرعت بالا چگونگی ...ناسا برای نخستين بار انتشار عجیبی از پرتوهای ایکس را از سوی پلوتو شاهد بوده که حدود شش میلیارد سال نوری از خورشيد فاصله دارد.به گزارش ایسنا به نقل از ...برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد.


کلماتی برای این موضوع

دانشنامه ستاره شناسی علم ستاره شناسیعلم ستاره شناسی علم بررسی اجرام آسمانی وپدیده های مربوط به آنها به دو صورت رادار چیست؟ نحوه کار، انواع و تاریخچه رادار در ایران و جهاندر صورتی که میخواهید پست ارسال کنید ولی نحوه کار با امکانات ادیتور متن را نمی دانید آشنایی با نسبیت عام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآشناییبانسبیتعاممسئله دو جسم همگرایی گرانشی موج گرانشیها کشش چارچوب اثر ژئودزیکی افق رویداد جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیباد جریان هوایی است که از مراکز پرفشار به طرف مراکز کم فشار به حرکت در می‌آید هر چه شگفتی ها و تازه های فیزیک فناوری و تکنولوژی و …بابک ضیایی محقق ایرانی دانشگاه پوردو آمریکا با استفاده از فناوری نانو موفق به ابداع کربن و ترکیبات آلی آرشیو …کربن عنصری شیمیائی در جدول تناوبی است ، با نشان و عدد اتمی کربن عنصری غیر فلزی و نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در کیهان نهاوندروشهای اهل بیت در مبارزه با جریان‏هاى انحرافى‏ مبارزه اهل بیت‏ علیهم السلام با بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن عکاسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادعکاسیعکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می



لینک منبع :شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا

شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950703000042‎Cached24 سپتامبر 2016 ... برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد. شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا | خبر از ما www.khabarazma.com/174269 برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد. سیاره‌ای با ۲ خورشید کشف شد - خبرگزاری دانشجو www.snn.ir/detail/News/544322/84‎Cached24 سپتامبر 2016 ... سیاره‌ای با ۲ خورشید کشف شد. برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ... شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا - خبرگزاری فارس ... www.sarkhat.com/fa/news/141812111/‎Cachedبرای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد. سیاره فراخورشیدی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیاره_فراخورشیدی‎Cached Similarنخستین شناسایی علمی وجود یک سیارهُ فراخورشیدی در سال ۱۹۸۸ انجام شد با این ... در دانش اخترشناسی‌است و شامل دو شاخهٔ کلی کشف و شخصیت پردازی این‌گونه سیاره ... مدار نزدیکترین ستاره‌ها به خورشید، مانند این‌است که در تهران بایستیم و بخواهیم سر ... شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا - شماخبر www.shomakhabar.com/.../شناسایی-علمی-نخستین-سیاره-با-دو-خورشید-مجزا برای نخستین بار به صورت علمی یک سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی شد. اخبار ستاره شناسان 212.16.76.92/tags/ستاره-شناسان شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا به گزارش خبرگزاری بسیج، تصور کنید صبح که از خواب بیدار می ... نخستین تصویر از تولد ِ سیارات فرا خورشیدی ثبت شد! – وب سایت ... bigbangpage.com/.../نخستین-تصویر-از-تولد-ِ-سیارات-فرا-خورشی/‎Cached21 نوامبر 2015 ... سیاره ی LkCa 15b در منظومه‌ی ستاره ای خود با دو سیاره‌ی دیگر همراه است (که سیاره های LkCa 15c و LkCa 15d نامیده شده‌اند) و دارای یک دیسک غیرمعمول ... شناسایی علمی نخستین سیاره با دو خورشید مجزا - اخبار ایران و جهان newsreaders.ir/search/?...شناسایی%20علمی%20نخستین%20سیاره%20با%20دو%20خورشید...‎Cachedبه گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، قصه گذر از مه در پنج قسمت 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی احمد زالی و کارگردانی حمیدرضا لوافی از امشب حوالی ساعت ... ویدانما : شبکه اجتماعی چند رسانه ای - عبور سیاره تیر از مقابل خورشید ► 2:04https://www.vidanama.com/23217/عبور-سیاره-تیر-از-مقابل-خورشید Nov 15, 2016 - 2 min نمایش ویدئو با خطا مواجه شد،‌لطفا دوباره تلاش کنید. کد آیفریم : ... رصدخانه خورشیدی ناسا تصاویر زیبایی از عبور این سیاره از مقابل سطح سوزان خورشید به ...