مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، گاهی فاصله زمین به این فضاپیما کم بود و آن را در گرانش خود اسیر می‌کرد و گاهی نیز این خورشید بود که بیشترین نفوذ را بر روی مسیر جونو داشت.

 

اکنون به نظر می‌رسد که سیاره مشتری در جایگاه محرک گرانشی قرار گرفته و فضاپیما را به سوی خود می‌کشد.

 

به گفته محققان، جونو در حال حاضر در مرز خورشید و مشتری قرار داشته و بزودی گرانش این سیاره بر روی فضاپیما غلبه خواهد کرد زیرا آثار مختل کننده سایر اجسام سماوی بر روی آن کاهش یافته اســت.

 

فضاپیمای جونو در اوت 2011 به فضا پرتاب شد و در روز چهارم ژوئیه (14 تیر) یک مانور الحاق را در مدار مشتری انجام خواهد داد که شامل احتراق 35 دقیقه‌ای موتور اصلی فضاپیما اســت و سرعت آن را حدود 542 متر بر ثانیه تغییر خواهد داد.

 

جونو به محض قرار گرفتن در مدار 37 بار دور منظومه مشتری در ارتفاع 5000 کیلومتری آن گردش خواهد کرد. این فضاپیما طی پرواز خود، زیر پوشش ابری تیره مشتری را برای دستیابی به درک بهتر در مورد منشا، ساختار، جو و مغناطوسفر سیاره بررسی خواهد کرد.

 

نام این فضاپیما از افسانه‌های یونانی و روم آمده اســت. رب‌النوع افسانه‌ای ژوپیتر یک چادر ابری در اطرافش کشیده بود تا خود را پنهان کند و همسرش، جونو می‌توانست به درون ابرها نفوذ کرده و ماهیت واقعی ژوپیتر را آشکار کند.

 

۲۰۱۳


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 ژوئن 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که ...2 ژوئن 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که ...12 ژوئن 2016 ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت. فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه ...1 ژوئن 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که ...فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت ... گاهی فاصله زمین به این فضاپیما کم بود و آن را در گرانش خود اسیر میکرد و گاهی نیز این خورشید بود که ...اکنون به نظر میرسد که سیاره مشتری در جایگاه محرک گرانشی قرار گرفته و فضاپیما را به سوی خود میکشد.1 ژوئن 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که ...5 ژوئن 2016 ... آکاایران فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار ...1 ژوئن 2016 ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت ... Net ) – فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال ۲۰۱۱ و حین حرکت در منظومه شمسی در ...


کلماتی برای این موضوع

فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفتفضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت اخبار پی اچ دی آزمونسایت آزمون دکتری ‌ فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال و حین حرکت پخش زنده فضاپیمای سیگنوس از ناسافضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب پنل باز فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید مشتری قرار فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی فضاپیمای جونو ناسا در مرز خورشید و مشتریفضاپیمایجونوناسادرمرز در مرز خورشید و مشتری به گفته محققان، جونو در حال حاضر در مرز خورشید و مشتری قرار گرانشی جام نیوز گرانشیفضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت فضاپیمای جونو ناسا از زمان فضاپیمای جونو ناسا برای همیشه به دام مشتری افتادفضاپیمای جونو ناسا خورشید و مشتری قرار گرانشی خورشید برابر شد و فضاپیمای جونو در چند قدمی مشتریفضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب فضاپیمای جونو در مدار مشتری قرار می گیردفضاپیمای جونو در مدار مشتری قرار قرار خواهد گرفت و ناسا با قرار گرفتن در افسانه وبگاه خبری ستاره شناسی ایران آسمان پارسخورشید ماه زمین در این شماره اخباری از منظومه شمسی را خواهید خواند و در فراسوی آن



لینک منبع :فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت

فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت - ایسنا www.isna.ir/.../فضاپیمای-ناسا-در-مرز-گرانشی-خورشید-و-مشتری-قرار-گرفت‎Cached1 ژوئن 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت - آسمان پارس www.parssky.com/view/FA/210.aspx‎Cachedفضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که اکنون به سومین ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached12 ژوئن 2016 ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت. فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه ... Images for فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت - خبر مهم khabarmohem.com/.../فضاپیمای-ناسا-در-مرز-گرانشی-خورشید-و-مشتری-قرار-گرفت-1375622.html‎Cachedفضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که اکنون به سومین ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت www.eoneapp.com/NewsDetail.aspx?iNote=gMkwry1ZMY4%3D فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از سوی زمین، خورشید و مشتری قرار داشته که اکنون به سومین ... فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت -آکا www.akairan.com/elmi/scientific-news/jnews6053.html 5 ژوئن 2016 ... آکاایران: فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت. آکاایران فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه ... وویجر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وویجر‎Cached Similarدر سال ۲۰۱۰ دانشمندان اعلام کردند که وویجر-۱ در مرز سامانه خورشیدی قرار گرفته و در آستانه ... این دو فضاپیما با سوخت هسته‌ای کار می‌کنند، به اندازه یک اتومبیل کوچک هستند ... توسط اژانس فضایی امریکا ناسا برای مطالعه سیاره‌های مشتری، کیوان، اورانوس و ... در ۱۵ اوت سال ۱۹۸۹ همانند وویجر ۱ سفر خود را به سوی ژرفای فضا در پیش گرفت. فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت zod-blogfa-com.habibdevil.v3b.ir/.../فضاپیمای+ناسا+در+مرز+گرانشی+خورشید+و+مشتری+قرار+گرفت.html فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشید و مشتری قرار گرفت. فضاپیمای جونو ناسا از زمان پرتاب در سال 2011 و حین حرکت در منظومه شمسی در معرض سه نیروی کششی از ... فضاپیمای جونو ناسا در مرز خورشید مشتری - onvansho onvansho.ir/result/فضاپیمای-جونو-ناسا-در-مرز-خورشید-مشتری.html فضاپیمای ناسا در مرز گرانشی خورشیدمشتری قرار گرفت. فضاپیمای جونو ... فضاپیمای جونو مرز خورشید ناسا می ‌باشد نموده استبه زودی در مدار مشتری قرار . کاردستی ...