مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی

[ad_1]

محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.

به گزارش مشرق، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر یک نفر به آن مبتلا می شود و متاسفانه درمانی نیز برای آن وجود ندارد. کارشناسان دریافته اند که سلول های موجود درون تومور مغزی(گلیوما) برای رشد، به چربی ها به عنوان یک مخزن انرژی تکیه دارند.
 
این یافته با باور علمی پیشین مبنی بر استفاده سلول های توموری از قندها به عنوان منبع انرژی متناقض است. این کشف جدید دیدگاه منحصربفردی را در مورد بیولوژی سلول های سرطان مغزی ارائه می کند که می تواند در درک بهتر رفتار تومورها کاربرد داشته باشد و درمان های موجود برای این بیماری را نیز بهبود ببخشد.
 
در این مطالعه، محققان دانشگاه نیوکاسل نشان دادند که سلول های گلیومایی زمانی که با دارویی به نام etomoxir تیمار شوند رشدشان آهسته تر می شود. این دارو مانع از تامین انرژی سلول ها از طریق استفاده از اسیدهای چرب می شود.
 
این کشف شواهد اولیه ای را مبنی بر وجود اهداف درمانی جدید (اسیدهای چرب و متابولیسم آن ها) ارائه می دهد که می تواند به آهسته کردن پیشرفت بیماری کمک کند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.25 جولای 2016 ... به گزارش مشرق، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر.25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ... این کشف جدید دیدگاه منحصربفردی را در مورد بیولوژی سلول های سرطان مغزی ...25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.25 جولای 2016 ... به گزارش مشرق، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر.25 جولای 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهاي بدخیم مغزي است که سالانه از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر یک نفر به آن مبتلا می شود و متاسفانه ...25 جولای 2016 ... چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی. خلاصه خبر. به گزارش مشرق، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر 100000 نفر یک ...25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ... این کشف جدید دیدگاه منحصربفردی را در مورد بیولوژی سلول های سرطان مغزی ...


کلماتی برای این موضوع

پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادیانتقال موضعی سکرتوم های سلول های بنیادی مزانشیمی در ترمیم زخم اثرات گونه های فعال اخبار ژنتیک سایت پزشکان بدون مرزپژوهشگران طی تحقیقات بر روی دو خواهر دو قلو موفق به کشف مولکول جدیدی شدند که در روند پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …محققان هشدار می دهند که مواد شیمیایی خطرناکی در دود سیگارهای الکترونیکی کشف شده…گروه زیست شناسی ناحیه کرمانعفونت ویروس هپاتیت ، حدود میلیون نفر را در ایالات متحده آلوده کرده و علت اصلی فیزیک کاربرد های کلی فیزیک در فناوریالکتروآنسفالوگرافی دستگاهی است که با آن بیماری هایی چون صرع، تومورهای مغزی، ضربه سرطانتومورهای خوش‌خیم تومورهای خوش‌خیم به آهستگی و به صورت تصاعدی رشد کرده و به بافتهای ژنتیک جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاژنتیکپژوهشگران علوم پزشکی موفق به کشف این نکته گشته اند که چرا داروی تیاناف که زمانی پزشکی بالینی باکتری‌های تک سلولی هستند که توانایی دیدن دارند و قدرت بینایی آن‌ها منطبق بر همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …گروهی از دانشمندان ایتالیایی موفق شدند در داوطلبان فضایی از مغز را کشف کنند که مسئول فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های



لینک منبع :چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی

چگونگی رشد تومورهای مغزی کشف شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/.../چگونگی-رشد-تومورهای-مغزی-کشف-شد‎Cached25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند. چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/608349/چگونگی-کشف-رشد-تومورهای-مغزی 25 جولای 2016 ... محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند. چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی - onvansho onvansho.ir/result/چگونگی-کشف-رشد-تومورهای-مغزی.html چگونگی رشد تومورهای مغزی کشف شد دانشمندان آنزیمی کشف کردند که رشد تومور مغزی را . سرطان مغزروغن زیتون Hendevaneh در مورد کودکان 14 سالپایین تر تومورهای ... چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی - دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی ... www.dolatebahar.com/view/.../چگونگی-کشف-رشد-تومورهای-مغزی‎Cached25 جولای 2016 ... کارشناسان دریافته اند که سلول های موجود درون تومور مغزی(گلیوما) برای ... دولت بهار: محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای ... روزنامه سپید | کشـف چگـونگـی رشـد تـومـورهای مغـزی sepidonline.ir/.../print:page,1,39591-کشـف-چگـونگـی-رشـد-تـومـورهای-مغـزی.html 26 جولای 2016 ... سپید: محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند. William Li: ویلیام لی: آیا با غذا خوردن می توان سرطان را گرسنگی داد ... ► 20:02https://www.ted.com/talks/william_li/transcript?language=fa May 17, 2010 - 20 min این یک تومور است، تیره، خاکستری، با حجم زیاد که درون مغز رشد کرده است. .... ی ادویه جات برد چون چیزی که ما کشف کردیم این بود که طبیعت تعداد ... چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/چگونگی_کشف_رشد_تومورهای_مغزی‎Cachedدانلود راه های پیشگیری از سکته مغزی (فیلم). چگونگی کشف رشد تومورهای مغزی. دانلود چگونگی تولید مغزی خودکار را از نزدیک ببینید · دانلود همه چیز درباره ی سکته ... ماده شفابخش جدیدی برای درمان تومور مغزی کشف شد - سایت postharvestjournal.ir/33501.html‎Cached16 ژوئن 2017 ... کشف چگونگی رشد تومور مغزی. گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر 100000 نفر یک نفر به آن مبتلا می شود و ... تومور مغزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تومور_مغزی‎Cached Similarتومور مغزی رشد یک توده غیرطبیعی در مغز است که امکان دارد خوش‌خیم یا بدخیم ... مغزی، در مراحل پیشرفته بیماری و هنگامی رخ می‌دهد که وجود تومور موجب بروز علائم و ... دانشمندان آنزیمی کشف کردند که از رشد تومور مغزی پشتیبانی می‌کند ... virtualdr.ir/.../scientists-discover-enzyme-that-supports-brain-tumor-growth/‎Cached30 مه 2017 ... محققان دانشگاه تگزاس دریافتند که آنزیمی به رشد تومور‌های مغزی کمک می‌کند. ... به هر حال، چگونگی تولید استیل کوآنزیم در شرایط کمبود غذایی ...