مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولد نخستین کودک با 3 والد تصاویر

[ad_1]

به گزارش ستاره ها؛ به نقل از بی‌.بی‌.سی، در میتوکندری‌ سلول‌های مادر این نوزاد پسر، یک نقص ژنتیکی وجود داشت که سبب می‌شد فرزندش به یک بیماری شدید سیستم عصبی مبتلا شود.

دو فرزند قبلی این زن و شوهر اردنی به علت همین بیماری درگذشته بودند و پزشکان آمریکایی با استفاده از روش انتقال میتوکندری این کار را در مکزیک انجام دادند چون این کار هنوز در آمریکا مجوز قانونی ندارد.

این کودک اولین انسانی نیست که ژن سه نفر را به عنوان والد دارد اما روشی که این کودک با آن متولد شده کاملا جدید و متفاوت اسـت.

دانشمندان تولد این نوزاد با این روش را "انقلابی" در درمان بیماری های مادرزادی توصیف کرده اند.

این روش بحث بر انگیز در انگلیس هم مجوز گرفته اسـت و انگلیس اولین کشور اروپایی اسـت که دستکاری ژنتیکی انسان را مجاز دانسته اسـت.

در انگلیس هم تخمک مادر و هم تخمک یک اهداکننده با اسپرم پدر بارور می‌شود و پیش از اینکه تقسیم تخم حاصل آغاز شود، هسته تخمک اهدا کننده بیرون آورده شده و هسته تخمک مادر به جای آن گذاشته می‌شود.

اما چون زن و شوهر اردنی مسلمان بودند، نمی‌توانستند از بین رفتن سلول لقاح یافته را بپذیرند بنابراین دکتر جان ژانگ از روشی دیگر استفاده کرد، هسته تخمک مادر را به جای هسته تخمک اهداکننده گذاشت و بعد آن را با اسپرم پدر بارور کرد.

او این کار را برای پنج تخمک مادر انجام داد، اما فقط یکی از آنها توانست بطور طبیعی رشد کند و تقسیم شود و محصول آن اکنون پسری پنج ماهه اسـت.

پارلمان انگلیس تقریبا یک سال و نیم پیش استفاده از این روش را تصویب کرد.

این روش که به آن "انتقال میتوکندری" گفته می‌شود برای درمان یک نقص ژنتیکی انجام می‌گیرد که میتوکندری (باتری سلول) را دچار نقص می‌کند.

در حالی‌که بیشتر ماده ژنتیکی سلول در هسته آن قرار دارد ژن‌های میتوکندری در خود میتوکندری قرار دارند.

ژنهایی که ساخت میتوکندری را کنترل می‌کنند فقط از طرف مادر به ارث می‌رسند و می‌توانند باعث بیماری‌های قلبی، کبدی، عصبی و عضلانی می‌شوند.

در انتقال میتوکندری که در واقع نوع خاصی از لقاح آزمایشگاهی(IVF) اسـت، هسته تخمک زن اهداکننده بیرون آورده و بجای آن مواد ژنتیکی مادر واقعی قرار داده می‌شود.

این کار را می‌توان هم قبل و هم بعد از لقاح این تخمک با اسپرم پدر انجام داد. به این ترتیب سلول اصلاح شده، ژن‌های مادر و میتوکندری زنی دیگر را دارد. بعد تخم لقاح یافته در رحم مادر کاشته می‌شود.

در انتقال میتوکندری، کودک بیش از ۹۹ درصد ژن‌های مادر خود را دارد و مقدار ماده ژنتیکی که از فرد دهنده وارد تخمک مادر می شود بسیار اندک اسـت، ۳۷ ژن که تقریب یک دهم درصد کل ماده ژنتیکی اسـت.

این ژنها فقط در تولید انرژی نقش دارند و ۲۳ هزار ژنی که در ظاهر، رفتار و خصلت‌های دیگر نقش دارند فقط از مادر واقعی به ارث می‌رسند.

انتهای پیام


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عکس نی نی، تصاویر نی نی، نی نی های ناز و خشگل، …تصاویر نی نی های ناز و خوشگلعکس از نی نی های ناز و خوشگلنی نی های ناز و خوشگلنی نی های همه همسران و فرزندان ترامپتصاویرهمههمسرانوترامپ پس از ازدواج، ایوانا را معاون مدیر و مسئول طراحی و معماری در شرکت خود کرد جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا تربیت کودک کودک با کدو قل قله زن کجا می رود؟ خیلی از والدین می پرسند، قصه گویی چه تاثیری در زندگی وبلاگ روانشناسی شفای درونبا وجود اینکه ممکن است تمرینات زیادی برای رویارویی با افراد منفی انجام داده باشیم وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با …وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با روانشناسان بزرگ جهان وبلاگ روانشناسی شفای درونسوء استفاده عاطفی چیست؟ سوء استفاده هر رفتاری است که به قصد ایجاد کنترل و انقیاد یک انسان دیگر انجام می گیرد و بررسی مراحل رشد روانی – جنسی از دیدگاه فروید • …بررسیرشدروانیجنسیدیدگاهمقدمه‌ای بر تاریخچه روانشناسی رشد هدفی که روانشناسی رشد امروزه به دنبال آن است تصاویر شهر برهنگان در فرانسه برای ورود باید …جالب و خواندنیشهر ساحلی کَپ دَگد فرانسه در مجاورت آبهای مدیترانه قرار دارد و با بهره‌مندی از اسیدپاشی بر روی خودروهای لوکس در شیراز تصاویر …آخرین اخباراسیدپاشی بر روی خودروها در محله گود عربان شهر شیراز را مشاهده می‌نمایید



لینک منبع :تولد نخستین کودک با 3 والد تصاویر

Images for تولد نخستین کودک با 3 والد/ تصاویر تولد نخستین کودک با 3 والد+تصاویر - ایسنا www.isna.ir/news/.../تولد-نخستین-کودک-با-3-والد-تصاویر‎Cached28 سپتامبر 2016 ... نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به شیوه انتقال میتوکندری متولد شده است. تولد نخستین کودک با 3 والد (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../تولد-نخستین-کودک-با-3-والد-عکس‎Cached28 سپتامبر 2016 ... تولد نخستین کودک با 3 والد (+عکس). نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به شیوه انتقال میتوکندری متولد شده است. تولد نخستین کودک با 3 والد/عکس - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1107052‎Cached28 سپتامبر 2016 ... نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به شیوه انتقال میتوکندری متولد شده است. رسند. ... اولین نوزاد با 3 والد متولد شد + عکس - نمناک namnak.com/تولد-نوزاد-با-3-والد.p37312‎Cached28 سپتامبر 2016 ... نوزاد با 3 والد و تولد نوزاد به سه پدر و مادر و عکس پزشک متخصص باروری و ناباروی که نوزاد را به سه والدین متولد کرد در نمناک. تولد نخستین کودک با 3 والد+تصاویر - دانشگاه نیوز daneshgahnews.com/0fa40816idcontent.htm‎Cached28 سپتامبر 2016 ... تولد نخستین کودک با 3 والد+تصاویر. به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز در میتوکندری‌ سلول‌های مادر این نوزاد پسر، یک نقص ژنتیکی وجود داشت ... تولد نخستین کودک با 3 والد +تصاویر | صراط | خبروان khabarone.ir/news/3956566/تولد-نخستین-کودک-با-3-والد-تصاویر 28 سپتامبر 2016 ... نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به شیوه انتقال میتوکندری متولد شده است. تولد اولین نوزاد دنیا با 3 والد !! عکس - نازوب www.nazweb.ir/194309-تولد-اولین-نوزاد-دنیا-با-3-والد-عکس.html‎Cachedجزئیات داغ ترین خبر علمی پزشکی دنیا مربوط به تولد نوازدی می شود که 3 والد دارد چگونگی این تولد عجیب را در ادامه همین بخش دنبال کنید ب. تولد نخستین کودک با 3 والد+تصاویر - اقتصاد آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25834647 29 سپتامبر 2016 ... نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به ... تحسین و انتقاد از تولد نخستین نوزاد جهان با روش جنجالی سه والد+تصاویر. تولد نوزاد " اصلاح ژنتیک شده" با سه والد (+عکس) - خبرلند khabarland.com/.../تولد-نوزاد-اصلاح-ژنتیک-شده-با-سه-والد-عکس‎Cached20 ژانویه 2017 ... برای نخستین بار در جهان یک نوزاد در مکزیک با روش جدید " انتقال میتوکندری" از سه والد – دو مادر و یک پدر - متولد شده است. به گزارش عصر ایران ...