مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر اسـت

[ad_1]

 

محققان استرالیایی پی بردند؛

اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر اسـت

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵

 

خواب

 

خواب

 

به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر اسـت.

به گزارش ستاره ها؛ محققان داده های بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به «آپنه خواب انسدادی» (OSA) را که در بیمارستان پرنس ولز استرالیا ویزیت شده بودند، بررسی کردند.

اگرچه این اختلال ارتباط زیادی با چاقی دارد، اما محققان دریافتند ۵۲ درصد بیماران دارای شاخص توده بدنی زیر ۳۰ بودند.
همچنین محققان دریافتند برخلاف افراد چاق تر، افراد لاغرتر مبتلا به آپنه خواب کمتر قادر به تحمل اولین مرحله درمان از طریق وسیله CPAP (فشار مثبت مداوم هوا) هستند.
بعلاوه ۳۶ درصد بیماران غیرچاق اعلام کرده بودند که در طول دوره بررسی و مطالعه، استفاده از این وسیله را متوقف کرده بودند در حالی که ۱۳ درصد از افراد چاق این مورد را گزارش کرده بودند.
دکتر دنی اکرت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیماران OSA غیرچاق گروه چالش برانگیزی از لحاظ درمان های موجود هستند و در مقایسه با بیماران چاق مبتلا به آپنه خواب، کمتر به درمان CPAP واکنش نشان می دهند.»
افراد مبتلا به آپنه خواب انسدادی دارای مشکلات تنفسی در طول خواب هستند. زمانیکه فرد تلاش می کند تا بخوابد، مجاری تنفسی به طورمداوم مسدود می شوند در نتیجه فرآیند ورود و خروج هوا به ریه ها کُند می شود.
معمولا این جریان کُند هوا منجر به بروز خروپف های مزمن و پرصدا می شود. این باور وجود دارد که OSA مزمن در سایر مشکلات مزمن سلامت نظیر بیماری قلبی- عروقی، افسردگی و دیابت نقش داشته باشد.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر استبه گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال در خواب در افراد لاغرتر به مراتب اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است آکابه گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال در خواب در افراد لاغرتر به مراتب اختلال خواب در افراد لاغر شایع‌تر استهمشهری آنلاین به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال در خواب در افراد اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر استبه گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محققان داده های بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به آپنه خواب اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است تشخیص و …عمومیاختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است به گفته …اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است خبر فارسیاختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است محققان دریافتند برخلاف افراد چاق تر، افراد ستاره ها اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر استبه گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال در خواب در افراد لاغرتر به مراتب اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است اعصاب و روان اعصاب و روانسلامت نیوزبه گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب اختلال در خواب در افراد لاغرتر به اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است خبرگزاری …محققان دریافتند برخلاف افراد چاق تر، افراد لاغرتر مبتلا به آپنه خواب کمتر قادر به



لینک منبع :اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر اسـت

اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/news/.../اختلال-خواب-در-افراد-لاغر-شایع-تر-است‎Cached28 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است. اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/496510/اختلال-خواب-در-افراد-لاغر-شایع-تر-است همچنین محققان دریافتند برخلاف افراد چاق تر، افراد لاغرتر مبتلا به آپنه خواب کمتر قادر به ... و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است. میگنا - اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است www.migna.ir/vdcdzk0s.yt0jj6a22y.html 28 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است. اختلال خواب در افراد لاغر شایع‌تر است - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/347764/Science/medical‎Cached28 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است. اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - onvansho onvansho.ir/result/اختلال-خواب-در-افراد-لاغر-شایع-تر-است.html تناسب اندام اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است. گردشگری سلامت ناسار گردشگری پزشکی آموزش زبان عربی آموزش ترجمه عربی ویدئو مکالمه عربی . علم ورزش غده ... اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - سرپوش سایت خبری شامل اخبار www.sarpoosh.com/medical/medical.../medical-research950700264.html اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است. اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی,خواب. به گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد ... آخرین خبر | اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است akharinkhabar.ir/health/2987653/اختلال-خواب-در-افراد-لاغر-شایع-تر-است- 28 سپتامبر 2016 ... مهر/ گفته محققان، تشخیص و درمان آپنه خواب (اختلال در خواب) در افراد لاغرتر به مراتب دشوارتر است.محققان داده های بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به «آپنه ... اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147504414019619 همچنین محققان دریافتند برخلاف افراد چاق تر، افراد لاغرتر مبتلا به آپنه خواب کمتر قادر به تحمل اولین مرحله درمان از طریق وسیله CPAP (فشار مثبت مداوم هوا) هستند. اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است | | linkchee.com/TEPRAAAAAAAIA‎Cached31 دسامبر 2016 ... اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است. اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی ,اختلال در خواب. به گزارش مهر، محققانداده های بیش از??? بیمار مبتلا به « آپنه ... اختلال خواب در افراد لاغر شایع تر است - هنگام نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25797696 28 سپتامبر 2016 ... سرطان پروستات با این علائم همراه است. که تشخیص سرطان و درمان آن برای افراد چاق دشوار است. پیشگیری از سرطان پروستات شواهد دقیقی در دست ...