مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آگاهانه غذا خوردن یعنی چه؟

[ad_1]

eat-wisely

آگاهانه غذا خوردن تاثیر بسزایی در سلامت کلی بدن شما دارد پس از همین امروز سعی کنید آگاهانه غذا بخورید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ چگونه می توان آگاهانه غذا خوردن را در زندگی آغاز کرد؟ ساده است فقط کافی است برای این کار از حواس پنجگانه خود استفاده کنید.

غذا را با صدا بجوید:

تحقیقات نشان داده است جویدن غذا با صدا باعث می شود کمتر غذا بخوریم. در یکی از این تحقیقات از ۳ گروه افراد خواسته شد در سه حالت بی صدا، نرمال و با صدا کلوچه ها را بخورند. در نتیجه گروهی که با صدا کلوچه ها را می جویدند کمتر از بقیه گروه ها خوردند. شاید به این دلیل باشد که بدون توجه به قوانین اجتماعی همانطور که دوست دارید غذا می خورید و از آن لحظه غذا خوردن واقعا لذت می برید.

باچشم های بسته غذا بخورید:

می توانید این راه را خودتان امتحان کنید. وقتی یکی از حواس پنجگانه را کنار می گذارید بیشتر روی یک حواس دیگر تکیه خواهید کرد. در یکی از تحقیقات یک گروه با چشم های بسته و یک گروه با چشم های باز غذا خوردند. گروهی که با چشم های بسته و در تاریکی غذا می خوردند هم از غذایشان لذت بردند و هم کمتر غذا خوردند. پس قبل از شروع غذا برای چند لحظه هم که شده چشم ها را ببندید.

تاثیر بویایی:

وقتی از کنار قنادی ها رد می شوید چه حسی دارید؟ بهترین راه برای کم کردن تاثیر بو این است که آن را بیشتر ببوئید نه کمتر. در تحقیقی در رابطه با بوی نارگیل در ابتدا میزان تمایل به شیرینی نارگیلی بسیار بالا بود. اما پس از این که مکررا در معرض بوی نارگیل قرار گرفتند تمایل آن ها نسبت به آن کمتر شد. در واقع افراد به بوی آن عادت کردند و پس از ۱۲۰ مرتبه بوئیدن آن دیگر حاضر به بوئیدن آن نبودند. شکلات ها را دائما ببوئید تا کمتر به سمت آن ها ترغیب شوید.

غذا را لمس کنید:

از بسته بندی بیرون بیاورید. در یکی از تحقیقات اخیر کسانی که مجبور بودند شکلات ها را هنگام خوردن از داخل بسته بندی بیرون بیاورند نسبت به کسانی که شکلات های بدون بسته بندی می خورند ۳۰ درصد مصرفشان کمتر است. این کار باعث می شود نسبت به آن غذا کمی آرام تر شوید

طعم غذا را بچشید:

بدون افزودن نمک یا فلفل چه چیزی باعث می شود غذا طعم بگیرد؟ توجه بیشتر. در تحقیقی در رابطه با مصرف غذا کسانی که توجه زیادی به غذا نشان می دادند نسبت به کسانی که با حواس پرتی غذا می خوردند کمتر و با لذت بیشتری غذا می خوردند. چرا؟ زیرا با تمرکز و توجه به غذا بیشتر می توانیم آن را به خاطر بسپاریم. همه ما حافظه کوتاه مدت داریم و تا زمانی که توجه کافی به چیزی نشان ندهیم به زودی آن را به فراموشی می سپاریم. معمولا هنگام غذا خوردن لقمه اول بیشتر مزه می دهد چون در لقمه های بعدی دیگر به طعم آن عادت می کنیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

فهرست غذاهای دیابتی بهترین و بدترین غذاها برای …فهرست غذاهای دیابتیفهرست غذاهای دیابتی بهترین و بدترین غذاها برای افراد دیابتی شما آمادۀ رفتن به سوپر سه اصل برای داشتن تغذیه سالممهم‌ ترین اصل در زندگی، سلامتی است و سلامتی بستگی به شیوه زندگی ما دارد، چنان چه این غذاهایی که گرسنگی را مهار می‌کندتنوع تنوع در غذا موجب تولید هورمون اشتها و حس گرسنگی می‌شود بو بوی خوش غذا موجب ترشح یک کلاغ سگ پارس نمی‌کند و معنی غذا در عربی بول …دلایلی که در مورد کلمه پارس نوشته شده قابل قبول نیست یعنی چون اعراب پ نداشتند پس دلیلی لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه …کلینیک لاغری و کاهش وزن سیبیتا رژیم غذایی لاغری، تغذیه و برنامه غذایی صدای شکم، نفخ و مشکلات مشابه آرشیو …سلام از همه شما دوستان ممنونم لطف کردید نه دوست عزیز سیگار نمیکشم پرسش و پاسخ پرسش و پاسخ پرسش کیفیت نزول قرآن در ماه مبارک چگونه بوده است ؟ پاسخ درباره کیفیت آیا اختیار، توهم است؟ بیگ بنگ شما از ازل قرار بوده که خواندن این مقاله را شروع کنید از لحاظ تئوری، از لحظۀ مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن عوارض ضررهای دخانیات خوشبختی یعنیضررمضرات ضرر زیان سیگاری سیگار کشیدن ضررهای دخانیات ترک مواد مخدر اعتیاد معتاد عادت روش پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره‌ی احکام ارتباط …مسلمان‌ها باید با هر عامل مخالفِ وحدت و ضد وحدت مقابله بکنند؛ این یک تکلیف بزرگ برای برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه …برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه باید کرد؟رساله آموزشی احکام روزه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، پایگاه اطلاع‌رسانی مجموعه احکام روزه را که الف در دانشگاه صنعتی اصفهان چه می گذردمن دانشجوی در گروه کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و با کلی ذوق در حالی که امکان روانشناس نو روشهای درمانی شناختی – رفتاریپیشگفتار از هراکلیتوس حدود سده ی پنجم پیش از میلاد نقل می کنند که می گفت نمی توان کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در اصول تربیتی نوجوان با هم دیگه بلوغ میشیم سرم داد می زنی؟ برو تو اطاقت دادگاه رسمی است، قیام کنید یک کار دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت مقالات شهدابهترین حالت نمایش پایگاه فرهنگ ایثار و شهادت مرورگر فایرفاکس می باشد تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرماییدبا کودکان خود چه می کنیم؟ کلینیک بعد …باکودکانخودچهمیکنیم؟دوست عزیز با سلام در خصوص موضوع با کودکان خود چه می کنیم؟ دقیقا‌ کودک ۴ ساله ای دارم دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد ؟ منتظران و یاوران …دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد و اگر فردی آینده زندگی خود را در خواب ببیند آیا تعبیر



لینک منبع :آگاهانه غذا خوردن یعنی چه؟

آگاهانه غذا خوردن یعنی چه؟ - آلامتو www.alamto.com/eat-wisely.html‎Cached26 ا کتبر 2016 ... آگاهانه غذا خوردن یعنی چه؟:آگاهانه غذا خوردن تاثیر بسزایی در سلامت کلی بدن شما دارد پس از همین امروز سعی کنید آگاهانه غذا بخورید. به گزارش آلامتو و ... شش توصیه برای غذا خوردن آگاهانه - دیابت diabetestma.org/.../%20شش%20توصیه%20برای%20غذا%20خوردن%20آگاهانه/205.html‎Cached Similarتوصیه هایی برای غذا خوردن آگاهانه. چگونگی خوردن غذا می تواند به اندازه ی آنچه می خوریم اهمیت داشته باشد. این روزها مردم علاقه مند به خوردن غذا درحال تماشای تلویزیون، ... خوردن آگاهانه یا مراقبه غذا چیست؟ - راستمرد rastmard.com/7950‎Cached3 آگوست 2016 ... غذا خوردن علاوه بر رفع نیازهای بدن، بالاترین لذت انسان است ولی اغلب اوقات ما چنان آنرا با عجله و ناآگاهانه انجام می دهیم که چیزی از آن متوجه نمی شویم. 8 گام برای غذا خوردن آگاهانه (+صوت) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../8-گام-برای-غذا-خوردن-آگاهانه-صوت‎Cachedاستفاده از خوراکی های تازه، با اشتها غذا خوردن، استفاده ازلقمه های کوچک، لذت بردن به هنگام غذا خوردن و استفاده ازحس های پنج گانه در زمان خرید مواد غذایی ازجمله هشت گامی ... آگاهانه خوردن - تبیان article.tebyan.net/278388/آگاهانه-خوردن‎Cached24 مه 2014 ... اگر تاکنون به غذای سرپایی در زمان سیر بودن ادامه داده اید، با وجود ... خوردن آگاهانه یعنی احساس پر شدن معده و احساس لذت بردن از خوردن آن خوراکی ، وقتی ... اصول غذا خوردن ذهن آگاهانه - دکتر علی مرادی ravandarmangar.ir/نمایش-مقاله/ArticleId/90‎Cached2 مه 2017 ... مهمترین اصول غذا خوردن ذهن آگاهانه. پیام های مربوط به گرسنگی بدنتان را بشناسید؛ آیا شما بر اساس هیجاناتتان پاسخ می دهید یا بر اساس نیاز هایتان؟ غذا خوردن ذهن آگاهانه (بخش سوم) - دکتر علی مرادی ravandarmangar.ir/نمایش-مقاله/ArticleId/126‎Cached26 مه 2017 ... وقتی در مورد بدون فکر غذا خوردن صحبت می شود یعنی این که فرد بدون توجه و ... برای یادگیری غذا خوردن آگاهانه و توجه کردن به آنچه می خوریم باید به ... آگاهانه غذا خوردن | لاغری پایدار با گردوپ gerdoop.com/tag/آگاهانه-غذا-خوردن/‎Cachedداشتن ذهن آگاه در غذا خوردن یعنی چه؟ Diets تغذیه رژیم های لاغری. ارسال توسط مرجان صحاف زاده. ما در محیطی زندگی میکنیم که به اصطلاح بهش میگیم "دنیای غذاهای سمی". غذا خوردن آگاهانه | لاغری پایدار با گردوپ gerdoop.com/tag/غذا-خوردن-آگاهانه/‎Cachedخوردن ذهن آگاه بهترین راهکار برای مقابله با پرخوری عصبی ... به سراغ روش نوین تغذیه ای، یعنی خوردن ذهن آگاه بروید. 1. آگاهانه غذا خوردن با اپلیکیشن گردوپ ... آگاهانه خوردن - وبلاگ گروه کاهش وزن سیبیتا sibita.persianblog.ir/tag/آگاهانه_خوردن‎Cached Similarمجبور نیستید مقاومت خود را به رخ بکشید یعنی در خانه غذاهای وسوسه‌انگیز را داشته ... آیا تا کنون به این فکر کرده‌ایم که زمان غذا خوردن می‌تواند زمانی برای یافتن آرامش ...