مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید خرمالوی نارس برای بدن!

[ad_1]

همانطور که میدانید روده و معده ۲ جزء اصلی بدن هستند و انسان بدون آن ها توان زندگی کردن ندارد.بنابراین باید به این ۲ عضو مهم بدن توجه ویژه ای کرد،چرا که با بی توجهی انسان خودش آسیب میبیند و به مرور زمان سلامتی اش دچار خطرات جدی میشود.از این رو باید در تقویت بهبود روده و معده سعی مان را بکنیم و نگذاریم بی توجهی این ۲ عضو و انسان را به خطر جدی بیندازند.

خرمالوی نارس

همانطور که میدانید روده و معده ۲ جزء اصلی بدن هستند و انسان بدون آن ها توان زندگی کردن ندارد.بنابراین باید به این ۲ عضو مهم بدن توجه ویژه ای کرد،چرا که با بی توجهی انسان خودش آسیب میبیند و به مرور زمان سلامتی اش دچار خطرات جدی میشود.از این رو باید در تقویت بهبود روده و معده سعی مان را بکنیم و نگذاریم بی توجهی این ۲ عضو و انسان را به خطر جدی بیندازند.


به گفته یک متخصص طب سنتی، خرمالوی نارس با این که بسیار گس و قابض است و حالت جمع‌شدگی در دهان ایجاد می‌کند، بهترین و موثرترین دارو، برای تقویت معده و التیام بیماری‌های التهابی روده است.


دکتر سید مهدی میرغضنفری افزود: خرمالویی که رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می‌کندکه نشانه قابض بودن آن است و برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید است. همچنین افرادی که دچار بیماری های التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می‌توانند از خاصیت جمع‌کنندگی خرمالویی که قدری نارس است نفع ببرند و خونریزی گوارشی خود را کنترل کنند.


این متخصص به افرادی که مشکل معدوی ندارند توصیه کرد گاهی از پوست خرمالو استفاده کنند، چرا که پوست این میوه می‌تواند پرزهای معده را دباغی کند.


وی با اشاره به اینکه اگر همیشه از غذاهای نرم استفاده کنیم، دچار شلی و لزج شدن سطح داخلی معده و روده می‌شویم گفت: معده و روده باید اندکی زبر و حالت سمباده داشته باشند تا بتواند غذا را ریز و هضم کنند و از دستگاه گوارش عبور دهند، در نتیجه خوردن گهگاه میوه های گس و قابض همچون خرمالو، پوست میوه ها و سبوس کمک بهتری به هضم مواد مواد معدنی موجود در غذاها می کند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه، ضمن اشاره به اینکه خرمالو می تواند به تولید خون در بدن کمک کند گفت: با این که خرمالو طبع گرم و تر دارد، اما حرارت خیلی بالایی در بدن ایجاد نمی کند و برای اکثر مزاج‌ها مناسب است؛ با این حال، در برخی افراد حالت آلرژن دارد و ایجاد حساسیت می کند و ممکن است باعث بروز عطسه و سرفه شود. این افراد باید در مصرف خرمالو جانب احتیاط را رعایت کنند.

سلامت نیوز

اخبار مرتبط :

با ماسک خرمالو به جنگ چین و چروک ها بروید!

مصرف میوه ی خرمالو چه فوایدی دارد؟!

خواص جالب و مفید میوه ی خرمالو

از خوردن خرمالو غافل نشوید

ترشی خرمالو برای روزهای سرد زمستان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


23 ا کتبر 2016 ... ارزش غذایی خرمالو , عوارض زیاده روی در مصرف خرمالو , مصرف خرمالو , مصرف خرمالوی گس , خواص خرمالو , فواید خرمالو , مضرات خرمالو , خرمالو نارس,فواید ...این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. .... اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد خرمالوی نارس در روز توصیه نمی ...21 ا کتبر 2016 ... رفع مشکلات معده و روده با خرمالو ی نارس خواص متعددی برای خرما لوی نارس ذکر شده است که مهم ترین آن تقویت معده و روده است . خرمالو از جمله میوه هایی ...خرمالوي نارس همانطور که میدانید روده و معده ۲ جزء اصلی بدن هستند و انسان بدون آن ها توان زندگی کردن ندارد.بنابراين باید به این ۲ عضو مهم بدن توجه ویژه ای کرد،چرا که با ...آشپزی خواص مواد غذایی خاصیت خرمالو آشنايي با خواص خوراکيها- خرمالو از جمله ميوههايي است كه اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولي اگر آن را... ... اين ميوه همچنين مواد معدني مختلف مورد نياز بدن را مانند كلسيم، گوگرد، آهن، فسفر، منيزيم و پتاسيم دارد؛ ...فواید خرمالوی نارس برای بدن | تغذیه و سلامت | نیک … فواید خرمالوی نارس برای بدن! ... تازه ترین مطلب خاصیت ها خرمالوی نارس برای بدن! تازه ترین مطلب خاصیت ها ...21 نوامبر 2013 ... تقویتکنندهی سیستم ایمنی بدن و با ارزش غذایی درخشان. ... خرمالوهای نارس طعم گسی دارند و لب و دهان را جمع میکنند به خاطر اینکه حاوی تانین هستند.1395/07/27 سایت سلامت تغذیه سالم زندگی سالم تقویت معده و روده با مصرف خرمالوي نارس -آکاتقویت معده و روده با مصرف خرمالوي نارس -آکا آکاایران: تقویت معده و روده ...خرمالوی نارس و خرمالوی نارس بهترین دارو برای تقویت معده و تقویت معده و روده با مصرف ... این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. ... کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می توانند از خاصیت جمع کنندگی خرمالویی که قدری نارس است ...خواص خرمالو - خرمالو از جمله میوه هایی است که اگر چه در حالت نارس گس و سفت است ولی ... این میوه همچنین مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، ...


کلماتی برای این موضوع

خرمالو و ارزش غذایی و مضرات این میوه پاییزی خوشمزهخواص و مضرات خرمالو خرمالو درختی است که با میوه اش بیشتر آشنا هستیم نام خرمالو از ۲ خواص خرمالو، خواص تغذیه ای خرمالو، خاصیت خرمالو، فواید خواص سبزیجاتخواص خرمالوخواص دارویی خرمالوفواید خرمالوخاصیت خرمالوخرمالو در طب خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها دیابتی ها چه نوشیدنی برایشان مفید یا مضر است؟خواص خرمالو کدبانوی ایرانیخواصخرمالوخواص خرمالو خرمالو از جمله میوه هایی است که اگر چه در حالت نارس گس و سفت است ولی اگر خواص خرمالو خواص غذایی خرمالو سرشار از ویتامین ، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین



لینک منبع :فواید خرمالوی نارس برای بدن!

فواید خرمالوی نارس برای بدن! - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/فواید-خرمالوی-نارس-برای-بدن.html‎Cached23 ا کتبر 2016 ... خرمالوی نارس همانطور که میدانید روده و معده ۲ جزء اصلی بدن هستند و انسان بدون آن ها توان زندگی کردن ندارد.بنابراین باید به این ۲ عضو مهم بدن توجه ویژه ... آشنایی با خواص و مضرات خرمالو - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-خرمالو/‎Cached Similarآشنایی با خواص و مضرات خرمالو. ... این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. ... فواید خرمالو در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی: ... ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالوی نارس و گس هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، ... درباره خواص و مزایای درمانی خرمالو چه میدانید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/9368_درباره-خواص-و-مزایای-درمانی-خرمالو-چه-م.html/‎Cached Similar21 نوامبر 2013 ... تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن و با ارزش غذایی درخشان. ... خرمالوهای نارس طعم گسی دارند و لب و دهان را جمع می‌کنند به خاطر اینکه حاوی تانین هستند. خرمالوی نارس , درمان خانگی درد معده و روده - نمناک namnak.com/خرمالوی-نارس-برای-تقویت-معده.p38283‎Cachedخرمالوی نارس و خرمالوی نارس بهترین دارو برای تقویت معده و تقویت معده و روده با مصرف ... این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، ... اولسراتیو هستند، می توانند از خاصیت جمع کنندگی خرمالویی که قدری نارس است نفع ... خواص خرمالوی نارس - دلبرانه delbaraneh.com/medical/خواص-خرمالوی-نارس/‎Cachedخرمالوی نارس. ... اینکه خرمالو می تواند به تولید خون در بدن کمک کند گفت: با این که خرمالو طبع گرم ... این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. تازه ترین مطلب خاصیت ها خرمالوی نارس برای بدن! shissar.ir/fa/.../تازه-ترین-مطلب-خاصیت-ها-خرمالوی-نارس-برای-بدن!/‎Cachedهمانطور که میدانید روده و معده ۲ جزء اصلی بدن هستند و انسان بدون آن ها توان زندگی کردن ندارد.بنابراین باید به این ۲ عضو مهم بدن توجه ویژه ای کرد،چرا که با بی توجهی ... خواص خرمالو | کدبانوی ایرانی kadbanoo.net/خواص-خرمالو/‎Cached Similarخواص خرمالو - خرمالو از جمله میوه هایی است که اگر چه در حالت نارس گس و سفت است ... خرمالو به علت دارا بودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بدن به ویژه کودکان بسیار مفید ... خواص خرمالو - بیتوته www.beytoote.com/cookery/khavas.../properties-persimmon.html‎Cached Similarآشنایی با خواص خوراکی‌ها- خرمالو از جمله میوه‌هایی است که اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ... این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، ... خواص اعجاب انگیز خرمالو - میهن فال www.mihanfal.com/خواص-اعجاب-انگیز-خرمالو.html‎Cached Similarاین اسیدها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می شود. خرمالو رنگدانه ... اگر خرمالو نارس باشد پس از چیدن آن ها را می توان برای تسریع در رسیدن در کنار سیب درختی قرار داد. خواص خرمالو چیست؟ | ستاره setare.com/fa/news/6870/خواص-خرمالو-چیست‎Cached29 ا کتبر 2016 ... از جمله خواص خرمالو می‌توان به رفع سنگ کلیه، کنترل فشار خون، پیش گیری از سرطان ... این میوه حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، .... خوردن خرمالوی نارس و گس برای افرادی که به یبوست مبتلا هستند، مضر است؛ ...