مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات

[ad_1]
ماهنامه بازاریاب بازارساز - امیر شفقی: اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی رنگ ها ایجاد جوّ مناسب و برانگیختن احساسات مشتریان است و شرکت ها شانس موفقیت خود را با نشان دادن احساسات، به وسیله رنگ ها افزایش می دهند. در واقع رنگ ها نشانه هایی از کیفیت، سبکی، لطافت، استحکام، اعتبار، قیمت، خلوص، ذوق، سلیقه، بوی مطبوع و ظرافت هستند.

چند سال پیش شخصی به نام لوئیز چس کین (Louis Cheskin)، مطالعاتی را روی رنگ ها انجام داد. او از خانم های خانه دار خواست تا برای شستن پارچه های لطیف، از مواد شوینده ای استفاده کنند که در 3 جعبه متفاوت قرار داشتند. رنگ جعبه اول زرد، جعبه دوم آبی، و جعبه سوم دارای خال های زرد روی زمینه آبی بود.

 

با وجود این که محتوای جعبه ها یکسان بودند، بسته های مختلف عکس العمل های متفاوتی بین زنان خانه دار ایجاد کردند. آنها حس می کردند که شوینده جعبه زرد رنگ، بسیار قوی است و لباس ها را از بین می برد، شوینده ظرف آبی برای شستشو بی اثر است و شوینده جعبه آبی و زرد بهترین است.

طی مطالعاتی دیگر، به گروهی از زنان در دو ظرف زیبا، یک نوع خامه تعارف شد. یکی در ظرف صورتی و دیگری در ظرف آبی و از زنان خواسته شد که محصول بهتر را انتخاب کنند. بیش از 80 درصد خانم ها گفتند که خامه ظرف صورتی نرم تر و خوشمزه تر از خامه ظرف آبی بوده است. اگرچه ترکیبات هر دو محصول یکی بود. کارشناسان تبلیغات از قدیم می دانسته اند که رنگ می تواند موجب موفقیت یا شکست یک محصول شده و فروش کالا را بالا ببرد.


معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات
مفهوم پنهان رنگ ها

هر رنگی معانی احساسی پنهان و متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از این مفاهیم می پردازیم.

1- قرمز: برای سالیان متمادی بسته بندی های با رنگ قرمز می توانستند موجب بیشترین فروش شوند. این موضوع اتفاقی نبود چون اساسا قرمز، رنگ تبلیغاتی بوده و نماد عشق، گرما، احساسات و هوس است.

قرمز خوشحالی پیروزی را درون خود داشته، فشار خون را افزوده و باعث انقباض ماهیچه ای و افزایش تعداد تنفس می شود. قرمز، رنگ مسابقه و عشق است. قرمز گیلاسی نماد خوشگذرانی بوده، قرمز معمولی بیانگر فعالیت، کشش، تحرک است و قرمز روشن حاکی از کشش و خوشحالی و پیروزی است.

صاحبان رستوران های فست فود، روی میزها لوازم قرمز قرار می دهند و اتاق غذاخوری را قرمز می کنند. این سیستم، مشتری ها را تشویق به عجله کرده و تعداد غذاهای رزروی را نیز افزایش می دهد و کارگران در دستشویی های قرمز رنگ زمان بیشتری را نسبت به دستشویی های آبی رنگ سپری می کنند.

2- نارنجی: حسی از گرمای آتشین، با اثرات اشتیاق و تحرک و جوانی را در حجم زیاد به وجود می آورد. نارنجی سرعت ضربان قلب را بدون فشار خون افزایش می دهد. نارنجی رنگ مناسبی برای غذای آماده، گوشت و گوجه کنسروی است.

3- زرد: رنگ شادی و طراوت و دوستی بوده و حس شادی و خوشحالی را در زندگی به وجود می آورد. زرد تازه و روشن، مثل نارنجی به انسان حسی گرم القا می کند.

4- سفید: نماد پاکی، کمال، بلندهمتی، بیگناهی، عصمت، جوانی، آرامش و صلح است. این رنگ نمادی از پاکی است، به ویژه زمانی که با رنگ آبی همراه شود. رنگ سفید بهترین مکمل برای تمامی رنگ ها است؛ زیرا موجب می شود سایر رنگ ها جلوه ای عمیق تر و کامل تر پیدا کنند.

5- خاکستری: خاکستری بیانگر نوعی احساس شک و تردید است. بی نور بودن ، حسی از وحشت پیری و مرگ بر می انگیزد و با وجود اینکه کثیف ترین رنگ است، خاکستری متالیک حس قدرت، انحصارطلبی و موفقیت را بر می انگیزد.

6- صورتی: رنگی محجوب و عاشقانه است. این رنگ بیانگر آرامش و ظرافت، تایید و صمیمیت است.

7- نیلی: از خصوصیات بارز رنگ نیلی لطافت و دقت آن است که ناشی از ویژگی رنگ هایی است که آن را تشکیل داده اند. این رنگ بیانگر صمیمیت و عاطفه است.

رنگ با احساسات انسانی در ارتباط مستقیم است. هنری جانسون (Henry Johnson)، متخصص مطالعات انگیزشی، تحقیق پیچیده ای را در این باره انجام داد و نتایج تحقیق خود را در مقاله ای در حوزه تجارت و ارتباطات بیان داشت. اطلاعاتی که در ادامه می آید به طور جامع از تحقیق مذکور گرفته شده است.

 معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات
رنگ ها و القائات آنها

اعتماد = زرد
اعتبار = زرد
ایمان = آبی
امید – سبز
آتش = زرد
آتش بس = سفید
انفعال و بی ارادگی = آبی
ابدیت و فناناپذیری = آبی
افسردگی = بنفش
بی نظمی = بنفش
بلوغ = قهوه ای
بی گناهی = نقره ای و سفید
برومندی و سودمندی = سبز
پوچی = آبی
پریشانی = ارغوانی
پاییز = قهوه ای
تقدس = سفید
تمایز = زرد
تواضع = آبی و سیاه
تسلط = قرمز و نارنجی
تقوا = بنفش
تعمیرپذیری و قابلیت استفاده مجدد = سیاه
ترس = آبی و بنفش
تنهایی = بنفش
تجاوز = قرمز و نارنجی
پادشاهی = سیاه
پاکی و خلوص = سفید و زرد
ثبات = آبی
جایزه = آبی
جادو = بنفش
حسادت = سبز
حاصلخیزی = قهوه ای
حقیقت = آبی
حالت مردانگی = قهوه ای
خشم = قرمز و نارنجی
خشنودی = سبز
خویشتن گرایی = آبی
خطر = بنفش
خرافات = بنفش
خشونت = بنفش
خرد = نقره ای
درخشندگی = زرد
دانش = زرد
در انتظار مصیبت بودن = بنفش
دوستی و معاشرت = قهوه ای
رفاقت = سبز
راز = آبی و بنفش
رستنی و سبزی = سبز
رشد سبزی = قرمز و نارنجی
روشنفکری = زرد
زیبایی (انسان) = سبز
زیبایی (فطری، خدایی) = زرد
زمینی = قهوه ای
زندگی ابدی = سبز
زر و طلا = زرد
سایه = آبی
سوگواری = آبی و سیاه
سلامتی = سبز
سرما = آبی
شهرت = صورتی
شرافت و افتخار = آبی
شیطان = آبی
شادمانی و بشاشی = زرد
شفقت = آبی
شجاعت = قرمز و نارنجی
شادی = قرمز و نارنجی
صرفه جویی = ارغوانی
صمیمیت = صورتی
طلوع = صورتی
عشق (انسانی) = قرمز
عشق (خدایی) = بنفش
عشق (زبانی) = قرمز و نارنجی
عواطف انسانی = قرمز
غم = آبی و سیاه
اندوه = سیاه
غصه و مالیخولیا = ارغوانی
فداکاری = قرمز و نارنجی
فراست و زیرکی = زرد
فضیلت = زرد
فراغت = سبز
قدرت = آبی و سیاه
قدرت و توانایی = قرمز و نارنجی
قدرت (فیزیکی) = قهوه ای
قوه مردی و نیرومندی = قهوه ای
کامیابی و رضایت = قرمز و نارنجی
کنش و عملکرد = قهوه ای
کشتار و خونریزی = قرمز و نارنجی
گرما (جوی) = قهوه ای
گرما (درونی) = قرمز و نارنجی
لذت = صورتی و نقره ای و سبز
مرگ = مشکی و بنفش
موثر و برانگیزاننده احساسات = بنفش
معنویت = آبی
موفقیت و پیروزی = قرمز و نارنجی
معنویت = آبی و بنفش
ناملموس = آبی
وقف (بخشش) = بنفش
ورزش = قهوه ای
وفاداری = سیاه
هیجان = قرمز و نارنجی
هوای نفس = قرمز و نارنجی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 ا کتبر 2016 ... معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات. اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای ...11 ا کتبر 2016 ... بازاریاب - شفقی: تصمیم از های در خود کنید، بدانید رنگ، فراتر ابزاری فریب است. اصلی ها جوّ و احساسات است شرکت شانس خود با دادن به رنگ ...اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی رنگ ها ایجاد جوّ مناسب ...3 ا کتبر 2016 ... معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات. اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای ...3 ا کتبر 2016 ... اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی ...3 ا کتبر 2016 ... اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید ... کار اصلی رنگ ها ایجاد جوّ مناسب و برانگیختن احساسات مشتریان است و ...اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی رنگ ها ایجاد جوّ مناسب ...معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات. ماهنامه بازاریاب بازارساز - امیر شفقی: اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبليغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی ...5 ا کتبر 2016 ... اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی ...اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی رنگ ها ایجاد جوّ مناسب ...


کلماتی برای این موضوع

اعجاز رنگ‌ها در قرآن موضوع رنگ‌ها یکی از شگفتی‌های مطرح شده در قرآن می‌باشد قرآن‌کریم علاوه بر کاربرد خوشواش مازندران ییلاقی پنهان در کوهستانخوشواش ؛ ییلاق مازندران روستای ییلاقی خوشواش در ۲۲ کیلومتری شهر آمل در استان زاویه پنهان دیگری از فساد ۸ هزار میلیاردی آشکار شد …زاویهپنهاندیگریاززاویه پنهان دیگری از فساد ۸ هزار میلیاردی آشکار شد معلمان در دولت روحانی به اجبار عضو سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز اخبار داغ هالیوود و بازیگران مشهور جهان در اینستاگرام تجاوز جنسی به اوان ریچل وود مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سمینار اهمیت فرایند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری دوره های آذرماه مرکز آموزش و مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …ماهی با روکش خامه و شوید غذایی است خوشمزه و عالی برای مهمان های خاص و در عین حال ساده و به مناسبت سالروز کشف حجاب چگونگی حجاب زن در …در رساله پطرس چنین مطرح می‌شود در شما زنان زینت ظاهری نباشد و لباسی که می‌پوشید برنامه‌ها و سریال‌های قدیمی تلویزیون سال‌های دور از …در مصاحبه ای در سال ۱۳۸۱ به صورت زنده در برنامه‌ی مهر در حالی که مجری برنامه از او می شیشه نقشینه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادویترایزیباترین کاربردهای شیشه رنگی در ساختمان در نگاه اول به نظر می‌رسد که با پنجره‌هایی آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و …مثال‌های زده شده در این کتاب بسیار خوب توضیح داده شده‌اند و اطلاعات خوبی را در عشق حسینیدلم را در میان قافله ات جا گذاشته ام و در لا بلای خیمه های دور از تو گرفتارم کی به مسیر رنگ، روانشناسی زندگی حال به بررسی مفصل‌تری از رنگ‌ها می‌پردازیم ویژگی‌های رنگ آبی آبی رنگی است صاف و شاگرد ارشد پروفسور میرزائی استاد دهقانیان …سلام به شما دوست عزیز من هم اطلاعاتم را از همین مقالات و نوشته ها بدست آورده ام تا دانلود دانلود رایگاندانلود بازی برای کامپیوتر دانلود بازی دانلود بازی گنجور سعدی دیوان اشعار ترجیع بندبا دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدآیا اختیار، توهم است؟ شورگر مطرح می‌کند که این نویز عصبی پیوسته، در تمام تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد او مدل عصر ایران اگر بخواهید دائم درمورد انسان ها قضاوت کنید، هرگز فرصت دوست داشتن آن ها را نخواهید داشتپایگاه دانلود رایگان کتاب دانلود کتاب حفظ سلامتی در محیط رسانه های دیجیتال این کتاب دستورالعملی برای کودکان آموزش پاورپوینت – بانک پاورپوینت ایرانچگونه می توان در پاورپوینت بروی اسلاید ها یک موزیک گذاشت بطوریکه از ابتدا تا انتهای تمدن مایا ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتمدنمایاآثار به‌جای مانده از شهر تاریخی اوچمال که در سده هشتم میلادی در اوج شکوفایی بود



لینک منبع :معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات

معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/397625/معنای-پنهان-رنگ-ها-در-تبلیغات‎Cached3 ا کتبر 2016 ... اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ، چیزی فراتر از ابزاری برای فریب دیگران است. کار اصلی ... [PDF] معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات -آکا - آکاایران www.akairan.com/khanevadeh/.../news2016101221184626396.pdf‎Cachedﻇﺮﻑ ﺁﺑﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺗﺮﮐﯿﺒﺎﺕ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﯾﮑﯽ ﺑﻮﺩ. ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺯ ﻗﺪﯾﻢ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﻧﮓ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﯾﺎ. ﺷﮑﺴﺖ ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﮐﺎﻻ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﺩ. ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﻣﻌﻨﺎﯼ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺭﻧﮓ ﻫﺎ ... مروری بر روانشناسی و مفهوم رنگها در طراحی و تبلیغات | ata omidvar ... https://www.linkedin.com/.../مروری-بر-روانشناسی-و-مفهوم-رنگها-در-طراحی-تبلیغات-ata-omidvar‎Cached Similar31 ا کتبر 2015 ... در ابتدا باید از گروه طراحی هیراد به خاطر این مطلب کارشناسانه تشکر کنم و سپس توصیه می کنم که کلیه مطالب درباره رنگها را ، چه در اینجا و چه در ... کاربرد رنگ در دنیای تبلیغات چگونه است - شرکت پویااندیشان www.sharifinvestment.com/Default.aspx?tabid=1862‎Cached Similarدر تئوری رنگ ها، آبی نشان دهنده کسب و کار، امنیت، ثبات مالی، اعتماد به نفس، ... این رنگ بار معنایی مثبتی را منتقل می کند، لوکس و زیباست و در ناخودآگاه ... این آگهی می خواهد از قدرت دوربین های نیکون برای کشف پنهان ترین حقیقت ها صحبت کند. روزنامه ابتکار - به رنگ انتخابات www.ebtekarnews.com/?newsid=34019‎Cachedجامعه و جنبش اجتماعی در یک دوره خاص می‌توانند به یک رنگ معین، معنی خاصی ببخشند. ... رنگ‌ها در انتخابات نیز به عنوان یک نشان تبلیغاتی از سوی کمپین‌ها به کار ... تاثیر روانشناختی رنگ‌ها در تبلیغات و بازاریابی - رشت رویایی rashteroyaiee.ir/تاثیر-روانشناختی-رنگ‌ها-در-تبلیغات-و/‎Cached6 نوامبر 2016 ... تاثیر روانشناختی رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی. یکی از مهمترین موارد برای هر ... حالا واقعا رنگ‌ها چه معنایی دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن ... معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات - پادشا padsha.com/tag/معنای-پنهان-رنگ-ها-در-تبلیغات‎Cachedرواج تبلیغات پنهان در صدا و سیما تکلیف تبلیغاتی که از صداوسیمای ایران پخش می‌شود، مشخص نیست. صرف‌نظر از اینکه در ساخت و تولید این آگهی‌های تبلیغاتی ... معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات | تیم موفقیت پارس دان معنای پن… | Flickr https://www.flickr.com/photos/136942070@N07/32984713105 19 فوریه 2017 ... تیم موفقیت پارس دان معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات ماهنامه بازاریاب بازارساز - امیر شفقی: اگر تصمیم دارید از آگهی های رنگی در تبلیغات خود ... پرتال جامع بهدونی | موفقیت, تبلیغات www.behdooni.ir/fa/success/advertising?page=2 آرم آگهی یا نشان آگهی گونه ای از تبلیغات تلویزیونی است که در کنداکتورهای پخش تلویزیونی طی چند سال گذشته برای خودش جایی .... معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات. [PDF] رنگ پردازی در برند - برند تک www.brandztech.com/data/articles/1479381982_Color.pdf‎Cachedذهن ما آماده بخشیدن معنا و احساس به رنگ های .... ها و تبلیغات بسیاری از استفاده از رنگ قرمز پایه )خام( با تزئینات سفید پرهیز. می. کنند. ..... از دیدگاه کاربردی، قهوه ای کثیفی را پنهان می کند و می تواند انتخابی منطقی برای برخی شرکتهای حمل و نقل یا .