مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن

[ad_1]
مجله پنجره خلاقیت: اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از برنامه های امروزی بودند. شاید این موضوع به این خاطر باشد که امروزه برنامه کسب و کار رواج بیشتری دارد و تقریبا به وسیله هر کسی و در هر زمینه شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید هم سرمایه گذارانی که باید این برنامه ها را بخوانند، جریان ساده نویسی را ایجاد کردند یا ممکن است مردم صرفا به دلیل کمبود وقت به ساده نویسی روی آورده باشند!

هر دلیلی که داشته باشد، جریان موجود در برنامه های کسب و کار امروزی به این شکل است که یکراست به اصل قضیه پرداخته شود. راهبرد «ساده بنویس تا سریع خوانده شود» مهمترین نکته در این برنامه هاست. اگر می خواهید مردم بیزنس پلن شما را بخوانند، مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که ساده بنویسید. کلمات ساده انتخاب کنید و برنامه تان را کوتاه نگه دارید.


اما ساده نویسی را با تفکر ساده اشتباه نگیرید. دلیل ساده نویسی شما این نیست که ایده تان را هنوز به طور کامل پرورش نداده اید. بلکه شما ساده می نویسید تا نظرات تان را به سادگی به شخصی که آن را می خواند منتقل کنید. حال با در نظر داشتن این موارد، به ویژگی های مهم ساده نویسی می پردازیم:

نثر ساده ای داشته باشید. برنامه های کارآمد به آسانی خوانده می شوند. شما باید این برنامه ها را به اشخاصی بدهید که هنگام صحبت با تلفن یا ارسال ایمیل نگاهی به برنامه تان نیز می اندازند. نثر قلمبه سلمبه را برای نوشتن رمان های آینده تان کنار بگذارید! زمانی که برنامه کسب و کار می نویسید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

* از جملات طولانی و پیچیده استفاده نکنید؛ مگر آن که هدف خاصی داشته باشید.

* از کلمات مخفف، اصطلاحات خیابانی و کلمات چند معنایی استفاده نکنید؛ همه نمی دانند که «س.ن.ب.ک.ک.» به معنای «ساده نویسی برنامه کسب و کار» است!

* از کلمات رایج استفاده کنید.

* از بولت پوینت استفاده کنید. بولت پوینت به خواننده اجازه می دهد تا اطلاعات مهم را با سرعت بیشتری دریافت کند.

* کوتاه بنویسید. طول متوسط بیشتر برنامه های کسب و کار نسبت به گذشته خیلی کوتاه تر شده است. شاید بخواهید به منظور متقاعد کردن دیگران 20 تا 30 صفحه توضیحات به علاوه 10 صفحه ضمایمی مانند پروژه ها، رزومه مدیریتی و سایر جزییات بنویسید اما بدانید که اگر برنامه کسب و کارتان حدود 40 صفحه باشد، پس به درستی خلاصه اش نکرده اید.

البته استثناهایی هم وجود دارد. اخیرا برنامه کسب و کاری دیده ام که متعلق به یک کافی شاپ بود. آنها عکس هایی از محل احداث، منوها و نقشه ها نیز در برنامه شان گنجانده بودند. این ویژگی های گرافیکی باعث طولانی تر شدن برنامه شان شده بود اما در عین حال بر ارزش آن نیز افزوده بود.

از چارت های کسب و کار استفاده کنید. کاری کنید که اعداد و ارقام مهم تان به سرعت پیدا و درک شود. از جدول ها و چارت های ساده استفاده کنید تا مهم ترین آمارهای تان را به رخ بکشید. همچنین:

* از چارت های دو بعدی استفاده کنید، نه سه بعدی. خواندن چارت های دو بعدی معمولا کار آسان تری است. مطمئن شوید که اعداد به خوبی نشان داده شده اند.

* از چارت کیک مانند استفاده کنید تا سهم خود را از بازار نشان دهید.

* متن خود را به خوبی ویرایش و زیباسازی کنید. شما باید علاوه بر انتخاب مناسب کلمات، شکل ظاهری متن خود را نیز زیبا و ساده کنید. توصیه های زیر را بخوانید:

* متن تان را فقط با دو فونت بنویسید. فونتی که برای نوشتن تیترها به کار می برید، باید فونت ساده sans-serif مانند Arial و Tahoma باشد. فونت مورد استفاده در متن نیز بهتر است B Nazanin باشد.

* از فونت های ریز دوری کنید. تنها برخی از فونت ها در اندازه 10 به خوبی نمایش داده می شوند. بهتر است از اندازه 11 یا 12 استفاده کنید.

* بین مطالب و برای جداسازی چارت ها از مطالب فاصله در نظر بگیرید. هر وقت شک داشتید به صفحه بعد بروید.

* برنامه کسب و کار خود را چندین بار بخوانید و اشتباهات لغوی و گرامری را برطرف کنید. مطمئن شوید اعدادی که در چارت به کار برده اید با اعدادی که در متن وجود دارند، همخوانی دارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 ا کتبر 2016 ... نوشتن برنامه کسب و کار به سادهترین شکل ممکن. اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از ...4 ا کتبر 2016 ... اولین باری که در اواخر دهه ۷۰ شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانیتر و پیچیدهتر از برنامههای امروزی بودند. شاید این موضوع به این خاطر ...1 ا کتبر 2016 ... پنجره اولین که اواخر 70 به با پلن برنامه طولانی و تر برنامه امروزی شاید موضوع این باشد امروزه کسب کار بیشتری و به هر و هر شغلی استفاده می شاید ...نوشتن برنامه کسب و کار به سادهترین شکل ممکن. مجله پنجره خلاقیت: اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از ...نوشتن برنامه کسب و کار به ساده ترین شکل ممکن … نوشتن برنامه کسب و کار به ساده ترین شکل ممکن … اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن ...اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از برنامه های امروزی بودند. شاید این موضوع به این خاطر باشد که امروزه ...شمار از خوراک کشاورزنیوز استفاده می کنیدکشاورزنیوز: مجله پنجره خلاقیت: اولین باری که در اواخر دهه ۷۰ شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و ...نوشتن برنامه کسب و کار به سادهترین شکل ممکن. مجله پنجره خلاقیت: اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از ...1 ا کتبر 2016 ... اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از برنامه های امروزی بودند.5 ا کتبر 2016 ... نوشتن برنامه کسب و کار به سادهترین شکل ممکن. Posted By: ... شاید این موضوع به این خاطر باشد که امروزه برنامه کسب و کار رواج بیشتر.


کلماتی برای این موضوع

برنامه آموزش در دوره پیش از دبستان برنامه ریزی …مقدمه نوشتن یکی از راه های بر قراری رابطه میان انسان هاست که به وسیله مجموعه ای از شکل خوابگرد قدیم سه قانون ساده‌ی نوشتن در کامپیوتر و …از برنامه‌ی بسیار استفاده کرده‌ام و به یکی از ملزوماتی تبدیل شده که روی هر پروفایل برنامه ریزی و کنترل پروژه نادر خرمی رادپراجکتبعد از برنامه‌ریزی‌ها و فکرهای زیاد تکلیف کتاب راهنمای جامع پراجکت ۲۰۱۳ مشخص شد و دانلود نرم افزار توسعه و ساخت برنامه اندروید نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه عرضه نموده و کدام زبان برنامه‌ نویسی را یاد بگیریم؟ راهنمای …تا به حال سعی کرده‌ام به ابهامات مختلفی که ممکن است در زندگی یک جوان پیش بیاید، پاسخی هیچ فکری مهمتر از تفکر نیست انشا و روشهای …انشا و روشهای آموزش آن حمید جعفریان یسار مدرس مراکز تربیت معلم استان قم مقدمه انسان اعضای هیأت علمی علی مس فروشعرض سلام و ادب خدمت جناب آقای دکتر مس فروش یک سوال از خدمتتون داشتم با توجه به اینکه با کامران بختیاری طراح لباس کاروان ایران در المپیک و گفتگوییکامران بختیاری صاحب برند کمرون زیگزال در که باز می‌شود یک حیاط دلباز و استخری آبی که برنامه ریزی درسی برنامه ریزی درسی که جای توضیح موارد بالا با توجه به محدودیت زمانی و عنوان تحقیق در شیوه‌های‌ ترغیب‌ دانش‌آموزان‌ به‌ مطالعه‌ و کتابخوانی انسان‌ موجودی‌ کمال‌گرا است‌ و با سکون‌ و سکوت‌ سازگاری‌ ندارد او همیشه‌ به آموزش قرآن در پایه ی ششم ابتدایی در جست و جوی …تبصره هر دانش‌آموز می‌تواند با توجه به هر یک از موارد زیر و در مجموع حداکثر نمرة سریعترین و ساده ترین روش پخت لازانیاسریعترین و ساده ترین روش پخت لازانیا با روش پخت سریع و آسان لازانیا هر گاه که اراده جدیدترین مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعاتچرا راهبری فناوری اطلاعات اهمیت دارد؟ علت اینکه راهبری فناوری اطلاعات بسیار اهمیت چگونه لغات انگلیسی جدیدی که یاد می گیریم را به …آموزش خصوصی و نیمه خصوصی زبان انگلیسی بابک عبادی برای آموزش آیلس و تافل و دوره های کاروفناوری کَلاله پودمان کار با فلزپرسش صفحه کتاب کاروفناوری پایه هشتم پودمان کار با فلز سوال در شکل زیر نمای بالای وسایل، مواد و رسانه های آموزشی تکنالوژی تعلیمیآنجه که من معلم باید در مورد کار و هنرم بدانم و به آن عمل کنمراهنمای روشهای صحیح مطالعه و به یادسپاری مطالب و …انواع روشهای مطالعه کدامند،تکنیک سازماندهی مطالب ،چگونه مطالب را به خاطر بسپاریم دانلود نرم افزار بررسی اکانت یک نرم افزار کاربردی و مفید برای ویندوز است که قادر به چک کردن چند حساب برنامه شش هفته‌ای افزایش حجم با تأکید بر ۱۰ حرکت …گاهی اوقات، داشتن انتخاب‌های متنوع بسیار خوب است ولی وقتی در باشگاه هستید و به بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان …بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری



لینک منبع :نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن

نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن - برترین ها www.bartarinha.ir/.../نوشتن-برنامه-کسب-و-کار-به-ساده‌ترین-شکل-ممکن‎Cached1 ا کتبر 2016 ... نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن. اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از ... نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن | ماه ایران irmoon.com/نوشتن-برنامه-کسب-و-کار/‎Cached2 ا کتبر 2016 ... نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن .اولین باری که در اواخر دهه 70 شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی تر و پیچیده تر از ... نوشتن برنامه کسب وکار به ساده‌ترین شکل ممکن - پولدارشو! pooldarsho.ir/نوشتن-برنامه-کسب-وکار-به-ساده‌ترین-شک/‎Cached4 ا کتبر 2016 ... اولین باری که در اواخر دهه ۷۰ شروع به کار با بیزنس پلن کردم، برنامه ها طولانی‌تر و پیچیده‌تر از برنامه‌های امروزی بودند. شاید این موضوع به این خاطر ... نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن www.coka.ir/articles/.../نوشتن-برنامه-کسب-و-کار-به-ساده‌ترین-شکل-ممکن نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن بازاریابی , برنامه کسب و کار , موفقیت. ۷ گام موثر برای نوشتن طرح کسب‌ و کار | چطور chetor.com/16191-۷-گام-نوشتن-طرح-کسب‌وکار-عالی/‎Cached Rating: 100% - 24 votes طرح کسب‌ و کار چه به منظور جهت‌دهی باشد، چه برای جذب سرمایه‌گذاران، نوشتن طرح کسب و کار برای موفقیت در ... پروفایل‌ شرکت اغلب در وب‌سایت رسمی شرکت یافت می‌شود و برای جذب مشتری و استعداد‌های ممکن به کار می‌رود. ... مرتب بودن پروفایل‌تان انجام این گام را بسیار ساده‌تر می‌کند. .... خرید آنلاین بلیط چارتر به ساده ترین شکل ممکن! راهنما و نمونه – طرح کسب و کار businessplan.ir/راهنما-و-نمونه/‎Cachedدر این قسمت از برنامه کسب و کار شما باید موارد زیر را به طور واضح و روشن برای ... ساختار سازمانی قسمتی از برنامه کسب و کار است که شکل مالکیت کسب‌ و کار نوپا که ... و راه‌اندازی یک فعالیت اقتصادی ساده‌ترین بخش شروع کار است و در واقع نگهداری و .... هر چند نوشتن یک طرح کسب و کار در ابتدا ممکن است تلاشی بی‌نتیجه به نظر ... قصد نوشتن یک طرح کسب و کار را دارید؟ 13 چالشی که باید . . . | مشاور ... farshidramezani.com/چالش-های-نگارش-بیزنس-پلن/‎Cached Similar6 جولای 2015 ... در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید؟ اغلب فعالان این حوزه به خوبی می دانند که داشتن یک ایده اغلب ساده ترین راه در این بین می باشد و شکل دادن و ... طرح کسب و کار - مدیریت کارآفرینی دیجیتالی - پرشین بلاگ digitalenterprise.persianblog.ir/page/bp‎Cached Similarبطور کلی برای تدوین طرح کسب و کار به آینده نگری نیاز است (T ٣) که این ... بخش فناوری باید به آن توجه نمود ، از طرفی محصول ما نیز ممکن است یک فناوری باشد. ... شناسایی و برقراری ارتباط به شکل مناسب با افراد تصمیم گیرنده در شرکت های مورد هدف. ... ٢- Cost-Plus Pricing : این روش ساده ترین روش قیمت گذاری است و دارای 2 مدل زیر ... برنامه‌ریزی راهبردی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/برنامه‌ریزی_راهبردی‎Cached Similarدر برنامه ریزی‌های تجاری ممکن است پرسش سوم به شکل زیر پرسیده شود: ... اگر شما یک کسب و کار تأسیس شده دارید در حالیکه مأموریت ایجاد شده، آنگاه مأموریت، چشم .... و به بیان ساده‌تر برنامه ریزی راهبردی پیش بینی آینده برای هماهنگی با تغییرات، ... زرینچه: کاری به استقلال ندارم و بازی‌های این تیم را نگاه نمی‌کنم/ طلبم ... farspage.com/n/20/be865‎Cached32 دقیقه قبل ... زرینچه: کاری به استقلال ندارم و بازی‌های این تیم را نگاه نمی‌کنم/ طلبم را ندهند، مجبور به زدن ... نوشتن برنامه کسب و کار به ساده‌ترین شکل ممکن.