مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی

[ad_1]

فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
آفریقای جنوبی با هدف کاهش خاموشی‌ها و کربن آزاد شده در محیط زیست، فرودگاه یکی از شهرهایش را به نیروگاه خورشیدی مجهز کرده است که انرژی لازم برای تمامی فعالیت‌های روزانه این فرودگاه را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه جورج در جنوب آفریقای جنوبی با یک ژنراتور خورشیدی تغذیه می‌شود و اکنون می‌تواند با استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشید، همه فعالیت‌های خود را از جمله در برج‌های مراقبت و غلتک‌های بار، مطابق روال انجام دهد.

دو هزار صفحه خورشیدی این فرودگاه تا 750 کیلووات برق تولید می‌کند که از رقم 400 کیلووات برقی که برای اداره این فرودگاه نیاز است، بالاتر است. 250 کیلووات انرژی مازاد این نیروگاه خورشیدی به مصرف ساکنان محلی می‌رسد.

فرودگاه مذکور پس از فرودگاه بین‌المللی کوچین هند، دومین تاسیسات از این نوع در جهان است که صرفا با تکیه به انرژی تولیدی صفحه‌های خورشیدی فعالیت می‌کند.

سالانه حدود 700 هزار مسافر از فرودگاه جورج استفاده می‌کنند و این فرودگاه تولید گاز دی اکسید کربن خود را از زمان بهره‌برداری آزمایشی در سال میلادی گذشته تا 1229 تن کاهش داده است.

سامانه تامین برق فرودگاه جورج در روزهای بارانی و شب‌ها به شبکه برق ملی وصل می‌شود.

آفریقای جنوبی که طی سال‌های گذشته شاهد خاموشی‌های عمده بوده است، برای تنوع بخشیدن به گزینه‌های انرژی تلاش می‌کند.

شرکت فرودگاه‌های آفریقای جنوبی که شرکت اپراتور فرودگاه مذکور است، ابراز امیدواری کرده است که تا سال 2030 میزان کربن تولیدی خود را به صفر برساند.

بر اساس اعلام بانیان این پروژه، آب و هوای جورج که شهری با 150 هزار نفر سکنه است، بسیار غیرقابل پیش‌بینی و متغیر است و همین امر این شهر را به گزینه خوبی برای آزمودن این طرح تبدیل کرده است.

مارسلن استالنبرگ مدیر تعمیر و نگه‌داری فرودگاه جورج گفت: نظر ما این بود که اگر بتوان سامانه خورشیدی را در غیرقابل پیش‌بینی‌ترین آب و هوا راه‌اندازی کرد، قطعا در بخش‌های دیگر کشور این کار اثربخش‌تر خواهد بود.

فرودگاه‌های دو شهر کیمبرلی و آپینگتون نیز در حال مجهز شدن به فناوری خورشیدی هستند. سه فرودگاه محلی دیگر نیز در فهرست آینده این پروژه قرار دارند.

آفریقای جنوبی به طور کلی کشوری وابسته به زغال سنگ است و حدود 90 درصد برق مصرفی این کشور با سوخت زغال سنگ تولید می‌شود.

فرودگاه جورج اکنون در نظر دارد با افزایش ظرفیت نیروگاه کوچک خود و نصب باتری‌های بیش‌تر، انرژی مصرفی در شب را نیز ذخیره کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

انرژی‌های تجدیدپذیر وزیر نیرو در دیدار با نایب رییس مجلس سنای جمهوری چک گفت ایران بنا دارد عمده تمرکز خود عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایرانپول نیوز رشد اقتصادی درصدی هند ظرافت سیاسی ایران در اوپک؛ زیر ذره‌بین رسانه‌های جهانشناخت اقلیم کلیماتولوژیشاخص دمای مؤثر دمای موثر یکی از قدیمی ترین معیارهای قدیمی و در عین حال اماکن دیدنی تونل اوراسیا، به عنوان دومین تونل زیر دریایی استانبول که ساخت آن در فوریه سال طی رضاشاه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادرضاشاهرضاخان پهلوی زادهٔ ۲۴ اسفند ۱۲۵۶ خورشیدی در آلاشت، مازندران درگذشتهٔ ۴ مرداد ۱۳۲۳ الیزابت دوم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادملکهالیزابتدومپس از مرگ پدرش شاه جرج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۳۰، الیزابت دوم به مقام ریاست خلاصه کتاب موج سوم الوین تافلر خبرنگاری شغل …موج سوم خواننده را در گستره ای وسیع از داده ها و عقاید و مسائل تازه قرار می دهد، به گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمدکشتی خورشیدی سوئیسی در قالب سفر به دور دنیا از خطرناک ترین دریای جهان عبور کردنیوزهاب نشریه روزانه گروه مپناتسلا یک گام دیگر برای توسعه انرژی های پاک برداشت خانه هایی با سقف های خورشیدیجغرافیای طبیعی اقلیم شناسیمطلبی اموزشی از جناب دکتر عساکره در مورد فرضیه در پژوهش های اقلیمی منبع انجمن اقلیم اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه خبرگزاری بولتن اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریتقدیر از هزار کودک در جشنواره رضوی مقدمات تعیین مزد ۹۶تشکیل کمیته تعیین حداقل هزینه اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …در این گزارش دو مرد را با خاصیت مغناطیسی ببینید که دیگر نگران گم کردن هیچکدام از وسایل جنگ افزار آرشیو انجمن های تفنگ تک تیر انداز یکی از شناخته شده ترین سلاح های تک تیراندازی در جهان است که بر



لینک منبع :فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی

ایرنا - فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی www.irna.ir/fa/News/82278262/‎Cached24 ا کتبر 2016 ... تهران – ایرنا – آفریقای جنوبی با هدف کاهش خاموشی ها و کربن آزاد شده در محیط زیست، فرودگاه یکی از شهرهایش را به نیروگاه خورشیدی مجهز کرده است ... فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی | پایگاه خبری ... tasisatnews.com/.../18600-فعالیت-دومین-فرودگاه-خورشیدی-جهان-در-آفریقای-جنوبی.html 5 ژانویه 2017 ... به گزارش تاسیسات نیوز، آفریقای جنوبی با هدف کاهش خاموشی‌ها و کربن آزاد شده در محیط زیست، فرودگاه یکی از شهرهایش را به نیروگاه خورشیدی مجهز ... خبرگزاری آریا - فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی www.aryanews.com/.../فعالیت-دومین-فرودگاه-خورشیدی-جهان-در-آفریقای-جنوبی خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی. فرودگاهی در آفریقای جنوبی که با انرژی خورشیدی کار می کند - لست ... www.shahrekhabar.com/tourism/147720414001148‎Cached23 ا کتبر 2016 ... فرودگاهی در آفریقای جنوبی که با انرژی خورشیدی کار می کند - لست سکند. ... این فرودگاه دومین فرودگاه جهان است که از انرژی های بازیافتی برای ... انرژی تامین کند ، این میزان انرژی برای فعالیت های داخل فرودگاه و برج مراقبت ... Groupe public صدای پای بیابان | Facebook https://fr-fr.facebook.com/groups/496115700541931/ فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی . آفریقای جنوبی با هدف کاهش خاموشی ها و کربن آزاد شده در محیط زیست، فرودگاه یکی از شهرهایش را به نیروگاه ... اخبار نیروگاه خورشیدی - صفحه ششم - قطره www.ghatreh.com/news/tag/6172-نیروگاه%20خورشیدی/5/20 به گزارش ایسنا، فرماندار رفسنجان بعد از ظهر روزگذشته در مراسم انعقاد این قرارداد اظهار کرد: 111 -. فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی نقش پنل های خورشیدی در کاهش مصرف انرژی در ساختمان / روستاییان ... khabarfarsi.com/u/27043121 نقش پنل های خورشیدی در کاهش مصرف انرژی در ساختمان / روستاییان بیشتر از شهر ... صما- در .... فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی. در بخش های ... گاوداری تجهیزات تغذیه در آفریقای جنوبی www.hanpatty.com/140220/گاوداری-تجهیزات-تغذیه-در-آفریقای-جنوبی/ چرا از هورمونها در تغذیه طیور , محدود شده استدر آفریقای جنوبی از هورمونها , گاوداری;. Get info/گرفتن ... فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی. , فرودگاه ... آفران: تحولات آفریقای غیر عربی (181) - نگاه آفران - تحقیقات آفریقا ... www.afran.ir/modules/smartsection/item.php?itemid=3570‎Cached2 نوامبر 2016 ... وقایع مهم آفریقای غیر عربی از تاریخ 3/8/95 تا 10/8/95. سومالی. • دزدان دریایی ...... فعالیت دومین فرودگاه خورشیدی جهان در آفریقای جنوبی. آفریقای ... رضاشاه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رضاشاه‎Cached Similarسه سال بعد در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی درگذشت. .... در سال ۱۲۹۹ خورشیدی و چند ماه قبل از کودتا، رضاخان برای شرکت در سرکوب قیام .... هنگامی که رضا شاه پهلوی بر مسند پادشاهی نشست، جهان در آرامش موقت پس از جنگ جهانی اول نفسی می‌کشید. ... آزادی فعالیت داشتند و گروه‌های چپ مانند حزب کمونیست ایران فعالیت می‌کردند.