مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کلید درمان فشار خون چیست؟

[ad_1]

فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل خاموش یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت و سلامت است.

به گزارش مشرق، از مدیکال اکسپرس، فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد.

 

اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود یک سوم افراد بالغ در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند که فقط نیمی از آنان تحت درمان قرار دارند.

 

فشار خون عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود. از آنجا که این عارضه بدون هیچ علامت اولیه و هشدار دهنده ای است، به آن قاتل خاموش گفته می شود.


مطالعات محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا نشان می دهد عنصر معدنی منیزیم قادر به کنترل فشار خون است.


این مطالعه با بررسی بیش از دو هزار شرکت کننده نشان می دهد منیزیم یک عنصر اساسی برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن است. در ادامه آمده است افرادی که روزانه حدود 300 میلی گرم منیزیم مصرف می کنند، فشار خون متناسبی دارند و می توانند با همین دوز منیزیم فشار خون را کنترل کنند.


***بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد


-میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان 1 تا 8 سال به 80 تا 130 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. 240 میلی گرم در روز برای کودکان 9 تا 13 ساله توصیه شده است.


پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای 14 سال توصیه می شود که روزانه بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالیکه این میزان در زنان بالای 14 سال بین 320 تا 360 میلی گرم است.
**** منابع منیزیم


مکمل های منیزیم در تمام داروخانه ها وجود دارند ولی همواره توصیه می شود که این ماده معدنی به صورت طبیعی و همراه با مواد غذایی وارد بدن شود. برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم عبارتند از :


-دانه آفتابرگردان
-بادام
-دانه کنجد
-گندم و انواع غلات
-شیرسویا
-لوبیا سفید و قهوه ای
-بلغور جوی دوسر
-کلم بروکلی
-اسفناج
-نخود
-شیر
-موز
-برنج قهوه ای
-میگو
-کره بادام زمینی
-نان


بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند، از طرفی فشار خون عامل اصلی حمله قلبی و سکته مغزی محسوب می شود که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است؛ بنابراین کنترل فشار خون یکی از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Hypertension منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


13 جولای 2016 ... کلید درمان فشار خون چیست؟ فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ ...فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل ...تلکس دولت بهار :: هواداران دكتر محمود احمدي نژاد: كليد درمان فشار خون چيست؟ چهارشنبه، 23 تیر 1395 - 20:27 کد خبر: 284800 ...به گزارش کشاورزنیوز، از مدیکال اکسپرس، فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو ...درمان فشار خون پایین در بارداری,درمان فشار خون پایین در طب سنتی,درمان فشار خون پایین با داروهای گیاهی,درمان فشار خون پایین چیست,درمان فشار خون پایین در منزل,درمان فشار خون پایین در دوران بارداری,درمان. ... منیزیم کلید درمان فشار خون ...فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل ...13 جولای 2016 ... فشار خون، مواد غذایی، درمان، علامت اولبه منیزیم کلید درمان فشار خونفشار خون مهمترین دلیل حمله قلبی وَ سکته مغزی اَست وَ این دو مورد زیاد ترین عامل ...13 جولای 2016 ... کلید درمان فشار خون چیست؟ خلاصه خبر. به گزارش مشرق، از مدیکال اکسپرس، فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا ...فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار خون به عنوان قاتل ...14 جولای 2016 ... فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ لزوم کنترل فشار خون به ...


کلماتی برای این موضوع

روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، …درمان فشار خون پاییندرمان فشار خون پایین در بارداریدرمان فشار خون پایین در طب سنتی قلب فشار خون بالافشار خون بالا پر فشاری خونهیپرتانسیون چیست ؟ نیروی فشاری وارده به دیواره سرخرگها قلب کلسترول چیست؟کلسترول چیست؟ به زبان ساده در کل چربی خون به دو نوع کلی کلسترل و تری گلیسرید تقسیم می خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایینافرادی که از فشار خون بالا رنج می برند باید از خوردن غذاهایی مانند سوسیس، کالباس آرتروز چیست و چگونه درمان می شود؟اصلی‌ترین علایم این بیماری چیست؟ آرتروز علایم زیادی دارد ولی علامت آن شایع‌تر و دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ …دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ قندخون انسولین کاهش وزن رژیم غذایی مراقبت راه‌های درمان بیماری‌های قلبیعوامل خطر یبماری های قلبی افزایش کلسترول خون و افزایش فشار خون یکی از مهم ترین عوامل کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و راههای درمان پزشکی و سلامتسکته مغزی، درمان سکته مغزیسکته مغزی خفیفسکته مغزی به انگلیسیسکته مغزی چیستسکته سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت …سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت دانلود هم بصورت کتاب



لینک منبع :کلید درمان فشار خون چیست؟

ایرنا - منیزیم کلید درمان فشار خون www.irna.ir/fa/News/82146068/‎Cached12 جولای 2016 ... تهران - ایرنا - فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم ... کلید درمان فشار خون چیست؟ - پایگاه خبری تحلیلی هراز نیوز haraznews.com/209284/کلید-درمان-فشار-خون-چیست؟/ 13 جولای 2016 ... فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار ... درمان فشار خون بالا در طب سنتی | طب سنتی گیاهان دارویی itmt.ir/درمان-فشار-خون-در-طب-سنتی/‎Cached6 نوامبر 2016 ... در چنین مواردی انجام فصد به موقع و صحیح پس از مصرف منضجات کلید اصلی درمان ... برای درمان فشار خون اصلاح مزاج، پاکساز قلب و کبد ضروری است. کلید درمان فشار خون چیست؟ - بورس نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/21805669 13 جولای 2016 ... کلید درمان فشار خون چیست؟ فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ ... فشار خون تان پایین است؟راهکارهایی در منزل - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../فشار-خون-تان-پایین-است؟راهکارهایی-در-م.html‎Cachedفشار خون علایم افت فشار خون چیست؟ اولین علایم افت فشار خون چه به صورت طبیعی و چه ... در انتها یادآور می ‌شوم نکته‌ای که خیلی مهم است، این است که فشارخون درمان کردنی ... مثانه‌های ریموتی شاه کلید درمان قطعی بی‌اختیاری ادرار · نوشیدنی تابستانی ... همه چیز درباره فشار خون - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/tag/فشار-خون‎Cachedاگر نگرانید به فشار خون، کلسترول بالا یا انسداد شرایین مبتلا شوید، بهتر است روزی یک لیوان شیر ... خواص داروئی لوبیا چیست؟ ... کلید اصلی درمان فشار خون! "منیزیم" کلید درمان فشار خون /منیزیم در چه غذاهایی است | ساتین saten.ir/113762/منیزیم-کلید-درمان-فشار-خون-منیزیم-در-چ/‎Cached2 آگوست 2016 ... فشار خون مهمترین علت حمله قلبی و سکته مغزی است و این دو مورد عمده ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند؛ بنابراین لزوم کنترل فشار ... کلید درمان فشار خون چیست؟ | پایگاه سلامتی salamatbase.ir/news/کلید-درمان-فشار-خون-چیست؟/ 13 جولای 2016 ... بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود یک سوم افراد بالغ در آمریکا به فشار خون مبتلا هستند که فقط نیمی از آنان تحت درمان قرار ... فشار خون - سازمان تامین اجتماعی www.tamin.ir/news/39534.html‎Cached25 آوریل 2017 ... تهیه و تنظیم : واحد آموزش. بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز. گره هدف : بیماران مبتلا به فشار خون. فشار خون چیست ؟ سرخرگها خون را از قلب به دیگر ... درمان قطعی فشار خون بالا - دکتر محمد حسین نجفی https://drhsnajafi.com/.../نسخه-رایگان-درمان-فشار-خون-بالا.html‎Cached28 فوریه 2017 ... کاهش سریع فشار خون بالا ، درمان فشار خون بالا ، درمان خانگی فشار خون بالا ... علت فشار خون بالا چیست؟ ... داروی دیگری که در درمان اورژانسی فشار خون استفاده می شود، داروی فورزماید یا ..... جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.