مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی

[ad_1]

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث کاهش اثربخشی داروی شیمی‌درمانی می‌شود.

راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی
به گزارش مشرق، پیام آزاده در ارتباط با عوارض شیمی‌درمانی اظهار داشت: عوارض شیمی‌درمانی اصولا به صورت کاهش سلول‌های سفید خونی فرد را مستعد عفونت کرده و این عفونت به صورت تب،‌سرفه، خلت و ... بروز می‌کند البته این عوارض در صورت تشخیص و درمان زودرس قابل کنترل است.

وی افزود: در صورت بروز تب در بیمارانی که در حال انجام شیمی‌درمانی هستند چک کردن آزمایش خون برای تعیین وضعیت سلول‌های خونی ضرورت دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پیشگیری از عفوت با رعایت راهکارهای مناسب در بسیاری از مواقع امکان‌پذیر است. همچنین کم‌خونی‌های ناشی از شیمی‌ درمانی در اکثر موارد با تزریق خون جبران می‌شود.

آزاده با اشاره به اینکه کم‌خونی در بیماران در حال شیمی‌درمانی اصولات به صورت تنگی نفس و  ضعف عضلانی بروز می‌کند گفت: تهوع و استفراغ ناشی از شیمی‌درمانی با راهکارهای مختلف قابل کنترل است.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی اضافه کرد: تغییر در بو و مزه غذا یک اتفاق شایع در طی شیمی‌درمانی بوده و کاهش اشتها با استفاده از راهکارهایی از قبیل خوردن غذا در یک محیط جدید یا در کنار دوستان و آشنایان قابل جبران است.

به گفته وی رعایت بهداشت دهان و دندان یک جزء اساسی در مراقبت‌های دوران شیمی‌درمانی بوده و مشکلات گوارشی همچون یبوست با خوردن مایعات،‌غذاهای حاوی فیبر و فعالیت کنترل شده نیز قابل درمان است.

آزاده در پایان تأکید کرد: استعمال سیگار در طی دوران شیمی درمانی باعث کاهش اثربخشی دارو و تأثیر بد بر روی نتایج درمان خواهد شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


کاهش عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح ... همه روش های درمان سرطان شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی،هورمون درمانی و درمان ..... راهکارهایی برای کمک به بازگشت به تغذیه عادی; غذاهای ساده و رایج و انواعی که به راحتی آماده می ...7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمیدرمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث ...7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان،اگرچه عوارض شیمی درمانی بسیار زیاد است، اما تنها راه مبارزه جدی با سرطان و از بین ... از شیمی درمانی از داروهای ضد تهوع استفاده کنند، این حالت در آنها کاهش پیدا می کند.استفاده از داروهاي شيميايي ضد سرطان يكي از روشهاي درمان اين بيماري است. ... برای کم کردن عوارض شیمی درمانی برخي داروهاي كمكي وجود دارند كه به عنوان مكمل شيمي ... نمي گذارند، اما بخشي از درمان هستند زيرا عوارض ناشي از شيمي درماني را كاهش مي دهند.7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمیدرمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث ...7 جولای 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمیدرمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: ...6 ژانويه 2014 ... شیمی درمانی(Chemotherapy) واژه ی است که خود به خود می تواند موجی از اضطراب و وحشت ... اثربخشی شیمیدرمانی را افزایش و شدت عوارض جانبی ناشی از آن را به شدت کاهش میدهد. ... برای مرطوبنگه داشتن محیط دهان راهکارهای مفیدی وجود دارد.ناباروری می تواند در نتیجۀ کاهش اسپرم ها، کاهش تحرک اسپرم ها یا سایر آسیب ها باشد. ... اگر بیمار باردار باشد با او در مورد راه های دیگر درمانی صحبت می کنند.در دوران شیمی درمانی چه باید خورد؟,شیمی درمانی ریه,شیمی درمانی و عوارض آن,شیمی درمانی سرطان ... 13 راه جلوگیری از مشکلات پوستی بعد از شیمیدرمانی ... صحیح نه تنها از ایجاد سرطان پیشگیری میشود، بلکه در طول درمان هم میتوان برای کاهش عوارض از آن ...


کلماتی برای این موضوع

مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که کنار آمدن با شیمی درمانی بدون شک یکی از دشوارترین مراحل برای یک بیمار سرطانی انجام شیمی درمانی استشیمی‌درمانی چطور انجام می‌شود؟شیمی درمانی سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و به خاطر همین طبیعت تهاجمی، این روش راه های درمان متاستاز استخواندارو‌هایی که در درمان‌های سرطان اولیه استفاده می‌شوند، همانند شیمی‌درمانی و داروهای موثر بر دستگاه گوارش دکتر قناعتی داروسازواژه های کلیدی بیماری اسید پپتیک گروهی از بیماری ها که سبب خراشیدگی یا زخم شدگی غشای کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان شعبه تهرانپارس فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی انستیتو خون و سرطان …علائم و نشانه های سرطان پروستات با اینکه در اکثریت آقایون سرطان پروستات قبل از شروع مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین …پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایران



لینک منبع :راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی

راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../راهکارهای-کاهش-عوارض-شیمی-درمانی‎Cached7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد راهکارهای کاهش ... www.farsnews.com/13950415000703‎Cached7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث ... راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/114829/راهکارهای-کاهش-عوارض-شیمی‌درمانی 7 جولای 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: ... کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح ... fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=169‎Cached Similarکاهش عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح ... همه روش های درمان سرطان شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی،هورمون درمانی و درمان ..... راهکارهایی برای کمک به بازگشت به تغذیه عادی; غذاهای ساده و رایج و انواعی که به راحتی آماده می ... راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی - مشرق نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1467872580362958 7 جولای 2016 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، گفت: استعمال سیگار باعث ... موثرترین روش های مهار کردن تهوع و استفراغ در سرطانی ها - درمان - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../موثرترین-روش-های-مهار-کردن-تهوع-و-استفراغ-در-سرطانی-ها‎Cached Similar14 فوریه 2014 ... این عوارض از آنجا که می توانند باعث کاهش آب بدن، خستگی، عدم تمرکز حواس، کند شدن ... تهوع و استفراغ در شیمی درمانی به عوامل زیر بستگی دارد: تاثیر راهکارهای مدیریت درمان بر کاهش سمیت و عوارض داروهای شیمی ... sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_id=623&sid=1&slc_lang...‎Cached Similarتاثیر راهکارهای مدیریت درمان بر کاهش سمیت و عوارض داروهای شیمی درمانی در مبتلایان ... مقدمه: تاثیرات اختصاصی ناشی از داروهای مورد استفاده در رژیم های شیمی درمانی و ... SID.ir | تاثیر راهکارهای مدیریت درمان بر کاهش سمیت و عوارض داروهای ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=175302‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی تاثیر راهکارهای مدیریت درمان بر کاهش سمیت و عوارض داروهای شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان پستان. راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0400569 راهکارهای کاهش عوارض شیمی‌درمانی. ... «ماساژ» باعث کاهش سطح «هورمونهای استرس‌زا» در بدن می‌شود. - بهداشت ... کاهش سهم طلای قاچاق به کمتر از ۲۰ درصد/برخوردها نتیجه داد.