مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصفیه کننده هوا هم ساخته شد

[ad_1]

وب سایت کلیک: آلودگی هوا امروزه از بزرگترین معضلات شهرنشینی به حساب می آید و سالانه باعث مرگ و میر صدها هزار نفر از مردم جهان می گردد،مهندسین آلمانی به تازگی موفق شده اند تا برای این مشکل راه حلی اساسی پیدا کنند.

 

 ساخت اولین تصفیه کننده هوای آزاد به دست مهندسین آلمانی

مخترعین آلمانی اخیرا موفق به ساخت یک تصفیه کننده هوای غول پیکر شده اند که از آن به عنوان جارو برقی غول پیکر یاد می شود،این دستگاه که بر روی سقف برجها نصب می گردد می تواند هوای اطراف خود را تصفیه و ذرات معلق و سمی موجود در هوای شهر را به کمک فیلتر های خود کاملا جذب نماید.

 هنک بورسن،سخنگوی مجموعه صنعتی Envinity درباره این اختراع جالب می گوید:دستگاه ما در واقع یک فیلتر صنعتی غول پیکر است که طول آن معادل با ۸ متر بوده و از فولاد ساخته شده است،این تصفیه کننده که بر روی سقف ساختمان های بلند نصب می گردد در واقع عملکردی شبیه به یک جارو برقی دارد.

طبق ادعای شرکت سازنده این تصفیه کننده غول پیکر قادر است تا هوای موجود در شعاع ۳۰۰ متری خود را تصفیه کرده و از نظر ارتفاعی هم محدوده تحت تاثیر مکش آن تا ارتفاع ۷ کیلومتری بالاتر از آن ادامه دارد،گفته می شود که این تصفیه گر بزرگ در یک ساعت می تواند حجمی معادل ۸۰۰ هزار متر مکعب از هوای آزاد را تصفیه کند که نتیجه آن جذب ۱۰۰ درصدی ذرات معلق ریز و نیز جذب ۹۵ درصدی ذرات فوق ریز موجود در هوای کلانشهر ها است،گفتنی است که اعداد و ارقام یاد شده توسط مرکز تحقیقات انرژی کشور هلند و یا ECN راستی آزمایی گردیده و دستگاه از آزمایش های انجام گرفته سربلند بیرون آمده است.

آقای بورسن در حاشیه کنفرانس دو روزه انرژی مستقر در شهر آمستردام در مصاحبه با خبرگذاری AFP کشور فرانسه می گوید:نحوه ساز و کار دستگاه به این گونه است که تحت تاثیر مکش ایجاد شده توسط تصفیه کننده حجم فوق العاده بالایی از هوا در هر ثانیه به داخل دستگاه مکیده شده و پس از تصفیه از آن خارج می گردد.

ذرات معلق ریز موجود در هوا نتیجه سوختن چوب و همچنین احتراق انجام شده در شرکت های صنعتی بوده و طبق مطالعات انجام شده توسط آژانس محیط زیست اروپا این ذرات می توانند تاثیرات سوء غیر قابل جبرانی بر سیستم تنفسی انسان بگذارد.

طبق مطالعات انجام شده مشخص شد که حدود ۹۰ درصد از ساکنین قاره اروپا در معرض تنفس این ذرات معلق ریز بوده اند و سازمان بهداشت جهانی نیز پیش تر نسبت به افزایش ابتلا به سرطان در نتیجه وجود ذرات معلق ریز در هوا به اتحادیه اروپا هشدار داده بود.

در طرف دیگر ذرات فوق ریز معلق در هوا وجود دارند که از فعالیت موتور خودرو و نیز هواپیماها تولید می شوند و به گفته مجموعه صنعتی Envinity این ذرات می توانند باعث اخلال در سلامتی سیستم عصبی انسان و از جمله آن سلول های مغزی شده و عفونت را به دنبال می آورد.

آقای بورسن افزود:از همین ابتدا شاهد استقبال گرم فرودگاه ها و شرکت های بزرگ از این تصفیه گر جدید هستیم.

چندی پیش نیز اخباری منتشر شد که طبق آن اولین تصفیه کننده هوای آزاد در شهر بیجینگ کشور چین نصب شده بود،این دستگاه که به Smog Free Tower و یا برج هوای سالم معروف است توسط دان رزگارد-مهندس مشهور آلمانی در کشور چین راه اندازی شده بود.

به گفته مهندس رزگارد دستگاه استفاده شده در شهر بیجینگ از فناوری یونی بدون نیاز به اوزون استفاده می کند و قادر است در هر ساعت حجمی معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب از هوای آزاد شهر را تصفیه کرده و ۷۵ درصد از ذرات خطرناک معلق در هوا را جذب کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دستگاه تصفیه هوا بررسی و خرید هوشمند انواع …تجهیزات تکمیلیدستگاه تصفیه هوا خانگی نکات مهم انتخاب انواع دستگاه تصفیه هوا دستگاه تصفیه هوا با مراحل تصفیه آب سایت بهداشت محیط ایرانمراحل تصفیه آب مقدمه آب مورد نیاز به اندازه کافی و کیفیت مطلوب برای ادامه حیات بشری اصول تصفیه پساب صنایع نساجی مهندسی نساجی …اصول تصفیه پساب صنایع نساجی اصول تصفیه پساب صنایع نساجی فصل اول لزوم تصفیه و بازیافتدستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین کن تصفیه دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین کن تصفیه دستگاه دستگاه تصفیه آب تصفیه فاضلاب مهندسی بهداشت محیطفرآوری و دفع لجن در مراحل مختلف تصفیه مقادیری لجن تولید می شود که می بایست آنها را به تصفیه فاضلاب طراحی مشاور اجرای کلیه سیستم های تصفیه تصفیه فاضلاب به روش یکی دیگر از فرایند های پیشرفته تصفیه فاضلاب پرسش های متداول پرسش‌های متداولاصول تصفیه آب چیست؟ کاهش اثرات مشکل انبار کردن و نیز سروکار داشتن با مواد شیمیایی در تصفیه و دفع صحیح فاضلاب بیمارستانی …بهداشتتصفیه و دفع صحیح فاضلاب بیمارستانی فاضلاب ناشی از بیمارستانها و مراکز بهداشتی شیمیزندگیمهاجرت تصفیه ابپرسش کلر زنی چیست و چرا اسفاده میشود ؟ پاسخ کلر زنی مهم ترین پیشرفت در عمل تصفیه آب تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای سایت بهداشت …تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای تشعشعات از دیدگاه بهداشت حرفه ای مقدمه پرتو یا رزین‌های مبادله کننده یونمقدمه پدیده تبادل یون برای اولین بار در سال و به دنبال مشاهده توانایی خاک‌های درمورد تولید روی بیشتر بدانیم یاد ها رفتند و ما هم …یاد ها رفتند و ما هم می رویم از یادها خبرنگار مرتضی متین فر یاد ها رفتند و ما هم می سوال و جواب کوچک کننده بینی آیدان فروشگاه …بازگشت به صفحه کوچک کننده بینی آیدان آیا استفاده از این دستگاه باعث افتادگی وشل شدن کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در برج خنک‌کننده ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…برج خنک‌کننده یا برج خنک‌کن به انگلیسی وسیله‌ای برای دفع حرارت زاید آب لامپ رشته‌ای ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…لامپ‌های رشته‌ای اکثراً بنا بر توان الکتریکی مصرفی خود به فروش می‌رسند این توان با سینوزیت؛ همه گیری قابل درمانباسلام ودعای خیرهمه بیماران بشما دکتر عزیز که این همه مطالب واطلاعات مفیدوجامه ای سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت دانلود هم آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با جدول تناوبی و عناصر جدول تناوبی عناصر مندلیف نمایشی نموداری جدولی از عناصر شیمیایی بوده مهرطب حرف آخر در مورد مصرف چای…توسط راسخون در دی ۲۷ ۱۳۹۰ پاسخ رازهای پنهان نوشیدن چای راسخون یکی از مایعاتی که



لینک منبع :تصفیه کننده هوا هم ساخته شد

تصفیه کننده هوا هم ساخته شد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/413546/تصفیه-کننده-هوا-هم-ساخته-شد‎Cached29 ا کتبر 2016 ... تصفیه کننده هوا هم ساخته شد. آلودگی هوا امروزه از بزرگترین معضلات شهرنشینی به حساب می آید و سالانه باعث مرگ و میر صدها هزار نفر از مردم جهان می ... تصفیه کننده هوا هم ساخته شد/ عکس - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1121410‎Cachedتصفیه کننده هوا هم ساخته شد/ عکس. سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر: 1395/08/08 ساعت انتشار:21:11:49 بازدید:1081بار کد خبر: DEN-1121410. تصفیه ... Images for تصفیه کننده هوا هم ساخته شد ساخت اولین تصفیه کننده هوای آزاد به دست مهندسین آلمانی - کلیک ... click.ir/1395/.../first-free-air-ventilator-produced-by-german-scientists/‎Cachedبه گزارش کلیک،مخترعین آلمانی اخیرا موفق به ساخت یک تصفیه کننده هوای غول ... با ۸ متر بوده و از فولاد ساخته شده است،این تصفیه کننده که بر روی سقف ساختمان های ... تا هوای موجود در شعاع ۳۰۰ متری خود را تصفیه کرده و از نظر ارتفاعی هم محدوده تحت ... اولین برج تصفیه کننده هوا در پکن ساخته شد - فردانما www.fardanama.com/اولین-برج-تصفیه-کننده-هوا-در-پکن/‎Cachedاولین برج تصفیه کننده هوا در پکن توسط یک معمار هلندی ساخته شد. ... یک پوشش بصورت حلقه و انگشتر در می آیند و زوج ها به نشانه عشق آن را خریده و به هم هدیه می دهند.» . ساخت بزرگ ترین دستگاه تصفیه هوا در دنیا که آلاینده ها را به سنگ های ... digiato.com/.../ساخت-بزرگ-ترین-دستگاه-تصفیه-هوا-در-دنیا/‎Cached3 جولای 2016 ... همین امر باعث شد که دان طراحی تصفیه کننده هوای خود به نام Smog Free ... گفتنی است پروژه تصفیه کننده هوای Daan Roosegaarde هم اکنون در ... دستگاه تصفیه هوا با ظاهری غول پیکر و جالب در هلند ساخته شد | میهن ... mihanpost.com/دستگاه-تصفیه-هوا/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... دستگاه تصفیه هوا با ظاهری غول پیکر در حالی در کشور هند ساخته شده است که این ... و ساخت تصفیه کننده های بهتر و کارآمد تری برای شهرهای آلوده جهان هستند. در این میان گروهی از دانشمندان هلندی نیز با هدف کاهش آلودگی های هوا آن هم در ابعاد ... نخستین دستگاه قابل حمل تصفیه هوا جهان ساخته شد(+عکس) – موبنا www.mobna.com/.../نخستین-دستگاه-قابل-حمل-تصفیه-هوا-جهان-س.html‎Cached9 فوریه 2017 ... نخستین دستگاه قابل حمل تصفیه هوا جهان ساخته شد(+عکس) ... که این دستگاه می‌تواند ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون را هم از بین ببرد ... «کورین اتم» یک تصفیه کننده هوا محسوب می‌شود که فرد به راحتی می‌تواند آن را به خود حمل کند. تصفیه کننده هوا – شرکت انقلاب مهندسی کارآمد emka.ir/تصفیه-کننده-هوا/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... مخترعین آلمانی اخیرا موفق به ساخت یک تصفیه کننده هوای غول پیکر شده اند ... قادر است تا هوای موجود در شعاع ۳۰۰ متری خود را تصفیه کرده و از نظر ارتفاعی هم ... ذرات معلق ریز موجود در هوا نتیجه سوختن چوب و همچنین احتراق انجام شده در ... دستگاه مخصوص تصفیه هوا در کشور ساخته شد - دنده 6 dande6.com/.../دستگاه-مخصوص-تصفیه-هوا-در-کشور-ساخته-شد.html‎Cached2 ا کتبر 2014 ... وی با بیان اینکه 15 سال پیش هم توسط ما تصفیه کننده هوا ساخته شد و در اختیار مکان های عمومی بزرگ از جمله مصلی تهران برای اولین بار قرار گرفت، ...