مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان

[ad_1]

نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
دولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، به زنان در این شهر توصیه خواهد کرد که در شش ماه آینده باردار نشوند.

نشان داده شده است که زنان عفونت‌های زیکا در زنان باردار باعث میکروسفالی، بک نقصان هنگام تولد شدید که در آن مغز و سر نوزاد کوچک‌تر از حد طبیعی است- و نیز سایر ناهنجاری‌های مغزی می‌شود. ارتباط میان زیکا و میکروسفالی برای نخستین بار در برزیل آشکار شد که تابه‌حال بیش از ۱۹۰۰ مورد میکروسفالی در آن تأییدشده است.

به گزارش رویترز سوئه لوین نی‌ین، مدیرکل وزارت بهداشت میانمار گفت: «وزارت بهداشت به‌زودی بیانیه‌ای صادر خواهد کرد که در آن به زن ازدواج‌کرده در یانگون توصیه می‌کند تا از باردارشدن در شش ماه آینده خودداری کنند.

رسانه‌های دولتی روز پنجشنبه اعلام کردند یک زن باردار خارجی در یانگون به‌عنوان نخستین مورد عفونت با این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه در این کشور شناسایی شده است.

مقامات گفتند که به این زن اجازه نخواهند داد در دو هفته آینده خانه را ترک کند تا مانع از انتشار زیکا شوند.

سوئه لوین نی‌ین گفت: «ما همچنین با درمان روان‌پزشکی به این زن کمک می‌کنیم، زیرا او درباره بارداری‌اش نگران است.»

مقامات همچنین اقدامات پیشگیری را در یانگون و ماندالای، بزرگ‌ترین دو شهر کشور، به اجرا درمی‌آورند. یانگون، کانون تجاری با جمعیت هفت‌میلیونی، در اولویت قرار دارد، زیرا پشه‌ها به‌وفور در آن یافت می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه اوباما تمدید قانون تحریمهای ایران را امضاء خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریاز پرونده پر سر و صدایی که هنوز بسته نشده تا رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان



لینک منبع :نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان

نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/350858/Science/medical‎Cached30 ا کتبر 2016 ... دولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، به زنان در ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/10/29/1535258 28 ا کتبر 2016 ... همشهری آنلاین: دولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ‌ترین شهر این ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان - kodoom ... news.kodoom.com/.../نخستین-مورد-زیکا-در-میانمار-و-توصیه/.../6040808/‎Cachedدولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ ترین شهر این کشور، به زنان در این شهر توصیه ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان - تی نیوز tnews.ir/news/d49d73221375.html 29 ا کتبر 2016 ... همشهری آنلاین: دولت میانمار روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده عفونت زیکا در یانگون، بزرگ ترین شهر این ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان - همشهری | خبر ... khabarfarsi.com/ext/27323578 نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان. - همشهری آنلاین: دولت میانمار روز جمعه 28 اکتبر (7 آبان) اعلام کرد پس از تأیید نخستین مورد تأیید شده ... اندونزی برای لاروهای پشه‌های ناقل زیکا دام می‌گذارد | همشهری آنلاین vista.ir/net/1288682 16 سپتامبر 2016 ... شنبه 11 دی 1395 | به روز شده: 19 دقیقه قبل ... نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا · نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان ww.mobincoo.com/نخستین-مورد-زیکا-در-میانمار-و-توصیه-به-ع/‎Cachedلینک قبلی · لینک بعدی. می 2017 · آوریل 2017 · مارس 2017 · فوریه 2017 · ژانویه 2017 · دسامبر 2016 · نوامبر 2016 · اکتبر 2016 · سپتامبر 2016 · آگوست 2016 ... نخستین مورد میکروسفالی ناشی از زیکا در ویتنام - بازدید https://buzdid.ir/.../نخستین-مورد-میکروسفالی-ناشی-از-زیکا-در-ویتنام?... به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مقامات بهداشت و درمان ویتنام روز یکشنبه از تشخیص ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان. ایرنا - اروپا www.irna.ir/fa/key/زیکا&kind=2‎Cachedاطلاع رسانی میانمار اعلام کرد: این نخستین مورد ابتلا به زیکا در میانمار بوده است. .... های ملی و منطقه ای برای کنترل عدم افزایش پشه ناقل ویروس زیکا در نظر گرفته شود و ... به گزارش ایرنا، تاکنون 6 نفر از جمله دو زن باردار در مالزی به ویروس زیکا مبتلا شده .... ابتلای نخستین زن باردار مالزیایی به زیکا/ توصیه سفارت ایران به مسافران. هرلحظه، هیچ‌گاه نگفته‌ام نرفتن جوانان به کنسرت از عوامل ایدز است harlahze.com/.../هیچ‌گاه-نگفته‌ام-نرفتن-جوانان-به-کنسرت-از-عوامل-ایدز-است به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ، در پی مطرح شدن مجدد اظهارات سیدرضا صالحی امیری ... مبنی بر اینکه نتیجه عدم برگزاری کنسرت ایدز است، صالحی امیری وزیر پیشنهادی ... نخستین مورد زیکا در میانمار و توصیه به عدم بارداری زنان · ریموت کنترل‌ها را به ...