مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار!

[ad_1]

 

دستاورد دیگر محققان کشور؛

حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار!

تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸

 

انار

 

انار

 

محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی شدند.

به گزارش ستاره ها؛ محمدحسین سلمانی، دانشجوی دوره دکتری پژوهش‌محور رشته شیمی تجزیه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در رساله دکتری خود با عنوان «تهیه نانوجاذب از پوست انار و بررسی کارایی آن برای حذف یون‌های آرسنیک، سرب و کادمیم از محلول های آبی» با راهنمایی دکتر محمد عابدی و دکتر سید احمد مظفری از اعضای هیات علمی پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به این مهم شده است،
با توجه به اینکه تصفیه آب‌های آلوده به یون‌های فلزات سنگین و بازیابی و استفاده مجدد از آب از اهمیت زیادی برخوردار است، تلاش‌های زیادی برای تهیه جاذب‌های ارزان‌قیمت و مؤثر با مساحت سطح بالا، تخلخل زیاد و دارای گروه‌های عاملی روی سطح از پسماندها و ضایعات کشاورزی صورت گرفته است.
از آنجا ‌که ایران اولین تولیدکننده میوه انار در دنیا است و حدود 30 تا 40 درصد وزن انار را پوست آن تشکیل می‌دهد و در حال حاضر به‌صورت یک پسماند باقی مانده و از آن استفاده نمی‌شود، در این رساله هدف، یافتن کاربرد برای این پسماند با تهیه یک نانوجاذب از آن برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی بوده است.
برای این منظور با بهینه کردن شرایط، یک نوع کربن فعال اصلاح شده با نانوذرات اکسید آهن تهیه شد و پس از مشخصه‌یابی و تعیین خصوصیات ساختاری، از آن برای جذب کاتیون‌های فلزات سنگین و خطرناک سرب و کادمیم و آنیون‌های آرسنیت و آرسنات پس از بهینه کردن پارامترهای موثر بر فرآیند جذب استفاده و سینتیک و ترمودینامیک فرآیند جذب مطالعه شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، نتایج حاصل از این رساله در قالب چند مقاله در مجلات معتبر ISI و ISC منتشر شده است و یا در حال انتشار است.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار …با توجه به اینکه تصفیه آب‌های آلوده به یون‌های فلزات سنگین و بازیابی و استفاده مجدد معدن نیوز حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انارحذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار نانوجاذب از پوست انار برای حذف حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انارمحققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای ستاره ها حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های از محیط‌های آبی با پوست انارحذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از ستاره ها آبان ٨ حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار حذف فلزات مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری ایران اکونومیست حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی پایتخت فلزات سنگین را با پوست انار حذف میشوندفلزاتسنگینپوستانارحذففلزات سنگین را با پوست انار حذف فلزات سنگین از محیط‌های سنگین از محیط‌های آبی حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار آخرین اخبار دکتریدکتری پولی دکتری پردیس مصاحبه دکتری پذیرش دکتری آزمون دکتری بدون آزمون شرکت نفت پارس حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انارحذف فلزات سنگین ازمحققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار حذف فلزات سنگین از محیط‌ های آبی با پوست اناراز آنجا ‌که ایران اولین تولیدکننده میوه انار در دنیا است و حدود ۳۰تا ۴۰درصد وزن انار حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار …خبرمحققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انارحذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱۰۱حذف فلزات سنگین از محیط های آبی با پوست انارحذف فلزات سنگین از محیط های آبی با پوست حذف فلزات سنگین از محیط از پوست انار حذف فلزات سنگین از محیط های آبی با پوست انار …محمدحسین سلمانی، دانشجوی دوره دکتری پژوهش محور رشته شیمی تجزیه سازمان پژوهشهای علمی حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار …محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار …محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین ازمحیط‌های آبی باپوست اناراستانها حذف فلزات سنگین از محیط پوست انار برای حذف فلزات از محلول های آبی با حذف فلزات سنگین از محیط های آبی با پوست انار …در انتخاب و چینش خبرها هیچ دخالت انسانی وجود ندارد و تمامی فرآیندها توسط موتور هوشمند حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انارحذف فلزاتمحققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار…محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای



لینک منبع :حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار!

حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار! - ایسنا www.isna.ir/.../حذف-فلزات-سنگین-از-محیط-های-آبی-با-پوست-انار‎Cached29 ا کتبر 2016 ... محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی شدند. حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار! - ایسنا | دمادم https://damadam.ir/.../حذف-فلزات-سنگین-از-محیط‌های-آبی-با-پوست-انار/4075672 محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی شدند. به گزارش ایسنا، محمدحسین ... حذف فلزات سنگین از محیط‌ های آبی با پوست انار! - صبح میهن sobhemihan.ir/.../حذف-فلزات-سنگین-از-محیط‌-های-آبی-با-پوست-انار!‎Cachedحذف فلزات سنگین از محیط‌ های آبی با پوست انار! به گزارش صبح میهن به نقل از سرمدنیوز : محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از ... دستاورد دیگر محققان کشور؛ حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با ... www.asre-eghtesad.com/content/507‎Cached29 ا کتبر 2016 ... محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی شدند. محمدحسین ... کاربرد و کارایی پسماند‌های کشاورزی در حذف فلزات سنگین و رنگ از آب ... he.srbiau.ac.ir/article_7369_1222.html‎Cached Similar... و سعیدفرجی-م، حذف فلزات سنگین از آب با استفاده از ضایعات کشاورزی، همایش ... و پوست پرتقال با کارایی بیش از 99 درصد جذب و کمترین آن مربوط به پوست انار ... حذف فلزات سنگین از محیط های آبی با پوست انار! - پایگاه خبری ... tnews.ir/پایگاه-خبری-صنعت-غذا-و...ایران/46d473194471.html‎Cached29 ا کتبر 2016 ... محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزات سنگین از محیط های آبی شدند. به گزارش ... روزنامه کار و کارگر | شماره ۷۳۴۴ | ۱۳۹۵ یکشنبه ۹ آبان | صفحه ۱۱ | نگاه ... karvakargar.com/fa/Main/Detail/51697/نگاه-روز 30 ا کتبر 2016 ... دستاورد دیگر محققان کشور؛; حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار! محققان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک ... Mining News - حذف فلزات سنگین از محیط‌های آبی با پوست انار www.miningnews.ir/.../حذف-فلزات-سنگین-از-محیط‌های-آبی-با-پوست-انار‎Cached30 ا کتبر 2016 ... پایگاه خبری معدن نیوز - یک کارشناس زمین شناسی گفت: محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید یک نانوجاذب از پوست انار ... استفاده از پوست انار به عنوان یک جاذب برای حذف سرب I و مس II از محلول ... www.farab-zist.com/index.php/fa/.../173-جاذب-های-طبیعی.html‎Cachedپوست انار به عنوان یک جاذب بیولوژیکی برای حذف فلزات سنگین استفاده شده است. پوست انار با آب مقطر شسته شد سپس در یک آون با درجه حرارت ℃105 به مدت 2 ... [PDF] بررسی حذف یون نیکل از محلول‌های آبی با کربن غنی شده با نانوذرات ... old.zbmu.ac.ir/files/Research/user_folders/nanoarticles/6.pdf‎Cachedذرات در ﺗﺼﻔﯿﻪ آب. ﻫﺎی آﻟﻮده اﺳﺖ . در اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﭘﻮﺳﺖ اﻧﺎر ﺑﺎ ﻧﺎﻧﻮ ذرات اﮐﺴﯿﺪ آﻫﻦ اﺻﻼح ﺷﺪه ﺑﺮای ﺣﺬف ﯾﻮن ﻧﯿﮑﻞ از ... ﻧﯿﮑﻞ ﯾﮑﯽ از ﻓﻠﺰات ﺳﻨﮕﯿﻦ و ﺳﻤﯽ اﺳﺘﮑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﺠﺎز آن در آب آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ. 003. 0/. ﻣﯿ. ﻠﯽ.