مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین

[ad_1]

محققان در یک پژوهش جدید نشان دادند که چگونه کنترل پالس‌های گلوکز دارای پتانسیل برای بازگرداندن تولید طبیعی انسولین و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

a-diabetes-diagnosis.jpg

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، انسولین توسط سلول‌های بتا در پانکراس تولید شده و نقش اصلی آن تنظیم سطح قند خون و کمک به تبدیل گلوکز از کربوهیدرات‌های مصرفی به انرژی است.


در افراد سالم، سلول‌های بتا پالس‌های منظمی از هورمون را آزاد کرده و وارد جریان خون می‌کنند .این پالس‌ها میزان قند منتشر شده توسط کبد را محدود کرده و همچنین بافت‌های بدن را به سمت جذب گلوکز منتشر شده سوق می‌دهند.


با این حال، در افراد مبتلا به قند خون بالا(یک مشخصه از دیابت نوع 2 ) گلوکز مازاد، سلول‌های بتا را که کنترل ریتم پالس‌های انسولین را بر عهده دارند، سرکوب کرده و در نتیجه تولید انسولین کاهش می‌یابد.

در این پژوهش جدید محققان نشان می‌دهند که چگونه مدیریت پالس‌های گلوکز به صورت منظم و کنترل شده، به طبیعی شدن روال تولید انسولین در بدن کمک می‌کند.

آنها برای این پژوهش ابتدا یک مدل ریاضی نوسان ساز  را(DOM) برای شبیه سازی این آزمایش با جزایر لانگرهانس که دارای خوشه‌های کوچک از سلول‌های پانکراس که حاوی سلول‌های بتا هستند، ایجاد کردند.

مدل DOM پیش‌بینی کرد که پالس‌های گلوکز که در جریان خون منتشر می‌شوند پتانسیل آن را دارد که دوباره تولید انسولین در سلولهای بتا را که به دلیل قرار گرفتن در معرض گلوکزهای اضافی متوقف شده‌، فعال کنند.

این تیم سپس تئوری خود را بر روی موش‌های غیر دیابتی که جزایر لانگرهانس آنها برداشته شده بود امتحان کردند.

این محققان سپس با استفاده از یک دستگاه میکروسیالی که به طور خاص مهندسی شده بود، غلظت‌های مختلف محلول گلوکز را به جزایر لانگرهانس این موشها وارد کردند.

همانطور که انتظار می رفت، زمانی که غلظت بالا و ثابتی از گلوکز به بدن این موش‌ها وارد می‌شد، ترشح طبیعی انسولین در بدن این موش‌ها غیر فعال می‌شد.


اما در مقابل هنگامی که پالس‌های کنترل شده گلوکز وارد جزایر لانگرهانس این موشها می‌شد، ترشح طبیعی انسولین با ریتم منظم مجددا آغاز می‌شد.
 

به گفته محققان این پژوهش، یافته‌های آنها بینش‌های جدیدی را درباره کاهش تولید انسولین که در بیماری دیابت نوع 2 رخ می‌دهد برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

آنها معتقدند که پژوهش جدیدشان همچنین به یافتن استراتژی‌های جدیدی برای پیشگیری از بیماری دیابت نوع 2 منجر خواهد شد.

یافته‌های این پژوهش در مجله PLOS به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین



لینک منبع :روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین

روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین - ایسنا www.isna.ir/news/.../روش-نوین-بازگردانی-ریتم-منظم-تولید-انسولین‎Cached30 ا کتبر 2016 ... محققان در یک پژوهش جدید نشان دادند که چگونه کنترل پالس‌های گلوکز دارای پتانسیل برای بازگرداندن تولید طبیعی انسولین و جلوگیری از ابتلا به ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین econews.com/fa/content/10967‎Cached30 ا کتبر 2016 ... اقتصاد ایران: محققان در یک پژوهش جدید نشان دادند که چگونه کنترل پالس‌های گلوکز دارای پتانسیل برای بازگرداندن تولید طبیعی انسولین و ... Ghatreh News Archive - انجمن بیوشیمی جمهوری اسلامی ایران biochemiran.com/ghatreh_archive.php?sid=1&slc_lang=fa...‎Cachedروش های اساسی برای درمان موهای چرب! ... View, تحقیقات جدید نشان داد مؤثرترین روش سوزاندن چربی شکم (فارس) ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین (هدانا). اکسیر جوانی کشف شد! - پیک نکا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27369493 30 ا کتبر 2016 ... مفید واقع شود زیرا این روش آزمایشگاهی به محققان این امکان را می دهد که بیش از هزار نورون را در هر موش ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین. ساخت پالس جهت کانت - خبر فارسی khabarehfarsi.ir/search/?q=ساخت+پالس+جهت+کانت در کارگاه «روش‌های تولید پالس کوتاه» در خصوص موضوعاتی چون Q سوییچ، قفل مد، کوتاه کردن پالس با روش تقویت ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین. استفاده از نانودیسک‌ها برای مبارزه با سرطان - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/news/استفاده-از-نانودیسک‌ها-برای-مبارزه.../6577110 ۱ تشخیص روغن کرچک اصل + طرز تهیه روغن کرچک · ۲ خوردن لیموترش با چای ممنوع ... بابک جهانبخش منظومه احساس · ۸ روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین ... تزریق انسولین با کپسول! - espeli.ir www.espeli.ir/item/parsnews/418235/تزریق+انسولین+با+کپسول%21 3 ژانویه 2017 ... خداحافظی با تزریق انسولین با یک کپسول جدید · انسولین‌های نسل جدید در ایران تولید می‌شود ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین. انسولین - sinoloog sinoloog.com/انسولین تیمی از محققان موسسه فناوری فدرال سوئیس موفق به تولید سلول‌های مصنوعی بتا برای درمان دیابت شده‌اند. خبرگزاری ... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین . تاثیر شرایط نگهداری انسولین بر کارایی آن - خبر آنلاین khabaronlines.ir/search/?q=تاثیر+شرایط+نگهداری+انسولین+بر...آن وصله هوشمند ابزار جدید تزریق انسولین به بدن دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی و چینی با همکاری .... روش نوین بازگردانی ریتم منظم تولید انسولین. ابزار جدید - پزشکی امروز mehranlangari.persianblog.ir/tag/ابزار_جدید‎Cached Similarمحققان بر روی گروهی از اسب‌ها که بیماری داشتند این روش را آزمایش کردند و به نتایج .... در دیابت نوع 1 لوزالمعده دیگر قادر به تولید انسولین نیست. ..... ضربان‌سازها ریتم قلب را تنظیم کرده و سالانه در بدن صدها هزار بیمار دارای ضربان قلب نامنظم، آرام یا ...