مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا

[ad_1]

ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
وزارت بهداشت ویتنام ۳۰ اکتبر (۹ آبان) یک مورد میکروسفالی را گزارش کرد که نخستین مورد مرتبط با زیکا در این کشور است.

به گزارش رویترز این مورد یک نوزاد چهارماهه که مادرش در هنگام بارداری مبتلا به زیکا تشخیص داده شده بود، در ایالت مرکزی داک لاک تشخیص داده شده است.

اداره کل پزشکی پیشگیری وزارت بهداشت ویتنام در بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی‌اش اعلام کرد: «این مورد میکروسفالی با احتمال بالا به ویروس زیکا مرتبط است و همچنین نخستین مورد از این نوع در ویتنام است.»

تران داک فو، رئیس این اداره گفت ویتنام تابه‌حال درمجموع ۹ مورد عفونت زیکا گزارش کرده است و انتظار می‌رود موارد بیشتری در چند روز آینده تأیید شوند.

اگر ارتباط این مورد میکروسفالی با زیکا ثابت شود، ویتنام دومین کشور آسیای جنوب شرقی پس از تایلند است که چنین موردی را گزارش می‌کند.

ویتنام قبلاً در این ماه پس از شناسایی موارد بیشتر موارد زیکا و در میان شیوع فزاینده ویروس در این منطقه، میزان تهدید زیکا را بالا برد و پایش زنان باردار را تشدید کرد.

نشان داده شده است که عفونت‌های زیکا در زنان باردار باعث میکروسفالی، یک نقصان شدید هنگام تولد که در آن مغز و سر کوچک‌تر از حد طبیعی است، و نیز سایر ناهنجاری‌های مغزی می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

Ủ ệ ệ ầتور ویتنام، لائوس و کامبوج تور طبیعت گردی تور ویتنام، تور لائوس و تور کامبوج، جنوب شرقی آسیااستویتنام، ناشناخته اما دیدنی تصاویر لست سکندویتنام یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا ست از شمال با چین و لائوس، از غرب گوشی‌های جدید سامسونگ ساخت ویتنام است پایگاه …به گزارش تراز به نقل از بازار خبر، بر اساس گزارش بلومبورگ، سامسونگ که بخش بزرگی از تور تور ویتنام لست سکندمابقیکشورهاتورویتناملست سکند تور لحظه آخری رزرواسیون هتل، رزرو بلیط هواپیما،تور نوروز ، تور تایلند عکس های جالب از جنگ ویتنام که دنیا را تکان داد سال از مرگ عکاسی که تصویر تمامنمای جنگ آمریکا در ویتنام را در تاریخ ثبت کرد می گذرد علل وقوع جنگ علت جنگ ویتنامعلتجنگویتنامزمان ازسال ۱۹۵۹ تا ۳۰ آوریل ۱۹۷۵ مکان ویتنام کامبوج لائوس نتیجه پیروزی ویتنام آسیا ویتنام آسیاویتنامتور آسیا ویتنامبلیط آسیا ویتنامهتل آسیا ویتنامهتل های آسیا ویتنامویزا آسیا مستند دکتر مایک ویتنام فیلم آکا …مستند دکتر مایک ویتنام فیلم آکا فیلم ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ فیلم خنده دار، فیلم نام فارسی اسم های اصیل ایرانی نامهای پارسی اسامی …نامفارسیاسم لری اسم دختر ایرانی اسم پسر ایرانی نام فارسی فهرست کامل اسم های اصیل فارسی به ỗ ợ ™ ệ ề đầ ư ầ ườ ủ کوروش سیر آسیا مجری مستقیم تور تایلندتور تایلند ، تور پوکت ، تور ترکیه ، تور اروپا ، تور روسیه ، تور سامویی ، تور فرانسه ộ ế ạ đầ ư ệ – ế ị đ ấ ả ẩ ề ạ ạ ầ ũ ố ế ị رمان خارجی از ادبیات کلاسیک و مدرن دنیا …در اینجا بسته دوم را به شما پیشنهاد می‌دهیم که شامل رمان خراجی است برخی از این ơ Đ ơĐ ơ Đ ồ جنگ چریکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادجنگچریکیجنگ چریکی یکی از انواع جنگ‌های نامنظم است که در آن گروه کوچکی از افراد مسلح با پرویز قاضی سعید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپرویزقاضیسعیدبخش نام کتاب‌ها از پشت جلد کتاب در ویتنام همیشه باران نمی‌بارد، تهران مؤسسه



لینک منبع :ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا

Images for ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا hamshahrionline.ir/details/351094/Science/medical‎Cached30 ا کتبر 2016 ... همشهری آنلاین: وزارت بهداشت ویتنام ۳۰ اکتبر (۹ آبان) یک مورد میکروسفالی را گزارش کرد که نخستین مورد مرتبط با زیکا در این کشور است. ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/10/30/1536245 30 ا کتبر 2016 ... همشهری آنلاین: وزارت بهداشت ویتنام ۳۰ اکتبر (۹ آبان) یک مورد میکروسفالی را گزارش کرد که نخستین مورد مرتبط با زیکا در این کشور است. تشخیص نخستین مورد میکروسفالی ناشی از زیکا در ویتنام | مقامات www.ghatreh.com/.../تشخیص-نخستین-مورد-میکروسفالی-ناشی-زیکا-ویتنام 30 ا کتبر 2016 ... شناسایی نخستین مورد ابتلا به میکروسفالی در ویتنام از طریق زیکا · کشف نخستین ... ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا ... ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا | - قطره www.ghatreh.com/.../ویتنام-گزارش-نخستین-مورد-میکروسفالی-مرتبط-زیکا 30 ا کتبر 2016 ... وزارت بهداشت ویتنام 30 اکتبر (9 آبان) یک مورد میکروسفالی را گزارش کرد که نخستین مورد مرتبط با زیکا در این کشو. هفته نامه سلامت - گزارش اولین میکروسفالی ناشی از زیکا در ویتنام salamat.ir/.../5961-گزارش-اولین-میکروسفالی-ناشی-از-زیکا-در-ویتنام.html‎Cached5 نوامبر 2016 ... وزارت بهداشت ویتنام نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با عفونت با ویروس زیکا را در این کشور گزارش کرد. این نوزاد 4 ماهه که مادرش هنگام بارداری ... ویروس زیکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویروس_زیکا‎Cached Similarپورتوریکو در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ گزارش کرد که نخستین مورد ابتلای محلی به این ویروس ... برزیل با سه هزار و ۷۰۰ مورد کوچکی مغز (میکروسفالی) بدترین شرایط را بین ... شناسایی نخستین مورد ابتلا به میکروسفالی در ویتنام از طریق زیکا ... khabarfarsi.com/u/27339317 وی عنوان کرد: واکسن های آنفلوآنزا موجود در بازار با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی از چند ... ویتنام | گزارش نخستین مورد میکروسفالی مرتبط با زیکا. شناسایی نخستین مورد ابتلا به میکروسفالی در ویتنام از طریق زیکا khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=deb6f726-4ac2-4374...‎Cachedوزارت بهداشت این کشور در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، اعلام کرد یک مورد میکروسفالی با احتمال زیاد با ویروس زیکا مرتبط بوده و نخستین مورد ... شناسایی نخستین مورد ابتلا به میکروسفالی در ویتنام از طریق زیکا https://mihanmag.com/.../شناسایی_نخستین_مورد_ابتلا_به_میکروسفالی_در_ویتنام_از_طریق_زیکا‎Cachedوزارت بهداشت این کشور در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، اعلام کرد یک مورد میکروسفالی با احتمال زیاد با ویروس زیکا مرتبط بوده و نخستین مورد ...