مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری

[ad_1]

بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری

این فضاپیما در روز 19 اکتبر در دومین مانور پروازی نزدیک خود به سیاره گازی منظومه شمسی، وارد حالت ایمنی حفاظتی شد.

اولیه مواجهه نزدیک جونو با مشتری در تاریخ چهارم ژوئیه اتفاق افتاده بود. این فضاپیما اکنون در یک مدار 53 روزه قرار دارد و مانور بعدی آن برای روز 11 دسامبر برنامه‌ریزی شده است.

این فضاپیما اکنون در سلامت کامل بوده و به خوبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. جونو زمانی وارد حالت ایمن شد که یک مانیتور عملکرد نرم‌افزاری باعث ریبوت شدت رایانه فضاپیما شده بود. دلیل این مساله هنوز تحت بررسی است.

پیش از این نیز فضاپیمای مذکور اشکالاتی را تجربه کرده بود. برای مثال این کاوشگر قرار بود طی مانور روز 19 اکتبر خود، یک احتراق موتور طولانی را انجام داده و از مدار 53 روزه به یک مدار 14 روزه که آخرین مدار علمی آن در اطراف مشتری است، تغییر مکان بدهد. اما بروز یک مشکل در دریچه‌های سیستم رانشگر اصلی "جونو" باعث به تاخیر افتادن این احتراق و انتقال آن به روز 11 دسامبر شد.

جونو به منظور آماده‌سازی برای مواجهه بعدی، هفته گذشته یک مانور مداری منظم را انجام داد و رانشگرهای کوچکتر خود را برای 31 دقیقه روشن کرد تا سرعت را تا 9.3 کیلومتر در ساعت تغییر دهد.

فضاپیمای خورشیدی 1.1 میلیارد دلاری جونو در اوت 2011 به فضا پرتاب شد و اکنون از تجهیزات علمی خود برای بررسی ساختار، ترکیبات و میدان‌های گرانشی و مغناطیسی مشتری برای درک بهتر شکل‌گیری و تکامل سیاره استفاده می‌کند. بسیاری از اطلاعات در مورد این غول گازی در جریان مانورهای نزدیک جونو جمع‌آوری شده‌اند.

ماموریت این فضاپیما تا فوریه 2018 ادامه خواهد داشت.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریفضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری اطلاعات در بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات مشتری فضاپیمای جونو به تحقیقات بازگشت فضاپیمای جونو به جونو با مشتری در بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریایسنا نوشت فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریبازگشتفضاپیمایاین فضاپیما در روز ۱۹ اکتبر در دومین مانور پروازی نزدیک خود به سیاره گازی منظومه شمسی بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریمشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری صدای ایران بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریبه گزارش دبلیوخبر و به نقل از صدای ایران آبان ٨ بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری فضاپیمای فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری اطلاعات در بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریدانش نجوم ایسنا نوشت فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …پارسی نیوز بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریایسنا نوشت فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …این فضاپیما در روز اکتبر در دومین مانور پروازی نزدیک خود به سیاره گازی منظومه شمسی بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …خبرگزاری مهر داستان‌های برگزیده جایزه اُهنری ۲۰۰۵ به ایران رسید خبرگزاری مهر تجدید بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …این فضاپیما در روز اکتبر در دومین مانور پروازی نزدیک خود به سیاره گازی منظومه شمسی بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …بازگشتفضاپیمایجونوبهایسنا نوشت فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریبازگشتفضاپیمایجونوبهسقوط کامیون حامل چوب در گلستان بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری عکس بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریبازگشتفضاپیمایبازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری کد خبر بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …بازگشتفضاپیماینوشته‌های تازه بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری خبر خوش برای استقلالی افزودن خبر به بولتن سپهربازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری جونو به منظور فضاپیمای خورشیدی بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتریدانش نجوم ایسنا نوشت فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری …بازگشتپس‌لرزه خارجی در خودروسازی ایران دقیقه پیش خبرآنلاین



لینک منبع :بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری

بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/595296/science/astronomy‎Cached29 ا کتبر 2016 ... ایسنا نوشت: فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری اطلاعات در اطراف سیاره مشتری بازداشته بود، مجددا به ... بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری - صدای ایران sedayiran.com/fa/.../بازگشت-فضاپیمای-جونو-به-تحقیقات-درباره-مشتری 29 ا کتبر 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری اطلاعات در اطراف سیاره مشتری بازداشته بود، مجددا به فعالیت خود ادامه ... بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری - صدای ... - تی نیوز tnews.ir/صدای-ایران/d3ac73221213.html 29 ا کتبر 2016 ... فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع آوری اطلاعات در اطراف سیاره مشتری بازداشته بود، مجددا به فعالیت خود ادامه می ... همه چیز درباره فضاپیمای جونو - مجله علمی ایران | irsci www.irsci.com/چیز-فضاپیمای-جونو/‎Cached15 جولای 2016 ... در ۴ جولای، جونو، فضاپیمای بدون سرنشین ناسا سفر نزدیک به پنج ... اگر این اتفاق نمی‌افتاد، این ماموریت ۱.۱۳ میلیاردی بدون بازگشت برای مشتری ... فضاپیمای جونو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فضاپیمای_جونو‎Cached Similarوبگاه رسمی جونو بر روی پایگاه مؤسسه تحقیقات جنوب غربی. در ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔ فضاپیمای جونو موجود است. آخرین اخبار مانور فضاپیمای جونو - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/مانور-فضاپیمای-جونو بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری · پارسینه ۱۱۷ روز پیش ۰. این فضاپیما در روز ۱۹ اکتبر در دومین مانور پروازی نزدیک خود به سیاره گازی منظومه ... بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری - سرزه www.serze.com/بازگشت-فضاپیمای-جونو-تحقیقات-درباره-2138629/ 29 ا کتبر 2016 ... بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری. گاز نزنم – ایسنا نگاشت: فضاپیمای جونو ناسا بعد از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از ... فضاپیمای جونو در مدار سیاره مشتری قرار گرفت – پایگاه خبری علمنا elmna.com/2016/07/.../فضاپیمای-جونو-در-مدار-سیاره-مشتری-قرار/‎Cached5 جولای 2016 ... فضاپیمای جونو امروز سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ حدود ساعت ۸ صبح به وقت ... جونو در ماموریت خود قرار است به پرسش‌های بنیادین ما درباره شکل‌گیری سیارات پاسخ دهد. ... یک محموله تحقیقات جوی نیز به این کاوشگر متصل بود که گالیله آن را به سوی ... اوج آن فراسوی مدار مریخ بود و پس از حدود ۲ سال مجددا به سمت زمین بازگشت و ... بازگشت فضاپیمای جونو به تحقیقات درباره مشتری - تصنا tasna.ir/.../بازگشت-فضاپیمای-جونو-به-تحقیقات-درباره-مشتری.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... دانش > نجوم - ایسنا نوشت: فضاپیمای جونو ناسا پس از بروز اشکال فنی که هفته گذشته آن را از جمع‌آوری اطلاعات در اطراف سیاره مشتری بازداشته بود، ... به سوی سیاره‌ی مشتری | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/mag/مقاله.../سوی-سیاره‌ی-مشتری/‎Cached20 ژوئن 2016 ... برای اینکه درباره‌ی ماموریت فضاپیمای جونو به سیاره‌ی مشتری ... کورنل است می‌گوید : «همیشه نیاز مبرم بازگشت به مشتری و مطالعه‌ی آن احساس می‌شد.