مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این مار بلافاصله شما را می‌کشد

[ad_1]

این مار بلافاصله شما را می‌کشد

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
اگرچه نیش مارهای سمی بسیار خطرناک هستند، اما بیشتر آنها برای کشتن انسان به زمانی طولانی نیاز دارند، زیرا سم این مارها معمولا با کند کردن عملکرد اندام‌های حیاتی بدن منجر به مرگ انسان می‌شود.

براساس گزارش تلگراف، اما مار آبی مرجانی با نام علمی کولیوفیز بیویرگاتا عملکردی متفاوت دارد. این مار خوش خط و خال که بومی جنوب شرق آسیا است، سمی چنان قدرتمند دارد که می‌تواند کل سیستم عصبی قربانی را همزمان فعال کند و به این شکل کل بدن دچار اسپاسم ناگهانی شده و فرد فلج شده و می‌میرد.

اکنون محققان استرالیایی دانشگاه کوئینزلند این سم منحصر به فرد و ترسناک را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و جدا از قدرت مرگبار آن، به این نتیجه رسیده‌اند که سم می‌تواند به تولید مسکن‌های کارامد‌تر در آینده منجر شود. به گفته برایان فری یکی از محققان این پروژه، این مارها قاتل هستند و در شکار مارهای سمی دیگر از جمله مارهای شاه کبرا تخصص دارند.

به گفته محققان این مار با رنگ‌های تند آبی و قرمز بدن یکی از ترسناک‌ترین مارهای سمی جهان است که از بزرگترین غده سمی نیز برخوردار است، غده‌ای که یک چهارم طول بدنش را تشکیل می‌دهد. این مارها معمولا تا 1.8 متر طول دارند و در تمامی دوران زندگی شان باریک و نازک باقی می‌مانند. طی یک قرن گذشته سم این مار جان دو انسان را گرفته‌است و درحال حاضر هیج پادزهری برای آنها وجود ندارد، اما خوشبختانه این مارها به صورت طبیعی از انسان‌ها دوری می‌جویند.

دلیل سمی بودن دیوانه‌بار زهر این مارها علاقه آنها به خوردن موجودات سمی است،‌این به آن معنی است که اگر سم آنها مانند سم دیگر مارها بود، این جاندار در هر وعده غذایی خود را در معرض شکار شدن توسط موجود سمی دیگری قرار نمی‌دادند. از این رو مار مرجانی آبی به گونه‌ای تکامل یافته‌است تا سمش بتواند بلافاصله شکار را با اسپاسم‌های عضلانی فلج کند و کنترل وضعیت را در اختیار شکارچی قرار دهد.

محققان پس از تجزیه ترکیبات شیمیایی زهر این مار موفق به شناسایی سمی جدید به نام کالیوتاکسین شدند، سمی که به کانال کلسیم قربانی حمله می‌کند،‌ مسیری که اعصاب را خاموش و روشن می‌کند. سم مار این کانال را روشن کرده و آن را روشن نگه می‌دارد تا سیستم عصبی قربانی از کار افتاده و فلج شود.

درک اختلال کانال سدیم یکی از موضوعاتی است که محققان داروساز درحال مطالعه آن هستند زیرا گفته می‌شود درک این رویداد می‌تواند منجر به ایجاد مسکن‌های بهتر برای مبتلایان به دردهای مزمن شود. از این رو اکنون که محققان می‌دانند زهر این مار بر کانال سدیم اثرگذار است، امیدوارند تا بتوانند با مطالعه روی آن انواع تاثیرگذارتی از مسکن‌ها را ایجاد کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عصر ایران خطرناک ترین فرودگاه های دنیا عکس نهری که افراد را به کام خود می کشد عکس فروش خبرگزاری فارس انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد دریادار فدوی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس۲ و پایانی انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران الف حسن عباسی در رابطه با ارتش چه گفت؟ واکنش …با سلام و درود به ارتشی های غیور و امیر پوردستان عزیز من چیزی که از کلیپ ضمیمه این مطلب نشانه های مصرف شیشه را بشناسیدنشانه های مصرف شیشه را بشناسید بیشتر مردم خیال می‌کنند نشانه‌های شروع اعتیاد در فرد اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات جام نیوز ماساژ تایلندی مختلط در تهران این ماساژ تایلندی مختلط در تهران این هم آخر و عاقبتش عکسنقدی بر سخنان عباس عبدی اصلاح طلبان برنده یا …این مطلب فارغ از این موضوع در پی این است تا ادعای عباس عبدی را بر اساس وقایع و اتفاقاتی آیا مردم زرتشتی ایران به زور مسلمان شدند؟ شهر سوالپاسخ با سلام و تشکر در این باره در ابتدا باید گفت نظام های اجتماعی در هر دوران چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنیدنوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف فرشته حسینی بازیگر افغانی سینمای ایران را …به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، فرشته حسینی در مورد خود و بازیگریش در این فیلم نظرات کارکنان بازنشسته فرهنگی فرهنگیان نیوز … پاسخ اقایان وهمکاران بازنشسته این دولت قصد ونیت پرداخت پاداش ها را شـــــیـرخـنــــــد روستای زیبایی هامعرفی روستای شیرخند از توابع شهرستان حاجی آباد زیرکوه بخش زهانمامانایی که بچه هاتون به پروتئین گاوی حساسیت …مطالب مربوط به این قسمت شامله تیپهای مختلف الرژی تستهای مختلف تشخیص آلرژی تجربه ی پناهندگی دات کام مشاهده مبحث خاطرات و اخبار …تجربه مهاجرت غیرقانونی به آمریکا از زبان یک ایرانی گوی آهنین در این تصویر مرز میان سکه‌های ساسانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…سکه‌های ساسانی اسناد و مدارک گران‌بهایی از تاریخ و فرهنگ و هنر و مذهب ایران به شمار مصاحبه با خانمی که همسر موقت است مجله اینترنتیچه متأهل و چه مجرد این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسیمیل جنسی زن مانند اجاق الکتریکی است، آرام آرام داغ می شود و مدت زیادی طول می کشد تا سرد شناخت ایران آداب و رسوم اعتقادات و فرهنگ ایرانیانپیشتر، ایرانیان مردم سراسر ایران زمین روز پس از شب یلدا یکم دی ماه را خور روز و دی



لینک منبع :این مار بلافاصله شما را می‌کشد

این مار بلافاصله شما را می‌کشد - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/351259‎Cached1 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اگرچه نیش مارهای سمی بسیار خطرناک هستند، اما بیشتر آنها برای کشتن انسان به زمانی طولانی نیاز دارند، زیرا سم این مارها معمولا با کند ... این مار بلافاصله شما را می‌کشد | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/01/1538387 1 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اگرچه نیش مارهای سمی بسیار خطرناک هستند، اما بیشتر آنها برای کشتن انسان به زمانی طولانی نیاز دارند، زیرا سم این مارها معمولا با کند ... این مار بلافاصله شما را می‌کشد - آبان آنلاین abanonline.abanara.org/مار-بلافاصله-را-می‌کشد/‎Cached1 نوامبر 2016 ... اگرچه نیش مارهای سمی بسیار خطرناک هستند، اما بیشتر آنها برای کشتن انسان به زمانی طولانی نیاز دارند،زیرا سم این مارها معمولا با کند کردن عملکرد ... Images for این مار بلافاصله شما را می‌کشد این مار بلافاصله شما را می‌کشد - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../این-مار-بلافاصله-شما-را-می-کشد/story/6045723/ 1 نوامبر 2016 ... اگرچه نیش مارهای سمی بسیار خطرناک هستند، اما بیشتر آنها برای کشتن انسان به زمانی طولانی نیاز دارند، زیرا سم این مارها معمولا با کند کردن عملکرد ... مارهای افعی در خانه یک نوشهری چه می کردند؟ - استان مازندران - ایسنا mazandaran.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID...‎Cachedوی با بیان اینکه سم این مار بسیار خطرناک است و در صورت گزیدگی اگر تا نیم ساعت پادزهر نرسد فرد فوت می‌کند، خاطر نشان کرد: این مارها هرکدام از یک متر و 28 تا یک ... Stefano Mancuso: استفان مانکوس: ریشه‌های هوش گیاهان | TED Talk ... ► 13:50https://www.ted.com/talks/stefano_mancuso_the_roots_of_plant_intelligence/transcript?language=fa Oct 11, 2010 - 14 min این توضیح خوبی است زیرا از سمت چپ شروع کرده-- شما سنگ را دارید-- و بلافاصله پس از سنگ، گیاهان را که گیاهان فقط قادرند زندگی کنند ... ۱۵ حیوان شگفت‌انگیز که در صحرا‌های آفریقا زندگی می‌کنند! | عجیب‌ترین https://www.ajibtarin.com/.../حیوان-شگفت-انگیز-صحرا‌-آفریقا/‎Cached Rating: 5 - 1 vote 3 مه 2017 ... نیش این مار که سلول‌های خونی قربانی را مورد هدف قرار می‌دهد ... Mar 27, 2018تولد اتو والاخ شیمیدان آلمانی Mar 29, 2018تولد ژوزف هوتون تیلور اختر ... Mar 30, 2018مرگ فیلیپ شووالتر هنچ ... سمی ترین ، کشنده ترین ، خطرناک ترین و مرگبار ترین جانوران جهان ... 1baredigar.blog.ir/.../سمی-ترین-،-کشنده-ترین-،-خطرناک-ترین-و-مرگبار-ترین-جانوران-جهان‎Cachedسم این مار به قدری کشنده است که اگر انسانی را بگزد و بلافاصله هم از پادزهر ... یکی از سمی ترین حیوانات دنیا است که سم آن در کمتر از دو دقیقه قربانی خود را می کشد . ... اگر این ماهی سم خود را به سمت شما نشانه بگیرد و این سم به داخل حلق برود به سرعت ... آیا واقعا دم مارمولک سمی است؟ - دالاهو dalahoo.com/news.cfm?id=748‎Cached Similarمردم بر این عقیده اند که مارمولک ها دم خود را به این علت جا می گذارند تا موجود ... مارهای غیرسمی اکثرا در زمان احساس خطر بلافاصله و با سرعت زیاد فرار می‌کنند. ... ۱- فرار: برخی مارمولک‌ها بلافاصله پس از احساس خطر به سرعت فرار می‌کنند مانند اسکینک‌ها. .... اگه فردا کسی به خاطر این خبر مارمولک رو نکشت ولی با خوردنش مرد شما مسوولیت رو ...