مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون

[ad_1]
فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون

خبرگزاری آریا-مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است.
به گزارش خبرگزاری آریا،به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

 

حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-3 موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

 

کمک به هضم غذا و کاهش وزن

 انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

مقابله با سرطان پوست

 انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال 2012 مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاهش فشارخون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

 محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیاخلاق وافکار مولانا در اینجا سخن از پارسای عاشق پیشه و پاکباز ؛ مجذووب و سرانداز و



لینک منبع :فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون

فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../فواید-خوردن-انجیر-در-کاهش-وزن-و-فشارخون‎Cached8 ا کتبر 2016 ... مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است. تنظیم وزن و فشارخون با انجیر - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/409893/تنظیم-وزن-و-فشارخون-با-انجیر‎Cachedفیبر موجود در انجیر خواص زیادی دارد. یکی از کارهایی که فیبر انجام می‌دهد، کمک به کاهش وزن است. به همین دلیل است که معمولاً به افراد چاق یا دارای اضافه‌وزن توصیه ... تنظیم وزن و فشارخون با انجیر - تبیان article.tebyan.net/302633/تنظیم-وزن-و-فشارخون-با-انجیر‎Cached2 آگوست 2015 ... فیبر موجود در انجیر خواص زیادی دارد. یکی از کارهایی که فیبر انجام می‌دهد، کمک به کاهش وزن است. به همین دلیل است که معمولاً به افراد چاق یا دارای ... از خواص انجیر: کاهش وزن،فشار خون،... - سیمرغ seemorgh.com/health/nutrition/food-properties/65221-65221/‎Cached Similar21 جولای 2010 ... از خواص انجیر: کاهش وزن،فشار خون،... انجیر میوه‌ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است. با وجود این‌که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس ... خبرگزاری آریا - فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون www.aryanews.com/News/.../فواید-خوردن-انجیر-در-کاهش-وزن-و-فشارخون فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون. عضویت در کانال تلگرام خبرگزاری آریا. 6 اسفند 1395 - 05:06:39 ب.ظ. فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون. خبرگزاری ... فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون - سلامت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26270343 8 ا کتبر 2016 ... فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون. سلامت نیوز :مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است. به گزارش سلامت ... خواص درمانی انجیر در کاهش وزن و فشار خون | | linkchee.com/YZGBMAAAAAAIA‎Cached31 دسامبر 2016 ... خواص درمانی انجیر در کاهش وزن و فشار خون. آشنایی با خواص فوق العاده انجیر. به گفته محققان دانشگاهخواص تغذیه ای و درمانی انجیر اینسبروک مصرف ... از خواص انجیر کاهش وزن،فشار خون، www.tebyan-zn.ir www.tebyan-zn.ir/up/...خواص_انجیر_کاهش_وزن،فشار_خون،/default.html از خواص انجیر کاهش وزن،فشار خون، ; تغذیه رژیم گیاهان دارویی با وجود این‌که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است، اما خیلی‌ها معتقدند جای طعم خوش و منحصربفرد ... با انجیر، وزن و فشارخون خود را تنظیم کنید | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/67732‎Cached Similarفیبر موجود در انجیر خواص زیادی دارد. یکی از کارهایی که فیبر انجام می‌دهد، کمک به کاهش وزن است. به همین دلیل است که معمولاً به افراد چاق یا دارای اضافه‌وزن توصیه ... فواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون – صبح وزوان www.sobhevazvan.ir/?p=6728‎Cachedفواید خوردن انجیر در کاهش وزن و فشارخون. توسط حسن اسدی · منتشر شده · بروزشده 2016/10/10. مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است ...