مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری

[ad_1]

ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری

در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. این ساختار ساده طراحان را بر آن داشته که آن را در بسیاری از طراحی‌ها الگوی خود قرار دهند اما حالا و با توجه به بزرگ‌تر شدن شهرها و تشدید چالشی به نام ترافیک‌های قفل شده، طراحان شهری به ایده‌های جدیدی فکر می‌کنند.

در این میان به نظر می‌رسد ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل همان گمشده طراحان شهری باشد.

به تازگی محققانی از دانشگاه ملی کلمبیا مطالعاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد اگر خیابان‌های درون یک شهر به صورت ساختاری شبیه لانه زنبور عسل طراحی شود عملا هیچگاه مشکلی به نام ترافیک در هم گره خورده شکل نخواهد گرفت.

بر اساس نتایج این مطالعه بهترین حالت طراحی خیابان‌های درون شهر زمانی است که هر تقاطع در نتیجه به هم رسیدن سه خیابان ایجاد شود که بدین ترتیب ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل ایجاد می‌شود.

آن‌ها برای دستیابی به چنین طرحی از مدل‌های ریاضی استفاده کرده تا نحوه تردد خودروها در ساختارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند. البته در این مدل تنها به خودروها توجه شده و خبری از عابران پیاده و ساختمان‌ها نبوده است. به همین دلیل محققان در نظر دارند تا در فاز بعدی، شبیه‌سازی دقیق‌تری را انجام دهند.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اقلیم شناسی سینوپتیک زنبورها راه فرار از ترافیک را به ما نشان می دهند



لینک منبع :ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری

Images for ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زنبورعسل‎Cached31 ا کتبر 2016 ... محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای کوچک و بزرگ است. ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری - انتخاب khabarfarsi.com/ext/27494599 ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه ... ساختاری لانه زنبور عسل بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری www.oaudiovideo.com/.../ساختاری_لانه_زنبور_عسل_بهترین_مدل_برای_فرار_از_ترافیک_شهری ساختاری لانه زنبور عسل بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری. دانلود ساخت ... دانلود اخبار ترافیک و مسافرت شهری Travel 14,15,16,17,18Nov2016 · دانلود واروا ... ساختاری لانه زنبور عسل بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری www.airvideo.ir/.../ساختاری_لانه_زنبور_عسل_بهترین_مدل_برای_فرار_از_ترافیک_شهری‎Cachedساختاری لانه زنبور عسل بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری. دانلود داخل لانه زنبور بزرگ چه چیزی هست؟ دانلود این زنبور می تواند 35 برابر وزن خود را جا به جا کند . لانه زنبورعسل الگوی جالب برای طراحی خیابان ها و فرار از ترافیک ... mihanpost.com/لانه-زنبورعسل-الگویی-جالب-طراحی-خیابا/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... لانه زنبورعسل الگویی برای طراحی خیابان ها و فرار از ترافیک در حالی توسط ... رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان ها در ... در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. عصر خودرو - فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل www.asrekhodro.com/.../فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زنبورعسل‎Cached31 ا کتبر 2016 ... عصر خودرو- محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای کوچک و بزرگ است. خبرگزاری یوپنا » فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل upna.ir/?p=14291 31 ا کتبر 2016 ... فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل. 1 محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای ... در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. ساختاری لانه زنبور عسل،بهترین مدل برای فرار از ترافیک شهری - قطره www.ghatreh.com/.../ساختاری-لانه-زنبور-عسل-بهترین-مدل-برای-فرار-ترافیک-شهری 1 نوامبر 2016 ... محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان ها در شهرهای کوچک و ب. فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل | محققان به - قطره www.ghatreh.com/news/.../فرار-ترافیک-الگوبرداری-لانه-زنبورعسل‎Cached31 ا کتبر 2016 ... محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان ها در شهرهای کوچک و ب.