مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟

[ad_1]

سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ساماندهی عطاری‌ها تاکنون رضایت‌بخش نبوده است.

به گزارش مشرق، آزاده رئیس دانا در ارتباط با موضوع گیاهان دارویی بیان داشت: در حال حاضر رشته طب سنتی به صورت آکادمیک در دانشگاه ها تدریس می شود و داروسازی سنتی مکمل این رشته به شمار می رود.
 
وی با اشاره به این که داروسازی سنتی محل ساخت و عرضه این اقلام به شمار می آید، افزود: همکاری این دو رشته تحصیلی موجب می شود جایگاه شایسته طب سنتی در کشور به درستی تبیین شود.
 
سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی پرداخت و متذکر شد: متاسفانه امروز همه خود را به مجاز به توصیه و حتی تجویز مصرف گیاهان دارویی می دانند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متذکر شد: عطاری‌ها مانند دیگر اصناف باید طبق ضوابط مشخصی اداره شوند. با توجه به این که فعالیت این صنف با سلامت مردم سروکار دارد، لازم است نظارت و جدیت بیشتری اعمال شود.
 
این مقام مسئول با انتقاد از عدم ساماندهی فعالیت عطاری‌ها یادآور شد: این مساله در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و ضوابطی برای آن تعریف شده است.
 
رییس دانا خاطرنشان کرد: امروزه بحث تقلب در عرصه صنایع غذایی و داروهای شیمیایی نیز مطرح است، بنابراین باید به مردم اطلاع رسانی شود که عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند.
 
این مقام مسئول در رابطه با فروش گیاهان سمی غیر دارویی در عطاری ها بیان داشت: از دیدگاه علمی، میزان سم گیاهان دارویی متفاوت است. به عنوان مثال هنزل گیاهی است که داروهای بسیاری برای بیماران دیابتی از آن تولید می شود، اما در شرایط خاصی می تواند سمی باشد.
 
وی افزود: با توجه به این که ساماندهی عطاری ها تاکنون رضایت بخش نبوده است، بهتر است این گیاهان در عطاری ها به فروش نرسد.
 
رییس دانا با اشاره به تهیه فهرستی از گیاهان موجود در عطاری ها، ابراز امیدواری کرد این مهم هرچه زودتر محقق شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند داروهای گیاهی که در عطاری ها به فروش می رسد، باید تاریخ تولید و انقضا، سری ساخت، مشخصات تولید کننده و شمار مجوز وزارت بهداشت بر روی بسته بندی درج شده باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

روغن شتر مرغ چیزی بیش از یک چرب‌کننده نیستوغنی که معجزه می‌کند روغن شتر مرغ را نه تنها در عطاری‌ها بلکه حتی در فرشگاه‌های درمان طبیعی اضطراب تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه آخرین فرصت شما برای قد‌بلند شدنآخرین فرصت شما برای قد‌بلند شدن هروقت می‌خواهم به مهمانی بروم، قصه همین است یا یک داروسازی پزشکان ایران دکتر امیر حسین جمشیدی نسبت به مصرف دارو و مکمل های تهیه شده از فروشگاه های غیرمجاز تحت ترامادول نه همه چیز درباره قرص،عوارض و ترک ترامادول نمی توان به طور صد در صد به این سوال پاسخ بله و یا خیر داد چرا که معمولاً در عدم باروری اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در چند نکته از دگزامتازون با عرض سلام و خسته نباشید ۳۳ ساله هستم به علت ریزش موهای سرم زشک برایم قرص دگزامتازون قرص سرکه سیب معجزه لاغری …سارا در ۲۳ام مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷۳۰ رنگ کردن لباس و تثبیت رنگ آن در خانهخانه و خانه داریرنگ کردن لباس و نکات آن برای رنگ کردن لباس ، رنگ الیاف را می توانید از عطاری ها تهیه معجونی فوق العاده برای درمان سریع کم خونی و خستگیآب میوه های طبیعی چه نقشی در پاکسازی گوارش دارند؟ آب آلبالو از درمان بیماری های بهترین راه ترک مواد مخدر از راه شربتی گزارشبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ؛ تریاک از جمله داروهای گیاهی است که به صورت گیاه طرز تهیه پودر انرژی زا و چاق کننده جین سینگ حکیم …چاق کنندهمصرف این ترکیب به درمان مشکلاتی مانند کم خونی و کم اشتهایی بپردازید و احساس شادابی و وینسترول دپو استانوزولول تزریقی پایگاه …این دارو عمر فعالی حدود ۴۸ ساعت دارد و در دسته دارویی استروئید های آنابولیک قوی درمان سریع سرفه و گلودرد درمانسریعسرفهدرمان سرفه به روش های طبیعی و خانگی سرفه و گلو درد سرفه و گلودرد را باید جدی بگیرید و پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در پذیرش در رشته های پزشکی، داروسازی ،دندان پزشکی … رشته های تحصیلی علوم پزشکی، زیستی و توانبخشی پذیرش در رشته های پزشکی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستمواد غذایی درمان کننده ی آکنه میوه ها و سبزیجات ، سیب ، طالبی ، شهد گیاهی ، توت ، کنگر



لینک منبع :عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟

عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - وبگردی webgardi.yjc.ir/fa/news/.../عطاری‌ها-تنها-مجاز-به-فروش-چه-چیزی-هستند‎Cached1 نوامبر 2016 ... سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ... عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/650451/‎Cached1 نوامبر 2016 ... سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ... عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - مشرق نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/14779933808561‎Cached1 نوامبر 2016 ... سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ... عطاری ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - مشرق نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27469844 1 نوامبر 2016 ... شفا آنلاین سلامت سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی ... عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - مفیدستان mofidestan.ir/عطاری‌ها-تنها-مجاز-به-فروش-چه-چیزی-هست/‎Cached1 نوامبر 2016 ... سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ... بلاغ مازندران - عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - نسخه قابل چاپ www.bloghnews.com/fa/doc/news/.../عطاری-ها-تنها-مجاز-فروش-چیزی-هستند عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ فارس , 11 آبان 1395 ساعت 14:25. سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه ... عطاری ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/.../news20161111319386705.html 1 نوامبر 2016 ... سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند، گفت: ... عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/118858/ 1 نوامبر 2016 ... عطاری‌ها تنها مجاز به فروش چه چیزی هستند؟ آزاده رئیس دانا در ارتباط با موضوع گیاهان دارویی بیان داشت: در حال حاضر رشته طب سنتی به صورت ... عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان - spinews spinews.ir/health/96313-عطاری-ها-تنها-مجاز-به-فروش-گیاهان.html‎Cached2 ژانویه 2017 ... خبرگزاری آریا - امروزه بحث تقلب در عرصه صنایع غذایی و داروهای شیمیایی نیز مطرح است، بنابراین باید به مردم اطلاع رسانی شود که عطاری ها تنها ... حکایت عطاری های بی عطر و بو! |شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی medplant.ir/11738/شغل-عطاری-دیگر-آن-عطاری-قدیم-نیست‎Cached Similar21 آگوست 2013 ... نسل امروز حالا هم البته همه عطاری ها را با یکی دو چیز مشترک می شناسد؛ الان ... به گفته او، عطاری تنها در فروش سرخاب و سفیدآب و گل روشور و ادویه خلاصه نمی .... در عطاری های امروزی نیز تاکید می کند: آنها به طور مطلق مجاز به فروش دارو به ...