مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل

[ad_1]

فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ است.

به گزارش مهر، در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. این ساختار ساده طراحان را بر آن داشته که آن را در بسیاری از طراحی‌ها الگوی خود قرار دهند اما حالا و با توجه به بزرگ‌تر شدن شهرها و تشدید چالشی به نام ترافیک‌های قفل شده، طراحان شهری به ایده‌های جدیدی فکر می‌کنند.

در این میان به نظر می‌رسد ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل همان گمشده طراحان شهری باشد.

به تازگی محققانی از دانشگاه ملی کلمبیا مطالعاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد اگر خیابان‌های درون یک شهر به صورت ساختاری شبیه لانه زنبور عسل طراحی شود عملا هیچگاه مشکلی به نام ترافیک در هم گره خورده شکل نخواهد گرفت.

بر اساس نتایج این مطالعه بهترین حالت طراحی خیابان‌های درون شهر زمانی است که هر تقاطع در نتیجه به هم رسیدن سه خیابان ایجاد شود که بدین ترتیب ساختار شش ضلعی لانه زنبور عسل ایجاد می‌شود.

آن‌ها برای دستیابی به چنین طرحی از مدل‌های ریاضی استفاده کرده تا نحوه تردد خودروها در ساختارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند. البته در این مدل تنها به خودروها توجه شده و خبری از عابران پیاده و ساختمان‌ها نبوده است. به همین دلیل محققان در نظر دارند تا در فاز بعدی، شبیه‌سازی دقیق‌تری را انجام دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

ترفندهای آموزش جدول ضرب به کودکان یاد بگیر دات …آموختن چگونه ذهن شما را تغییر می دهد؟ ساخت الماس از کربن یک چراغ قوه ال ای دی بسازیدمنبع تغذیه سوییچینگ اساس کار و آنچه که باید …این مقاله اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را مطح



لینک منبع :فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل

فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زنبورعسل‎Cached31 ا کتبر 2016 ... محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای کوچک و بزرگ است. فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=14181‎Cachedمحققان از دانشگاه ملی کلمبیا مطالعاتی انجام داده اند که اگر خیابانها به صورت ساختاری شبیه لانه زنبور عسل طراحی شود دیگر ترافیک شکل نخواهد گرفت. عصر خودرو - فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل www.asrekhodro.com/.../فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زنبورعسل‎Cached31 ا کتبر 2016 ... عصر خودرو- محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای کوچک و بزرگ است. خبرگزاری یوپنا » فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل upna.ir/?p=14291?print=1 31 ا کتبر 2016 ... به گزارش یوپنا، به نقل از نیوساینتیست، در حال حاضر بسیاری از ساختارهای شهری مبتنی بر الگوی مثلثی است. این ساختار ساده طراحان را بر آن ... فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل - سرپوش www.sarpoosh.com/science/.../inventions-research950800177.html 31 ا کتبر 2016 ... رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در شهرهای کوچک و بزرگ. فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل - پدال نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/27394568 فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل. پدال نیوز- محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در ... فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل – کاماند نیوز kamandnews.ir/tag/فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زن/ Home / Tag Archives: فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل ... [ad_1] عضو فراکسیون ولایت گفت:با دعوت رئیس فراکسیون ولایت، مجمع عمومی فراکسیون ... فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبور عسل | محققان به - قطره www.ghatreh.com/news/.../فرار-ترافیک-الگوبرداری-لانه-زنبور-عسل 1 نوامبر 2016 ... محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابان ها در شهرهای کوچک و ب. فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل | تراز نیوز - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KrYsdin2LIg2YbbjNmI2LI= فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل - تراز نیوز | خبرپو. خبرگزاری آریا - فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل www.aryanews.com/.../فرار-از-ترافیک-با-الگوبرداری-از-لانه-زنبورعسل 31 ا کتبر 2016 ... فرار از ترافیک با الگوبرداری از لانه زنبورعسل محققان به این نتیجه رسیده اند که ساختاری شبیه لانه زنبور عسل بهترین مدل برای طراحی خیابانها در ...